Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Chcesz zaproponować zakwaterowanie ratownikom, którzy pomagają ofiarom COVID-19? Jak to zrobić

    Chcesz zaproponować zakwaterowanie ratownikom, którzy pomagają ofiarom COVID-19? Jak to zrobić

    Odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące naszego nowego programu pobytów dla ratowników.
    Autor: Airbnb, 26 mar 2020
    Przeczytasz w 6 min
    Zaktualizowano 17 lip 2020

    Pandemia koronawirusa utrudnia wszystkim życie, a nasi niesamowici gospodarze z Airbnb chcą pomagać innym. Dzięki sugestiom naszej społeczności gospodarzy stworzyliśmy program pobytów dla ratowników, który pozwala gospodarzom zaoferować swoje miejsce pracownikom ochrony zdrowia i ratownikom walczącym z epidemią COVID-19. Ratownicy walczący z epidemią COVID-19, zarówno niezależni, jak i zrzeszeni u naszych partnerów biznesowych, non-profit i rządowych będą mogli od razu rezerwować miejsca na pobyt. We współpracy ze światowymi organizacjami ochrony zdrowia przygotowujemy procedury bezpieczeństwa i sprzątania dla gospodarzy i gości biorących udział w programie.

    Aby wesprzeć naszą społeczność, odpowiadamy na najczęstsze pytania gospodarzy.

    Możliwość korzystania z programu i sposób uczestnictwa

    Jak mogę pomóc?
    Możesz pomóc na dwa sposoby:

    • Poprzez wynajmowanie: możesz zapewnić wygodne miejsce pobytu dla osób walczących z epidemią COVID-19. Zanim udostępnimy Twoje miejsce do rezerwacji, musisz zobowiązać się do przestrzegania naszej ulepszonej procedury sprzątania i dezynfekcji, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
    • Darowizna: Twoje darowizny zostaną przekazane organizacjom non-profit wspierającym osoby walczące z epidemią COVID-19, które potrzebują zakwaterowania w pobliżu szpitali lub powinny zachować bezpieczną odległość od swoich rodzin.

    Możesz zarejestrować się na stronie Airbnb.pl/COVID19relief.

    Czy moja oferta może wziąć udział w programie?
    Ratowników możesz przyjąć, jeśli masz cały osobny obiekt (np. dom lub mieszkanie) i nie będziesz w nim przyjmować w tym czasie innych gości. W zależności od miejsca, w którym przyjmujesz gości, mogą obowiązywać dodatkowe wymagania, które znajdziesz na stronie: Airbnb.pl/COVID19relief.

    Czy jako gospodarz muszę znać jakieś specjalne zasady?
    Gospodarze, którzy biorą udział w programie (i wszyscy zarządcy nieruchomości lub personel sprzątający, który im pomaga), będą musieli stosować się do zasad zachowania dystansu – czyli zminimalizować kontakt osobisty podczas zameldowania, zachowywać bezpieczną odległość ok. 1,5 m od gości, jeśli taki kontakt jest wymagany, i nie wchodzić na teren obiektu, gdy na miejscu są goście – chyba że jest taka potrzeba. Zalecamy oferowanie samodzielnego zameldowania, jeśli to możliwe. Gospodarze powinni również odczekać 72 godziny pomiędzy rezerwacjami, aby odpowiednio posprzątać, zdezynfekować i przekazać miejsce kolejnym gościom. W zależności od miejsca, w którym przyjmujesz gości, mogą obowiązywać dodatkowe wytyczne, dlatego postępuj zgodnie ze wszelkimi wymaganiami opublikowanymi przez władze lokalne lub służbę zdrowia. Więcej informacji znajdziesz na stronie Airbnb.pl/COVID19relief.

    Jak posprzątać oferowane miejsce przed i po pobycie ratownika walczącego z COVID-19?
    W czerwcu wprowadziliśmy w Airbnb instrukcje dokładniejszego sprzątania, aby pomóc gospodarzom przygotować się na zmieniające się potrzeby gości nie tylko podczas epidemii COVID-19. Zaczęliśmy od gospodarzy w Stanach Zjednoczonych, a udostępnimy je też gospodarzom z innych krajów i regionów. Wejdź na stronę Airbnb.pl/cleaningresources, aby zapoznać się z najnowszymi wytycznymi dotyczącymi czyszczenia i dezynfekcji oferowanego miejsca czy dowiedzieć się, jak przestrzegać zasad sprzątania. Zachęcamy wszystkich gospodarzy, których oferty biorą udział w programie pobytów dla ratowników, do stosowania nowych standardów i korzystania z dodatkowych materiałów, takich jak podręcznik ze szczegółową listą kroków, które pomogą przygotować oferowane miejsca na pobyt ratowników walczących z epidemią COVID-19.

    Gospodarze biorący udział w programie pobytów dla ratowników powinni na wszelki wypadek odczekać 72 godziny pomiędzy rezerwacjami, aby odpowiednio posprzątać i zdezynfekować oferowane miejsce ze względu na zwiększone ryzyko zarażenia.

