Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Instrukcje
Gospodarz

Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych

Ochrona od szkód majątkowych w ramach AirCover dla gospodarzy zapewnia gospodarzom zwrot kosztów do 3 milionów USD w rzadkich przypadkach, gdy Twoje miejsce lub znajdujące się w nim mienie zostaną uszkodzone przez gościa podczas pobytu zarezerwowanego na Airbnb. Otrzymasz zwrot kosztów za określone szkody wyrządzone przez gości w Twoim domu i mieniu, jeśli gość nie zapłaci za nie sam. W niektórych przypadkach ochrona zapewnia również pokrycie kosztów dodatkowych usług sprzątania, takich jak usuwanie plam pozostawionych przez gości (lub zaproszone przez nich osoby), plam po zwierzętach czy usuwanie zapachu dymu.

Zgłoszenie roszczenia do AirCover dla gospodarzy

Prześlij prośbę o odszkodowanie za uszkodzenie, brakujące przedmioty lub nieoczekiwane sprzątanie.

Rozpocznij

Co obejmuje ubezpieczenie

Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych obejmuje:

  • uszkodzenia domu, mebli, wartościowych przedmiotów lub innego mienia spowodowane przez gości (lub przez osoby przez nich zaproszone);
  • uszkodzenia zaparkowanych samochodów, łodzi lub innych pojazdów spowodowane przez gości (lub przez osoby przez nich zaproszone);
  • dodatkowe koszty sprzątania związane z usuwaniem plam pozostawionych przez gości, zaproszone przez nich osoby lub przez zwierzęta towarzyszące gościom, koszty usuwania zapachu dymu lub koszty dodatkowego sprzątania, gdy jest ono wymagane z powodu obecności dodatkowych niezatwierdzonych gości;
  • utratę dochodu w związku z anulowaniem potwierdzonej rezerwacji na Airbnb z powodu szkód wyrządzonych przez gości (lub przez osoby przez nich zaproszone).

Jeśli oferujesz miejsce na pobyt dla osób w nagłej potrzebie na Airbnb.org, wciąż masz ochronę gospodarzy od szkód majątkowych.

Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie obejmuje:

  • uszkodzeń mienia wynikających ze standardowego użytkowania,
  • utraty pieniędzy,
  • szkód w wyniku klęsk żywiołowych takich jak trzęsienie ziemi czy huragan,
  • obrażeń ciała ani szkód majątkowych gości lub innych osób (to może obejmować ubezpieczenie OC gospodarzy).
  • sprzątania związanego z normalnymi czynnościami po wymeldowaniu (np. pranie, zmywanie naczyń lub wyniesienie śmieci);
  • obowiązują też inne ograniczenia.

Procedura odszkodowawcza

Aby otrzymać odszkodowanie za szkodę powstałą w trakcie pobytu gości:

  1. Udokumentuj problem: zrób zdjęcia lub nagraj film, uzyskaj wycenę kosztów naprawy lub sprzątania albo rachunek za wykonanie tych usług.
  2. W ciągu 14 dni od wymeldowania gościa, który spowodował szkodę, przejdź do Centrum rozliczeń i z poziomu sekcji dotyczącej AirCover dla gospodarzy poproś go o odszkodowanie.
  3. Gość będzie miał 24 godziny na odpowiedź. Jeśli nie odpowie, zapłaci tylko częściowo lub odmówi płatności, możesz przesłać prośbę o odszkodowanie w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. Następnie ktoś z zespołu obsługi klienta Airbnb włączy się w tę sprawę i zapozna się z Twoją prośbą. (Jeśli oferowane miejsce pobytu znajduje się w stanie Waszyngton, wniosek rozpatrzy nasz ubezpieczyciel).

Pamiętaj, że jeśli chcesz, aby przy wniosku o odszkodowanie z AirCover dla gospodarzy pomógł Ci zespół obsługi klienta Airbnb, musisz o to poprosić i przesłać dokumentację potwierdzającą szkodę w ciągu 30 dni od jej powstania.

Jak działa ochrona gospodarzy od szkód majątkowych w przypadku pobierania opłat za sprzątanie i opłat za zwierzę

Jeśli chcesz pobierać opłatę za sprzątanie lub opłatę za zwierzę, pamiętaj, że ma ona na celu pokrycie spodziewanych kosztów przygotowania domu na przyjazd kolejnych gości.

Z kolei ochrona gospodarzy od szkód majątkowych ma pokrywać nieoczekiwane koszty sprzątania lub naprawy mienia uszkodzonego przez zwierzęta, np. koszty usuwania zapachu dymu czy wymiany sofy pogryzionej przez psa.

Aby dowiedzieć się więcej o ochronie gospodarzy od szkód majątkowych, przeczytaj warunki programu. Gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii, obowiązują warunki programu dla użytkowników z Australii.

Wyłączenie odpowiedzialności: Program ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie jest polisą ubezpieczeniową. Nie chroni gospodarzy, którzy oferują zakwaterowanie w Japonii, gdzie obowiązuje Program Ubezpieczenia Gospodarzy w Japonii, ani gospodarzy oferujących zakwaterowanie za pośrednictwem Airbnb Travel LLC. Limity ochrony są podawane w USD.

W przypadku ofert w stanie Waszyngton zobowiązania umowne Airbnb w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych są objęte polisą ubezpieczeniową wykupioną przez Airbnb. Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest związana z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy. Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega warunkom i ograniczeniom. Nie dotyczy to gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii. W ich przypadku ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega odrębnym warunkom i ograniczeniom.

Uwaga: ten artykuł to część poradnika Ochrona dzięki AirCover dla gospodarzy, w którym opisaliśmy zakres ubezpieczenia od szkód majątkowych i odpowiedzialności cywilnej.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj