Standardy gospodarza

Co to są Standardy Gospodarza?

Dzięki tym standardom, masz szansę zyskać dobre oceny w podziękowaniu za wysoki poziom usług i nieustającą gościnność. Sprawdzając oceny i komentarze od gości dowiesz się, jak Cię widzą.

Na swoim panelu znajdziesz zestawienie ocen przyznawanych Ci za komunikację, zameldowanie, dokładność, czystość i ogólne wrażenie. Widnieje tam także wskaźnik aktywności. By się przekonać o swoim poziomie zaangażowania, sprawdź dział Superhost w swoim panelu głównym. Regularnie pilnując kalendarza, dbasz o aktualizowanie dostępności.

Aktualizowana dostępność

Pamiętaj, aby zawsze mieć pewność, czy możesz przyjąć danych gości. Aktualne informacje w kalendarzu i w opisie oferty zwiększają szansę, że otrzymasz prośbę o rezerwację, którą zechcesz przyjąć.

  • Aktualizuj swój kalendarz, aby odzwierciedlał Twoją dostępność i by uniknąć otrzymywania próśb o rezerwację dla niedostępnych terminów
  • Korzystaj z ustawień dostępności, by zablokować czas na przygotowanie oferty pomiędzy kolejnymi rezerwacjami lub by uniknąć otrzymywania próśb o rezerwację na ten sam dzień czy na odległy termin
  • Jeśli podasz minimalną i maksymalną długość pobytu, będziesz otrzymywać prośby o rezerwację pasujące do Twoich preferencji

Podróżnicy szukający miejsca pobytu mówią nam, że odrzucanie rezerwacji potrafi bardzo zniechęcać, jeśli zatem odrzucasz dużą ilość próśb o pobyt, to Twoja oferta może zostać tymczasowo wyłączona.

Komunikacja

Za każdym razem, kiedy gość się z Tobą kontaktuje - czy ma u Ciebie rezerwację, czy nie - szybka odpowiedź stanowi sygnał, że jesteś zaangażowanym i odpowiedzialnym gospodarzem.

Terminowe odpowiedzi

To, jak często i jak szybko odpowiadasz na prośby o rezerwację i zapytania dotyczące pobytu, jest mierzone wskaźnikiem aktywności.

  • Odpowiadaj na pytania dotyczące pobytu i na prośby o rezerwację w ciągu 24 godzin, aby utrzymać swój wskaźnik aktywności
  • Jeżeli Twoja oferta nie jest dostępna lub jeżeli podróżnik nie jest w stanie sprostać Twoim zasadom ujętym w Regulaminie Domu, odrzuć prośbę o taką rezerwację możliwie niezwłocznie
Wsparcie dla swoich gości

Niezależnie od tego, czy mieszkasz z gośćmi na miejscu, czy poza ofertą, musisz im gwarantować kontakt z Tobą przez cały okres pobytu. Twoi goście będą mieli okazję ocenić czytelność i spójność komunikacji. Średnia otrzymanych ocen znajdzie się na stronie Twojej oferty.

  • Jeśli potwierdzisz rezerwację, a coś się w międzyczasie zmieni w związku z ofertą, uprzedź o tym gościa
  • Pobierz aplikację Airbnb, aby odpowiadać na wiadomości w drodze
  • Jeśli nie planujesz witać gości osobiście w chwili ich przyjazdu, warto wysłać im wiadomość w porze zameldowania, aby się upewnić, że wszystko przebiegło gładko
  • Jeśli nie będzie Cię w okolicy podczas ich pobytu, możesz zaproponować swoim gościom osobę na miejscu do kontaktu

Jeśli Twój wskaźnik aktywności będzie zbyt niski, ucierpieć na tym może pozycja Twojej oferty w wynikach wyszukiwania, musisz się też liczyć z możliwymi karami, w tym z czasowym wyłączeniem oferty. W ten sposób unikamy ryzyka, że goście skontaktują się z Tobą i zostaną zignorowani.

Wskaźnik zobowiązania

Zaangażowanie w rezerwacje

Kiedy potwierdzasz, że chcesz kogoś ugościć, dajesz tym samym sygnał, że można Ci ufać, że zadbasz o potrzeby gości. Czy chodzi o rodzinne wakacje, czy podróż w interesach, jakakolwiek zmiana w rezerwacji może stanowić dla podróżników spory problem.

Kiedy zdarza się coś nieprzewidzianego i nie możesz uniknąć anulowania potwierdzonej rezerwacji, pamiętaj o następujących kwestiach:

  • Kiedy tylko okaże się, że musisz anulować pobyt, natychmiast powiadom o tym gościa. Dasz mu dzięki temu więcej czasu na znalezienie nowego miejsca pobytu.
  • Anuluj rezerwację na Airbnb, aby zainicjować procedurę przekazywania zwrotu.
  • Jeśli znasz innych gospodarzy w okolicy, pomyśl, czy nie warto zapytać ich o możliwość przyjęcia gości i zaproponuj, że ich sobie przedstawisz.
  • Kiedy wystąpią wyjątkowe okoliczności albo znaczenie będą miały względy bezpieczeństwa, to Airbnb może zrobić wyjątek, jeśli chodzi o zasady anulowania.

Ogromnie nam zależy na tym, aby goście rezerwujący pobyt za pośrednictwem Airbnb mieli pewność, że nic nie przeszkodzi ich planom, dlatego bardzo poważnie traktujemy anulowanie rezerwacji. Mogą Cię spotkać kary - w tym także finansowe - jeśli odwołasz potwierdzony pobyt.

Zameldowanie

Twoi goście będą mieć na koniec pobytu okazję ocenić swoje wrażenia z procedury zameldowania, warto zatem poświęcić więcej uwagi temu, by wszystko przebiegło możliwie najwygodniej. Pamiętaj, że goście mogą być zmęczeni podróżą, zatem ułatw im przyjazd, stosując proste i czytelne procedury zameldowania.

  • Informuj o swoich procedurach zameldowania z wyprzedzeniem i dbaj, by nie obiecywać czegoś, z czym sobie nie poradzisz
  • Pamiętaj, aby goście zawsze wiedzieli, jak się z Tobą skontaktować, jeśli nastąpią opóźnienia w podróży albo będą mieć pytania w ostatniej chwili
  • Podaj gościom szczegółowe wskazówki dojazdu do oferty i oszczędź wszystkim czasu, umieszczając te i inne ważne informacje we Wskazówkach dla Gości
  • Powiadom gości o tym, czy przywitasz ich osobiście, czy też powinni w planach uwzględnić odbiór kluczy od sąsiadów albo ze skrytki

Dokładność

Goście i gospodarze mówią nam, że dobra komunikacja w zakresie wzajemnych oczekiwań jeszcze przed podróżą działa na korzyść obu stron i poprawia odbiór rezerwacji. Jako gospodarz, możesz pomagać gościom w podjęciu decyzji o tym, czy Twoja oferta to dobry wybór, jeśli szczegółowo informujesz, co masz do zaoferowania.

Twoi goście będą mieli okazję ocenić dokładność podanych przez Ciebie informacji. Stworzenie szczegółowego profilu i strony oferty zachęci gości, którzy pasują do Twojego stylu wynajmowania, a to wpłynie na uzyskanie dobrej oceny.

Informacje o Twojej ofercie
  • Dołącz galerię zdjęć wysokiej jakości, dodaj im nagłówki i przedstaw szczegółowy opis przestrzeni.
  • Dołącz Regulamin Domu, który odniesie się do wszystkich kwestii istotnych dla gości. Jeżeli nie życzysz sobie zapraszania innych osób na miejscu, musisz to wyraźnie zaznaczyć zawczasu. To samo tyczy się zakazu palenia na terenie oferty.
  • Daj gościom znać, czy jakieś części oferty są niedostępne, np. wspólne podwórze albo strych.
  • Uczciwie informuj o wszelkich niespodziewanych zakłóceniach, które będą miały wpływ na pobyt gości. Jeśli sąsiedzi właśnie rozpoczęli hałaśliwy remont, goście powinni o tym wiedzieć. Jeżeli do oferty trzeba się wspinać przez 8 kondygnacji schodów, ten szczegół należy umieścić w opisie. Jeżeli mogą być kłopoty z ciepłą wodą, wspomnij i o tym.
Twoje udogodnienia

Jednym z elementów, dzięki którym dana oferta jest uważana za znakomitą, jest zestaw udogodnień, które decydują o tym, że miejsce staje się wygodne, idealne dla rodzin albo w sam raz do pracy.

