OCHRONA GOSPODARZY

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb

Jeśli gość uszkodzi w trakcie pobytu Twoje miejsce lub rzeczy, które do Ciebie należą, i nie zwróci Ci pieniędzy, będzie Ci przysługiwać ochrona przed uszkodzeniem mienia o wartości do 1 miliona USD.

Jeśli gość uszkodzi w trakcie pobytu Twoje miejsce lub rzeczy, które do Ciebie należą, i nie zwróci Ci pieniędzy, będzie Ci przysługiwać ochrona przed uszkodzeniem mienia o wartości do 1 miliona USD.

Automatycznie obejmuje
 gospodarzy na całym świecie*
Chroni gospodarzy od momentu przybycia gości do ich wyjazdu
Bezkonkurencyjny w branży turystycznej

* Nie dotyczy gospodarzy oferujących noclegi za pośrednictwem Airbnb Travel LLC, gospodarzy w Japonii, gospodarzy atrakcji ani gospodarzy wypraw.

* Nie dotyczy gospodarzy oferujących noclegi za pośrednictwem Airbnb Travel LLC, gospodarzy w Japonii, gospodarzy atrakcji ani gospodarzy wypraw.

Co podlega ochronie?

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb może chronić w razie:

– uszkodzenia oferowanego przez Ciebie miejsca spowodowanego przez gości; – zniszczenia rzeczy, które do Ciebie należą, spowodowanego przez gości; – uszkodzeń spowodowanych przez zwierzę towarzyszące gościowi.

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb nie chroni w razie:

– kradzieży gotówki i papierów wartościowych (np. obligacji oszczędnościowych, akcji); – uszkodzeń spowodowanych zwykłym zużyciem; – uszczerbku na zdrowiu lub zniszczenia mienia gości lub innych osób (które może być objęte Programem Ubezpieczenia Gospodarzy).

Przyjmuj gości bez obaw

Weryfikacja tożsamości

Możesz wymagać od gości weryfikacji tożsamości przed potwierdzeniem rezerwacji. Airbnb może wymagać od gości przesłania danych osobowych do zweryfikowania, np. przedstawienia oficjalnego dokumentu tożsamości.

Bezpieczna komunikacja

Jeśli dojdzie do jakiegoś incydentu, możesz porozumieć się z gościem za pośrednictwem naszego bezpiecznego systemu wiadomości. Jeśli nie uda Ci się osiągnąć porozumienia, pomoże nasza Gwarancja dla Gospodarzy.

Całodobowa obsługa klienta

Jeśli coś stanie się Tobie, Twojej nieruchomości lub Twoim gościom, nasz globalny zespół obsługi społeczności jest do Twojej dyspozycji.

To dzięki Gwarancji dla Gospodarzy jestem członkiem Airbnb. Wiem, że w razie kłopotów lub szkód mogę liczyć na pomoc”.
To dzięki Gwarancji dla Gospodarzy jestem członkiem Airbnb. Wiem, że w razie kłopotów lub szkód mogę liczyć na pomoc”.

Dennis, gospodarz w Londynie

Dennis, gospodarz w Londynie

To dzięki Gwarancji dla Gospodarzy jestem członkiem Airbnb. Wiem, że w razie kłopotów lub szkód mogę liczyć na pomoc”.
To dzięki Gwarancji dla Gospodarzy jestem członkiem Airbnb. Wiem, że w razie kłopotów lub szkód mogę liczyć na pomoc”.

Dennis, gospodarz w Londynie

Dennis, gospodarz w Londynie

Bezpieczeństwo i zaufanie wśród naszej społeczności na całym świecie jest dla nas kluczowe.

Bezpieczeństwo i zaufanie wśród naszej społeczności na całym świecie jest dla nas kluczowe.

Wskazówka dotycząca bezpieczeństwa: zapoznaj się z profilami gości

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojego gościa, zanim zaakceptujesz jego prośbę o rezerwację, sprawdź jego profil lub przeczytaj recenzje otrzymane od wcześniejszych gospodarzy. Gospodarze i goście mogą je napisać dopiero po wymeldowaniu się gościa – dlatego komentarze oparte są o faktyczne rezerwacje.

Wskazówka dotycząca bezpieczeństwa: zapoznaj się z profilami gości

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojego gościa, zanim zaakceptujesz jego prośbę o rezerwację, sprawdź jego profil lub przeczytaj recenzje otrzymane od wcześniejszych gospodarzy. Gospodarze i goście mogą je napisać dopiero po wymeldowaniu się gościa – dlatego komentarze oparte są o faktyczne rezerwacje.

Jak złożyć prośbę o zwrot kosztów

1. Zbierz dowody poniesionych strat

Mogą to być np. zdjęcia, filmy, wyceny czy rachunki.

2. Skontaktuj się z gościem w Centrum rozliczeń

Poproś o zwrot kosztów w ciągu 14 dni od wymeldowania lub przed zameldowaniem się kolejnego gościa – zależnie od tego, co wypadnie wcześniej. Ma on 72 godziny na odpowiedź.

3. Odbierz zwrot lub poproś Airbnb o pomoc

Jeśli gość nie chce zapłacić całej kwoty, możesz skorzystać ze zwrotu kosztów w ramach Gwarancji dla Gospodarzy Airbnb. Przez ten proces przeprowadzi Cię specjalista ds. obsługi klienta.

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb podlega określonym warunkom i wyłączeniom. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasze Warunki Gwarancji dla Gospodarzy.

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb nie jest polisą ubezpieczeniową i nie wszystkie szkody wyrządzone przez gości podlegają jej warunkom. Jeśli chcesz uzyskać większą ochronę, zachęcamy do wykupienia ubezpieczenia osobistego, które pokryje szkody majątkowe nieobjęte Gwarancją dla Gospodarzy.

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb podlega określonym warunkom i wyłączeniom. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasze Warunki Gwarancji dla Gospodarzy.

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb nie jest polisą ubezpieczeniową i nie wszystkie szkody wyrządzone przez gości podlegają jej warunkom. Jeśli chcesz uzyskać większą ochronę, zachęcamy do wykupienia ubezpieczenia osobistego, które pokryje szkody majątkowe nieobjęte Gwarancją dla Gospodarzy.

Odpowiadamy na Twoje pytania

Czym jest Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb?

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb zapewnia gospodarzom ochronę w przypadku, gdy goście uszkodzą ich mienie, a wartość poniesionych szkód jest wyższa niż kwota depozytu (lub gdy depozyt nie został uwzględniony). W takiej sytuacji gospodarze mogą liczyć na odszkodowanie w wysokości do 1 miliona USD.

Gwarancja dla Gospodarzy nie obejmuje gotówki, papierów wartościowych, przedmiotów kolekcjonerskich, rzadkich dzieł sztuki, biżuterii, zwierząt domowych ani odpowiedzialności cywilnej. Zalecamy zabezpieczenie cennych przedmiotów lub ich usunięcie na czas pobytu gości. Ochroną nie są także objęte szkody powstałe w wyniku normalnego zużycia. Dowiedz się więcej

Czym jest Program Ubezpieczenia Gospodarzy?

Program Ubezpieczenia Gospodarzy zapewnia uczestnikom ochronę do wysokości 1 miliona USD z tytułu pojedynczego zdarzenia na wypadek pozwów osób trzecich z powodu uszczerbku na zdrowiu lub uszkodzenia mienia w związku z pobytem zarezerwowanym na Airbnb.

Ochrona podlega ograniczeniu do wysokości 1 miliona USD na ofertę w danej lokalizacji, mogą też obowiązywać określone warunki, ograniczenia i wyjątki. Dowiedz się więcej

Jaka jest różnica między Gwarancją dla Gospodarzy Airbnb 
a Programem Ubezpieczenia Gospodarzy?

Gwarancja dla Gospodarzy oraz Program Ubezpieczenia Gospodarzy to dwie oddzielne usługi Airbnb, oferujące pomoc w pokryciu kosztów w przypadku powstania szkody lub uszczerbku na zdrowiu.

Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb to program, który chroni gospodarzy w wypadku uszkodzenia własności, lokalu lub domu przez gościa w trakcie jego pobytu. Gwarancja dla Gospodarzy nie jest ubezpieczeniem i nie może go zastąpić.

Program Ubezpieczenia Gospodarzy to ubezpieczenie zaprojektowane w taki sposób, by chronić gospodarza w przypadku roszczeń osoby trzeciej z powodu uszczerbku na zdrowiu lub uszkodzenia mienia. Nasz program jest dostępny dla gospodarzy niezależnie od innych ubezpieczeń, jednak będzie on podstawowym ubezpieczeniem w razie wypadków związanych z pobytem zarezerwowanym na Airbnb. Dowiedz się więcej

Jak poprosić o zwrot kosztów w ramach Gwarancji dla Gospodarzy Airbnb?

Goście i gospodarze często dochodzą do porozumienia za pośrednictwem naszego Centrum rozliczeń. W pierwszej kolejności skontaktuj się z gościem, aby powiadomić go o swojej skardze, i prześlij zgłoszenie wypłaty w Centrum rozliczeń.

Jeśli nie możesz rozwiązać problemu z gościem: najpierw zapoznaj się z warunkami Gwarancji dla Gospodarzy. Zwróć uwagę, że swoje zgłoszenie musisz przesłać przed upływem 14 dni od wyjazdu gościa lub przed rozpoczęciem pobytu kolejnego gościa w zależności od tego, co wypadnie wcześniej. Dowiedz się więcej

W jaki sposób działa na Airbnb ubezpieczenie dla właścicieli domów?

Program Ubezpieczenia Gospodarzy Airbnb pełni rolę podstawowego ubezpieczenia oraz zapewnia pokrycie kosztów wszystkim gospodarzom i – w razie konieczności – właścicielom ich budynków zgodnie z określonymi warunkami, ograniczeniami i wyjątkami.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak ten program funkcjonuje w kontekście ubezpieczenia właściciela domu lub najemcy, skontaktuj się w tej sprawie ze swoim ubezpieczycielem. Niektóre polisy ubezpieczeniowe zapewniają właścicielom domów i najemcom ochronę w przypadku pozwów wniesionych przez gości, którzy podczas pobytu doznali uszczerbku na zdrowiu. Warto powiadomić swojego ubezpieczyciela o wynajmowaniu swojej przestrzeni, pomimo tego, że obciążenie powstałe w trakcie pobytu zarezerwowanego na Airbnb powinno być uregulowane w ramach Programu Ubezpieczenia Gospodarzy. Dowiedz się więcej

Czy Gwarancja dla Gospodarzy obejmuje również oferty Open Homes?

Tak. Program Gwarancji dla Gospodarzy Airbnb zapewnia gospodarzowi ochronę mienia do 1 miliona USD w przypadku wyrządzonych przez gości szkód, których wartość przekracza kwotę ustalonego depozytu lub w sytuacji, gdy depozyt nie został uwzględniony w ofercie. Gwarancja dla Gospodarzy dotyczy wszystkich pobytów zarezerwowanych na Airbnb, w tym pobytów w ramach programu Open Homes. Dowiedz się więcej

Chcesz zostać gospodarzem?

Chcesz zostać gospodarzem?