Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady dla społeczności

Polityka antydyskryminacyjna

Ostatnia aktualizacja: 13 maja 2025 r.

Społeczność Airbnb składa się z milionów osób z całego świata, które pochodzą z różnych kultur z własnymi wartościami i normami. Nasze zaangażowanie w jednoczenie społeczności poprzez wspieranie istotnych i wspólnych doświadczeń opiera się na zasadach szacunku i integracji. W związku z tym prosimy, aby nasi użytkownicy:

  • Zaakceptowali na nasze zobowiązanie społeczności, zgodnie z którym wszyscy użytkownicy Airbnb muszą traktować się wzajemnie z szacunkiem, niezależnie od rasy, wyznania, narodowości, pochodzenia etnicznego, niepełnosprawności, płci, tożsamości płciowej, orientacji seksualnej i wieku.
  • Przestrzegali poniższej Polityki antydyskryminacyjnej.

Polityka antydyskryminacyjna Airbnb

Polityka antydyskryminacyjna Airbnb ma zastosowanie do wszystkich ofert Airbnb – domów, usług i atrakcji.

Zabraniamy użytkownikom, w tym współgospodarzom i współtowarzyszom podróży, dyskryminowania innych ze względu na następujące cechy chronione:

  • rasa,
  • religia,
  • płeć,
  • wiek,
  • niepełnosprawność,
  • status rodzinny (posiadanie dzieci),
  • stan cywilny (związek małżeński),
  • pochodzenie etniczne,
  • narodowość,
  • orientacja seksualna,
  • płeć,
  • tożsamość płciowa,
  • kasta,
  • ciąża i związane z nią dolegliwości.

Odmowa świadczenia usług lub zróżnicowane traktowanie

Użytkownicy Airbnb nie mogą traktować członków społeczności Airbnb w różny sposób ani odmawiać im świadczenia usług ze względu na ich cechy chronione lub przekonanie, że osoby te mają takie cechy. Przykłady:

  • Odrzucanie lub anulowanie rezerwacji.
  • Stosowanie odmiennych warunków lub regulaminu domu (np. różne ograniczenia dostępu, opłaty albo inne wymagania związane z miejscem pobytu lub procesem rezerwacji).
  • Wskazywanie preferencji dotyczących konkretnego rodzaju gości.

Aby pomóc gościom w podjęciu świadomej decyzji, gospodarze mogą podawać różne informacje na temat domu, usługi lub atrakcji, ale ostatecznie decyzja, czy dane miejsce jest odpowiednie dla gościa, jego rodziny lub osób towarzyszących, zależy od gościa. Poniżej zamieszczamy dodatkowe wskazówki dotyczące wieku i statusu rodzinnego, niepełnosprawności oraz tożsamości płciowej.

Wiek i status rodzinny

Gospodarze Airbnb mogą:

  • Podawać zgodne z prawdą informacje o funkcjach oferowanego domu, usługi lub atrakcji (lub ich braku), które pomogą gościowi stwierdzić, że oferta jest nieodpowiednia dla osób w pewnym wieku lub gości z dziećmi.
  • W przypadku domów na Florydzie gospodarze mogą wymagać, aby gość rezerwujący ofertę („gość rezerwujący”) miał co najmniej 25 lat, o ile wymóg ten ma powszechne zastosowanie do wszystkich potencjalnych gości rezerwujących i został wyraźnie przekazany gościowi przed dokonaniem rezerwacji. Minimalny wiek ma zastosowanie tylko do gościa rezerwującego i nie wprowadza ograniczenia wieku dla dzieci czy innych osób towarzyszących gościowi rezerwującemu.
  • W przypadku atrakcji ustal minimalny wiek uczestników do 21 lat lub zgodnie z obowiązującym prawem bądź przepisami, pod warunkiem że wymagania te będą stosowane jednakowo wobec wszystkich gości i zostaną im przedstawione przed dokonaniem rezerwacji.
  • W przypadku usług należy ustalić minimalny wiek uczestników do 18 lat lub zgodnie z obowiązującym prawem bądź przepisami, pod warunkiem że wymagania te będą stosowane jednakowo wobec wszystkich gości i zostaną im przedstawione przed dokonaniem rezerwacji.
  • Informować w opisie oferty o wszelkich obowiązujące przepisach, które zabraniają pobytu osobom w określonym wieku lub gościom z dziećmi (na przykład oferta w budynku wspólnoty mieszkaniowej, który jest dostępny wyłącznie dla osób starszych).