    Jestem gospodarzem w mieście, w którym obowiązuje nakaz pozostawania w domu. Czy wolno mi wejść do oferowanego domu, żeby posprzątać?
    Sprawdź, jakie działania są dozwolone i zabronione przez lokalne władze w związku z nakazem pozostawania w domu.

    Czy mogę zrezygnować, jeśli zmienię zdanie?
    Tak. W każdej chwili możesz zrezygnować z udziału w programie „Pobyty dla ratowników” w ustawieniach.

    Ustalanie ceny oferty za pobyty dla ratowników

    Jak wycenić oferowane miejsce?
    Wiele osób walczących z epidemią COVID-19, które rejestrują się w naszym programie, potrzebuje darmowego lub bardzo taniego zakwaterowania, ponieważ same muszą sfinansować swoje pobyty. Zaproponuj im oferowane przez siebie miejsce za darmo, jeśli tylko możesz.

    Jeśli nie jesteś obecnie gospodarzem na Airbnb, ale chcesz zapewnić bezpłatne pobyty osobom walczącym z epidemią COVID-19, zarejestruj się w tym miejscu.

    Jeśli jesteś już gospodarzem na Airbnb, zarejestruj się tutaj, aby przyjmować takie osoby. Swoje miejsce możesz zaoferować w pełnej cenie, ze zniżką lub za darmo.

    W jaki sposób ustawić niższą stawkę dla osób walczących z epidemią COVID-19?
    Jeśli jesteś gospodarzem z aktywną ofertą na Airbnb, z chwilą zgłoszenia się do przyjmowania pracowników ochrony zdrowia oraz służb ratunkowych walczących z epidemią COVID-19 możesz ustalić zniżki. Jeśli nie masz jeszcze oferty, ale chcesz pomóc, utwórz nową ofertę na Airbnb, a następnie zarejestruj się, by ustawić zniżki dla ratowników.

    Kiedy to zrobisz, automatycznie przypiszemy je do rezerwacji dokonywanych wyłącznie przez osoby walczące z epidemią COVID-19. Gdy otrzymasz prośbę o rezerwację lub gość skorzysta z rezerwacji natychmiastowej, prześlemy Ci kalkulację ceny. Twój kalendarz nie wyświetli niższej ceny dla ratowników walczących z epidemią COVID-19. Zniżki, które oferujesz na pobyty dla ratowników, nie będą łączyć się z innymi zniżkami, które oferujesz.

    Czy Airbnb pobiera opłaty za te rezerwacje?
    Chcemy, by każda złotówka wspierała ratowników i ich gospodarzy, dlatego uchylamy wszelkie opłaty Airbnb za pierwsze 100 000 rezerwacji dokonanych przez osoby walczące z epidemią COVID-19 za pośrednictwem tego programu.

    Czy pobyty dla ratowników są zwolnione z rządowych ograniczeń wynajmu?
    W niektórych miejscach pobyty w ramach tego programu są zwolnione z ograniczeń wynajmu związanych z COVID-19. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj. Pobyty dla ratowników, w tym te bezpłatne, wliczane są do limitu liczby nocy i będą podlegać tym samym lokalnym przepisom i regulacjom, co inne rezerwacje Airbnb.

    Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Gospodarze są odpowiedzialni za przestrzeganie lokalnych przepisów prawa.

    Przyjęcie ratowników walczących z epidemią COVID-19

    Kto może rezerwować za pośrednictwem tego programu?
    Pracownicy ochrony zdrowia i służby ratunkowe muszą być przed zameldowaniem powiązane z organizacjami partnerskimi lub zweryfikowane przez Airbnb. Proces ten, który może obejmować potwierdzenie statusu licencji lub weryfikację zatrudnienia, pomaga ustalić, że gość jest ratownikiem i walczy ze skutkami epidemii COVID-19 w obszarze społecznym lub medycznym. Jeśli Airbnb nie będzie w stanie potwierdzić charakteru pracy gościa przed zameldowaniem, rezerwacja zostanie anulowana.

    Jaką mam kontrolę nad tym, kto rezerwuje moją ofertę?
    Jeśli oferujesz bezpłatne pobyty, będziesz mieć możliwość zaakceptowania lub odrzucenia rezerwacji, tak jak w przypadku standardowej prośby o rezerwację. Ta opcja obowiązuje w każdym przypadku – niezależnie od tego, czy masz włączoną rezerwację natychmiastową. Chcemy, żeby gospodarze, którzy z dobrego serca udostępniają swoje domy za darmo, mieli więcej kontroli nad rezerwacjami.

    Jeśli oferujesz swoje miejsce w pełnej cenie lub ze zniżką i masz włączoną rezerwację natychmiastową, kwalifikujący się goście mogą rezerwować pobyt bez prośby o akceptację. Jeżeli chcesz mieć większą kontrolę nad tym, kto rezerwuje Twoją ofertę, wyłącz rezerwację natychmiastową na czas udziału w programie. Pamiętaj o naszej polityce antydyskryminacyjnej. Odrzucenie pobytu dla ratownika nie wpłynie na Twój status Superhost, o ile odpowiesz na prośbę w ciągu 24 godzin.

    Jakich gości mogę oczekiwać w ramach programu?
    Dziesiątki tysięcy osób walczących z epidemią COVID-19 na całym świecie szuka tymczasowego zakwaterowania. To często pielęgniarki i lekarze, którzy wyjeżdżają do miejsc dotkniętych epidemią, aby wesprzeć lokalny personel szpitalny. Może to być również personel służby zdrowia, obciążony długimi dojazdami i pracą zmianową. W tej grupie nie brak też pracowników pomocy humanitarnej, którzy codziennie narażeni są na kontakt z pacjentami i martwią się o zdrowie swoich rodzin – zwłaszcza jeśli mieszkają ze starszymi rodzicami lub małymi dziećmi.

    Skąd będę wiedzieć, czy gość jest ratownikiem walczącym z epidemią COVID-19?
    Prośby o rezerwację lub same rezerwacje takich gości będą specjalnie oznaczone jako COVID-19. Niezależnie od tego, czy umożliwiasz rezerwację natychmiastową, od rozpoznasz, kto jest ratownikiem.

    Czy mogę napisać wiadomość do potencjalnego gościa, aby przed zaakceptowaniem rezerwacji ustalić, dlaczego potrzebuje pobytu dla ratownika?
    Airbnb lub jedna z naszych organizacji partnerskich przed zameldowaniem gościa potwierdzi, że jest on pracownikiem ochrony zdrowia lub ratownikiem walczącym z epidemią COVID-19. Jeśli chcesz uzyskać informacje bezpośrednio od gościa na temat jego pracodawcy, zawodu i potrzeby zakwaterowania w związku z COVID-19, możesz poprosić go o te informacje w wątku wiadomości przed zaakceptowaniem rezerwacji. Wielu ratowników walczących z epidemią COVID-19 boryka się ze stresem, dlatego warto wykazać się w kontaktach empatią i zrozumieniem. Cały czas obowiązuje nasza polityka antydyskryminacyjna.

    Co się stanie, jeśli u gościa/ratownika walczącego z epidemią COVID-19 podczas pobytu zdiagnozowany zostanie COVID-19 i gość będzie musiał przedłużyć swoją rezerwację?
    Pracownicy ochrony zdrowia i służb ratunkowych codziennie walczą ze skutkami COVID-19, narażając swoje zdrowie. Jeśli zarażą się wirusem w trakcie pobytu, chcemy, aby zakwaterowanie było ostatnią rzeczą, o którą będą musieli się martwić. Rejestracja w programie „Pobyty dla ratowników” oznacza, że gospodarze umożliwią gościom ukończenie rezerwacji i/lub pobyt na czas potrzebny do wyleczenia lub kwarantanny (co może oznaczać, że gość będzie musiał przedłużyć swój pobyt).

    Jeśli musisz udostępnić swój dom na dodatkowe noce albo masz nakładającą się rezerwację, skontaktuj się z obsługą społeczności. Wspólnie z gospodarzami będziemy szukać rozwiązania.

    Czy jest jakakolwiek możliwość, aby rezerwacja obejmowała więcej niż jednego gościa?
    Chociaż w większości przypadków będą to pobyty jednoosobowe, w niektórych okolicznościach ratownicy walczący z epidemią COVID-19 mogą mieszkać z kimś jeszcze. Może tak się zdarzyć np. w sytuacji, gdy ratownicy chcą dzielić koszty zakwaterowania albo ratownik szuka mieszkania swojej rodziny, która straciła dom.

    Jaka jest długość pobytu w ramach tego programu?
    Nie ma określonego limitu długości takiego pobytu. Osoby walczące ze skutkami COVID-19 mogą potrzebować dłuższego pobytu ze względu na zobowiązania zawodowe. Większość próśb dotyczy zakwaterowania od kilku dni do miesiąca. To gospodarz decyduje o tym, ile nocy udostępnia. Jeśli jakaś prośba Ci nie odpowiada, możesz ją odrzucić. Nie wpłynie to na Twój status Superhost.

    Czy Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb obejmuje również pobyty dla ratowników?
    Pobyty te objęte są Programem Ubezpieczenia Gospodarzy i Gwarancją dla Gospodarzy na 1 milion USD w ograniczonym zakresie – nie są nimi objęte roszczenia związane z zakażeniem COVID-19 lub działaniami podjętymi w reakcji na epidemię COVID-19. Dowiedz się więcej

    Czy powiedzieć sąsiadom, że będzie u mnie mieszkała osoba walcząca ze skutkami epidemii COVID-19?
    Dobrze jest powiadomić sąsiadów o tym, co robisz w związku z przyjmowaniem gości. Dajesz im w ten sposób szansę na przedstawienie obaw lub wątpliwości. Dowiedz się więcej o odpowiedzialnym wynajmowaniu

    Zdajemy sobie sprawę, że jest to trudny czas dla wielu z Was, i doceniamy każdą pomoc ze strony naszych gospodarzy dla ratowników walczących z epidemią COVID-19. Dziękujemy, że należysz do społeczności Airbnb.

    Airbnb
    26 mar 2020
    Czy udało nam się pomóc?