Ułatwienia dostępu na Airbnb
Zobacz, jak ułatwiamy podróżowanie.

Ulepszone filtry wyszukiwania
Uprościliśmy nasze filtry do wyszukiwania pod kątem ułatwień dostępu. Dzięki temu znalezienie idealnej oferty jest jeszcze prostsze.
Sprawdzanie ułatwień dostępu
Sprawdzamy, czy przesłane przez gospodarzy ułatwienia dostępu są zgodne z opisem.


Czat z gospodarzem
Aby dowiedzieć się więcej o ułatwieniach dostępu oferowanych podczas pobytu lub atrakcji, napisz do gospodarza na czacie i zapytaj o nie.

Posłuchaj oświadczenia Airbnb o dostępności cyfrowej
Dostępność cyfrowa na Airbnb
Airbnb dokłada starań, by spełniać wymagania Europejskiego aktu o dostępności oraz wytyczne WCAG 2.1 na poziomie AA dla swojej strony internetowej i aplikacji mobilnych.
Jak pracujemy
- Uwzględnianie dobrych praktyk w zakresie dostępności cyfrowej w procesach projektowania i tworzenia oprogramowania.
- Zapewnianie regularnych szkoleń i materiałów na temat dostępności dla pracowników.
- Współpraca z wewnętrznymi i zewnętrznymi specjalistami ds. jakości.
- Utrzymywanie interdyscyplinarnego zespołu odpowiedzialnego za monitorowanie i rozwiązywanie problemów z dostępnością cyfrową w witrynie i aplikacjach.
- Szkolenie zespołu obsługi klienta w zakresie dostępności cyfrowej.
Opinia
Chętnie poznamy Twoją opinię na temat dostępności cyfrowej Airbnb. Napisz do nas na adres digital-accessibility@airbnb.com.
Specjalne zespoły
W Airbnb są specjalne zespoły, których zadaniem jest tworzenie usług dostępnych dla wszystkich. Zespoły te współpracują z inżynierami, projektantami i innymi specjalistami, tak aby wszystko, co oferujemy, było przygotowane z myślą o osobach, które mogą potrzebować ułatwień dostępu.
Nasze specyfikacje dostępności cyfrowej
Jesteśmy mocno zaangażowani w projektowanie ułatwień dostępu w przeglądarkach i na urządzeniach.
Dostępność w przeglądarkach, technologiach wspomagających i na różnych urządzeniach
Airbnb regularnie testuje i optymalizuje działanie swojej witryny i aplikacji pod kątem dostępnych rozwiązań:
Czytniki ekranu:- VoiceOver:
- VoiceOver na komputerze z macOS: testy witryny w przeglądarce Safari;
- VoiceOver na urządzeniu mobilnym z iOS: testy witryny mobilnej w przeglądarce Safari;
- VoiceOver na urządzeniu mobilnym z iOS: testy aplikacji natywnej.
- TalkBack:
- TalkBack na urządzeniu mobilnym z Androidem: testy witryny mobilnej w przeglądarce Chrome;
- TalkBack na urządzeniu mobilnym z Androidem: testy aplikacji natywnej.
- JAWS w przeglądarce Microsoft Edge.
- NVDA: testy w przeglądarce Mozilla Firefox.
- Nawigacja tylko za pomocą klawiatury:
- witryna w przeglądarce w systemie Windows;
- witryna w przeglądarce w systemie macOS.
- powiększenie czcionki – testy w systemie Android;
- dynamiczny rozmiar tekstu – testy w systemie iOS;
- regulacja rozmiaru czcionki w przeglądarce – testy w Chrome na komputer oraz Safari na urządzenia mobilne z iOS.
- Najstarszym testowanym telefonem z systemem iOS jest iPhone 7.
- W przypadku urządzeń z Androidem używamy m.in. modeli firm Google i Samsung. Najstarszymi modelami używanymi do testów są telefony Pixel 3 i Galaxy S8.
- Jeśli błąd występuje w starszej wersji systemu lub aplikacji, sprawdzamy, czy dotyczy on również wersji aktualnej. Jeśli tak, traktujemy go priorytetowo i rozwiązujemy.
- Jeśli problem nie występuje w bieżącej wersji, w zależności od jego znaczenia, priorytet jest nadawany nowszym problemom.
Ograniczenia i alternatywy
Pomimo wszelkich starań, by Airbnb było w pełni dostępne, mogą występować pewne ograniczenia. Poniżej znajduje się opis znanych problemów oraz możliwych rozwiązań. Jeśli zauważysz problem, którego nie uwzględniliśmy na tej liście, skontaktuj się z nami.
Znane ograniczenia na Airbnb: Obrazy przesyłane przez użytkowników- Zdjęcia ofert, zdjęcia profilowe i inne obrazy przesyłane przez użytkowników mogą nie zawierać opisów. Gospodarze samodzielnie przesyłają zdjęcia swoich ofert i mają możliwość dodania opisów w witrynie na komputer, chociaż Airbnb tego od nich nie wymaga.
- Obecnie analizujemy możliwość automatycznego generowania opisów zdjęć ofert. Rozwiązanie to mogłoby również zostać zastosowane w przypadku innych przesyłanych obrazów.
- Treści wyświetlane na platformie Airbnb za pośrednictwem zewnętrznych dostawców mogą być niedostosowane cyfrowo, ponieważ nie zawsze spełniają nasze standardy dostępności. Gdy zgłoszenie dotyczące dostępności takich treści pojawia się w wewnętrznym procesie kontroli jakości, kontaktujemy się z dostawcą i prosimy o jego rozwiązanie.
- Nowe umowy z dostawcami zawierają wymóg zgodności z WCAG 2.1 na poziomie AA, jednak wymóg ten nie działa wstecz i nie dotyczy wcześniejszych umów.
- Airbnb nie prowadzi testów kompatybilności swojej platformy na tabletach. Brak testów może powodować nieprawidłowy układ treści wyświetlanych na stronie i niższy komfort użytkowania na tych urządzeniach.
- Airbnb nie testuje kompatybilności swojej platformy z klawiaturami w natywnych aplikacjach mobilnych ani z monitorami brajlowskimi. Brak tych testów może skutkować ograniczoną dostępnością dla użytkowników korzystających z naszych aplikacji natywnych na takich urządzeniach.
- Obecnie nie planujemy włączenia testów z użyciem klawiatur i monitorów brajlowskich do naszego procesu kontroli jakości.
- Użytkownicy korzystający z witryny internetowej mogą uzyskać dostęp do ustawień dostępności, gdy się zalogują. W aplikacjach mobilnych ustawienia dostępności są możliwe nawet wtedy, gdy użytkownik się nie zalogował.
Ułatwienia dostępu
Wiemy, że dostępność może mieć inne znaczenie dla różnych osób. Oto kilka sposobów, w jakie pracujemy nad poprawą dostępności Airbnb.
Wsparcie dla osób z niepełnosprawnością wzroku:- obsługa czytników ekranu;
- minimalne wymagania dotyczące kontrastu kolorów;
- elastyczne projektowanie witryny;
- powiększanie czcionki, dynamiczne rozmiary tekstu, regulacja wielkości czcionki.
- napisy w treściach wideo;
- opisy obrazów w treściach tworzonych przez Airbnb.
- skróty klawiszowe w witrynie internetowej;
- przyciski do powiększania mapy;
- przyciski do przesuwania mapy.
- ustawienia redukcji ruchu;
- możliwość wyłączenia automatycznego odtwarzania materiałów wideo;
- opcja „Pokaż więcej” zamiast przewijania bez ograniczeń;
- domyślnie wyciszony dźwięk.
Aby zapewnić ułatwienia dostępu, współpracujemy z:




