Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki

    Wybór odpowiednich zasad anulowania

    Znajdź zasady najbardziej odpowiednie dla Ciebie i Twojej działalności.
    Autor: Airbnb, 5 lut 2020
    Przeczytasz w 3 min
    Zaktualizowano 11 maj 2022

    Najważniejsze wskazówki

    • Wybranie zasad anulowania pasujących do Twojej oferty może pomóc Ci zdobyć rezerwacje, które najbardziej Ci odpowiadają

    • Zaktualizuj zasady anulowania

    • Więcej informacji o tym, jak przygotować atrakcyjną ofertę, znajdziesz w naszym poradniku

    Przy wyborze zasad anulowania musisz wziąć pod uwagę różne czynniki. Chcesz unikać anulowania rezerwacji, jednocześnie przyciągając gości – a goście aktualnie potrzebują większej elastyczności podczas planowania podróży.

    Każdy gospodarz jest wyjątkowy, dlatego opracowaliśmy kilka zasad anulowania, które pomogą Ci znaleźć równowagę*.

    • Elastyczne zasady anulowania: goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 24 godziny przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot kosztów, a Ty nie otrzymasz zapłaty. Jeśli rezerwacja zostanie anulowana po tym czasie, otrzymasz płatność za każdą noc pobytu plus za 1 dodatkową noc.
    • Średnio rygorystyczne zasady anulowania: goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 5 dni przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot, a Ty nie otrzymasz zapłaty. Jeśli rezerwacja zostanie anulowana po tym czasie, otrzymasz płatność za każdą noc pobytu plus za 1 dodatkową noc i 50% płatności za wszystkie niewykorzystane noce.
    • Rozszerzone zasady anulowania: aby otrzymać pełny zwrot, goście muszą anulować rezerwację co najmniej 30 dni przed zameldowaniem. Mogą też otrzymać pełny zwrot kosztów, jeśli anulują rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania, jeśli anulowanie nastąpi nie później niż 14 dni przed przyjazdem. Jeśli gość anuluje rezerwację między 7 a 30 dniem przed przyjazdem, otrzymasz 50% płatności za wszystkie noce pobytu. Jeśli gość anuluje rezerwację mniej niż 7 dni przed przyjazdem, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce pobytu.
    • Rygorystyczne zasady anulowania: aby otrzymać pełny zwrot kosztów, goście muszą anulować rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania, a anulowanie musi nastąpić nie później niż 14 dni przed zameldowaniem. Jeśli gość anuluje rezerwację między 7 a 14 dniem przed przyjazdem, otrzymasz 50% płatności za wszystkie noce pobytu. Jeśli anuluje po tym czasie, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce.
    • Zasady anulowania pobytów długoterminowych: te zasady dotyczą wszystkich pobytów trwających co najmniej 28 kolejnych nocy i mają pierwszeństwo przed Twoimi standardowymi zasadami anulowania tych pobytów. Goście anulujący pobyt mogą otrzymać pełny zwrot kosztów tylko wtedy, gdy anulują rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania i nie później niż 28 dni przed datą zameldowania. Jeśli anuluje rezerwację po tym czasie, otrzymasz płatność za wszystkie noce, które gość wykorzystał, oraz za 30 dodatkowych nocy od daty anulowania. Jeśli gość anuluje rezerwację mniej niż 30 dni przed datą zameldowania, otrzymasz 100% należności za wszystkie pozostałe noce.

    Uwaga: jeśli gość anuluje rezerwację przed rozpoczęciem pobytu, opłaty za sprzątanie zawsze są zwracane – niezależnie od zasad anulowania wybranych przez gospodarza.** Zwroty opłat serwisowych gości Airbnb zależą od kilku czynników. Dowiedz się więcej o zwrotach opłat

    Możesz zaktualizować swoje zasady w dowolnym momencie, aby kontrolować, z jakim wyprzedzeniem goście mogą anulować rezerwację przed zameldowaniem i otrzymać zwrot.

