Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Zasady i zabezpieczenia, które pomogą Ci bezpiecznie przyjmować gości

    Zasady i zabezpieczenia, które pomogą Ci bezpiecznie przyjmować gości

    Dowiedz się więcej na temat narzędzi dla gospodarzy, regulaminu domu, standardów gości i innych.
    Autor: Airbnb, 20 paź 2020
    Przeczytasz w 4 min
    Zaktualizowano 27 paź 2020

    Najważniejsze wskazówki

    • Oferujemy wiele narzędzi, dzięki którym możesz kontrolować, jak i kiedy chcesz przyjmować gości

    • Regulamin domu to świetne narzędzie do określenia oczekiwań – zostanie on wyróżniony w całym procesie rezerwacji

    • Egzekwujemy standardy gości i oczekujemy, że będą przestrzegać zasad obowiązujących naszą społeczność, takich jak Polityka antydyskryminacyjna

    Airbnb podjęło szereg działań, by pomóc Ci zachęcić do dokonywania rezerwacji takich gości, którzy mogą spędzać czas w oferowanym przez Ciebie miejscu, traktując Ciebie i Twoje mienie z szacunkiem.

    Odpowiadając na stale zmieniające się potrzeby naszej społeczności, pomagamy poprawić Twoje doświadczenia związane z przyjmowaniem gości i zapewniamy Ci większą kontrolę nad rezerwacjami przez udzielanie większej ilości informacji o gościach i pomoc w chronieniu Twojej nieruchomości.

    Zdecyduj, co Ci odpowiada

    Ile osób może znajdować się w oferowanym miejscu? Jakie pomieszczenia są dla nich niedostępne? – poinformuj gości o swoich oczekiwaniach.

    Możesz zdecydować np.:

    • Jak goście rezerwują ofertę: mogą to zrobić za pomocą rezerwacji natychmiastowej lub możesz ręcznie potwierdzić każdą prośbę.
    • Czy muszą podać swoją tożsamość: przed zarezerwowaniem oferty goście muszą podać na Airbnb imię i nazwisko, datę urodzenia, numer telefonu, adres e-mail oraz dane do płatności. Możesz też wymagać od gości, aby przed dokonaniem rezerwacji dodali do konta Airbnb kopię swojego dokumentu tożsamości. Dowiedz się, jak możesz poprosić gości, żeby zweryfikowali swoją tożsamość
    • Okno rezerwacji: możesz kontrolować, z jakim wyprzedzeniem goście mogą rezerwować pobyt. Na przykład możesz zablokować daty za 3, 6 lub 12 miesięcy od dziś.
    • Wyprzedzenie: możesz wybrać, ile czasu potrzebujesz, aby przygotować się na przyjazd gości i unikać rezerwacji na ten sam lub następny dzień.
    • Długość pobytu: możesz ustalić minimalną i maksymalną długość pobytu (z uwzględnieniem lokalnych przepisów).

    Dowiedz się więcej o ustawieniach rezerwacji

    Stwórz regulamin domu i jasno wyraź swoje oczekiwania

    Możecie pomóc gościom w ocenie, czy Wasze miejsca są dla nich odpowiednie, stawiając jasne oczekiwania – np. niektóre miejsca są niedostępne lub nie należy przyprowadzać innych osób. Dokładne określenie, czego goście mogą się spodziewać, poprawi wrażenia z pobytu i może zaowocować lepszymi recenzjami.

    Do listopada 2020 roku chcemy poprawić widoczność regulaminu domu, ponieważ wiemy, jak jest ważny:

    • Kluczowe zasady – takie jak zakaz palenia lub przyjazd ze zwierzętami – pojawią się na górze strony Twojej oferty, aby nie umknęły uwadze gości.
    • Cały regulamin – w tym ważne informacje o bezpieczeństwie – będzie widoczny na stronie Twojej oferty.
    • Regulamin domu zostanie zamieszczony na stronie potwierdzenia rezerwacji, aby goście mogli się z nim zapoznać i zaakceptować warunki, zanim zarezerwują Twoje miejsce.
    • Goście otrzymają ponownie Twój regulamin domu w e-mailu z potwierdzeniem rezerwacji, w ramach przypomnienia o Twoich oczekiwaniach przed ich przyjazdem.

    Dowiedz się, jak najlepiej wykorzystać regulamin domu

    Możecie również podać ważne informacje na temat bezpieczeństwa w ofercie, odpowiadając na pytania dotyczące zabezpieczeń i udogodnień – np. czy na terenie oferowanego miejsca znajdują się kamery monitoringu lub czy przed wejściem są schody. Pomoże to zapobiec niespodziankom podczas zameldowania i sprawi, że goście będą mieli lepsze ogólne wrażenia.

