Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Odpowiedzi na pytania gospodarzy dotyczące koronawirusa

    Odpowiedzi na pytania gospodarzy dotyczące koronawirusa

    Co dla Ciebie oznaczają nasze zasady anulowania i programy.
    Autor: Airbnb, 5 mar 2020
    Przeczytasz w 6 min

    Aktualizacja z 30 marca 2020 roku

    Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja związana z koronawirusem (wywołującym chorobę COVID-19) rodzi obawy w związku z przyjmowaniem gości. Aby wesprzeć naszą globalną społeczność, śledzimy Wasze pytania i odpowiadamy tutaj na niektóre z nich. Będziemy aktualizować tę stronę w miarę rozwoju sytuacji i dostępności kolejnych odpowiedzi.

    Czym jest polityka okoliczności wyjątkowych?
    Polityka okoliczności wyjątkowych Airbnb umożliwia gościom i gospodarzom anulowanie rezerwacji bez opłat w przypadku poważnych urazów lub chorób, klęsk żywiołowych, ograniczeń podróżowania i innych nieprzewidzianych zdarzeń. W reakcji na ogłoszenie pandemii COVID-19 przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) rozszerzyliśmy tę politykę na cały świat* – na wszystkie kwalifikujące się rezerwacje dokonane najpóźniej 14 marca z datą zameldowania przypadającą na okres między 14 marca a 31 maja. W przypadku już rozpoczętych pobytów, rezerwacji dokonanych po 14 marca lub rezerwacji z datą zameldowania przypadającą po 31 maja zasady anulowania określone w ofercie gospodarza obowiązują bez zmian.

    * Nie dotyczy to podróży krajowych w Chinach kontynentalnych. W tym miejscu znajdziesz więcej informacji. Rezerwacje Luxe oraz Luxury Retreats są objęte Zasadami zwrotów dla gości Luxe.

    Co Airbnb robi, aby zmniejszyć wpływ anulowań na gospodarzy?
    Przekazaliśmy 250 milionów USD na pokrycie części kosztów anulowania z powodu COVID-19. W przypadku kwalifikujących się anulowań dokonanych zgodnie z naszą polityką okoliczności wyjątkowych zapłacimy 25% kwoty, jaka przysługiwałaby Ci w przypadku anulowania zgodnie z wybranymi przez Ciebie zasadami anulowania. Na przykład, jeśli przy wybranych zasadach anulowania przysługiwałoby Ci 400 USD, my wypłacimy Ci 25% tej kwoty, czyli 100 USD. Dowiedz się więcej na stronie Airbnb.com/250MSsupport

    Gość właśnie anulował u mnie rezerwację. Co dalej?
    Zdajemy sobie sprawę, że nawet uzasadnione anulowanie rezerwacji jest nieprzyjemne. Goście, którzy anulują rezerwację w ramach okoliczności wyjątkowych, sami ucierpieli. Anulując rezerwację, pomagają chronić całą naszą społeczność. Jeśli Twój gość anuluje rezerwację w ramach tych zasad, będzie miał możliwość otrzymania pełnego zwrotu lub środków na podróże Airbnb. Powiadomimy Cię i automatycznie odblokujemy daty w Twoim kalendarzu, żeby inni goście mogli je zarezerwować. Nie pobierzemy też żadnych opłat za anulowanie.

    Miejsce, z którego przyjeżdża gość, to obszar jednego z ognisk epidemii. Co mam zrobić w takiej sytuacji?
    Jeśli obawiasz się przyjąć gościa, który przyjeżdża z obszaru dotkniętego epidemią lub po prostu nie czujesz się bezpiecznie w obecnej sytuacji, możesz anulować kwalifikujące się rezerwacje na platformie. Następnie powiadomimy Cię, że Twoja rezerwacja kwalifikuje się do anulowania bez opłat, a Twój gość otrzyma pełny zwrot kosztów. Warto jak najszybciej napisać do gościa i wyjaśnić, dlaczego musisz anulować rezerwację.

    Pamiętaj, że obowiązuje polityka antydyskryminacyjna. Anulowanie związane z zagrożeniami wywołanymi przez koronawirusa musi być zgodne z naszymi wewnętrznymi zasadami oraz oficjalnymi wytycznymi i zaleceniami dotyczącymi kwalifikujących się sytuacji i lokalizacji.

    Co mogę zrobić, jeśli nie czuję się komfortowo, wynajmując ofertę gościowi?
    To zrozumiałe, że możesz obawiać się przyjmowania gościa w tym trudnym czasie. Zanim anulujesz rezerwację, pamiętaj, że na Airbnb obowiązuje polityka antydyskryminacyjna. Każdego podróżnego trzeba traktować z szacunkiem i nie wykluczać, czyli w praktyce stosować te same standardy przy akceptowaniu i odwoływaniu rezerwacji. Przygotowaliśmy kilka przydatnych porad i pytań, które możesz zadać, jeżeli chcesz uzyskać niezbędne informacje.

    Czy jest coś, co mogę zrobić, aby zminimalizować wpływ koronawirusa na moją działalność jako gospodarza?
    Wielu podróżnych decyduje się pozostać w domach, ale są też tacy, którzy chcą zatrzymać się gdzieś w okolicy lub planują przyszłe podróże. Aby spełnić potrzeby tych gości, staramy się wyróżnić oferty z elastycznymi zasadami anulowania. Przygotowaliśmy również kilka wskazówek, które pomogą zminimalizować wpływ COVID-19 na przyjmowanie gości i będziemy nadal pracować nad sposobami wspierania Cię w tym trudnym okresie.

    W jaki sposób Airbnb pomoże gospodarzom oferującym bardziej elastyczne pobyty?
    Opracowaliśmy zestaw narzędzi i programów, które pomogą gospodarzom i gościom pokonać obawy, i pozwolą elastyczniej planować podróż.

    • Ułatwiliśmy gościom wyszukiwanie ofert z elastycznymi zasadami anulowania – np. dodaliśmy nowy filtr, który pomoże szybciej znaleźć takie oferty.
    • Wprowadzamy również narzędzie, które ułatwi gospodarzom proces zwrotu kosztów gościom zmuszonym anulować rezerwację.

    Więcej szczegółów przekażemy naszej społeczności w miarę wprowadzania ulepszonych narzędzi i programów w nadchodzących tygodniach. Dowiedz się więcej

    Czy Airbnb pobiera opłaty za anulowane rezerwacje?
    Gdy rezerwacje są anulowane zgodnie z polityką okoliczności wyjątkowych, goście mogą wybrać między pełnym zwrotem a środkami na podróże w kwocie obejmującej nasze opłaty. Nie będziemy też nakładać żadnych opłat za anulowanie na gospodarzy, którzy muszą anulować kwalifikujące się rezerwacje.

    Chcemy również jasno powiedzieć, że nasze opłaty serwisowe zostaną zwrócone w całości lub przekazane jako środki na podróże w przypadku każdego kwalifikującego się anulowania.

    Czy mogę zaakceptować nowe rezerwacje, jeśli anuluję kwalifikującą się rezerwację?
    Możesz zaakceptować nowe rezerwacje na te daty, nawet jeśli anulowanie zostało zainicjowane przez Ciebie.

    Czy stracę status Superhost, jeśli anuluję kwalifikującą się rezerwację?
    Nie. Anulowanie w ramach polityki okoliczności wyjątkowych nie będzie miało wpływu na utrzymanie wskaźnika anulowań na poziomie 1%, który jest niezbędny do utrzymania statusu Superhost. Dowiedz się więcej o tym, jak zmieniają się kryteria w nadchodzącej ocenie Superhostów.

    Czy na gospodarzy, którzy anulują kwalifikujące się rezerwacje, zostaną nałożone inne kary?
    Nie. Na gospodarzy, którzy anulują zgodnie z polityką okoliczności wyjątkowych, nie zostaną nałożone żadne standardowe kary za anulowanie.

    Jestem gospodarzem atrakcji Airbnb. Co muszę wiedzieć?
    Wstrzymujemy wszystkie atrakcje od 18 marca do przynajmniej 30 kwietnia 2020 roku. Podjęliśmy tę trudną decyzję, ponieważ atrakcje, z założenia, mają zbliżać ludzi, a organizacje zdrowia na całym świecie zalecają ograniczanie tego typu interakcji – to najlepszy sposób, żeby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Najnowsze informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule w Centrum pomocy.

    Jak mogę zapobiec rozprzestrzenianiu się chorób takich jak COVID-19?
    Według amerykańskiej agencji CDC (Centers for Disease Control and Prevention) czyszczenie często dotykanych powierzchni (np. włączników świateł, klamek i uchwytów szafek) oraz regularne mycie rąk to bardzo skuteczne sposoby, które zapewnią bezpieczeństwo Tobie i Twoim gościom. Przeczytaj nasz artykuł zawierający więcej wskazówek dotyczących sprzątania i higieny wydanych przez CDC.

    Wydarzenia są odwoływane. Czy te rezerwacje będą objęte polityką okoliczności wyjątkowych Airbnb?
    Wielu naszych podróżnych rezerwuje miejsca pobytu na Airbnb na wydarzenia takie jak Coachella, SXSW, Mobile World Congress i inne. Jeśli wydarzenie zostało odwołane, a  rezerwacja nie jest objęta naszą polityką okoliczności wyjątkowych, goście powinni przeczytać zasady anulowania dotyczące rezerwacji i skontaktować się z gospodarzami, żeby omówić możliwe rozwiązania.

    Uruchomiliśmy narzędzie umożliwiające gospodarzom przekazywanie zwrotu za rezerwacje, które nie są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych.

    Jestem gospodarzem oferty Luxe lub Luxury Retreats. Czy polityka okoliczności wyjątkowych dotyczy również mnie?
    Nie. Nasza polityka okoliczności wyjątkowych nie ma zastosowania w przypadku rezerwacji Luxe lub Luxury Retreats, które podlegają odrębnym Zasadom zwrotów dla gości Luxe.

    Potrzebuję pomocy. Gdzie mogę znaleźć materiały online?
    Rozumiemy, że brak natychmiastowej odpowiedzi bywa frustrujący. Dokładamy wszelkich starań, aby udzielić Ci niezbędnej pomocy i przekazać potrzebne informacje, dlatego – poza wsparciem telefonicznym, e-mailowym i na czacie – uruchomiliśmy stronę Airbnb.com/COVID.

    Wiele kwestii można wyjaśnić online, zwłaszcza tych dotyczących rezerwacji, które są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych. Możesz również poszukać odpowiedzi w naszym Centrum pomocy. Wielu z Was podzieliło się swoimi wskazówkami i wsparciem w Centrum społeczności.

    Mam jeszcze pytania. Z kim mogę się skontaktować?
    Warto skontaktować się z naszym zespołem obsługi społeczności – uzyskasz odpowiedź na pytania i pomoc w anulowaniu rezerwacji. Z góry dziękujemy za cierpliwość, ponieważ w pierwszej kolejności obsługujemy osoby wymagające natychmiastowego wsparcia. Kontaktuj się z nami tylko wtedy, gdy Twoja rezerwacja ma się rozpocząć w ciągu najbliższych 72 godzin. Jeśli masz pilne pytanie, przydatne odpowiedzi znajdziesz na Airbnb.com/COVID lub w Centrum pomocy.

    Wiemy, że koronawirus może negatywnie wpłynąć na działalność gospodarzy, dlatego chcemy pomóc. Dziękujemy, że współpracujecie z nami, aby zapewnić bezpieczeństwo naszej społeczności.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Airbnb
    5 mar 2020
    Czy udało nam się pomóc?