Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki

    Jeszcze lepsza ochrona dla gospodarzy i gości

    Rozszerzamy zakres ochrony AirCover na całą społeczność.
    Autor: Airbnb, 11 maj 2022
    Przeczytasz w 4 min
    Zaktualizowano 11 maj 2022

    Najważniejsze wskazówki

    • AirCover chroni gości na cztery nowe sposoby

    • Goście będą informowani, że możemy obciążyć ich formę płatności, jeśli wyrządzą szkody w miejscu pobytu*

    • W nadchodzących miesiącach uruchomimy ubezpieczenie turystyczne dla gości

    Airbnb znane jest z tego, że gospodarze dbają o jakość pobytu swoich gości. Jeśli zdarzy się coś, na co nikt nie ma wpływu, i gospodarzom trudno znaleźć rozwiązanie, goście muszą wiedzieć, że Airbnb zawsze im pomoże.

    W listopadzie ubiegłego roku wprowadziliśmy AirCover dla gospodarzy.** Teraz dodajemy AirCover dla gości, oferując pierwszą w branży bezpłatną ochronę całej naszej społeczności. Dzięki temu każdy będzie mógł bez obaw przyjmować gości i korzystać z pobytów na Airbnb.

    Mamy również nowe informacje na temat AirCover dla gospodarzy: teraz możesz szybciej przesłać prośbę o odszkodowanie. Zaktualizowaliśmy kwestie dotyczące depozytów oraz ubezpieczenia turystycznego dla gości, a także usunęliśmy COVID-19 z listy okoliczności wyjątkowych dla gości.

    Szczegóły dotyczące nowej ochrony dla gości w ramach AirCover

    To gospodarz może najszybciej pomóc swoim gościom. Jeśli jednak podczas pobytu pojawi się poważny problem (przykłady poniżej), którego gospodarz nie będzie mógł rozwiązać, dzięki AirCover goście zawsze będą zabezpieczeni na cztery sposoby:

    1. Gwarancja ochrony rezerwacji: jeśli anulujesz rezerwację gościa w ciągu 30 dni przed zameldowaniem, znajdziemy dla niego podobne lub lepsze miejsce na pobyt na koszt Airbnb albo zwrócimy mu pieniądze.
    2. Gwarancja zameldowania: jeśli gość nie może zameldować się w miejscu pobytu, a Ty nie możesz mu pomóc – np. gość nie ma dostępu do obiektu i nie może się z Tobą skontaktować – znajdziemy dla niego podobne lub lepsze miejsce na czas pierwotnego pobytu na koszt Airbnb albo zwrócimy mu pieniądze.
    3. Gwarancja zgodności z opisem: jeśli w dowolnym momencie podczas pobytu gościa okaże się, że oferowane miejsce nie jest zgodne z opisem w ofercie – np. zepsuła się lodówka, a Ty nie możesz jej naprawić, lub w obiekcie jest mniej sypialni, niż podano w ofercie – gość ma trzy dni na zgłoszenie problemu. Wtedy znajdziemy dla niego podobne lub lepsze miejsce na pobyt na koszt Airbnb albo zwrócimy pieniądze.
    4. Całodobowa infolinia bezpieczeństwa: jeśli gość znajdzie się w sytuacji, w której zagrożone będzie jego bezpieczeństwo, o dowolnej porze dnia i nocy może skorzystać z pomocy naszych przeszkolonych specjalistów.

    Dowiedz się więcej, jak AirCover dla gości chroni każdą rezerwację i jakie obowiązują wyjątki.

    Odpowiadamy na Wasze pytania dotyczące nowej ochrony dla gości

    Kiedy goście mogą zmienić rezerwację lub otrzymać zwrot?
    AirCover chroni gości na wypadek poważnych problemów podczas pobytu, ale nie dotyczy to drobnych niedogodności.

    Przedstawiamy kilka mniej poważnych sytuacji, kiedy zmiana rezerwacji pobytu albo zwrot zwykle nie są możliwe:

    • brudne naczynie pozostawione w zlewie;
    • typowe owady zauważone na zewnętrznym tarasie (np. mrówki);
    • brak drobnego udogodnienia (np. zepsuty toster).

    A oto kilka przykładów poważnych problemów, kiedy konieczna może być zmiana rezerwacji pobytu lub zwrot:

    • istotna niezgodność stanu faktycznego z opisem oferty (np. brak reklamowanego widoku na ocean);
    • brak kluczowego udogodnienia (np. ogrzewanie, Wi-Fi lub bieżąca woda);
    • brak instrukcji zameldowania lub niewłaściwy klucz w momencie przyjazdu, i jednocześnie brak możliwości kontaktu z gospodarzem (co może narazić gości na niebezpieczeństwo).

    Czy goście obowiązkowo mają się ze mną kontaktować w razie problemów?
    Jeśli podczas pobytu pojawi się jakiś problem, nasz zespół obsługi społeczności zawsze radzi gościom, aby najpierw poprosili o pomoc gospodarza. Zwykle to gospodarz może najszybciej rozwiązać ich problem.

    Jeśli nie uda się znaleźć rozwiązania w ten sposób, gość musi poprosić Airbnb o pomoc w ciągu 72 od pojawienia się problemu. Nasz wyspecjalizowany zespół obsługi społeczności we współpracy z gospodarzem i gośćmi analizuje wagę zgłoszonej sytuacji.

