Modyfikacja rezerwacji przez gospodarza
Czasami zdarzają się nieprzewidziane sytuacje i nie możesz przyjąć gości zgodnie z planem. Wcześniejszych rezerwacji nie można zmienić, ale aby edytować potwierdzoną lub aktywną rezerwację, wyślij swojemu gościowi prośbę o zmianę rezerwacji, proponując nowy termin, cenę lub liczbę gości. Możesz nawet zasugerować, aby zatrzymał się w innym Twoim miejscu, jeśli dysponujesz więcej niż jednym.
Jeśli gość wysłał Ci już prośbę o zmianę rezerwacji, dowiedz się, jak odpowiadać na takie prośby lub jak odrzucić prośbę o zmianę rezerwacji.
Wysyłanie do gościa prośby o zmianę rezerwacji
Wysyłanie prośby o zmianę rezerwacji na komputerze
- Kliknij Dzisiaj > Rezerwacje.
- Kliknij Nadchodzące i wybierz rezerwację, którą chcesz zmienić.
- Kliknij Szczegóły, a następnie Zmień rezerwację.
- Zmień ofertę, daty, liczbę gości lub cenę.
- Sprawdź zmiany i kliknij Wyślij prośbę.
Wysyłanie prośby o zmianę rezerwacji w aplikacji Airbnb
- Kliknij Rezerwacje.
- Kliknij Nadchodzące i wybierz rezerwację, którą chcesz zmienić.
- Kliknij Szczegóły, a następnie Zmień rezerwację.
- Zmień ofertę, daty, liczbę gości lub cenę.
- Sprawdź zmiany i kliknij Wyślij prośbę.
Wysyłanie prośby o zmianę rezerwacji w aplikacji Airbnb
- Kliknij Rezerwacje.
- Kliknij Nadchodzące i wybierz rezerwację, którą chcesz zmienić.
- Kliknij Szczegóły, a następnie Zmień rezerwację.
- Zmień ofertę, daty, liczbę gości lub cenę.
- Sprawdź zmiany i kliknij Wyślij prośbę.
Wysyłanie prośby o zmianę rezerwacji w przeglądarce mobilnej
- Kliknij Dzisiaj > Rezerwacje.
- Kliknij Nadchodzące i wybierz rezerwację, którą chcesz zmienić.
- Kliknij Zmień rezerwację.
- Zmień ofertę, daty, liczbę gości lub cenę.
- Sprawdź zmiany i kliknij Wyślij prośbę.
Twój gość odrzucił prośbę o zmianę rezerwacji lub nie odpowiada
Jeżeli gość odrzuci prośbę lub nie odpowie, rezerwacja się nie zmieni.
Jeśli gość nie odpowie na Twoją prośbę o zmianę rezerwacji, wyślij wiadomość, aby mu o niej przypomnieć.
Pamiętaj: Twój gość może odrzucić prośbę o zmianę rezerwacji. Jeśli odmówi, a Ty nie będziesz w stanie go przyjąć, musisz anulować rezerwację.
Twój gość zaakceptował prośbę o zmianę rezerwacji
Jeśli gość zaakceptuje prośbę, rezerwacja zostanie zaktualizowana. Jeśli cena się zmieni, w razie potrzeby pobierzemy od gościa dopłatę lub przekażemy mu zwrot.
W większości przypadków pierwotna metoda płatności gościa zostanie obciążona automatycznie. W przypadku niektórych form płatności gość zostanie poproszony o dokonanie płatności w ciągu 48 godzin. Jeśli płatność nie zostanie prawidłowo przesłana, zmiana zostanie automatycznie odrzucona, a rezerwacja powróci do pierwotnego stanu.
Co się dzieje z cenami w przypadku próśb o zmianę rezerwacji
Jeśli zmieniasz termin pobytu, cena pierwotnej rezerwacji również może ulec zmianie. Wszelkie zmiany liczby gości mogą oznaczać, że koszt rezerwacji wzrośnie lub zmniejszy się, w zależności od ustawień opłaty za dodatkowego gościa w momencie dokonywania rezerwacji.
Zanim goście zaakceptują Twoją prośbę o zmianę rezerwacji, będą mogli porównać pierwotny i nowy całkowity koszt pobytu. Jeśli koszt pobytu będzie się różnić i gość wyrazi na to zgodę, w zależności od sytuacji pobierzemy od niego należną dopłatę lub przekażemy zwrot.
Jak zmiana długości pobytu może wpłynąć na zasady anulowania
Jeśli rezerwacja zostanie zmieniona z dłuższego pobytu na krótszy (nie więcej niż 27 nocy), w przypadku przyszłych zmian lub anulowań zmodyfikowanej rezerwacji będą obowiązywać zasady anulowania wybrane przez Ciebie dla danej oferty.
Gdy rezerwacja zostanie zmieniona z krótszego pobytu (nie więcej niż 27 nocy) na dłuższy (co najmniej 28 nocy), w przypadku przyszłych zmian lub anulowań zmodyfikowanej rezerwacji będą obowiązywać wybrane przez Ciebie zasady anulowania rezerwacji długoterminowych.
Jeśli zmodyfikowana rezerwacja dłuższego pobytu nadal będzie obejmować co najmniej 28 nocy, Twoje zasady anulowania rezerwacji długoterminowych będą dalej obowiązywać niezależnie od zmiany terminu wynikającej z prośby o zmianę rezerwacji.
Jeśli zmiana dotyczy pobytu trwającego krócej niż 27 nocy, ale wciąż kwalifikuje się on jako krótszy pobyt, w przypadku przyszłych zmian lub anulowań zmodyfikowanej rezerwacji będą obowiązywać wybrane przez Ciebie standardowe zasady anulowania.
Jeśli proponujesz gościowi pobyt w innym oferowanym miejscu
Jeśli nie możesz przyjąć gościa w zarezerwowanym przez niego miejscu, ale możesz zaproponować pobyt w innym swoim obiekcie, przed wysłaniem prośby o zmianę rezerwacji musisz najpierw uzyskać jego zgodę:
- Napisz do gościa wiadomość, aby poinformować go o zmianie, i dodaj link do proponowanej oferty. Jeśli koszty będą się różnić, nie zapomnij o tym powiedzieć.
- Jeśli gość wyrazi zgodę, prześlij mu prośbę o zmianę rezerwacji.
- Jeśli się nie zgodzi i zechce zrezygnować z rezerwacji, musisz ją anulować, aby gość mógł zarezerwować pobyt w innym miejscu.
Jeśli rezerwacja dotyczy krótszego pobytu (maksymalnie 27 nocy), zasady anulowania rezerwacji obowiązujące gościa w nowym miejscu pozostaną takie same jak zasady anulowania jego pierwotnej rezerwacji, nawet jeśli wybrane przez Ciebie zasady anulowania różnią się między ofertami.
Żeby można było zmienić ofertę gościa, wysyłając prośbę o zmianę rezerwacji, nowa oferta musi być powiązana z Twoim kontem gospodarza. Jeśli nowa oferta jest powiązana z kontem współgospodarza, musisz anulować pierwotną rezerwację i poprosić gościa o dokonanie nowej rezerwacji.
Jak prośba o zmianę rezerwacji może wpłynąć na zniżki tygodniowe i miesięczne
Zmiana długości rezerwacji może wpłynąć na to, czy gościowi będzie przysługiwać zniżka tygodniowa lub miesięczna.
Jak prośba o zmianę rezerwacji może wpłynąć na wstępne akceptacje
Jeśli Twój gość dokonał rezerwacji, korzystając z przesłanej przez Ciebie wstępnej akceptacji, wszelkie zmiany w rezerwacji spowodują, że cena zostanie przeliczona tak, jakby to była nowa rezerwacja.
Nadal możesz zaproponować gościowi tę samą cenę co we wstępnej akceptacji, modyfikując cenę oraz termin rezerwacji w ramach tej samej prośby o zmianę. Pamiętaj tylko, żeby o wszystkim go poinformować.
Jak prośba o zmianę rezerwacji może wpłynąć na wyliczenie podatku
Gdy prośba o zmianę rezerwacji zostanie zaakceptowana, podatki od rezerwacji będą zawsze przeliczane zgodnie z najnowszymi, najwłaściwszymi przepisami podatkowymi obowiązującymi w danym miejscu.
Jeśli pobyt gościa już się zakończył
Nie możesz wprowadzać zmian, jeśli czas wymeldowania się gościa już minął. Jeśli prośba, którą otrzymasz, dotyczy kwestii finansowych, możesz wysłać gościowi pieniądze lub poprosić go o płatność, korzystając z Centrum rozliczeń.
Nie wysyłaj wielu próśb o zmianę rezerwacji naraz
Pamiętaj, że możesz wysłać tylko jedną prośbę o zmianę rezerwacji naraz. Zanim będzie można wprowadzać kolejne zmiany, trzeba je najpierw zgłosić w formie nowej prośby.
Jeśli chcesz edytować prośbę o zmianę rezerwacji
Zaszła pomyłka? Nie możesz zmienić prośby o zmianę rezerwacji po jej wysłaniu, ale możesz ją anulować i wysłać nową prośbę.
Dłuższe pobyty
Jeśli rezerwacja dotyczy pobytu obejmującego co najmniej 28 nocy, obowiązywać będą zasady anulowania rezerwacji długoterminowych. Gdy prośba o zmianę rezerwacji dotyczy dłuższego pobytu, taka zmiana może zostać wprowadzona automatycznie bez konieczności jej zatwierdzania, jeśli:
- pobyt jeszcze się nie rozpoczął, a rezerwacja obejmuje co najmniej 28 nocy;
- pobyt już się rozpoczął, ale do dnia wymeldowania zostało jeszcze co najmniej 30 dni.
Jeśli dłuższy pobyt zostanie skrócony do 27 lub mniejszej liczby nocy (krótszy pobyt), gość jest zobowiązany do zapłacenia za kolejnych 30 dni od daty wprowadzenia zmiany lub za wszystkie dni do końca rezerwacji, jeśli pozostało ich mniej niż 30.
Gdy rezerwacja zostanie zmieniona z dłuższego pobytu na krótszy (nie więcej niż 27 nocy), w przypadku przyszłych zmian lub anulowań zmodyfikowanej rezerwacji będą obowiązywać wybrane przez Ciebie zasady anulowania.
Powiązane artykuły
- Gospodarz
Odpowiadanie na prośbę gościa o zmianę rezerwacji
Jeśli gość chce zmienić szczegóły potwierdzonej rezerwacji (np. skrócić lub wydłużyć pobyt), musi wysłać do Ciebie prośbę o zmianę. - Gospodarz
Zasady anulowania przez gospodarza
Anulowanie pobytu może utrudnić gościom realizację planów i wpływać na wiarygodność społeczności Airbnb – dlatego stosujemy kary w przypadku… - Gospodarz
Jak gospodarz anuluje rezerwację
Jako gospodarz możesz anulować rezerwację, ale jeśli do zameldowania zostało mniej niż 24 godziny, opcja anulowania online może być niedostę…