Chętnie Ci pomożemy
Więcej informacji znajdziesz w naszym Centrum pomocy.
Jak korzystać z filtrów wyszukiwania?
Nasze filtry wyszukiwania ułatwiają wyświetlanie tylko ofert z ułatwieniami dostępu, których potrzebujesz. Dowiedz się więcej o wyszukiwaniu miejsc na pobyt z ułatwieniami dostępu lub atrakcji z ułatwieniami dostępu.
Jak Airbnb sprawdza ułatwienia dostępu?
Od gospodarzy miejsc na pobyt wymagamy przesłania zdjęć ułatwień dostępu. Gospodarze atrakcji muszą przesłać nam opis takich ułatwień. Zgodność zdjęć ze stanem faktycznym i jakość opisów weryfikuje później specjalny zespół Airbnb.
Czy mogę przyprowadzić ze sobą osobę wspierającą mnie podczas atrakcji?
Gospodarze atrakcji mogą umożliwić bezpłatny udział w atrakcji dla asystentów osób wymagających ułatwień dostępu. Na Airbnb asystentem określamy osobę, która ukończyła 18 lat i regularnie pomaga w codziennym życiu osobom z niepełnosprawnością – ruchową, umysłową – lub cierpiącym na długotrwałe choroby. Dowiedz się więcej o asystentach i zasadach dotyczących ułatwień dostępu w atrakcjach Airbnb dla gospodarzy i gości.
Czy mogę zabrać ze sobą zwierzę asystujące?
Rozumiemy, że zwierzęta asystujące pełnią kluczową rolę w codziennym życiu ich właścicieli. Dlatego przed dokonaniem rezerwacji goście nie muszą informować o obecności takiego zwierzęcia, chociaż zawsze zachęcamy do jasnej komunikacji, dzięki której obie strony mogą dobrze ze sobą współpracować. Dowiedz się więcej o zasadach dotyczących zwierząt asystujących dla gości i gospodarzy.
Jak gospodarze mogą pomóc osobom, które mają określone potrzeby związane z dostępnością?
Goście mają różne potrzeby związane z dostępnością i to oni decydują, czy Twoja oferta jest dla nich odpowiednia. Dlatego dajemy naszym gospodarzom wskazówki, jak udzielać jasnych i precyzyjnych informacji, a także zachęcamy ich do komunikowania się z gośćmi. Dowiedz się więcej o przyjmowaniu gości z potrzebami związanymi z dostępnością. Dowiedz się więcej o przyjmowaniu gości z potrzebami związanymi z dostępnością.
Jak gospodarze mogą dodać ułatwienia dostępu do oferty?
Możliwe, że już masz niektóre ułatwienia dostępu w oferowanym miejscu, tylko nie zwracasz na to uwagi. Gospodarze mogą edytować swoją ofertę, wprowadzając informacje o poszczególnych pomieszczeniach i dostępnych w nich ułatwieniach – w każdym przypadku z przynajmniej jednym zdjęciem. Dowiedz się więcej na temat dodawania ułatwień dostępu do ofert miejsc na pobyt. Dowiedz się więcej na temat dodawania ułatwień dostępu do ofert atrakcji.