Gospodarze Airbnb nie mogą:

  • Decydować za gości, że oferta nie spełnia potrzeb osób w pewnym wieku lub gości z dziećmi.
  • W przypadku domów – narzucać innych warunków ani odrzucać rezerwacji ze względu na wiek gościa lub jego status rodzinny, chyba że takie ograniczenie jest wymagane przez obowiązujące prawo lub przepisy.
    • Obejmuje to na przykład ograniczanie dostępności dla osób poniżej 21 lat, pobieranie wyższych opłat od gości w określonym wieku czy zniechęcanie niektórych gości do rezerwacji ze względu na ich wiek lub sytuację rodzinną.

Niepełnosprawność

Gospodarze mogą podawać różne informacje na temat domu, usługi lub atrakcji, aby pomóc gościom z niepełnosprawnościami zorientować się, czy dana oferta jest odpowiednia dla nich, ich rodziny lub towarzyszących im osób.

Gospodarze Airbnb mogą:

  • Podawać w ofercie informacje na temat ułatwień dostępu (lub ich braku), aby goście mogli zdecydować, czy chcą zarezerwować pobyt, usługę lub atrakcję.
  • Podawać informacje na temat konkretnych umiejętności lub zdolności wymaganych w przypadku Atrakcji lub Usługi.
  • W przypadku ofert domów z ułatwieniami dostępu – wskazać, że pierwszeństwo mogą otrzymać goście poszukujący takich ułatwień. Ma to na celu wspieranie gości, którzy muszą korzystać z takich funkcji.

    Gospodarze Airbnb nie mogą:

    • Decydować za gości, że dom, usługa lub atrakcja nie spełnia potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
    • Ograniczać ani zabraniać korzystania z urządzeń wspomagających poruszanie się, takich jak wózki inwalidzkie lub chodziki.
    • Pobierać wyższych opłat od gości z niepełnosprawnościami, w tym opłaty za zwierzę, jeśli jest to zwierzę asystujące (w niektórych jurysdykcjach lub okolicznościach dotyczy to także zwierząt zapewniających wsparcie emocjonalne). Więcej informacji na temat zwierząt przewodników i zwierząt zapewniających wsparcie emocjonalne zawierają nasze zasady dotyczące ułatwień dostępu.
    • Zniechęcać gości z niepełnosprawnościami do dokonywania rezerwacji.
    • Odmawiać kontaktu z gośćmi za pomocą dostępnych środków wspomagających komunikację (np. tłumaczy języka migowego, operatorów połączeń pośredniczących czy wiadomości pisemnych).
    • Odrzucać próśb o rezerwację, aby unikać spełniania uzasadnionych potrzeb związanych z zakwaterowaniem gości z niepełnosprawnościami (jak na przykład niewielka zmiana w regulaminie domu). Więcej informacji na temat uzasadnionych potrzeb osób z niepełnoprawnościami zawierają nasze zasady dotyczące ułatwień dostępu.

    Tożsamość płciowa

    Airbnb oczekuje, że nasza społeczność będzie szanować tożsamość płciową użytkowników. Uważamy, że tożsamość płciowa wyrażana przez daną osobę jest jej wolnym wyborem lub preferencją. Jeśli dana osoba ma preferencje dotyczące użycia w odniesieniu do niej odpowiednich zaimków, należy respektować ten wybór.

    Gospodarze Airbnb mogą:

    • Udostępniać dom tylko gościom tej samej płci co gospodarz, jeśli gospodarz dzieli z gośćmi przestrzeń wspólną (np. łazienkę, kuchnię).
    • Po wstępnej akceptacji przez Airbnb udostępniać usługi lub atrakcje tylko jednej płci w określonych okolicznościach, na przykład ze względu na bezpieczeństwo, prywatność lub zgodność z obowiązującym prawem.

      Gospodarze Airbnb nie mogą:

      • Odrzucać rezerwacji lub stosować odmiennego traktowania gościa z tego powodu, że gospodarz nie zgadza się z tożsamością płciową wyrażaną przez gościa lub że gość identyfikuje się jako osoba niebinarna.

      Dyskryminujący język

      • Użytkownicy Airbnb nie mogą używać określeń, które wzywają do wykluczenia, segregacji, przemocy, poniżania, obelg czy stosowania stereotypów wobec jakiejkolwiek osoby ze względu na jej cechy chronione lub mają na celu wykazanie niższości takiej osoby. Obejmuje to używanie wyzwisk, negatywnych skojarzeń, zwracanie się do osoby transpłciowej po imieniu sprzed tranzycji, błędne określanie płci, mikroagresję i wszelkie inne formy mowy nienawiści.

      Nienawistne i dyskryminujące symbole, obrazy i przedmioty

      • Użytkownicy Airbnb nie mogą prezentować symboli, przedmiotów, logotypów, haseł ani obrazów, które są nienawistne, odwołują się do stereotypów związanych z cechami chronionymi lub mają znaczenie dyskryminujące. Obejmuje to obrazy przedstawiające dyskryminujące lub rasistowskie symbole (także zakodowane), liderów grup nienawiści i stereotypy.
      • Airbnb zabrania oferowania niektórych rodzajów nieruchomości w USA, takich jak: (i) dawne plantacje, na których żyli lub pracowali niewolnicy, (ii) budynki przeznaczone wyłącznie do zakwaterowania niewolników oraz (iii) oferty, które w inny sposób gloryfikują niewolnictwo. Więcej informacji na temat tego zakazu znajdziesz w naszym raporcie Sześć lat pracy Airbnb na rzecz walki z dyskryminacją i promowania integracji społecznej.

      Warunki świadczenia usług a prawo lokalne

      Zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług użytkownicy muszą mieć świadomość obowiązujących przepisów prawa i ich przestrzegać. Poza tym, jeśli niniejsza polityka zapewnia więcej ochrony i nie jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa, oczekujemy, że użytkownicy będą przestrzegać tej polityki.

      • Obowiązujące przepisy prawa mogą wymagać od niektórych gospodarzy stosowania przy zakwaterowaniu rozróżnień, które są niezgodne z niniejszą polityką. W takich przypadkach nie wymagamy od gospodarzy łamania obowiązujących przepisów prawa czy przyjmowania gości, gdyby mogło to narazić gospodarzy na faktyczne ryzyko poniesienia odpowiedzialności lub doznania uszczerbku na zdrowiu.
      • Gospodarze mogą wyjaśniać ograniczenia prawne, o których goście powinni wiedzieć, w jasny, rzeczowy i niedyskryminujący sposób.

      Jeśli w określonej kwestii nie obowiązują żadne przepisy, zastosowanie ma niniejsza polityka.

      Jak zgłosić naruszenie

      Jeśli uważasz, że jesteś ofiarą dyskryminacji lub chcesz zgłosić użytkownika, profil, ofertę lub wiadomość w związku z zachowaniem dyskryminującym, poniżej dowiesz się, jak to zrobić. Oto dostępne możliwości:

      • W aplikacji Airbnb kliknij ikonę Zgłoś tę ofertę .
      • Skontaktuj się z nami bezpośrednio, pamiętając o pozostawieniu swojego imienia i nazwiska oraz konkretnych szczegółów dotyczących zdarzenia, w tym daty, zaangażowanych osób i numeru rezerwacji (w stosownych przypadkach).

      Jeśli gość uważa, że doświadczył dyskryminacji, w wyniku której odmówiono mu dostępu do domu, usługi lub atrakcji bądź uniemożliwiono dokonanie rezerwacji, pozostanie w domu lub udział w usłudze albo atrakcji, Airbnb zbada takie zgłoszenie. Równolegle, zgodnie z naszą polityką otwartych drzwi, Airbnb oferuje praktyczne wsparcie w dokonaniu nowej rezerwacji, jeśli zajdzie taka potrzeba, aby pomóc gościowi znaleźć inne miejsce na pobyt. Mamy specjalne zespoły, które czuwają nad egzekwowaniem naszej Polityki antydyskryminacyjnej i poważnie traktują każde zgłoszenie dotyczące dyskryminacji.

      Uzyskaj więcej informacji na temat najczęstszych pytań dotyczących Polityki antydyskryminacyjnej.

      Czy ten artykuł jest pomocny?

      Powiązane artykuły

      Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
      Zaloguj się lub zarejestruj