Rady, jak unikać anulowania, któremu można zapobiec

Zaktualizuj kalendarz, dostosuj ustawienia i poznaj swoje obowiązki.
Autor: Airbnb, 4 maj 2021
Zaktualizowano 15 sie 2024

Po potwierdzeniu rezerwacji goście spodziewają się, że nic się już nie zmieni. Anulowanie rezerwacji przez gospodarza może zakłócić ich plan podróży, podważyć zaufanie do naszej społeczności i skutkować opłatami lub innymi konsekwencjami. 

Oto kilka wskazówek, dzięki którym unikniesz anulowania rezerwacji z przyczyn, którym można zapobiec.

Pamiętaj o aktualizowaniu kalendarza

Poinformuj gości, kiedy można się u Ciebie zatrzymać.

  • Udostępnij terminy z wyprzedzeniem od trzech miesięcy do dwóch lat.
  • Zablokuj terminy, w których nie możesz przyjąć gości.
  • Regularnie sprawdzaj swój kalendarz, aby mieć pewność, że odzwierciedla on Twoją dostępność.

Aktualizacja dostępności w kalendarzu jest szczególnie ważna, jeśli korzystasz z rezerwacji natychmiastowej. Umożliwia ona gościom zarezerwowanie dowolnego dostępnego terminu bez czekania, aż zaakceptujesz ich prośbę.

Gdy rezerwacja gościa zostanie potwierdzona, ten termin zostanie automatycznie zablokowany w Twoim kalendarzu. Musisz samodzielnie zablokować wszystkie terminy, w których nie możesz zaakceptować rezerwacji z innych powodów.

Zarezerwowanie oferty w terminie, w którym nie możesz przyjąć gości, może skutkować opłatą za anulowanie lub innymi konsekwencjami.

Dostosuj ustawienia kalendarza

Twoje ustawienia są dostępne na dwóch kartach: Ceny i Dostępność. Te narzędzia mogą pomóc Ci uzyskać rezerwacje w terminach, które Ci odpowiadają. Oto niektóre z dostępnych możliwości:

  • Pracuj nad swoją strategię cenową. Zawsze masz pełną kontrolę nad ceną i możesz ją w dowolnym momencie zmienić. Narzędzia cenowe umożliwiają porównywanie cen podobnych ofert w pobliżu, oferowanie zniżek na dłuższe pobyty i ustalanie cen niestandardowych w określonych terminach (na przykład w święta i weekendy). Możesz też włączyć inteligentną wycenę, aby automatycznie dostosowywać stawki na podstawie lokalnego zapotrzebowania.
  • Ustaw preferencje rezerwacji. Skorzystaj z okna dostępności, aby określić, z jakim wyprzedzeniem goście mogą dokonywać rezerwacji – może to być okres od 3 do 24 miesięcy. Inne opcje obejmują: określenie minimalnej i maksymalnej liczby nocy na pobyt, wymaganie określonego wyprzedzenia (maksymalnie 7 dni) przed rozpoczęciem pobytu oraz zablokowanie jednej lub dwóch nocy między rezerwacjami jako czasu na przygotowanie.
  • Połącz kalendarze. Zsynchronizuj swój osobisty kalendarz i inne kalendarze gospodarza (jeśli oferujesz swoje miejsce także na innych platformach) z kalendarzem Airbnb. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zarządzać zadaniami gospodarza i unikać zdublowanych rezerwacji.

Poznaj obowiązki gospodarza

Rozumiemy, że czasami trzeba anulować rezerwację z przyczyn, na które nie masz wpływu, na przykład z powodu awarii. Jeśli musisz anulować rezerwację, pamiętaj o tych krokach:

  • Zapoznaj się z zasadami. Nasze Zasady anulowania przez gospodarza opisują opłaty i inne konsekwencje anulowania oraz sytuacje, w których mogą one zostać uchylone. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja sytuacja kwalifikuje się do zwolnienia z opłat, przed anulowaniem rezerwacji skontaktuj się z obsługą klienta Airbnb. Nie możesz anulować rezerwacji z powodu niezgodnego z Polityką antydyskryminacyjną lub Zasadami dotyczącymi ułatwień dostępu.
  • Poinformuj gości o anulowaniu z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli nie możesz przyjąć gości – niezależnie od powodu – musisz anulować rezerwację, jak tylko dowiesz się, że to konieczne. Nie wolno Ci prosić gości o anulowanie rezerwacji.
  • Przestrzegaj lokalnych przepisów. Zapoznaj się z naszymi artykułami na temat odpowiedzialnego wynajmowania, aby lepiej poznać przepisy, podatki, sprawdzone metody i inne kwestie związane z przyjmowaniem gości w Twoim regionie.

Gdy gospodarz anuluje rezerwację, współpracujemy z gośćmi, aby pomóc im znaleźć inne miejsce na pobyt.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
Airbnb
4 maj 2021
Czy udało nam się pomóc?