Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady dla społeczności • Gospodarz

Zasady anulowania przez gospodarza

Ten artykuł został przetłumaczony automatycznie.

Data wejścia w życie: 9 października 2023 r.

Chociaż anulowanie przez gospodarzy jest rzadkością, a niektóre anulowania są poza kontrolą gospodarza, anulowanie przez gospodarzy może zakłócić plany gości i podważać zaufanie do naszej społeczności. Z tych powodów, jeśli gospodarz anuluje potwierdzoną rezerwację lub jeśli okaże się, że gospodarz ponosi odpowiedzialność za anulowanie zgodnie z tymi Zasadami, Airbnb może nałożyć opłaty i inne konsekwencje. Opłaty i inne konsekwencje określone w niniejszej Polityce mają odzwierciedlać koszty i inne skutki tych anulowań dla gości, szerszej społeczności gospodarzy i Airbnb. Zrzekamy się opłat, a w niektórych przypadkach innych konsekwencji, jeśli gospodarz anuluje rezerwację z powodu poważnego zdarzenia zakłócającego spokój lub pewnych ważnych powodów, na które gospodarz nie ma wpływu.

Opłaty za anulowanie

Jeśli gospodarz anuluje potwierdzoną rezerwację lub jeśli okaże się, że gospodarz ponosi odpowiedzialność za anulowanie zgodnie z tymi Zasadami, nałożymy opłaty podlegające minimalnej opłacie za anulowanie w wysokości 50 USD. Opłata jest obliczana na podstawie kwoty rezerwacji i kiedy rezerwacja zostanie anulowana:

  • Jeśli rezerwacja zostanie anulowana 48 godzin lub mniej przed zameldowaniem lub po zameldowaniu, opłata wynosi 50% kwoty rezerwacji za niewykorzystane dni
  • Jeśli rezerwacja zostanie anulowana w dowolnym momencie między 48 godzin a 30 dni przed zameldowaniem, opłata wynosi 25% kwoty rezerwacji
  • Jeśli rezerwacja zostanie anulowana na więcej niż 30 dni przed zameldowaniem, opłata wynosi 10% kwoty rezerwacji
  • W przypadku rezerwacji trwających co najmniej 28 dni powyższe opłaty za anulowanie będą obliczane jako procent bezzwrotnej części rezerwacji od momentu anulowania do 30-dniowego okresu następującego po dacie anulowania - zamiast całej kwoty rezerwacji

Obliczając opłaty za anulowanie, kwota rezerwacji obejmuje stawkę podstawową, opłatę za sprzątanie i wszelkie opłaty za zwierzę, ale nie obejmuje podatków i opłat gości. Jeśli obliczona opłata za anulowanie wynosi mniej niż 50 USD, zostanie ona skorygowana do 50 USD.

Opłaty za anulowanie są zazwyczaj potrącane z kolejnych wypłat na rzecz gospodarza zgodnie z Warunkami świadczenia usług w zakresie płatności. Oprócz opłat i konsekwencji określonych w niniejszej Polityce, gospodarze, którzy anulują rezerwację lub zostaną uznani za anulowanie, nie otrzymają wypłaty za anulowaną rezerwację lub, jeśli wypłata została już dokonana, kwota wypłaty zostanie potrącona z następnej wypłaty.

Miejsca, w których można zrezygnować z opłat

W odpowiednich sytuacjach zrezygnujemy z opłat określonych w niniejszych Zasadach, na przykład jeśli gospodarz anuluje rezerwację z powodu poważnego zdarzenia zakłócającego spokój lub pewnych ważnych powodów, na które gospodarz nie ma wpływu. Gospodarze, którzy uważają, że jedna z tych sytuacji ma zastosowanie, będą musieli przedstawić dokumentację lub inne wsparcie. Ustalimy, czy zrezygnować z wszelkich opłat i innych konsekwencji po ocenie dostępnych dowodów.

W przypadku uchylenia opłaty mogą obowiązywać inne konsekwencje, takie jak zablokowanie kalendarza oferty.

Niezależnie od tego, czy zrezygnujemy z jakichkolwiek opłat lub innych konsekwencji, gospodarz nie otrzyma wypłaty za anulowaną rezerwację.

Inne konsekwencje

Oprócz opłaty za anulowanie mogą obowiązywać inne konsekwencje, takie jak uniemożliwienie gospodarzowi zaakceptowania innej rezerwacji Oferty w dotkniętych terminach, blokując kalendarz Oferty. 

Gospodarze, którzy anulują potwierdzone rezerwacje bez ważnego powodu, mogą ponieść inne konsekwencje, jak wyjaśniono w naszych Warunkach świadczenia usług i podstawowych zasadach dla gospodarzy. Przykładowo, gospodarze mogą zostać zawieszeni lub usunięci, co wiąże się z utratą statusu Superhost.

Gdy gospodarz zostanie uznany za odpowiedzialnego za anulowanie

Gospodarz może być odpowiedzialny za anulowanie, gdy nastąpi to ze względu na warunki określone w Ofercie, które są rażąco i istotnie różne od tego, jak oferta została opisana w momencie dokonywania rezerwacji. W takich przypadkach gospodarz będzie podlegał opłatom i innym skutkom określonym w niniejszej Polityce, niezależnie od tego, kto zainicjuje anulowanie. Przykłady mogą obejmować: podwójną rezerwację oferty, zastąpienie innej nieruchomości na rzecz Oferty zarezerwowanej przez gościa lub niedokładności oferty, które w istotny sposób zakłócają pobyt gościa, takie jak reklamowanie basenu, gdy goście nie mogą korzystać z basenu.

Inne rzeczy, które warto wziąć pod uwagę

Jeśli gospodarz nie może honorować rezerwacji - niezależnie od przyczyny - jego obowiązkiem jest anulowanie w odpowiednim czasie, aby dać gościowi czas na dostosowanie swoich planów. Gospodarz nie może zachęcać gościa do anulowania rezerwacji.

Dostarczanie fałszywych oświadczeń lub materiałów w związku z niniejszą Polityką narusza nasze Warunki Świadczenia Usług i może skutkować rozwiązaniem konta i innymi konsekwencjami.

Niniejsza Polityka ma zastosowanie do anulowania, które mają miejsce w dniu lub po dacie wejścia w życie. Wszelkie prawa, które goście lub gospodarze mogą być zmuszeni do podjęcia działań prawnych, pozostają nienaruszone. Wszelkie zmiany w niniejszej Polityce będą dokonywane zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług. Ta polityka dotyczy pobytów, ale nie dotyczy rezerwacji atrakcji.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

  • Instrukcje • Gospodarz

    Anulowanie rezerwacji przez gospodarza bez negatywnych konsekwencji

    Jeśli gospodarz musi anulować rezerwację z ważnego powodu, będziemy z nim współpracować i pomożemy jego gościom znaleźć inne miejsce na pobyt – gospodarz nie będzie ponosił opłat za anulowanie ani innych konsekwencji anulowania.
  • Instrukcje • Gospodarz

    Jak gospodarz anuluje rezerwację

    Jako gospodarz możesz anulować rezerwację, ale jeśli do zameldowania zostało mniej niż 24 godziny, opcja anulowania online może być niedostępna.
  • Zasady dla społeczności

    Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności

    Dowiedz się, w jaki sposób odbywa się anulowanie, gdy po dokonaniu rezerwacji pojawią się nieprzewidziane zdarzenia, na które nie masz wpływu i które sprawiają, że realizacja rezerwacji jest niewykonalna lub niezgodna z prawem.
Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj