Ostatnia aktualizacja: 13 maja 2025 r.
Społeczność Airbnb składa się z milionów osób z całego świata, które pochodzą z różnych kultur z własnymi wartościami i normami. Nasze zaangażowanie w jednoczenie społeczności poprzez wspieranie istotnych i wspólnych doświadczeń opiera się na zasadach szacunku i integracji. W związku z tym prosimy, aby nasi użytkownicy:
Polityka antydyskryminacyjna Airbnb ma zastosowanie do wszystkich ofert Airbnb – domów, usług i atrakcji.
Zabraniamy użytkownikom, w tym współgospodarzom i współtowarzyszom podróży, dyskryminowania innych ze względu na następujące cechy chronione:
Użytkownicy Airbnb nie mogą traktować członków społeczności Airbnb w różny sposób ani odmawiać im świadczenia usług ze względu na ich cechy chronione lub przekonanie, że osoby te mają takie cechy. Przykłady:
Aby pomóc gościom w podjęciu świadomej decyzji, gospodarze mogą podawać różne informacje na temat domu, usługi lub atrakcji, ale ostatecznie decyzja, czy dane miejsce jest odpowiednie dla gościa, jego rodziny lub osób towarzyszących, zależy od gościa. Poniżej zamieszczamy dodatkowe wskazówki dotyczące wieku i statusu rodzinnego, niepełnosprawności oraz tożsamości płciowej.
Gospodarze Airbnb mogą:
Gospodarze Airbnb nie mogą:
Gospodarze mogą podawać różne informacje na temat domu, usługi lub atrakcji, aby pomóc gościom z niepełnosprawnościami zorientować się, czy dana oferta jest odpowiednia dla nich, ich rodziny lub towarzyszących im osób.
Gospodarze Airbnb mogą:
Gospodarze Airbnb nie mogą:
Airbnb oczekuje, że nasza społeczność będzie szanować tożsamość płciową użytkowników. Uważamy, że tożsamość płciowa wyrażana przez daną osobę jest jej wolnym wyborem lub preferencją. Jeśli dana osoba ma preferencje dotyczące użycia w odniesieniu do niej odpowiednich zaimków, należy respektować ten wybór.
Gospodarze Airbnb mogą:
Gospodarze Airbnb nie mogą:
Zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług użytkownicy muszą mieć świadomość obowiązujących przepisów prawa i ich przestrzegać. Poza tym, jeśli niniejsza polityka zapewnia więcej ochrony i nie jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa, oczekujemy, że użytkownicy będą przestrzegać tej polityki.
Jeśli w określonej kwestii nie obowiązują żadne przepisy, zastosowanie ma niniejsza polityka.
Jeśli uważasz, że jesteś ofiarą dyskryminacji lub chcesz zgłosić użytkownika, profil, ofertę lub wiadomość w związku z zachowaniem dyskryminującym, poniżej dowiesz się, jak to zrobić. Oto dostępne możliwości:
Jeśli gość uważa, że doświadczył dyskryminacji, w wyniku której odmówiono mu dostępu do domu, usługi lub atrakcji bądź uniemożliwiono dokonanie rezerwacji, pozostanie w domu lub udział w usłudze albo atrakcji, Airbnb zbada takie zgłoszenie. Równolegle, zgodnie z naszą polityką otwartych drzwi, Airbnb oferuje praktyczne wsparcie w dokonaniu nowej rezerwacji, jeśli zajdzie taka potrzeba, aby pomóc gościowi znaleźć inne miejsce na pobyt. Mamy specjalne zespoły, które czuwają nad egzekwowaniem naszej Polityki antydyskryminacyjnej i poważnie traktują każde zgłoszenie dotyczące dyskryminacji.
Uzyskaj więcej informacji na temat najczęstszych pytań dotyczących Polityki antydyskryminacyjnej.