Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Jak dwoje Superhostów dostosowuje się do zmian

    Jak dwoje Superhostów dostosowuje się do zmian

    Od ciasteczek dostarczanych przez kuriera do wideo-powitań – sprawdź kreatywne pomysły gospodarzy na przyjmowanie gości.
    Autor: Airbnb, 8 lip 2020
    Przeczytasz w 4 min
    Zaktualizowano 16 lip 2020

    Najważniejsze wskazówki

    • Dwoje Superhostów z Meksyku opowiada o zmianach, jakie wprowadzili, aby przyjmować swoich gości wirtualnie

    • Goście otrzymają cyfrowe egzemplarze regulaminu domu, wskazówek i innych informacji

    • Oboje zamierzają zastosować się do obowiązujących zaleceń i nie kontaktować się fizycznie z gośćmi – stąd pomysły na spersonalizowane powitanie wideo czy dowożone przez kuriera ciasteczka

    Podróże wracają, a wielu gospodarzy planuje, jak najlepiej powitać gości. Gospodarze i goście potrzebują teraz innych rzeczy, aby poczuć się bezpiecznie. Rozmawialiśmy z dwojgiem Superhostów z Meksyku, aby dowiedzieć się, jak planują przyjmować gości po zakończeniu izolacji.

    Superhost Alessandra prowadzi w La Roma siedmiopokojowy pensjonat ze śniadaniem La Palomilla, który oferuje też na Airbnb Plus. Około jedenastu kilometrów na południe – w okolicy Coyoacán, gdzie urodziła się Frida Kahlo – Superhost Omar ma dwa mieszkania pełne kolorów. Ani Omar ani Alessandra nie przyjmowali gości od marca, kiedy władze zamknęły miasto.

    Aby przygotować się na przyjazd gości, musieli zaadaptować nowe strategie. Sprawdź osiem pomysłów, które możesz wykorzystać podczas przyjmowania gości:

    Zapewnij gościom różne opcje zameldowania i komunikuj się z nimi częściej, niż wymaga tego sytuacja

    Kiedy gość rezerwuje pokój, Alessandra kontaktuje się z nim, aby dowiedzieć się, skąd wyjeżdża i o której planuje przyjechać. Jeśli gość woli zameldować się samodzielnie, udostępnia mu kod do wejścia.

    Alessandra zamierza nadal korzystać z wiadomości Airbnb lub innych komunikatorów, aby kontaktować się z gośćmi przed pobytem i w jego trakcie – z jedną zmianą. „Zintensyfikujemy komunikację SMS-ową i przez platformę [Airbnb], żeby goście nie czuli się przez nas porzuceni i żeby wyjeżdżali z poczuciem, że byliśmy cały czas do ich dyspozycji” – mówi.

    Wskazówka: Zaktualizowanie szablonów wiadomości może usprawnić kontakt z gośćmi.

    Nagraj spersonalizowane powitanie wideo

    Omar oferuje już samodzielne zameldowanie, ale jest gotowy do wypróbowania nowych sposobów witania gości wirtualnie. Mówi, że planuje nagrać spersonalizowane wideo-powitanie, które każdy gość otrzyma po zameldowaniu – coś na zasadzie „Cześć! Nazywamy się Omar i [moja żona] Silvia, i jesteśmy Twoimi gospodarzami. Życzymy miłych wrażeń. Wiemy, że to trudny moment, i tym bardziej cieszymy się, że jesteś tu z nami”.

    Podziękuj gościom w pomysłowy sposób, ale nie łam przy tym zasady zachowania bezpiecznej odległości

    Nasi najlepsi gospodarze wiedzą, że integralną częścią pobytu zarezerwowanego przez Airbnb jest powitanie gości po przyjeździe, ale zdają sobie sprawę, że zachowanie bezpiecznej odległości jest w tym momencie ważniejsze. Alessandra i Omar szukają nowych sposobów podziękowania swoim gościom. „Zamiast dawać gościom ciasteczka w jadalni, zostawiamy je dla nich w pokojach” – mówi Alessandra.

    „Wcześniej uwielbialiśmy wręczać gościom małe prezenty na pożegnanie” – wspomina Omar. „Mój przyjaciel robi pyszne ciasteczka z niebieskiej kukurydzy”. Dostarczał je osobiście, zazwyczaj w ostatnim dniu pobytu gościa. „To się trochę zmieni” – mówi Omar. „Ciasteczka dostarczy kurier – zależy mi, żeby goście czuli się dobrze”.

    Udostępnij przewodnik, wskazówki dla gości i inne informacje w formie cyfrowej

    Ponieważ i Alessandra i Omar usunęli z oferowanych miejsc papierowe egzemplarze wskazówek dla gości, wysyłają teraz cyfrowe wersje. „Gdy tylko otrzymam rezerwację, natychmiast przesyłam gościom przewodnik oraz wskazówki” – opowiada Omar.