    Które zasady są dla mnie najlepsze?

    Wszystko zależy od tego, jakie konsekwencje dla Ciebie i Twojej oferty będzie miało anulowanie pobytu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać zasady najlepiej sprawdzające się w przypadku Twojej działalności.

    Zastanów się nad zasadami elastycznymi, jeśli:

    • Sezon dobiegł końca, a Ty chcesz, żeby Twoja oferta była zachęcająca dla gości, którzy cenią sobie elastyczność.
    • To szczyt sezonu i masz pewność, że Twoja oferta zostanie ponownie zarezerwowana, jeśli poprzedni gość odwoła pobyt.
    • Twoja okolica cieszy się sporą popularnością i nie przejmujesz się, że gość może późno odwołać pobyt.

    Według naszych najnowszych danych gospodarze, którzy po kwietniu 2020 roku zmienili zasady z rygorystycznych lub średnio rygorystycznych na elastyczne, uzyskali wzrost liczby rezerwacji w kolejnym miesiącu o co najmniej 10%***.

    Elastyczne zasady anulowania, wcześniejsze zameldowanie i późne wymeldowanie sprawiły, że moja oferta naprawdę się wyróżnia.
    Alex,
    Dallas, Teksas

    Zastanów się nad zasadami średnio rygorystycznymi, jeśli:

    • Chcesz zniechęcić gości do anulowania rezerwacji w ostatniej chwili.
    • Chcesz mieć czas na uzyskanie nowej rezerwacji, jeśli gość odwoła pobyt.
    • Nadal chcesz zachęcić gości, których plany wymagają większej koordynacji – np. osoby podróżujące służbowo, które muszą wybierać oferty z opcją zwrotu kosztów.

    Zastanów się nad zasadami rozszerzonymi, jeśli:

    • Chcesz unikać anulowania rezerwacji, ale chcesz też, by Twoja oferta wciąż była dla gości atrakcyjna.
    • Wolisz mieć więcej czasu na uzyskanie nowej rezerwacji, jeśli gość odwoła pobyt.
    • Twoja oferta cieszy się powodzeniem wśród gości.

    Zasady rozszerzone różnią się od rygorystycznych tym, że goście nadal mogą otrzymać pełny zwrot kosztów, jeśli anulują rezerwację 30 dni przed zameldowaniem.

    Zastanów się nad zasadami rygorystycznymi, jeśli:

    • Chcesz unikać anulowania rezerwacji i nie masz czasu na szukanie rezerwacji zastępczych.
    • Przyjmujesz gości samodzielnie, a anulowanie w ostatniej chwili mocno obciąża Twój harmonogram.
    • Twoja oferta cieszy się dużym zainteresowaniem, a rygorystyczne zasady nie zniechęcą gości, którzy chcą dokonać rezerwacji w okolicy.

    Wybierz te zasady anulowania, które najlepiej sprawdzą się dla Ciebie i Twojej oferty. Pamiętaj tylko, że wielu gości podczas podróży chce zachować elastyczność. Aby zachęcić ich do rezerwacji, stwórz atrakcyjną ofertę z przystępnymi zasadami anulowania.

    * Rezerwacje pobytów we Włoszech mają inne zasady anulowania.
    ** Nie obejmuje gospodarzy oferujących pobyty na terenie Chin kontynentalnych. Dowiedz się więcej
    *** Zgodnie z wewnętrznymi globalnymi danymi o rezerwacjach na Airbnb zebranymi między kwietniem 2020 roku a kwietniem 2021 roku.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Najważniejsze wskazówki

    • Wybranie zasad anulowania pasujących do Twojej oferty może pomóc Ci zdobyć rezerwacje, które najbardziej Ci odpowiadają

    • Zaktualizuj zasady anulowania

    • Więcej informacji o tym, jak przygotować atrakcyjną ofertę, znajdziesz w naszym poradniku
    Airbnb
    5 lut 2020
    Czy udało nam się pomóc?