    Jeśli nasi pracownicy potwierdzą, że gość ma poważny problem z podróżą, może przysługiwać mu ochrona z AirCover.

    Czy goście będą uprawnieni do zwrotu, gdy pozostaną w miejscu pobytu?
    W większości przypadków goście będą uprawnieni do pełnego zwrotu tylko za dni, których nie spędzili w miejscu oferowanym przez danego gospodarza. Goście, którzy zdecydują się pozostać w miejscu pobytu, są uprawnieni do częściowego zwrotu za wszystkie dni, w czasie których wystąpił poważny problem. Np. gość może otrzymać częściowy zwrot, jeśli pozostanie na miejscu, ale podgrzewacz ciepłej wody będzie uszkodzony przez dwa dni z całego pobytu.

    Za każdym razem, gdy gość rozmawia z obsługą społeczności, przypominamy mu, że powinien w pierwszej kolejności skontaktować się ze swoim gospodarzem. Nasz zespół obsługi społeczności również spróbuje nawiązać z nim kontakt, chyba że będzie chodziło o poważne kwestie związane z bezpieczeństwem, wymagające szybkiego działania.

    Dowiedz się więcej o zasadach zwrotów i zmian rezerwacji pobytów

    Jeszcze lepsza ochrona dla gospodarzy

    Szybsza pomoc w uzyskaniu odszkodowania
    Dzięki opiniom naszych gospodarzy zebranym od czasu wprowadzenia programu AirCover dla gospodarzy w listopadzie zmieniliśmy zasady tego programu w zakresie ochrony od szkód majątkowych. Po uruchomieniu programu AirCover dla gospodarzy trzeba było czekać 72 godziny na odpowiedź gościa na prośbę o odszkodowanie, zanim można było skontaktować się z obsługą społeczności.

    Wysłuchaliśmy Waszych głosów i zmieniliśmy zasady programu – teraz możesz skontaktować się z obsługą społeczności i poprosić o pomoc, jeśli gość nie odpowie Ci w ciągu 24 godzin. Tego oczekiwali nasi gospodarze.

    Odpowiedzialność gości za szkody
    Chcemy lepiej wspierać naszą społeczność gospodarzy. Dlatego już od końca maja możemy obciążyć formę płatności gościa, jeśli podczas pobytu on, zaproszona przez niego osoba lub przywiezione zwierzę spowodowali jakieś szkody na miejscu*.

    W przypadku szkód wystarczy, że przejdziesz do Centrum rozliczeń i wyślesz prośbę o odszkodowanie w ramach programu AirCover dla gospodarzy.

    Jeśli Twój gość nie odpowie w ciągu 24 godzin, możesz przekazać swoją prośbę zespołowi obsługi społeczności. Przyjrzymy się zebranym dowodom i jeśli ustalimy, że to goście ponoszą odpowiedzialność za szkody, możemy obciążyć konto ich formy płatności.

    W ramach tej aktualizacji funkcja dodawania depozytu zostanie usunięta ze strony ustawień oferty. Każdy depozyt dodany wcześniej przez gospodarza przestanie obowiązywać. Dowiedz się więcej

    Usuwanie COVID-19 z listy okoliczności wyjątkowych dla gości
    Wirus COVID-19 stał się już elementem naszej codzienności i wiele krajów zmieniło swoje podejście do tej choroby. Po konsultacji ze specjalistami medycznymi modyfikujemy nasze zasady anulowania związane z COVID-19.

    W przypadku rezerwacji dokonanych 31 maja 2022 roku lub później COVID-19 nie będzie już uznawany za okoliczność wyjątkową (z wyjątkiem rezerwacji krajowych w Korei Południowej i Chinach kontynentalnych). Jeśli gość anuluje rezerwację z powodu COVID-19, obowiązują zasady anulowania wybrane przez gospodarza.

    Mamy nadzieję, że dzięki tej zmianie gospodarze będą czuć się bezpieczniej, szczególnie przed szczytem sezonu.

    Informacje o ubezpieczeniu turystycznym dla gości

    Z przyjemnością informujemy, że w nadchodzących miesiącach we współpracy z renomowaną firmą ubezpieczeniową uruchomimy w niektórych rejonach niestandardową ofertę ubezpieczenia turystycznego dla gości Airbnb.

    Do tego czasu goście mogą rozważyć wykupienie ubezpieczenia turystycznego poza Airbnb. Wkrótce udostępnimy więcej szczegółów na ten temat.

    * Obciążenie zarejestrowanej u nas formy płatności gościa nie dotyczy pobytów w Chinach, Japonii lub Indiach.

    ** Program ochrony gospodarzy od szkód majątkowych nie jest polisą ubezpieczeniową. Nie obejmuje on gospodarzy, którzy oferują zakwaterowanie przez Airbnb Travel, LLC, ani gospodarzy w Chinach kontynentalnych lub w Japonii. Ochrona gospodarzy od szkód majątkowych nie jest związana z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej gospodarzy. Limity ochrony są podawane w USD. Obowiązują też inne warunki i wyłączenia.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Najważniejsze wskazówki

    • AirCover chroni gości na cztery nowe sposoby

    • Goście będą informowani, że możemy obciążyć ich formę płatności, jeśli wyrządzą szkody w miejscu pobytu*

    • W nadchodzących miesiącach uruchomimy ubezpieczenie turystyczne dla gości

    Airbnb
    11 maj 2022
    Czy udało nam się pomóc?