    Alessandra robi to samo: „Przygotowaliśmy plik PDF, który wysyłamy gościom, gdy tylko zarezerwują naszą ofertę”. Na swojej stronie internetowej Alessandra zamieściła informacje o podejmowanych przez nią środkach bezpieczeństwa, takich jak dezynfekowanie kluczy do pokojów czy usunięcie wszystkich nadprogramowych przedmiotów (jak np. ozdobne poduszki lub notatniki). Po otrzymaniu rezerwacji przesyła gościom link z informacjami o środkach ostrożności (w związku z COVID-19), które podejmują, aby zapewnić gościom bezpieczeństwo.

    Przygotuj koszyk powitalny... z zestawami do sprzątania

    Omar zmienia prezenty dla gości. „Kiedyś zostawiałem im koszyk powitalny ze świeżymi owocami, czekoladą i meksykańskimi cukierkami” – mówi. „Teraz goście znajdą w koszyku inne zestawy”. W każdym z nich będzie m.in. kilka maseczek ochronnych, parę małych buteleczek preparatu do dezynfekcji rąk czy rękawiczki”.

    Omar zostawi też gościom większą butelkę ze środkiem do dezynfekcji dłoni oraz instrukcje, gdzie znaleźć środki czyszczące. „Chcę zapewnić gościom wszystko, co sprawi, że poczują się jak w domu” – dodaje. Alessandra zapewnia również środek odkażający do rąk w recepcji oraz w każdym pokoju i łazience.

    Zaktualizuj instrukcje sprzątania i udostępnij je gościom

    Omar i Alessandra wprowadzili przerwę między kolejnymi pobytami gości, aby odpowiednio posprzątać i zdezynfekować oferowane miejsca. „Planuję przygotować podręcznik sprzątania, który będzie zgodny z  najnowszymi wytycznymi od Airbnb” – mówi Omar. Alessandra już zobowiązała się do przestrzegania naszych instrukcji, a Omar planuje zrobić to samo.

    Alessandra zobowiązała się do przestrzegania instrukcji dokładniejszego sprzątania. „Robimy dzień przerwy pomiędzy pobytami gości” – mówi – „aby porządnie przewietrzyć każdy pokój przed sprzątaniem i dezynfekcją”.

    Wskazówka: Jeśli zobowiążesz się przestrzegać instrukcji dokładniejszego sprzątania, zostaw swoim gościom podstawowe zasady sprzątania lub udostępnij je im w wersji cyfrowej.

    Zadbaj o to, by w Twoim przewodniku znalazły się rekomendacje dotyczące atrakcji na świeżym powietrzu

    Przed pandemią przewodniki zredagowane przez Alessandrę i Omara zawierały informacje o miejscach, gdzie można zjeść coś dobrego, zrobić zakupy, i innych, które teraz nie są tak ważne. Alessandra zaktualizowała swój przewodnik, aby polecić różne zajęcia.

    „Będziemy zachęcać gości do przygód na świeżym powietrzu” – opowiada. Alessandra zachęca gości do wyprawy do Xochimilco („Meksykańskiej Wenecji”) lub zwiedzania piramid. Będzie też przypominać gościom, żeby przed wyjściem wzięli z pokojów dodatkowe preparaty dezynfekujące do rąk, nosili maski ochronne i rękawiczki.

    Omar modyfikuje przewodnik, aby uwzględnić w nim restauracje, w których można zamówić jedzenie z dowozem lub na wynos. Gdy pojawią się opcje jedzenia na świeżym powietrzu, zamieści je w przewodniku.

    Skorzystaj z dobrodziejstw technologicznych

    Omar ma wiele pomysłów na wirtualne przyjmowanie gości. Zrezygnował z papierowej wersji wskazówek i chce, żeby goście logowali się do Wi-Fi automatycznie – zostawia im w tym celu kody QR. Nie poprzestaje na tym. Chciałby opatrzyć każde udogodnienie kodem QR.

    Planuje wydrukowanie kodów, które będą zawierać np. instrukcje obsługi pralki lub instrukcje rozkładania kanapy. Również wskazówki dla gości mają być w formie kodu QR.

    Omar i Alessandra liczą na to, że podróże (i życie) kiedyś wrócą do normy. Do tego momentu każde z nich będzie oferować niezmiennie wysoki poziom gościnności – nawet z maseczką na twarzy i z rękawiczkami na dłoniach.

    „Nadchodzą zmiany” – mówi Omar. Pozostaje jednak optymistą: „To kwestia adaptacji i odpowiedniego nastawienia”.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Najważniejsze wskazówki

    • Dwoje Superhostów z Meksyku opowiada o zmianach, jakie wprowadzili, aby przyjmować swoich gości wirtualnie

    • Goście otrzymają cyfrowe egzemplarze regulaminu domu, wskazówek i innych informacji

    • Oboje zamierzają zastosować się do obowiązujących zaleceń i nie kontaktować się fizycznie z gośćmi – stąd pomysły na spersonalizowane powitanie wideo czy dowożone przez kuriera ciasteczka

    Airbnb
    8 lip 2020
    Czy udało nam się pomóc?