Jak działają anulowania w przypadku pobytów
W przypadku pobytów krótszych niż 28 nocy gospodarze mogą wybrać, które opcje anulowania zaoferować gościom. W przypadku pobytów trwających minimum 28 nocy automatycznie obowiązują zasady anulowania rezerwacji długoterminowych.
Elastyczne
- Bezpłatne anulowanie do 24 godzin przed zameldowaniem (godzinę zameldowania możesz sprawdzić w e-mailu z potwierdzeniem).
- Po tym terminie możesz nadal anulować rezerwację przed zameldowaniem – uzyskasz wtedy pełny zwrot kosztów, nie licząc pierwszej nocy i opłaty serwisowej.
1 dzień przed
czw., 4 mar
15:00
Przykład
Jeśli gość chce uzyskać pełny zwrot, musi anulować rezerwację nie później niż 24 godziny przed godziną zameldowania (podaną w e-mailu z potwierdzeniem), uwzględniając lokalny czas oferty.
Przyjazd
pt., 5 mar
15:00
Jeśli gość anuluje rezerwację w ciągu 24 godzin przed zameldowaniem, koszt pobytu za pierwszą noc i opłata serwisowa Airbnb nie są zwracane.
Jeśli gość przybędzie na miejsce i zdecyduje się na wcześniejszy wyjazd, otrzymasz pełny zwrot za wszystkie niewykorzystane dni pobytu, licząc po upływie 24 godzin od momentu anulowania rezerwacji.
Średnio rygorystyczne
- Bezpłatne anulowanie do 5 dni przed zameldowaniem (godzinę zameldowania możesz sprawdzić w e-mailu z potwierdzeniem).
- Po tym terminie możesz nadal anulować rezerwację przed zameldowaniem – uzyskasz wtedy 50% zwrotu kosztów, nie licząc pierwszej nocy i opłaty serwisowej.
5 dni przed
niedz., 28 lut
15:00
Przykład
Jeśli gość chce uzyskać pełny zwrot, musi anulować rezerwację nie później niż 5 pełnych dni przed godziną zameldowania (podaną w e-mailu z potwierdzeniem), uwzględniając lokalny czas oferty.
Przyjazd
pt., 5 mar
15:00
Jeśli gość anuluje rezerwację później niż 5 dni przed zameldowaniem, koszt pobytu za pierwszą noc plus 50% za wszystkie kolejne noce oraz opłata serwisowa Airbnb nie są zwracane.
Jeśli gość zdecyduje się na wcześniejszy wyjazd, zwracamy 50% kosztów niewykorzystanych dni, licząc po upływie 24 godzin od chwili anulowania.
Rygorystyczne
- W ciągu 48 godzin gość może anulować ją bezpłatnie pod warunkiem, że zrobi to nie później niż 14 dni przed zameldowaniem (godzina została podana w e-mailu z potwierdzeniem)
- Goście mogą otrzymać 50% zwrot stawki dobowej oraz opłaty za sprzątanie (bez opłaty serwisowej), jeśli anulują rezerwację nie później niż 7 dni przed zameldowaniem
14 dni przed
48 godzin po dokonaniu rezerwacji
Przykład
Aby otrzymać pełny zwrot stawki dobowej, gość musi anulować rezerwację w ciągu 48 godzin od momentu jej dokonania i nie później niż 14 dni przed datą zameldowania wskazaną w potwierdzeniu.
7 dni przed
pt., 5 mar
15:00
Jeśli gość chce uzyskać zwrot 50% kosztów, musi anulować rezerwację najpóźniej 7 pełnych dni przed godziną zameldowania (podaną w e-mailu z potwierdzeniem), uwzględniając lokalny czas oferty. W przeciwnym wypadku nie otrzyma zwrotu. Jeśli opłacona została tylko połowa kwoty za rezerwację, zwrot nie zostanie przyznany, a druga połowa kwoty nie zostanie pobrana.
Zameldowanie
pt., 12 mar
15:00
Jeśli gość anuluje rezerwację na mniej niż 7 dni przed planowanym przyjazdem, opłata za niewykorzystane noclegi nie jest zwracana.
Bardzo Rygorystyczne 30 dni
- Goście mogą otrzymać zwrot 50% stawki dobowej i opłaty za sprzątanie (bez opłaty serwisowej), o ile anulowanie nastąpiło nie później niż 30 dni przed zameldowaniem.
- Opłata Serwisowa Airbnb nie podlega zwrotowi
- Zasady te są dostępne tylko dla gospodarzy korzystających z oprogramowania
30 dni przed
śr., 3 lut
15:00
Przykład
Jeśli gość chce uzyskać zwrot 50% kosztów, musi anulować rezerwację 30 pełnych dni przed godziną zameldowania (podaną w e-mailu z potwierdzeniem), uwzględniając lokalny czas oferty.
Przyjazd
pt., 5 mar
15:00
Jeśli gość anuluje rezerwację na mniej niż 30 dni przed planowanym przyjazdem, opłata za niewykorzystane dni nie jest zwracana.
Jeśli gość już po przyjeździe zdecyduje się na wcześniejszy wyjazd, koszty niewykorzystanych dni nie są zwracane.
Bardzo rygorystyczne 60 dni
- Goście mogą otrzymać zwrot 50% stawki dobowej i opłaty za sprzątanie (bez opłaty serwisowej), o ile anulowanie nastąpiło nie później niż 60 dni przed zameldowaniem.
- Opłata Serwisowa Airbnb nie podlega zwrotowi
- Zasady te są dostępne tylko dla gospodarzy korzystających z oprogramowania
wyprzedzenie 60 dni
pon., 4 sty
15:00
Przykład
Jeśli gość chce uzyskać zwrot 50% kosztów, musi anulować rezerwację najpóźniej 60 pełnych dni przed godziną zameldowania (podaną w e-mailu z potwierdzeniem), uwzględniając lokalny czas oferty.
Przyjazd
pt., 5 mar
15:00
Jeśli gość anuluje rezerwację na mniej niż 60 dni przed planowanym przyjazdem, opłata za niewykorzystane dni nie jest zwracana.
Jeśli gość już po przyjeździe zdecyduje się na wcześniejszy wyjazd, koszty niewykorzystanych dni nie są zwracane.
Długoterminowe
- Stosowane automatycznie do pobytów trwających minimum 28 dni.
- Goście mogą otrzymać pełny zwrot w ciągu 48 godzin od potwierdzenia rezerwacji, o ile anulowanie nastąpiło nie później niż 28 dni przed zameldowaniem (do 15:00 czasu lokalnego, jeśli godzina nie została określona).
- Goście mogą anulować rezerwację po 48 godzinach od jej dokonania i otrzymać pełny zwrot stawki dobowej, pomniejszony o koszt pierwszych 30 dnii o opłatę serwisową, o ile anulują tę rezerwację przed zameldowaniem
Z 28-dniowym wyprzedzeniem
48 godzin po dokonaniu rezerwacji
Przykład
Aby otrzymać pełny zwrot kosztów, anuluj rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania i nie później niż 28 pełnych dni przed godziną zameldowania czasu lokalnego (lub do godziny 15:00, jeśli konkretnej pory nie wskazano).
Przyjazd
pt., 5 mar
15:00
Jeśli gość anuluje pobyt przed datą przyjazdu, gospodarz otrzyma opłatę za pierwszy miesiąc pobytu w całości, a gość nie otrzyma zwrotu kosztów.
Wyjazd
niedz., 4 kwi
15:00
Jeśli gość anuluje rezerwację w trakcie pobytu, musi skorzystać z narzędzia do wprowadzania zmian online, aby wybrać nowy termin wymeldowania. Niezależnie od wybranego terminu wymeldowania gość musi zapłacić gospodarzowi za kolejne 30 dni pobytu od daty anulowania rezerwacji lub do daty początkowo planowanego wymeldowania, jeśli pozostała część pobytu jest krótsza niż 30 dni.
Uwaga: goście nie otrzymają zwrotu opłaty serwisowej Airbnb, jeśli uzyskali 3 takie zwroty w ciągu ostatnich 12 miesięcy lub jeśli anulowana rezerwacja nakłada się z inną, aktualną rezerwacją.
Częste pytania
Opłata za sprzątanie zostanie zwrócona, jeśli gość anuluje rezerwację przed rozpoczęciem pobytu.
Pomożemy gościom znaleźć nowe miejsce na pobyt lub zwrócimy im koszty, jeśli do wynajętego miejsca nie będzie można się dostać, będzie ono brudne, będzie w nim niebezpiecznie lub jeśli będzie mieszkać w nim zwierzę, o którym gospodarz nie wspomniał w opisie oferty.
Dowiedz się więcej
Goście powinni skontaktować się z nami w ciągu 24 godzin od wystąpienia problemu. W kwalifikujących się przypadkach anulujemy rezerwację i zwrócimy pieniądze.
Możliwe, że zwrócimy Ci pieniądze, jeśli gość musi anulować rezerwację z powodu awaryjnej sytuacji.
Dowiedz się więcej
Zwroty wysyłamy natychmiast po anulowaniu rezerwacji i zazwyczaj trafiają one na konto w ciągu 3–5 dni, jednak w zależności od formy płatności realizacja przelewu może zająć nawet 15 dni. W niektórych krajach, takich jak Brazylia czy Indie, może to potrwać nawet do 2 miesięcy.
Od czasu do czasu pozwalamy gospodarzom wypróbować nowe zasady, które właśnie testujemy. Zawsze sprawdzaj szczegóły swojej rezerwacji – dostępne są tam zasady anulowania obowiązujące w przypadku Twojego pobytu.