Data wejścia w życie: 6 lutego 2025 r.
Jeśli gospodarz anuluje rezerwację przed zameldowaniem, jego gość ma prawo do pełnego zwrotu, a w stosownych przypadkach Airbnb pomoże gościowi znaleźć podobne miejsce, w zależności od dostępności w zbliżonej cenie.
Airbnb zazwyczaj zamieni pierwotną płatność gościa na środki na rezerwację, aby ułatwić natychmiastową ponowną rezerwację, ale goście zawsze mogą poprosić o zwrot na konto pierwotnej formy płatności. Jeśli środki na rezerwację nie zostaną wykorzystane po 72 godzinach, kwota środków zostanie zwrócona na konto pierwotnej formy płatności gościa.
Goście muszą zgłosić problemy z rezerwacją w ciągu 72 godzin od odkrycia. Jeśli ustalimy, że problem z rezerwacją zakłócił pobyt gościa, przekażemy gościowi pełny lub częściowy zwrot lub pomożemy gościowi znaleźć podobne miejsce, w zależności od dostępności w porównywalnych cenach. Pomoc w ponownej rezerwacji lub zwrócona kwota zależy od kilku czynników, w tym od powagi problemu z rezerwacją, wpływu na gościa, części pobytu, której to dotyczy, niezależnie od tego, czy gość opuszcza zakwaterowanie, inne czynniki łagodzące i siłę dowodów na problem z rezerwacją.
Termin „problem z rezerwacją” odnosi się do następujących sytuacji:
Aby poprosić o pomoc w zmianie rezerwacji lub zwrot kosztów, gość, który dokonał rezerwacji, musi skontaktować się z nami lub jego gospodarzem w ciągu 72 godzin od wykrycia problemu z rezerwacją. Prośby powinny być poparte odpowiednimi dowodami, takimi jak zdjęcia, filmy lub potwierdzenie warunków przez gospodarza, które wykorzystamy do ustalenia, czy wystąpił problem z rezerwacją.
Jeśli gospodarz anuluje rezerwację lub inny Problem z rezerwacją zakłóci pobyt gościa, nie otrzyma wypłaty lub jego wypłata zostanie pomniejszona o kwotę zwróconą gościowi.
W większości przypadków postaramy się potwierdzić zgłoszone przez gościa obawy wobec gospodarza. Gospodarze mogą również zakwestionować twierdzenie gościa o problemie z rezerwacją, kontaktując się z nami.
Niniejsza Polityka ma zastosowanie w maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo, co może oznaczać gwarancje, których nie można wykluczyć. Gdy niniejsza Polityka ma zastosowanie, kontroluje i ma pierwszeństwo przed zasadami anulowania rezerwacji. Przed przesłaniem do nas prośby, w miarę możliwości gość musi powiadomić gospodarza i spróbować rozwiązać problem z rezerwacją bezpośrednio ze swoim gospodarzem. W związku z rozwiązaniem problemu goście mogą poprosić o zwrot bezpośrednio od gospodarzy za pośrednictwem Centrum rozliczeń. Możemy zmniejszyć kwotę zwrotu lub dostosować pomoc w ponownej rezerwacji zgodnie z niniejszą Polityką, aby odzwierciedlić zwrot lub inną pomoc udzieloną bezpośrednio przez gospodarza. W ramach udzielania pomocy w ponownej rezerwacji możemy, ale nie jesteśmy zobowiązani do opłacenia lub wniesienia wkładu w koszty nowego zakwaterowania. Możemy również zapewnić gościom możliwość zastosowania wartości anulowanej rezerwacji do nowych miejsc zakwaterowania lub otrzymania środków na podróże zamiast zwrotu gotówki.
Jeśli gość wykaże, że terminowe zgłoszenie problemu z rezerwacją nie było możliwe, możemy zezwolić na późne zgłoszenie problemu z rezerwacją zgodnie z niniejszą Polityką. Problemy z rezerwacją spowodowane przez gościa, współpracowników lub ich zaproszonych gości lub zwierzęta nie są objęte niniejszą Polityką. Przesłanie fałszywej prośby narusza nasze Warunki świadczenia usług i może skutkować usunięciem konta.
Nasze decyzje wynikające z niniejszej Polityki są wiążące, ale nie mają wpływu na inne prawa umowne lub ustawowe, które mogą być dostępne. Prawo gości lub gospodarzy do wystąpienia na drogę sądową nie ulega zmianie. This Policy is not insurance and no premium has been paid by any guest or host. Wszelkie prawa i obowiązki wynikające z niniejszej Polityki są osobiste dla gościa rezerwującego i gospodarza rezerwacji i nie mogą zostać przeniesione ani przydzielone. Wszelkie zmiany w niniejszej Polityce będą dokonywane zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług. Niniejsze Zasady dotyczą domów, ale nie rezerwacji atrakcji lub usług.