Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak Airbnb chroni gospodarzy

Przyjmuj gości bez obaw dzięki naszym zasadom i zabezpieczeniom.
Autor: Airbnb, 1 gru 2025

Chętnie Ci w tym pomożemy. Jeśli do komunikacji, rezerwacji i płatności korzystasz z platformy Airbnb, chronią Cię nasze zasady i zabezpieczenia.

AirCover dla gospodarzy

AirCover dla gospodarzy to kompleksowa ochrona. Program ten obejmuje ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy na kwotę 1 miliona USD. Obejmuje również ochronę gospodarzy od szkód majątkowych do 3 milionów USD, w tym między innymi ochronę dzieł sztuki, przedmiotów wartościowych, samochodów, łodzi, innych pojazdów silnikowych i jednostek pływających, które są zaparkowane lub zacumowane na terenie nieruchomości.

Program AirCover dla gospodarzy zapewnia zabezpieczenia jeszcze przed rozpoczęciem pobytu, więc wiesz, że tożsamość gości została wcześniej sprawdzona. Jeśli zezwalają na to przepisy, przeprowadzamy weryfikację przeszłości gości i sprawdzamy, czy goście objęci rezerwacją znajdują się na określonych listach osób objętych obserwacją lub sankcjami. Nasza zastrzeżona technologia kontroli rezerwacji pomaga również zmniejszyć ryzyko uciążliwych imprez i szkód majątkowych.

Obsługa klienta Airbnb

Airbnb zapewnia całodobową pomoc w 64 językach przez 7 dni w tygodniu.

  • Pomoc przez telefon i online: jeśli masz problem wymagający pilnego rozwiązania, zadzwoń do nas. W przypadku mniej pilnych spraw, takich jak aktualizacja kalendarza czy dostosowanie cen, napisz do nas wiadomość.
  • Specjalna obsługa Superhostów: Superhostowie są automatycznie łączeni z doświadczonym pracownikiem obsługi klienta Airbnb, gdy tylko się z nami skontaktują.
  • Całodobowa infolinia bezpieczeństwa: jeśli znajdziesz się w sytuacji, w której zagrożone będzie Twoje bezpieczeństwo, nasza aplikacja zapewni Ci szybki dostęp do przeszkolonych pracowników o dowolnej porze dnia i nocy.

Podstawowe zasady dla gości

Airbnb wymaga od wszystkich gości przestrzegania podstawowych zasad. Zgodnie z nimi goście mają obowiązek dbać o Twoje miejsce i pozostawić je po sobie w stanie niewymagającym gruntownego sprzątania, a także przestrzegać regulaminu domu i informować Cię o wszelkich problemach. Te podstawowe zasady musi zaakceptować każdy gość przed dokonaniem rezerwacji.

Jeśli gość nie przestrzega podstawowych zasad, możesz to zgłosić, kontaktując się z obsługą klienta Airbnb, lub wystawić gościowi w recenzji niską ocenę za czystość lub nieprzestrzeganie regulaminu domu. Konta gości, którzy wielokrotnie naruszają standardowy regulamin domu, mogą zostać zawieszone lub usunięte z Airbnb, jeśli takie problemy będą się powtarzać.

Regulamin domu obowiązuje gości jako element podstawowych zasad i umożliwia określenie oczekiwań dotyczących konkretnie Twojej oferty. Z naszej listy możesz wybrać standardowe zasady, które dotyczą kwestii takich jak:

  • zwierzęta,
  • imprezy,
  • palenie tytoniu i e-papierosów,
  • cisza nocna,
  • godziny zameldowania i wymeldowania,
  • maksymalna liczba gości,
  • komercyjne sesje zdjęciowe i filmowe.

Jeśli masz specjalne instrukcje, które nie zostały zawarte w standardowym regulaminie domu, możesz je uwzględnić w dodatkowych zasadach w ustawieniach oferty. Możesz na przykład poprosić gości, aby przed wymeldowaniem zamknęli i zabezpieczyli wszystkie okna.

Profile i recenzje gości

Goście, którzy dokonają rezerwacji lub dołączą do pobytu, zostaną poproszeni o utworzenie pełnego profilu ze zdjęciem i szczegółami na swój temat, aby pomóc Ci poznać ich przed pobytem.

