Wszystko, co warto wiedzieć o opłatach za sprzątanie
Ważnym elementem strategii cenowej jest decyzja o tym, czy dodać opłatę za sprzątanie. Niektórzy gospodarze uważają, że jest to dobry sposób na pokrycie kosztów sprzątania. Jeśli jednak opłata jest zbyt wysoka, może to zniechęcić gości do rezerwowania Twojego domu i obniżyć Twoje zarobki.
O czym warto pamiętać, myśląc o kosztach sprzątania i możliwościach rezerwacji.
Skup się na zachęcaniu gości do pobytu
Goście mówią nam, że cenią sobie przede wszystkim czystość i uczciwe ceny. Jednym z najczęstszych powodów, dla których goście przyznają gospodarzom mniej niż 5 gwiazdek, jest brak czystości. Z naszych badań wynika, że jeśli w ofercie obowiązuje opłata za sprzątanie, goście będą oczekiwali wyższego standardu czystości, co może prowadzić do zwracania większej uwagi na ten aspekt podczas recenzowania pobytu.
Jeśli zdecydujesz się dodać opłatę za sprzątanie, podniesie ona całkowitą cenę pobytu i będzie widoczna dla gości jako oddzielna pozycja na stronie płatności. Wysoka opłata za sprzątanie może ich zniechęcać do rezerwacji Twojej oferty. Goście mogą również włączyć funkcję wyświetlania ceny całkowitej, która pozwala im zobaczyć w wynikach wyszukiwania całkowity koszt oferty, w tym wszystkie opłaty.
Konkurencyjne ceny mogą sprawić, że Twoja oferta będzie się wyróżniać i zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytm Airbnb promuje oferty o wysokiej jakości i przystępnej cenie całkowitej w porównaniu z podobnymi ofertami w pobliżu.
Możesz skorzystać z narzędzi cenowych w kalendarzu, aby sprawdzić łączną cenę w różnych terminach i przy różnych rodzajach pobytu oraz porównać ją z podobnymi ofertami w okolicy.
Zadbaj o to, by Twoja cena była konkurencyjna
Gdy zdecydujesz się na odpowiedni dla Ciebie sposób utrzymania czystości, zsumuj koszty i ustal właściwy budżet na sprzątanie. Oceniając koszty, możesz wziąć pod uwagę te wskazówki:
- Porównaj stawki. Jeśli zatrudniasz profesjonalną pomoc domową, porównaj opłaty za te usługi z cenami innych firm, aby znaleźć najlepszą stawkę przy zachowaniu godziwego wynagrodzenia.
- Negocjuj ze swoją ekipą sprzątającą. Zastanów się, czy osoby sprzątające mogłyby zgodzić się na niższą stawkę w zamian za bardziej regularne zlecenia. „Poza sezonem oferowaliśmy za sprzątanie miesięczny gwarantowany dochód, nawet jeśli mieliśmy tylko jedną lub dwie rezerwacje” – mówi Lorna, gospodyni. „Aby wyrównać te wydatki, płaciliśmy nieco mniej w szczycie sezonu”.
- Uzupełnij zapasy. Pomyśl o najczęściej używanych środkach czystości. Zamawianie tych produktów hurtowo w dłuższej perspektywie zwykle przynosi oszczędności.
Określ, w jaki sposób pokryjesz koszty sprzątania, i utrzymaj konkurencyjną cenę za pobyt. Weź pod uwagę te możliwości:
- Potencjalne odliczenia podatkowe. Być może niektóre wydatki związane z przyjmowaniem gości, w tym koszty sprzątania, uda Ci się wliczyć w koszty prowadzenia działalności. Aby uzyskać więcej informacji lub pomoc w tej sprawie, zwróć się do doradcy podatkowego.
- Uwzględnienie kosztów w cenie za noc. Oblicz, ile płacisz za środki czystości, usługi prania i sprzątanie domu łącznie z innymi kosztami prowadzenia działalności gospodarza. W ten sposób uzyskasz szerszą perspektywę, która pomoże Ci ustalić odpowiednią cenę za noc.
- Dodanie opłaty za sprzątanie. Skorzystaj z tej opcji, żeby pokryć koszty środków czystości lub profesjonalnych usług sprzątania, a nie po to, żeby zarobić dodatkowe pieniądze.
Ustal rozsądną opłatę za sprzątanie
Jeśli zdecydujesz się dodać opłatę za sprzątanie, masz do wyboru kilka opcji:
- Ustaw jedną standardową opłatę. Jedna opłata za sprzątanie dla wszystkich gości, niezależnie od długości pobytu. Może to być dobra strategia dla gospodarzy, którzy oferują dłuższe pobyty.
