Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki

    Jakie opłaty Airbnb pobiera od gospodarzy?

    Dowiedz się, jak opłaty Airbnb dla gospodarzy i gości wpływają na Twoją działalność w roli gospodarza.
    Autor: Airbnb, 16 lis 2020
    Przeczytasz w 5 min
    Zaktualizowano 14 wrz 2021

    Najważniejsze wskazówki

    • Większość gospodarzy uiszcza stałą opłatę serwisową w wysokości 3% podsumy rezerwacji

    • Opłata serwisowa gościa wynosi zwykle około 14% podsumy rezerwacji

    • Dzięki tym opłatom Airbnb może obsługiwać i wspierać gospodarzy w działaniach marketingowych, programach ochrony gospodarzy itd.

    Dla wielu osób przyjmowanie gości to sposób, by zarobić trochę pieniędzy, nawiązując przy tym relacje z podróżnymi z różnych stron świata. Ale jakie opłaty pobiera Airbnb i jaki mają one wpływ na gospodarzy i gości?

    Dzięki czytelnym informacjom o opłatach serwisowych Airbnb – jakie są te opłaty i dlaczego w ogóle je pobieramy – możesz ustalić strategię cenową, która sprawdzi się w przypadku Twojej oferty.

    Jakie opłaty pobiera Airbnb?

    Większość gospodarzy uiszcza stałą opłatę serwisową w wysokości 3% podsumy rezerwacji. Podsuma to Twoja stawka za noc powiększona o opłatę za sprzątanie* i dodatkową opłatę gościa (jeśli jest naliczana). Nie obejmuje ona opłat i podatków Airbnb. Opłata serwisowa gościa wynosi zwykle około 14% podsumy rezerwacji.

    Jeśli więc na przykład pobierasz opłatę w wysokości 300 USD za pobyt na 3 noce oraz 60 USD opłaty za sprzątanie, podsuma rezerwacji wynosi 360 USD. Około 3% (10,80 USD) z tej kwoty jest potrącane z Twoich zarobków w ramach opłaty serwisowej gospodarza, a 14% (50,40 USD) jest pobierane od gości i wliczane w łączną kwotę, którą płacą. W tym przykładzie:

    • możesz zarobić 349,20 USD;
    • Twój gość zapłaci 410,40 USD.

    Opłaty serwisowe Airbnb są konkurencyjne i nie pobieramy opłat za przetwarzanie płatności, dzięki czemu gospodarze mogą zatrzymać większą część swoich zarobków.

    Większość gospodarzy uiszcza stałą opłatę serwisową w wysokości 3% podsumy rezerwacji.

    Dlaczego Airbnb pobiera opłaty serwisowe?

    Opłaty umożliwiają Airbnb sprawne funkcjonowanie i pokrycie kosztów produktów i usług, które pomogą Ci udostępniać swoje miejsce, obejmujących:

    • całodobową obsługę klienta;
    • marketing kierowany do gości przez Google, media społecznościowe i inne kanały komunikacji;
    • ochronę dla Ciebie i udostępnianego miejsca;
    • materiały edukacyjne dla gospodarzy.

    Czy goście wiedzą o tych opłatach?

    Tak. Goście widzą opłaty serwisowe i opłaty za sprzątanie*, dzięki czemu wiedzą, jaka będzie łączna kwota do zapłaty. Lokalne podatki (jeśli obowiązują) nalicza się podczas wymeldowania.

    Gdzie mogę sprawdzić, ile zapłacą moi goście?

    Gdy rezerwacja zostanie potwierdzona, w kalkulacji ceny podanej w szczegółach rezerwacji gospodarza oraz w e-mailu z potwierdzeniem rezerwacji zobaczysz wszystkie obowiązujące opłaty, które obejmują:

    • opłaty i podatki pobierane przez Airbnb;
    • wszelkie dodatkowe opłaty, które pobierasz (np. opłata za sprzątanie);
    • całkowitą cenę, jaką zapłacą Twoi goście;
    • wypłatę, którą otrzymasz.

    Oznacza to, że nie musisz już szukać ostatecznej ceny, gdy odpowiadasz na pytania gości lub wprowadzasz zmiany. Gdy wiesz, ile płacą Twoi goście, zarządzanie strategią cenową, zwrotami, anulowaniami i korektami rezerwacji staje się łatwiejsze.

    Dzięki temu, że znam pełną kalkulację ceny, mogę zachować konkurencyjność cenową – a to przekłada się na zadowolenie gości i lepsze recenzje.
    Oliver,
    Brooklyn (Nowy Jork)

    * Nie dotyczy gospodarzy oferujących zakwaterowanie w Chinach kontynentalnych. Dowiedz się więcej

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Najważniejsze wskazówki

    • Większość gospodarzy uiszcza stałą opłatę serwisową w wysokości 3% podsumy rezerwacji

    • Opłata serwisowa gościa wynosi zwykle około 14% podsumy rezerwacji

    • Dzięki tym opłatom Airbnb może obsługiwać i wspierać gospodarzy w działaniach marketingowych, programach ochrony gospodarzy itd.

    Airbnb
    16 lis 2020
    Czy udało nam się pomóc?