Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady dla społeczności

Podstawowe zasady dla gospodarzy

Ten artykuł został przetłumaczony automatycznie.

Wymagamy, aby gospodarze przestrzegali naszych zasad w tych obszarach, które pomagają zapewnić gościom komfortowe i niezawodne pobyty:

  • Zobowiązanie do rezerwacji
  • Terminowa komunikacja
  • Dokładność opisu oferty
  • Czystość oferty

Oczekuje się również, że gospodarze będą utrzymywać wysokie oceny, ponieważ goście oczekują stałego poziomu jakości i korzystają z recenzji, aby podzielić się swoimi doświadczeniami.

Szczegółowe informacje na temat podstawowych zasad

Pozytywne oceny

Oferty powinny utrzymywać wysoką ogólną ocenę i unikać zbyt wielu niskich ocen. Odkryliśmy, że gospodarze, którzy otrzymują świetne recenzje, koncentrują się na czterech rzeczach: zobowiązaniu do rezerwacji, terminowej komunikacji, dokładnych szczegółach oferty i czystości.

Zobowiązanie do rezerwacji

Gospodarze powinni honorować zaakceptowane rezerwacje i zapewnić niezawodne zameldowanie.

  • Anulowanie: gospodarze nie powinni anulować potwierdzonych rezerwacji, chyba że gospodarz ma pewne ważne powody, na które gospodarz nie ma wpływu. Nawet w takich przypadkach gospodarze powinni dołożyć wszelkich starań, aby anulować rezerwację z jak największym wyprzedzeniem i skontaktować się z Airbnb, jeśli będą potrzebować pomocy.
  • Zameldowanie: gospodarze powinni zapewnić swoim gościom możliwość łatwego dostępu do oferty podczas zameldowania (np. poprawne wskazówki, zaktualizowany kod dostępu itp.) i przez cały pobyt.

Terminowa komunikacja

Gospodarze lub współgospodarze powinni być dostępni, aby odpowiedzieć na pytania gości lub nieoczekiwane problemy, które mogą pojawić się przed i w trakcie pobytu.

Zdajemy sobie sprawę, że gospodarze mają wiele wymagań dotyczących swojego czasu. To, co jest uważane za rozsądny czas odpowiedzi, może zależeć od konkretnych okoliczności, takich jak charakter pytania gościa i etap jego podróży.

Na przykład, jeśli gość skontaktuje się z pytaniem, które jest istotne dla jego pobytu:

  • Przed pobytem:
    • Jeśli zameldowanie minie więcej niż pięć dni, gospodarze powinni odpowiedzieć gościom w ciągu trzech dni od otrzymania wiadomości. To właśnie wtedy goście prawdopodobnie skontaktują się z Tobą, aby uzyskać dodatkowe informacje, aby zaplanować szczegóły swojej podróży.
  • Prowadzenie do zameldowania i w trakcie pobytu:
    • W pobliżu godziny zameldowania lub jeśli podczas pobytu pojawi się problem (brakujące kluczowe udogodnienie, problem z dostępem do oferty itp.), szczególnie ważne jest szybkie odpowiadanie na wiadomości od gości. W tych momentach gospodarze powinni odpowiedzieć w ciągu 1 godziny na wiadomości od gości otrzymane w ciągu dnia. Poza lokalnymi godzinami dziennymi Airbnb może udzielić natychmiastowej pomocy gościom, którzy mają problem z podróżą, jeśli gospodarz nie odpowiada.
    • W przeciwnym razie, gdy gość skontaktuje się z Tobą w trakcie pobytu lub w ciągu pięciu dni od przyjazdu, najlepiej odpowiedzieć w ciągu 12 godzin na wiadomości od gości otrzymane w ciągu dnia. Dzieje się tak dlatego, że jeśli zameldowanie nastąpi w ciągu pięciu dni, goście mogą rozpocząć podróż i mogą potrzebować potwierdzenia ostatecznych szczegółów, takich jak instrukcje zameldowania lub lokalizacja oferty.

Dokładność opisu oferty

Strona oferty w momencie dokonywania rezerwacji powinna dokładnie opisać dom i odzwierciedlać funkcje i udogodnienia, które będą dostępne w ofercie od zameldowania do wymeldowania, w tym:

  • Szczegóły rezerwacji: gospodarze powinni zmieniać tylko szczegóły zaakceptowanej rezerwacji (daty, cenę itp.) za uprzednią zgodą gościa.
  • Lokalizacja: informacje o lokalizacji (PIN mapy, adres itp.) na stronie oferty powinny być dokładne. Strona oferty powinna również ujawniać wszelkie informacje na temat otoczenia, które mogą mieć wpływ na poziom hałasu.
  • Rodzaj, rozmiar i prywatność: na stronie oferty należy dokładnie opisać rodzaj oferowanego zakwaterowania (pokój prywatny, cały dom itp.), konfigurację oferty (liczba sypialni, wielkość łóżek itp.) oraz poziom prywatności (obecność zarządcy nieruchomości na miejscu, innych gości itp.).
  • Nieruchomość: To miejsce powinno być zarezerwowane, a zdjęcia i opis na stronie oferty powinny dokładnie przedstawiać oferowane miejsce. Gospodarze powinni zastąpić tylko jedną ofertę inną, jeśli mają wcześniejszą zgodę gościa, a gość zaakceptował prośbę o zmianę podróży.
  • Udogodnienia I regulamin domu: strona oferty powinna ujawniać obowiązujące regulamin domu i dokładnie przedstawiać wszystkie dostępne udogodnienia (wannę z hydromasażem, kuchnię, siłownię itp.) i funkcje oferowane w ofercie. Jeśli oferta reklamuje „podstawowe udogodnienia”, wszystkie udogodnienia z tej listy powinny być dostępne dla gości. Jeśli istnieją ograniczenia związane z dostępem do udogodnień, powinny one również zostać w pełni ujawnione na stronie oferty (na przykład basen, który jest dostępny tylko w określonych godzinach lub miesiącach w roku).

Czystość oferty

Wszystkie oferty powinny być czyste i wolne od zagrożeń dla zdrowia przed zameldowaniem gościa.

  • Zdrowie i bezpieczeństwo: oferty powinny być wolne od zagrożeń dla zdrowia (pleśń, szkodniki itp.).
  • Czystość: gospodarze powinni oferować oferty, które spełniają wysokie standardy czystości (wolne od kurzu, sierści zwierząt, brudnych naczyń itp.).
  • Obrót gości: gospodarze powinni sprzątać między każdym pobytem (robić pranie, wyrzucać śmieci, odkurzać/zamiatać, wycierać powierzchnie itp.).

Zgłaszanie naruszenia

Airbnb zachęca gości do niezwłocznego zgłaszania naruszeń tych podstawowych zasad. W przypadku, gdy gość ma do czynienia z podejrzeniem lub faktycznym naruszeniem tych podstawowych zasad, prosimy o:

  • Komunikuj się z gospodarzem - gospodarz jest w najlepszej sytuacji, aby szybko rozwiązać problemy.
  • Udowodnij problem, korzystając z wątku wiadomości Airbnb, zdjęć itp.
  • Jeśli gospodarz nie może rozwiązać problemu, skontaktuj się z nami, aby zgłosić problem bezpośrednio lub poprosić o zwrot kosztów za pośrednictwem Centrum Rozstrzygania.
  • Zostaw szczerą recenzję z komentarzem, aby gospodarz mógł się poprawić dla przyszłych gości.

Trzymanie gospodarzy zgodnie z tymi podstawowymi zasadami

Zobowiązujemy się do egzekwowania tych podstawowych zasad. Po zgłoszeniu naruszenia zasad Airbnb spróbuje skontaktować się z gospodarzem, aby dowiedzieć się, co się stało.

Podejmowane przez nas działania mogą obejmować przekazywanie gospodarzom informacji na temat tych zasad i wydawanie ostrzeżeń. W przypadku powtarzających się lub poważnych naruszeń tych podstawowych zasad gospodarze lub ich oferty mogą zostać zawieszeni lub usunięci z platformy.

W zależności od charakteru naruszenia, Airbnb może również podjąć inne działania, takie jak anulowanie nadchodzącej lub aktywnej rezerwacji, zwrot kosztów za wypłatę gospodarza i/lub wymaganie od gospodarzy przedstawienia dowodu, że rozwiązali problemy, zanim będą mogli wznowić przyjmowanie gości.

Ponadto gospodarz, który anuluje potwierdzoną rezerwację lub okaże się, że jest odpowiedzialny za anulowanie, może ponieść inne konsekwencje zgodnie z naszymi Zasadami Anulowania Gospodarzy. Airbnb może zrezygnować z opłat za anulowanie, a w niektórych przypadkach innych konsekwencji, jeśli gospodarz anuluje rezerwację z pewnych ważnych powodów, na które gospodarz nie ma wpływu.

Naruszenia odwoławcze

Gospodarze mogą odwoływać się do decyzji zgodnie z tymi zasadami, kontaktując się z obsługą klienta lub za pośrednictwem linku, który udostępniamy, aby rozpocząć proces odwoławczy. Przeglądając odwołania, rozważymy wszelkie dodatkowe szczegóły podane przez gospodarza, takie jak nowe lub poprawione informacje, naruszenia naszych Zasad recenzji lub inne istotne okoliczności związane z naruszeniem(naruszeniami).

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj