Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady dla społeczności • Gospodarz domu

Zasady anulowania przez gospodarza domu

Ten artykuł został przetłumaczony automatycznie.

Data wejścia w życie: 9 października 2023 r.

Chociaż przypadki anulowania rezerwacji przez gospodarza są rzadkie i czasami nie ma on na to wpływu, takie zdarzenia mogą negatywnie wpłynąć na plany gości i naruszyć zaufanie do naszej społeczności. Z tych powodów, jeśli gospodarz anuluje potwierdzoną rezerwację lub zostanie uznany za odpowiedzialnego za anulowanie zgodnie z tymi zasadami, Airbnb może nałożyć na niego opłaty i inne konsekwencje. Opłaty i inne konsekwencje określone w niniejszych zasadach mają odzwierciedlać koszty i inne skutki anulowania dla gości, całej społeczności gospodarzy i Airbnb. Możemy odstąpić od opłat i, w niektórych przypadkach, także z wyciągania pozostałych konsekwencji, o ile gospodarz anulował pobyt ze względu na poważne zakłócenie działalności lub z innego uzasadnionego powodu, na który nie miał wpływu.

Opłaty za anulowanie

Jeśli gospodarz anuluje potwierdzoną rezerwację lub zostanie uznany za odpowiedzialnego za anulowanie zgodnie z tymi zasadami, nałożymy opłaty na podstawie minimalnej opłaty za anulowanie w wysokości 50 USD. Opłata jest obliczana na podstawie kwoty rezerwacji, a gdy rezerwacja zostanie anulowana:

  • Jeśli rezerwacja zostanie anulowana 48 godzin lub mniej przed zameldowaniem lub po zameldowaniu, opłata wynosi 50% kwoty rezerwacji za niewykorzystane dni
  • Jeśli rezerwacja zostanie anulowana w dowolnym momencie między 48 a 30 dniem przed zameldowaniem, opłata wynosi 25% kwoty rezerwacji
  • Jeśli rezerwacja zostanie anulowana na więcej niż 30 dni przed zameldowaniem, opłata wynosi 10% kwoty rezerwacji
  • W przypadku rezerwacji trwających co najmniej 28 dni powyższe opłaty za anulowanie będą obliczane jako procent bezzwrotnej części rezerwacji od momentu anulowania do 30-dniowego okresu następującego po dacie anulowania - zamiast całej kwoty rezerwacji

Obliczając opłaty za anulowanie, kwota rezerwacji obejmuje stawkę podstawową, opłatę za sprzątanie i wszelkie opłaty za zwierzę, ale nie obejmuje podatków i opłat gości. Jeśli obliczona opłata za anulowanie wynosi mniej niż 50 USD, zostanie ona skorygowana do 50 USD.

Opłaty za anulowanie są zazwyczaj potrącane z następnej wypłaty gospodarzowi zgodnie z Warunkami świadczenia usług. Oprócz opłat i konsekwencji określonych w niniejszej Polityce gospodarze, którzy anulują rezerwację lub zostaną uznani za odpowiedzialnych za anulowanie, nie otrzymają wypłaty za anulowaną rezerwację lub - jeśli wypłata została już dokonana - kwota wypłaty zostanie potrącona z następnej wypłaty.

Miejsca, w których można zrezygnować z opłat

W odpowiednich sytuacjach odstąpimy od opłat określonych w niniejszej Polityce, na przykład w przypadku anulowania ze względu na poważne zakłócenie działalności lub z innego uzasadnionego powodu, na który nie miał wpływu. Gospodarze, którzy uważają, że jedna z tych sytuacji ma zastosowanie, będą musieli przedstawić dokumentację lub inne wsparcie. Ustalimy, czy zrezygnować z wszelkich opłat i innych konsekwencji po ocenie dostępnych dowodów.

W przypadku uchylenia opłaty mogą nadal obowiązywać inne konsekwencje, takie jak zablokowanie kalendarza Oferty.

Niezależnie od tego, czy odstąpimy od nałożenia jakichkolwiek opłat lub innych konsekwencji, gospodarz nie otrzyma wypłaty za anulowaną rezerwację.

Inne konsekwencje

Oprócz opłaty za anulowanie mogą obowiązywać inne konsekwencje, takie jak uniemożliwienie gospodarzowi zaakceptowania innej rezerwacji w wybranym terminie poprzez zablokowanie kalendarza oferty.

Gospodarze, którzy anulują potwierdzone rezerwacje bez uzasadnionego powodu, mogą ponieść inne konsekwencje, zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług i podstawowymi zasadami dla gospodarzy. Na przykład gospodarz może zawiesić lub usunąć swoją ofertę lub konto, co może utracić status Superhost.

Kiedy gospodarz zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za anulowanie

Gospodarz może ponosić odpowiedzialność za anulowanie, jeśli nastąpi to ze względu na warunki, które rażąco i istotnie różnią się od tego, co została opisana w momencie dokonywania jej rezerwacji. W takich przypadkach gospodarz będzie podlegał opłatom i innym konsekwencjom określonym w niniejszych Zasadach, niezależnie od tego, kto inicjuje anulowanie. Przykłady mogą obejmować: podwójną rezerwację oferty, zastąpienie innej nieruchomości na rzecz Oferty zarezerwowanej przez gościa lub niedokładności oferty, które w istotny sposób zakłócają pobyt gościa, takie jak reklamowanie basenu, gdy goście nie mogą korzystać z basenu.

Inne rzeczy, które warto wziąć pod uwagę

Jeśli gospodarz nie może przyjąć gości - niezależnie od powodu - musi anulować rezerwację z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić im dostosowanie planów. Gospodarz nie może zachęcać gościa do anulowania rezerwacji.

Dostarczanie fałszywych oświadczeń lub materiałów w związku z niniejszą Polityką narusza nasze Warunki Świadczenia Usług i może skutkować rozwiązaniem konta i innymi konsekwencjami.

Niniejsza Polityka ma zastosowanie do anulowania, które mają miejsce w dniu lub po dacie wejścia w życie. Prawo gości lub gospodarzy do wystąpienia na drogę sądową nie ulega zmianie. Wszelkie zmiany w niniejszej Polityce będą dokonywane zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług. Niniejsze Zasady dotyczą pobytów, ale nie rezerwacji atrakcji.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj