Ten materiał nie jest dostępny w wybranym języku, dlatego na razie możesz się z nim zapoznać w tej wersji językowej.

Jak zapobiegać organizacji imprez w swoim obiekcie

Zapoznaj się ze szczegółami dotyczącymi globalnego zakazu organizowania imprez i zapobiegania związanych z nimi problemów.
Autor: Airbnb, 1 lip 2020
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 25 lip 2022

Highlights

  • Zgodnie z zasadami Airbnb dotyczącymi imprez i wydarzeń możesz anulować rezerwację bez ponoszenia konsekwencji, jeśli przedstawisz dowody na to, że gość zamierza zorganizować u Ciebie imprezę

  • Aby uniknąć problemów, przekaż gościom, czego mogą oczekiwać, i zadbaj o jednoznaczną komunikację

Pomoc gospodarzom i gościom w dbaniu o bezpieczeństwo to jeden z priorytetów Airbnb. Aby zapobiec niewłaściwym zachowaniom w obiektach oferowanych na Airbnb, zabraniamy organizowania zakłócających spokój imprez i wydarzeń, w tym dużych otwartych spotkań.

Od czasu, gdy w sierpniu 2020 roku wprowadziliśmy globalnie zakaz organizowania imprez i wydarzeń, ograniczenie to doprowadziło do spadku liczby skarg na uciążliwe imprezy o 44% (w porównaniu z rokiem ubiegłym). Zakaz ten został również dobrze przyjęty przez gospodarzy, liderów społeczności i przedstawicieli władz lokalnych.

Niezależnie od tego, czy jesteś gospodarzem od lat czy dopiero zaczynasz działać w branży, chcemy oszczędzić Ci niepotrzebnego stresu przed przyjęciem gości w wynajmowanym miejscu. Oto sześć kroków, które możesz podjąć, aby zapobiec organizowaniu imprez i zmniejszyć związane z nimi ryzyko.

1. Dowiedz się, na czym polega zakaz

Aby uniknąć problemów, zapoznaj się wcześniej z naszymi zasadami dotyczącymi organizacji imprez i wydarzeń. Oto kilka najważniejszych punktów:

  • Nie zezwalamy na imprezy i wydarzenia zakłócające spokój oraz duże otwarte spotkania.
  • W niektórych krajach i regionach wprowadziliśmy ograniczenia dotyczące rezerwacji całych domów przez gości w wieku poniżej 25 lat, którzy otrzymali wcześniej negatywne recenzje lub mają mniej niż trzy pozytywne recenzje.
  • W nadchodzących miesiącach zniesiemy limit 16 osób na jedną rezerwację, który wprowadziliśmy w 2020 r. w odpowiedzi na obawy dotyczące zdrowia publicznego związane z COVID-19.
  • Gospodarze tradycyjnych miejsc na pobyt, takich jak hotele butikowe, mogą zezwolić na organizację imprez według własnego uznania.
  • Gospodarze nie mogą zezwalać na wydarzenia, które naruszają nasze zasady.

Airbnb może podjąć uzasadnione kroki przeciwko gościom i gospodarzom, którzy naruszają nasze zasady.

2. Określ, czego goście mogą się spodziewać

Warto zaktualizować opis ofertyregulamin domu, aby przed dokonaniem rezerwacji goście wiedzieli, czego mogą się spodziewać na miejscu. Wyjaśnij, czy zezwalasz na pobyt gościom, którzy nie są objęci rezerwacją, zwłaszcza jeśli Twój dom może pomieścić wiele osób lub ma basen albo duży przyległy teren.

3. Poznaj swoich gości

Jasna komunikacja z gośćmi jest wyrazem troski o bezpieczeństwo Twoje, społeczności, a także Twojego domu. Po otrzymaniu prośby o rezerwację lub potwierdzonej rezerwacji zapoznaj się z informacjami o gościu i zadaj mu kilka dodatkowych pytań dotyczących wizyty:

  • Jaki jest cel Twojej podróży?
  • Kto jeszcze z Tobą przyjedzie?
  • Czy znasz mój regulamin domu?

Jest to również okazja, aby przypomnieć gościom o wszystkim, co powinni wiedzieć – na przykład o ciszy nocnej. Możesz poinformować gości o lokalnych przepisach lub ograniczeniach dotyczących imprez, parkowania i zdrowia publicznego.

4. Dbaj o relacje z sąsiadami

Poinformuj sąsiadów, że przyjmujesz gości. Zostaw swoje dane zaufanemu sąsiadowi i poproś go o kontakt w razie niespodziewanych problemów.

Jeśli sąsiedzi są zaniepokojeni, możesz ich zapewnić, że przeważająca większość gości nie powoduje żadnych problemów. W 2021 roku w przypadku 99,92% rezerwacji Airbnb na całym świecie nie odnotowano żadnych skarg związanych z bezpieczeństwem*.

5. Zadbaj o swoją dostępność dla gości

Nawet jeśli oferujesz samodzielne zameldowanie, nadal możesz pokazać gościom, że w razie potrzeby jesteś do ich dyspozycji. Co możesz zrobić przed, w trakcie i po zameldowaniu:

  • Poinformuj gości, jak skontaktować się z Tobą telefonicznie w nagłym wypadku. Dzięki temu będzie Ci łatwiej zarządzać nieoczekiwanymi zdarzeniami, a goście docenią Twoją szybką reakcję.
  • Zaproponuj, że pojawisz się na miejscu lub wyślesz kogoś, jeśli goście będą czegoś potrzebować. Jeśli nie mieszkasz w pobliżu, wyznacz osobę zarządzającą nieruchomością lub współgospodarza, który w razie potrzeby zajmie się wszystkim osobiście.

6. Podejmij działania, jeśli masz obawy

Jeśli uważasz, że gość zamierza zorganizować imprezę, możesz anulować rezerwację przed zameldowaniem bez ponoszenia konsekwencji. Poprosimy Cię o przedstawienie dowodów potwierdzających Twoją decyzję, takich jak wiadomości od gościa i inna dokumentacja.

Załóżmy na przykład, że gość, który mieszka w pobliżu Twojego domu, rezerwuje w ostatniej chwili pobyt na jedną weekendową noc. Wysyła do Ciebie wiadomość i pyta o dodatkowe miejsca postojowe dla znajomych, a Ty widzisz, że gość ma recenzję wystawioną przez innego gospodarza, w której mowa o zorganizowanej imprezie. Jeśli udostępnisz nam taką wiadomość od gościa i recenzję, możesz anulować rezerwację bez ponoszenia konsekwencji.

Możesz ją anulować online, jeśli masz włączoną opcję rezerwacji natychmiastowej i nie masz jeszcze osiągniętego limitu trzech anulowań w ciągu roku. Jeśli do zameldowania gościa zostało mniej niż 24 godziny, musisz skontaktować się z nami, aby anulować rezerwację.

Aby dowiedzieć się więcej na temat bezpieczeństwa i oczekiwań wobec gospodarzy, zapoznaj się z naszymi zasadami społeczności.

* Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb (1 stycznia – 31 grudnia 2021 roku).

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Highlights

  • Zgodnie z zasadami Airbnb dotyczącymi imprez i wydarzeń możesz anulować rezerwację bez ponoszenia konsekwencji, jeśli przedstawisz dowody na to, że gość zamierza zorganizować u Ciebie imprezę

  • Aby uniknąć problemów, przekaż gościom, czego mogą oczekiwać, i zadbaj o jednoznaczną komunikację

Airbnb
1 lip 2020
Czy udało nam się pomóc?