Co się dzieje, gdy goście anulują lub zmienią rezerwację?
Najważniejsze wskazówki
Jeśli to gość anuluje rezerwację, obowiązują Twoje zasady anulowania
Jeśli zaakceptujesz zmianę rezerwacji gościa, otrzymasz płatność 24 godziny po nowym terminie zameldowania
Wybierz, które zasady anulowania Ci odpowiadają
Nic w życiu nie jest pewne i zawsze może się zdarzyć, że goście będą musieli anulować lub zmienić rezerwację. Nadal możesz jednak otrzymać płatność (którą nazywamy wypłatą) – nawet jeśli gość anuluje rezerwację. Wszystko zależy od Twoich zasad anulowania i tego, z jakim wyprzedzeniem nastąpiło anulowanie.
Oto czego możesz oczekiwać, gdy goście anulują lub zmienią rezerwację albo poproszą o częściowy zwrot kosztów.
Gdy gość anuluje rezerwację
Jeśli gość anuluje rezerwację, obowiązywać będą Twoje zasady anulowania. Jeśli należy Ci się wypłata, pieniądze zostaną wysłane 24 godziny po planowanym zameldowaniu gościa.
Jeśli na przykład stosujesz rozszerzone zasady anulowania, a gość anuluje rezerwację mniej niż siedem dni przed zameldowaniem, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce pobytu pomniejszone o podatki i opłaty. Wypłatę wyślemy 24 godziny po planowanym zameldowaniu gościa. Jeśli Twój gość w ogóle się nie zamelduje, nie otrzymasz opłaty za sprzątanie, za zwierzę ani za dodatkowego gościa.
W historii transakcji zawsze znajdziesz historię wszystkich wypłat i korekt.
Kiedy gość zmienia rezerwację
Jeśli gość zmieni rezerwację, zwykle przesyłamy płatność 24 godziny po nowym terminie zameldowania. Jeśli przyjmujesz gości na dłuższe pobyty, za takie rezerwacje otrzymasz wypłatę miesięczną.
Załóżmy, że akceptujesz prośbę o zmianę. Gość chce przyjechać na 10 dni w sierpniu zamiast 10 dni w czerwcu, a prośba trafiła do Ciebie z takim wyprzedzeniem, że nie obowiązują Twoje zasady anulowania. W tej sytuacji wyślemy Ci wypłatę 24 godziny po nowym terminie zameldowania gościa.
Jeśli gość zmieni rezerwację podczas pobytu, może to mieć wpływ na Twoje przyszłe wypłaty.
Jeśli na przykład gość zamelduje się u Ciebie na 20-dniowy pobyt, prześlemy Ci wypłatę 24 godziny po terminie zameldowania. Jeśli jednak gość będzie musiał anulować rezerwację i wyjedzie dziesiątego dnia, a Ty stosujesz elastyczne zasady anulowania, będziesz mieć prawo do płatności za każdą noc pobytu plus jedną dodatkową noc.
W takim przypadku Twoje przyszłe wypłaty zostaną skorygowane, aby pokryć koszt częściowego zwrotu, ponieważ wysłaliśmy Ci już pełną wypłatę za ten pobyt.Gdy gość prosi o zwrot
Jeśli gość zamelduje się w oferowanym przez Ciebie miejscu i nie zastanie tam oczekiwanego udogodnienia lub będzie ono zepsute, może poprosić o częściowy zwrot. Jeśli na przykład okaże się, że wanna z hydromasażem nie działa, a jest to główna atrakcja w Twojej willi, gość może skontaktować się z Tobą, aby poprosić o częściowy zwrot kosztów.
Również w tym przypadku, jeśli zgodzisz się na częściowy zwrot, Twoje przyszłe wypłaty zostaną skorygowane o tę kwotę, ponieważ wysłaliśmy Ci już pełną wypłatę za ten pobyt. Możesz również zwrócić gościom pieniądze za pośrednictwem Centrum rozliczeń. Jeśli prześlesz płatność w ten sposób, nie będzie to miało wpływu na Twoje przyszłe wypłaty.Jak zabezpieczyć się przed anulowaniem
Oczywiście nie masz wpływu na to, że goście anulują lub zmieniają rezerwacje. Możesz jednak dowiedzieć się, jak uniknąć niespodzianek. Poznaj nasze zasady anulowania rezerwacji przez gości i wybierz te, które Ci odpowiadają.
Warto też regularnie dbać o utrzymanie domu i komunikować się z gośćmi w ważnych momentach. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twój dom jest zawsze gotowy na przyjęcie gości, a Ty będziesz w stanie im pomóc, jeśli coś pójdzie nie tak.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
Najważniejsze wskazówki
Jeśli to gość anuluje rezerwację, obowiązują Twoje zasady anulowania
Jeśli zaakceptujesz zmianę rezerwacji gościa, otrzymasz płatność 24 godziny po nowym terminie zameldowania
Wybierz, które zasady anulowania Ci odpowiadają