Aby zapewnić gościom komfortowe i bezpieczne pobyty, wymagamy od gospodarzy przestrzegania naszych zasad dotyczących:
Gdy gospodarze otrzymują niskie oceny, możemy wysyłać im wiadomości, aby zachęcić ich do spełniania oczekiwań gości w zakresie jakości. Powtarzające się niskie oceny wskazują, że oferta lub gospodarz mogą nie spełniać oczekiwań gości dotyczących jakości.
Konta i oferty powinny mieć wysoką ogólną ocenę i unikać zbyt wielu niskich ocen. Zauważyliśmy, że gospodarze, którzy otrzymują świetne recenzje, zwykle koncentrują się na czterech rzeczach: dokładnych szczegółach oferty, honorowaniu rezerwacji i zwrotów, terminowej komunikacji i czystości.
Strona oferty w momencie rezerwacji oraz wszelkie dodatkowe oświadczenia gospodarza dotyczące oferty powinny dokładnie opisywać dom i odzwierciedlać udogodnienia, które będą dostępne w oferowanym miejscu od zameldowania do wymeldowania, w tym:
Gospodarze powinni honorować zaakceptowane rezerwacje, zapewnić bezproblemowe zameldowanie i terminowo zwracać pieniądze lub rekompensować szkody.
Gospodarze lub współgospodarze powinni być dostępni, aby odpowiedzieć na pytania gości lub nieoczekiwane problemy, które mogą pojawić się przed pobytem i w jego trakcie.
Zdajemy sobie sprawę, że gospodarze mają wiele wymagań w swoim czasie. To, co jest uważane za rozsądny czas odpowiedzi, może zależeć od konkretnych okoliczności, takich jak charakter pytania gościa i etap jego podróży.
Na przykład, jeśli gość zada pytanie, które jest istotne dla jego pobytu:
Wszystkie oferty powinny być czyste i wolne od zagrożeń dla zdrowia przed zameldowaniem gościa.
Dokładamy wszelkich starań, aby egzekwować te podstawowe zasady. Gdy zgłoszono naruszenie zasad, Airbnb spróbuje skontaktować się z gospodarzem, aby dowiedzieć się, co się stało.
Możemy na przykład informować gospodarzy o tych zasadach, wysyłać ostrzeżenia i wymagać od gospodarzy usunięcia treści, które wprowadzają gości w błąd lub nie odzwierciedlają stanu faktycznego. W przypadku zgłoszenia powtarzających się lub poważnych naruszeń tych podstawowych zasad gospodarze lub ich oferty mogą zostać zawieszeni lub usunięci z platformy, gospodarze mogą mieć zakaz publikowania nowych ofert lub utracić status Superhost, współgospodarze mogą mieć zakaz udziału w sieci współgospodarzy lub współgospodarowania nowymi ofertami, a terminy wypłat dla gospodarzy i współgospodarzy mogą zostać zmienione.
W zależności od charakteru naruszenia, Airbnb może również podjąć inne działania, takie jak anulowanie nadchodzącej lub aktywnej rezerwacji, zwrot gościowi z wypłaty gospodarza i/lub wymaganie od gospodarzy przedstawienia dowodu, że rozwiązał problemy, zanim będzie mógł wznowić przyjmowanie gości.
Ponadto gospodarz, który anuluje potwierdzoną rezerwację lub zostanie uznany za odpowiedzialnego za anulowanie, może ponieść inne konsekwencje zgodnie z naszymi zasadami anulowania. Airbnb może zrezygnować z opłat za anulowanie i, w niektórych przypadkach, z innych konsekwencji, jeśli gospodarz anuluje rezerwację z określonego uzasadnionego powodu, na który nie miał wpływu.
Airbnb zachęca gości do niezwłocznego zgłaszania naruszeń tych podstawowych zasad. Gdy gość naruszy te podstawowe zasady, prosimy go o:
Gospodarze mogą odwołać się od decyzji zgodnie z tymi zasadami, kontaktując się z obsługą klienta lub korzystając z podanego przez nas linku, aby rozpocząć proces odwołania. Sprawdzając odwołania, weźmiemy pod uwagę wszelkie dodatkowe szczegóły podane przez gospodarza, takie jak nowe lub poprawione informacje, naruszenia naszych Zasad pisania recenzji lub inne istotne okoliczności związane z naruszeniami.