Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady dla społeczności

Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności

Podsumowanie

Zasadniczo anulowanie i zwroty za rezerwacje Airbnb podlegają zasadom anulowania danej oferty. W rzadkich przypadkach, gdy wydarzenia na dużą skalę uniemożliwiają zrealizowanie rezerwacji lub prawnie zabraniają jej zrealizowania, zastosowanie może mieć Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności („Polityka”). W takiej sytuacji goście mogą anulować rezerwację i otrzymać zwrot kosztów, środki na podróże lub inną rekompensatę, niezależnie od zasad anulowania danej rezerwacji, a gospodarze mogą ją anulować bez opłat i innych negatywnych konsekwencji, chociaż kalendarz ich oferty zostanie zablokowany w terminie anulowanej rezerwacji.

Niniejsza Polityka dotyczy rezerwacji domu, usług i atrakcji, które są w toku lub które rozpoczynają się w dniu wejścia Polityki w życie lub po tej dacie, chyba że Airbnb przekaże użytkownikom inne informacje. Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności nie jest polisą ubezpieczeniową.

Jakie zdarzenia są objęte Polityką

Następujące zdarzenia są objęte tą Polityką, jeśli mają wpływ na lokalizację rezerwacji, mają miejsce po dokonaniu rezerwacji i uniemożliwiają zrealizowanie przyszłej lub trwającej rezerwacji bądź prawnie zabraniają jej zrealizowania (nazywamy je w tej Polityce „Zdarzeniami”):

Ogłoszone zagrożenia zdrowia publicznego i epidemie, w tym epidemie ogłoszone przez władze państwowe, pandemie i sytuacje kryzysowe związane ze zdrowiem publicznym. Nie dotyczy to chorób zwykle występujących (na przykład grypy) lub typowych dla danego rejonu (na przykład malarii w Tajlandii). COVID-19 nie jest objęty niniejszą Polityką dotyczącą poważnych zakłóceń działalności.

Rządowe ograniczenia podróżowania. Obowiązkowe restrykcje dotyczące podróży nałożone przez instytucję państwową, takie jak nakaz ewakuacji lub nakaz przeczekania zagrożenia. Nie obejmuje to niewiążących komunikatów dla podróżnych i podobnych wytycznych rządowych.

Działania wojskowe i inne działania wojenne. Wojna, konflikty zbrojne, inwazje, wojna domowa, terroryzm, eksplozje, zamachy bombowe, bunty, zamieszki i powstania.

Masowe awarie wpływające na dostawę podstawowych mediów. Długotrwałe przerwy w dostawie podstawowych mediów, takich jak ogrzewanie, woda i energia elektryczna, które mają wpływ na zdecydowaną większość domów w danej lokalizacji.

Niemożliwe do przewidzenia katastrofy naturalne i ekstremalne zjawiska atmosferyczne. Niemożliwe do przewidzenia katastrofy naturalne, takie jak trzęsienia ziemi i tsunami, oraz niemożliwe do przewidzenia ekstremalne zjawiska atmosferyczne, takie jak tornada. Nie obejmuje to zdarzeń, które są przewidywalne dla danej lokalizacji, zgodnie z opisem poniżej.

Co się dzieje, jeśli na rezerwację ma wpływ Zdarzenie objęte Polityką

Jeśli dojdzie do nieoczekiwanego zdarzenia na dużą skalę, oceniamy sytuację, aby ustalić, czy w tym przypadku obowiązuje Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności. Jeśli tak, aktywujemy Politykę na obszar zdarzenia i określone ramy czasowe, w których przewidujemy, że Zdarzenie uniemożliwi zrealizowanie rezerwacji lub prawnie zabroni jej zrealizowania. Rezerwacje poza określonym obszarem i ramami czasowymi mogą się nie kwalifikować, ale gospodarze mogą nadal mieć możliwość anulowania rezerwacji bez negatywnych konsekwencji, jeśli nie będą w stanie przyjąć gości. Nieustannie monitorujemy te sytuacje i dostosowujemy zasięg obowiązywania Polityki do zmieniających się warunków. Jeśli uważasz, że niniejsza Polityka obejmuje Twoją rezerwację, skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, czy się kwalifikujesz.

Czego nie obejmuje ta Polityka

Rozumiemy, że inne okoliczności, nad którymi nie masz kontroli, mogą zakłócić Twoje plany. W sytuacjach niewymienionych powyżej Twoja rezerwacja podlega zasadom anulowania określonym dla tej oferty przez gospodarza.

Przykłady typowych zdarzeń, których ta polityka nie dotyczy:

  • zdarzenia, które mają wpływ na gościa lub jego możliwość podróżowania, ale nie na lokalizację rezerwacji;
  • nieoczekiwany uraz lub choroba;
  • obowiązki publiczne, na przykład związane z pełnieniem funkcji ławnika lub stawiennictwem w sądzie;
  • niewiążące komunikaty dla podróżnych lub inne wytyczne władz państwowych, z których nie wynika zakaz podróżowania lub prowadzenia działalności;
  • anulowanie lub zmiana harmonogramu wydarzenia, w związku z którym dokonano rezerwacji;
  • zakłócenia w transporcie, takie jak niewypłacalność linii lotniczych, odwołanie lotu, strajk w branży transportowej czy zamknięcie drogi z powodu remontu;
  • zjawiska pogodowe lub naturalne, które są na tyle powszechne, że można je przewidzieć w danej lokalizacji, takie jak huragany występujące sezonowo na Florydzie lub pogoda zimowa na półkuli północnej w miesiącach zimowych, chyba że zdarzenie wywoła zdarzenie objęte ochroną, które uniemożliwia realizację rezerwacji, takie jak obowiązkowe ograniczenia podróży nałożone przez władze.

W przypadku rezerwacji nieobjętych niniejszą Polityką zachęcamy gości i gospodarzy do znalezienia rozwiązań akceptowalnych przez obie strony, takich jak pełny lub częściowy zwrot kosztów lub zmiana terminu rezerwacji. Pamiętaj, że wszelkie zwroty, które nie są zgodne z zasadami anulowania danej rezerwacji, zależą od gospodarza. Airbnb nie jest zaangażowane w procedury takich zwrotów ani ich nie gwarantuje.

Jak ta polityka wpływa na gospodarzy

Jeśli rezerwacja jest objęta Polityką dotyczącą poważnych zakłóceń działalności, gospodarze mogą ją anulować bez żadnych opłat i innych negatywnych konsekwencji. Jeśli gospodarz anuluje rezerwację zgodnie z tymi zasadami, kalendarz jego oferty zostanie zablokowany w terminie anulowanej rezerwacji. Jeśli rezerwacja zostanie anulowana zgodnie z tą Polityką, gospodarz nie otrzyma wypłaty za anulowany termin rezerwacji lub – jeśli wypłata została już dokonana – zwrócona kwota zostanie potrącona z następnej wypłaty.

Bez względu na to, czy rezerwacja jest objęta niniejszą Polityką, gospodarze mogą ją anulować z pewnych ważnych powodów, takich jak poważne zniszczenia w domu, bez żadnych opłat i innych negatywnych konsekwencji. Gospodarze są zobowiązani do anulowania rezerwacji, jeśli udostępniane przez nich miejsce nie nadaje się do zamieszkania lub jest niezgodne z opisem oferty, którą zarezerwował gość. Niezastosowanie się do tego wymogu może skutkować zawieszeniem oferty, anulowaniem istniejących rezerwacji i zwrotami kosztów dla gości, dopóki udostępniane miejsce nie będzie nadawać się do zamieszkania i nie będzie zgodne z opisem oferty. Jest to również naruszenie naszych podstawowych zasaddla gospodarzy i może skutkować konsekwencjami obejmującymi nawet usunięcie konta.

O czym jeszcze warto pamiętać

Ta Polityka nie ogranicza Twoich praw wynikających z lokalnych przepisów, a wszelkie decyzje podjęte przez Airbnb w ramach jej zasad nie mają wpływu na Twoje prawa ustawowe.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj