Jak anulowania i zwroty wpływają na Twoją wypłatę
Najważniejsze wskazówki
W przypadku anulowania lub zmiany rezerwacji może dojść do korekty Twojej wypłaty
Może się to zdarzyć w czasie jej realizacji lub wpłynąć na to, jak będziesz otrzymywać wypłaty za kolejne rezerwacje
Zobacz, czego możesz się spodziewać, i uzyskaj wskazówki, jak uniknąć anulowania
Najlepsze plany mogą się zmienić – nawet na Airbnb. Gość może być na przykład zmuszony anulować rezerwację lub zmienić termin pobytu, więc chcemy się upewnić, że wiesz, czego się spodziewać, jeśli tak się stanie – zwłaszcza że może to wpłynąć na Twoją wypłatę.
Dobra wiadomość jest taka, że zwrot odbywa się automatycznie i w możliwie najprostszy sposób dla Ciebie jako gospodarza. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zmiany rezerwacji pobytu, anulowania i zwroty mogą wpłynąć na Twoją wypłatę i zadowolenie gości. Poznaj wskazówki na przyszłość, jak unikać anulowania pobytów.
Co się stało?
Zmiany dotyczące pobytów gości mogą wpłynąć na Twoją wypłatę. Oto trzy najczęstsze powody, dla których możesz zauważyć różnicę w wypłacanych środkach:
- Zmiana: gość zmienił długość pobytu.
- Anulowanie: gość anulował pobyt.
- Reklamacja: jakiś element związany z pobytem jest niezgodny z oczekiwaniami i gość poprosił o zwrot.
Twoi goście: Airbnb zajmuje się zwrotem kosztów
Co się stanie, jeśli Twój gość zrezygnuje z zarezerwowanego pobytu? To zależy przede wszystkim od Twoich zasad anulowania. Co zrobić, gdy niespodziewanie zepsuje się jacuzzi zawarte w Twojej ofercie? Gość może skontaktować się bezpośrednio z Tobą lub z działem obsługi klienta Airbnb, aby poprosić o częściowy zwrot kosztów.
Gdy gwarantowany jest pełny lub częściowy zwrot, sprawa jest dość prosta: Airbnb zwraca koszty Twojemu gościowi. Dzieje się to automatycznie, podobnie jak w przypadku innych funkcji w naszym systemie płatności.
Twoja wypłata: czas ma znaczenie
Wpływ anulowania na Twoje finanse zależy od tego, kiedy Twój gość otrzyma zwrot.
- Jeśli otrzyma zwrot, zanim dostaniesz wypłatę za jego pobyt: Twoja wypłata zostanie anulowana lub skorygowana zgodnie z wybranymi przez Ciebie zasadami anulowania lub nowymi szczegółami dotyczącymi pobytu.
- Jeśli otrzyma zwrot po tym, gdy Ty dostaniesz wypłatę za przejazd: Twoje kolejne wypłaty zostaną automatycznie skorygowane, tak by uwzględnić zwrot kosztów. Jak już wspomnieliśmy, Airbnb od razu zwraca gościowi koszty, a następnie gospodarz odpowiada za zwrot kosztów Airbnb. Zasadniczo pokrywamy koszty z góry, aby goście mogli szybko otrzymać zwrot, a następnie potrącamy tę kwotę z Twoich późniejszych zarobków. Dlatego możesz nie otrzymać wypłaty za nadchodzące rezerwacje lub Twoja kolejna wypłata może być niższa, niż się spodziewasz. Po przesłaniu wypłaty zobaczysz zwrot jako ujemną kwotę w otrzymanym od nas e-mailu oraz w historii transakcji.
Jak zabezpieczyć się przed anulowaniem rezerwacji
Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby nie zaskakiwały Cię automatyczne korekty:
- Zaktualizuj zasady anulowania
- Zapoznaj się z tymi wskazówkami, aby uniknąć anulowania
- Pamiętaj, aby komunikować się z gośćmi często i z odpowiednim wyprzedzeniem
Najważniejsze wskazówki
W przypadku anulowania lub zmiany rezerwacji może dojść do korekty Twojej wypłaty
Może się to zdarzyć w czasie jej realizacji lub wpłynąć na to, jak będziesz otrzymywać wypłaty za kolejne rezerwacje
Zobacz, czego możesz się spodziewać, i uzyskaj wskazówki, jak uniknąć anulowania