Skuteczna komunikacja z gośćmi
Odpowiadaj szybko i korzystaj z narzędzi Airbnb, aby komunikować się skutecznie.
Autor: Airbnb, 17 lut 2023
Zaktualizowano 17 lut 2023Przeczytasz w 2 minuty
Ważne jest, aby najistotniejsze informacje (wskazówki dojazdu i instrukcje dotyczące wejścia do domu) goście otrzymali przed zameldowaniem. Zgodnie z podstawowymi zasadami dla gospodarzy zawsze odpowiadaj na pytania i rozwiązuj problemy gości tak szybko, jak to możliwe.
Jak stworzyć strategię komunikacji
Warto być dostępnym podczas całego pobytu – goście zawsze mogą mieć jakieś pytania. Skorzystaj z tych wskazówek, które pomogą Ci utrzymać kontakt z gośćmi:
- Pobierz aplikację Airbnb na telefon i włącz powiadomienia. Możesz otrzymywać powiadomienia SMS-em, e-mailem lub bezpośrednio z aplikacji.
- Korzystaj z szybkich odpowiedzi. Przygotuj sobie i zapisz szablony odpowiedzi, które będzie można wysyłać w ciągu kilku sekund. Za każdym razem, gdy gość zada typowe pytanie, możesz udzielić mu błyskawicznej odpowiedzi.
- Wypróbuj zaplanowane wiadomości. Dzięki temu narzędziu goście otrzymują automatyczne wiadomości w ważnych momentach, np. po dokonaniu rezerwacji lub przed zameldowaniem.
- Nawiąż współpracę ze współgospodarzem, aby ktoś odpowiadał na pytania gości, kiedy nie będziesz w stanie samodzielnie śledzić wiadomości na telefonie lub w skrzynce odbiorczej.
Komunikacja z gośćmi
Gdy goście zarezerwują Twoją ofertę, wyślij im wiadomość powitalną. Otwartość i unikanie uprzedzeń dają doskonałe skutki.
Pamiętaj, aby kontaktować się z gośćmi w tych kluczowych momentach:
- Przed przyjazdem: przekaż gościom jasne wskazówki dojazdu i instrukcje dotyczące zameldowania na co najmniej 24 godziny przed planowanym przyjazdem.
- Zameldowanie: postaraj się, żeby można się było z Tobą skontaktować, na wypadek gdyby goście mieli problemy z wejściem do domu lub chcieli Ci zadać jakieś pytania.
- Po pierwszej nocy: kontynuuj kontakt, wysyłając gościom krótką notatkę z pytaniem, jak minęła im pierwsza noc i czy czegoś nie potrzebują.
- Przed wymeldowaniem: przypomnij gościom o godzinie wymeldowania i o czym jeszcze powinni pamiętać przed wyjazdem, jak wyłączenie świateł czy ogrzewania.
- Po wyjeździe: wyślij krótką notatkę z podziękowaniem, która może przypomnieć gościom, żeby napisali recenzję z pobytu.
Airbnb
17 lut 2023
Czy udało nam się pomóc?