Możesz mieć pewność, że recenzje gości są oparte na prawdziwych interakcjach, ponieważ goście i gospodarze mogą się wzajemnie oceniać dopiero po zakończeniu rezerwacji. Możesz też zadawać gościom pytania i poinformować ich o swoich oczekiwaniach, zanim do Ciebie przyjadą.

Jeśli korzystasz z rezerwacji natychmiastowej, możesz zaoferować ją tylko tym gościom, którzy ukończyli co najmniej jeden pobyt bez incydentów lub negatywnych ocen. Jeśli wybierzesz ręczne prośby o rezerwację, możesz sprawdzać profile i recenzje gości, zanim zaakceptujesz rezerwację.

Zawsze możesz anulować rezerwację, w przypadku której masz uzasadnione podejrzenie, że goście zorganizują imprezę – musisz tylko przestrzegać naszych zasad anulowania przez gospodarza. Jeśli masz obawy związane z daną prośbą o rezerwację, możesz ją odrzucić, o ile zrobisz to zgodnie z naszą Polityką antydyskryminacyjną.

Potrzebujesz więcej pomocy?

Dołącz do lokalnego Klubu Gospodarzy, aby nawiązać kontakt z innymi gospodarzami.
Znajdź swój Klub Gospodarzy

Dostępna w ramach AirCover dla gospodarzy ochrona od szkód majątkowych, a także ubezpieczenie OC gospodarzy oraz ubezpieczenie OC gospodarzy atrakcji i usług, nie obejmują gospodarzy, którzy oferują pobyty za pośrednictwem Airbnb Travel LLC, ani gospodarzy i organizatorów atrakcji w Japonii, gdzie obowiązują Program Ubezpieczenia Gospodarzy w Japonii oraz Program Ubezpieczenia Atrakcji w Japonii. Wszystkie limity ochrony są podawane w USD.

Ubezpieczenia OC gospodarzy oraz organizatorów atrakcji i usług są gwarantowane przez ubezpieczycieli zewnętrznych.

W Wielkiej Brytanii gwarantem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy pobytów, atrakcji i usług jest firma Zurich Insurance Company Ltd., a stroną zawierającą umowę ubezpieczenia (bez żadnych dodatkowych opłat) jest Airbnb UK Services Limited, wyznaczony przedstawiciel firmy Aon UK Limited z uprawnieniami nadanymi przez Financial Conduct Authority (FCA) i podlegający nadzorowi tego urzędu. Numer rejestracyjny firmy Aon w FCA to 310451. Informacje te można sprawdzić w Rejestrze Usług Finansowych lub w FCA pod numerem 0800 111 6768. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy oraz organizatorów atrakcji i usług w ramach AirCover dla gospodarzy podlega nadzorowi FCA. Pozostałe produkty i usługi oferowane przez Airbnb UK Services Limited, FPAFF609LC nie podlegają przepisom regulacyjnym.

Jeśli przyjmujesz gości lub organizujesz atrakcje bądź usługi w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), polisa ubezpieczenia OC gospodarzy oraz polisa ubezpieczenia OC organizatorów atrakcji i usług są wystawiane przez Zurich Insurance Europe AG, oddział w Hiszpanii, a stroną ustalającą i zawierającą umowę ubezpieczenia (bez dodatkowych kosztów dla gospodarzy w EOG) jest Airbnb Spain Insurance Agency S.L.U. (ASIASL) – niezależna agencja ubezpieczeniowa nadzorowana przez Dyrekcję Generalną ds. Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych (DGSFP) i zarejestrowana w Hiszpanii pod numerem AJ0364 w rejestrze dystrybutorów ubezpieczeń DGSFP. Rejestrację można zweryfikować na stronie rejestru dystrybutorów ubezpieczeń DGSFP, a pełne informacje o ASIASL są dostępne tutaj.

Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest ubezpieczeniem i nie jest związana z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy. W przypadku ofert w stanie Waszyngton zobowiązania umowne Airbnb w ramach programu ochrony gospodarzy od szkód majątkowych są objęte polisą ubezpieczeniową wykupioną przez Airbnb. W przypadku gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się poza Australią, obowiązują te Warunki ochrony gospodarzy od szkód majątkowych. W przypadku gospodarzy, których miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się w Australii, ochrona gospodarzy od szkód majątkowych podlega Warunkom programu dla użytkowników z Australii.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
1 gru 2025
Czy udało nam się pomóc?