    Uwaga: wszystkie regulaminy domów muszą być zgodne z zasadami Airbnb – w tym z Warunkami świadczenia usług i Polityką antydyskryminacyjną.

    Ochrona gospodarzy

    Wypadki i uszkodzenia mienia zdarzają się bardzo rzadko – ale się zdarzają. Airbnb zapewnia jednak liczne rozwiązania, które chronią gospodarzy. Każda rezerwacja na Airbnb jest objęta Gwarancją dla Gospodarzy, która chroni przed uszkodzeniem mienia na kwotę 1 miliona USD. Program Ubezpieczenia Gospodarzy natomiast zapewnia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej również na kwotę 1 miliona USD.

    W ramach zapewnienia naszej społeczności bezpieczeństwa aktywnie staramy się wykrywać w imieniu naszych gospodarzy ryzyko organizacji imprez. Co robimy, aby Was chronić:

    Powiadomienia o anulowaniu rezerwacji: jeśli anulujemy lub wstrzymamy rezerwacje, które mogą skończyć się imprezą (na podstawie recenzji gości, w których znalazły się wzmianki o imprezach, i innych kryteriów), otrzymacie powiadomienia w skrzynkach odbiorczych. Zdajemy sobie sprawę, że nieoczekiwane anulowanie rezerwacji może być frustrujące, dlatego chcemy udostępnić Wam jak najwięcej informacji.

    Anulowanie rezerwacji pod kontrolą gospodarza: do końca października 2020 roku będziecie mogli natychmiast anulować rezerwację, co do której macie uzasadnione powody przypuszczać, że skończy się imprezą (biorąc pod uwagę wiadomości lub wcześniejsze recenzje gości), bez kontaktowania się z obsługą klienta. Jeśli podany przez Was powód zostanie potwierdzony przez nasz zespół, nie dotkną Was kary finansowe i nie utracicie statusu Superhost.

    Podczas sprawdzania anulowania nasz zespół będzie szukał w recenzjach gości lub w wiadomościach dowodów na możliwość zorganizowania imprezy. Chociaż proces ten pozwoli gospodarzom anulować rezerwację, gdy podejrzewają, że gość zorganizuje imprezę, wszystkie anulowania muszą być zgodne z Polityką antydyskryminacyjną Airbnb.

    Dzięki naszej ochronie i podstawowym środkom ostrożności możecie czuć się bezpiecznie jako gospodarze. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Airbnb chroni swoich gości i gospodarzy, odwiedź stronę Zaufanie i bezpieczeństwo.

    Standardy społeczności

    Airbnb przywiązuje dużą wagę do utrzymania Standardów społeczności, których celem jest stworzenie bezpiecznej globalnej platformy, która integruje jej użytkowników. Poniżej przedstawiamy, jak wprowadzamy to wspólne zobowiązanie wśród gości i gospodarzy.

    • Standardy gości: nasze standardy wiarygodności gościa określają oczekiwania Airbnb względem gości. Ich celem jest zapewnienie gospodarzom pozytywnych doświadczeń. Jeśli gość zostanie zgłoszony, że nie spełnił któregoś ze standardów określonych w zasadach, jego zachowanie będzie rozpatrywane wraz z wcześniejszymi naruszeniami – to podstawa decyzji podejmowanych przez Airbnb. Jeśli ustalimy, że gość naruszył te standardy, przedstawimy mu informacje na temat zasad i ostrzeżemy. Goście, którzy często lub poważnie naruszają te standardy, mogą zostać zawieszeni lub usunięci.
    • Zobowiązanie społeczności: prosimy gości i gospodarzy o wyrażenie zgody na traktowanie każdej osoby w społeczności Airbnb z szacunkiem, bez osądzania i bez uprzedzeń. Bardzo poważnie traktujemy zgłoszenia o dyskryminacji i uważnie sprawdzamy je wszystkie. Nasz zespół obsługi społeczności podejmuje również działania naprawcze w przypadku stwierdzenia naruszenia naszej Polityki antydyskryminacyjnej.

    Liczymy na to, że zmiany te wpłyną pozytywnie na zachowanie gości i na Twoje doświadczenia w roli gospodarza. Nadal pozostaje wiele do zrobienia i dziękujemy, że nam pomagasz. Cieszymy się, że jesteś gospodarzem.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Najważniejsze wskazówki

    • Oferujemy wiele narzędzi, dzięki którym możesz kontrolować, jak i kiedy chcesz przyjmować gości

    • Regulamin domu to świetne narzędzie do określenia oczekiwań – zostanie on wyróżniony w całym procesie rezerwacji

    • Egzekwujemy standardy gości i oczekujemy, że będą przestrzegać zasad obowiązujących naszą społeczność, takich jak Polityka antydyskryminacyjna
    Airbnb
    20 paź 2020
    Czy udało nam się pomóc?