- Zróżnicuj wysokość opłaty za sprzątanie. Zachęć gości rezerwujących krótkie pobyty na jedną lub dwie noce, ustalając dla nich niższą opłatę za sprzątanie. Przy wszystkich pozostałych pobytach możesz utrzymać opłatę standardową.
Jeśli jesteś nowym gospodarzem, poczekaj z dodawaniem opłaty za sprzątanie do czasu, aż otrzymasz kilka pozytywnych recenzji zachęcających gości do rezerwacji.
Dodaj opłatę za sprzątanie lub zmień ją na karcie „Ceny” w kalendarzu swojej oferty.
W przypadku niektórych rodzajów gruntownego sprzątania, takich jak usuwanie plam lub zapachu dymu pozostawionego przez gości, możesz kwalifikować się do zwrotu kosztów do 3 milionów USD w ramach ochrony gospodarzy od szkód majątkowych, która jest częścią AirCover dla gospodarzy. Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych obejmuje pokrywa koszty do 3 milionów USD. Jest ona niezależna od opłaty za sprzątanie i nie wymaga wcześniejszej konfiguracji.
Dostępne w ramach AirCover dla gospodarzy ochrona gospodarzy od szkód majątkowych, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej organizatorów atrakcji i usług nie obejmują gospodarzy, którzy oferują pobyty za pośrednictwem Airbnb Travel LLC, ani gospodarzy i organizatorów atrakcji w Japonii, gdzie obowiązuje Program Ubezpieczenia Gospodarzy w Japonii i Program Ubezpieczenia Atrakcji w Japonii. Wszystkie limity ochrony są podawane w USD.
Ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy oraz organizatorów atrakcji i usług są gwarantowane przez ubezpieczycieli zewnętrznych. W Wielkiej Brytanii gwarantem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy pobytów oraz organizatorów atrakcji i usług jest firma Zurich Insurance Company Ltd., a stroną zawierającą umowę ubezpieczenia (bez żadnych dodatkowych opłat) jest Airbnb UK Services Limited, wyznaczony przedstawiciel firmy Aon UK Limited z uprawnieniami nadanymi przez Financial Conduct Authority (FCA) i podlegający nadzorowi tego urzędu. Numer rejestracyjny firmy Aon w FCA to 310451. Informacje te można potwierdzić w Rejestrze Usług Finansowych lub w FCA pod numerem 0800 111 6768. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy oraz organizatorów atrakcji i usług w ramach AirCover dla gospodarzy podlega nadzorowi FCA. Pozostałe produkty i usługi oferowane przez Airbnb UK Services Limited nie podlegają przepisom regulacyjnym. FPAFF405LC
W Unii Europejskiej te polisy zostały zapewnione bez żadnych dodatkowych kosztów dla gospodarzy z UE przez Airbnb Marketing Services SLU – zewnętrznego partnera Aon Iberia Correduría de Seguros y Reaseguros, SAU, firmy działającej na podstawie zezwolenia i nadzorowanej przez Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, pod numerem rejestracyjnym J0170. Aon Iberia Correduría de Seguros y Reaseguros SAU działa jako pośrednik na terenie Unii Europejskiej, uczestnicząc w dystrybucji ubezpieczeń w krajach UE w ramach systemu swobody świadczenia usług, zgodnie z hiszpańską ustawą o dystrybucji ubezpieczeń, dyrektywą w sprawie dystrybucji ubezpieczeń oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa lub regulacjami. Bez uszczerbku dla uprawnień kraju gospodarza, w którym świadczone są usługi dystrybucji ubezpieczeń, państwem członkowskim odpowiedzialnym za nadzór nad firmą Aon jest Królestwo Hiszpanii oraz organ nadzoru – Generalna Dyrekcja Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych, Paseo de la Castellana 44, 28046 – Madrid, Hiszpania.
Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest ubezpieczeniem i nie jest związana z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy. W ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych otrzymasz zwrot kosztów za szkody wyrządzone w Twoim domu i mieniu, jeśli goście, którzy je spowodowali, nie zapłacą za nie sami. W przypadku ofert w stanie Waszyngton zobowiązania umowne Airbnb w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych są objęte polisą ubezpieczeniową wykupioną przez Airbnb. W przypadku gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się poza Australią, obowiązują te Warunki ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. W przypadku gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii, ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega Warunkom programu dla użytkowników z Australii.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.