  • Podaj wszystkie oferowane udogodnienia i upewniaj się, czy są dostępne i sprawne
  • Dołącz Regulamin Domu, który odniesie się do wszystkich kwestii istotnych dla gości. Jeżeli nie życzysz sobie zapraszania innych osób na miejscu, musisz to wyraźnie zaznaczyć zawczasu. To samo tyczy się zakazu palenia na terenie oferty.
Twoja cena

Bardzo wysoka cena może sugerować Twoim gościom, że oferta jest wyjątkowo luksusowa - lepiej jednak, aby nie oczekiwali pałacu, by zamiast tego trafić do chatki.

Jeżeli nagminnie otrzymujesz niskie oceny w zakresie dokładności udzielanych informacji, to może Ci grozić kara. Chcemy, aby podróżnicy mogli w pełni ufać, że rezerwowana oferta okaże się dokładnie taka, jak obiecywano.

Czystość

Czysta, wysprzątana oferta prezentuje się najlepiej i zachęca do pobytu. Twoi goście mogą ocenić stan czystości miejsca pobytu, a średnia tych ocen będzie widoczna na stronie oferty.

Warto zapewnić sobie wystarczający zapas czasu na sprzątanie, zwłaszcza jeśli masz rezerwacje następujące tuż po sobie

  • Posprzątaj każde pomieszczenie, z którego korzystać będą goście w trakcie pobytu, zwłaszcza łazienkę i kuchnię
  • Jeśli zostawiasz do dyspozycji ręczniki i pościel, to powinny być czyste
  • Masz prawo pobierać opłatę za sprzątanie i spożytkować dodatkową kwotę na dobre środki czystości albo wynajęcie firmy sprzątającej
  • Przygotuj na miejscu środki czystości, aby goście mogli sami zająć się rozlanym napojem albo przypadkowym bałaganem

Jeżeli nagminnie otrzymujesz niskie oceny w zakresie czystości oferty, to może Ci grozić kara. Czysta przestrzeń to coś, czego goście niewątpliwie oczekują.

Piękny dom w Warszawie

24 Cała przestrzeń

Ogólne wrażenie

Twoi goście będą mieli okazję ocenić swoje wrażenia z pobytu u Ciebie. Średnia ze wszystkich otrzymanych przez Ciebie ocen znajdzie się na stronie oferty. Pojawia się ona także, kiedy podróżnik szuka miejsca pobytu i otrzymuje wyniki w postaci ofert pasujących do jego kryteriów. Zatem wysoka ocena ogólna to najlepszy sposób, aby wyróżnić się pośród innych.

  • Pamiętaj, że wielu Twoich gości może się znajdować daleko od domu, przebywając u Ciebie, więc spróbuj przewidzieć, co im się przyda, co może się im wydać mylące i niezrozumiałe, i w jaki sposób możesz im pomóc.
  • Poznaj indywidualne potrzeby swojego gościa i wyjdź im naprzeciw - małe gesty mogą utkwić w pamięci na długo.
  • Poproś gości o komentarz, aby pomogli Ci zidentyfikować obszary wymagające usprawnień. Mogą Ci przekazać swoją opinię twarzą w twarz albo skorzystać z opcji prywatnego komentarza podczas oceniania pobytu.
Wartość

To Ty decydujesz o cenie swojej oferty, warto jednak zachować równowagę między oczekiwaniami a tym, co Twoja oferta ma do zaproponowania. Goście mają też możliwość ocenić wartość Twojej oferty, a średnia ocen będzie widoczna na jej stronie.

  • Możesz dopasować swoją cenę, by pozostawała w związku z trendami sezonowymi
  • Jeśli dopiero zaczynasz przygodę w roli gospodarza, pomyśl o obniżeniu ceny, aby zyskać kilka pierwszych rezerwacji i zdobyć trochę doświadczenia.

Jeśli nieustannie otrzymujesz niską ocenę ogólną, mogą Ci grozić pewne kary. Jeżeli oceny będą w dalszym ciągu wskazywały, że nie możesz sobie poradzić ze spełnianiem oczekiwań gości, to Twoja oferta może zostać usunięta z naszej platformy.