Sprawdź swoją cenę
Pierwotną cenę podstawową ustalasz w programie Start z Airbnb. Oferowanie niższej ceny może pomóc Ci przyciągnąć pierwszych gości i zdobyć pierwsze recenzje, gdy będziesz pracować nad osiągnięciem swoich celów finansowych. Regularnie sprawdzaj swoją cenę, aby zachować konkurencyjność.
Jak rozpoznać zapotrzebowanie w okolicy
Jeśli wycenisz swoją ofertę wyżej niż podobne miejsca w okolicy, możesz stracić rezerwacje. Korzystanie z narzędzi cenowych Airbnb może pomóc Ci reagować na zmiany w zapotrzebowaniu. Do narzędzi tych należą:
- Wskazówki cenowe. Spersonalizowane rekomendacje pomogą Ci ustalić cenę na różne dni, pory roku i wydarzenia specjalne. Wskazówki te uwzględniają takie czynniki jak lokalizacja i udogodnienia Twojej oferty, Twoje wcześniejsze rezerwacje i aktualne ceny w Twojej okolicy. Kliknij ikonę różdżki nad kalendarzem, aby je wyświetlić lub ukryć.
- Podobne oferty. To narzędzie pozwala porównać średnie ceny zarezerwowanych i niezarezerwowanych domów na mapie Twojej okolicy. Kliknij dowolne daty w kalendarzu lub otwórz cenę podstawową w ustawieniach cen, aby wyświetlić podobne oferty.
- Inteligentna wycena. To narzędzie wykorzystuje te same czynniki co wskazówki cenowe, aby automatycznie aktualizować cenę na podstawie zapotrzebowania. Ustaw zakres cen. Możesz go włączać i wyłączać w dowolnym terminie. Jeśli korzystasz z inteligentnej wyceny, nie zobaczysz wskazówek cenowych.
„Wiedza o tym, co dzieje się w mojej okolicy, daje mi pewność, że moja cena jest właściwa” – mówi Felicity, Superhostka z Nowej Południowej Walii w Australii. „Dzięki temu wiem, że mam najlepszą cenę, więc powinnam się jej trzymać, albo że muszę ją obniżyć”.
Uwzględnienie wartości w stosunku do ceny
Goście szukają miejsc na pobyt, które zapewniają wyjątkową jakość w ramach swojej ceny. Analizując swoje ceny, zwróć uwagę na:
- Cenę całkowitą, którą płacą goście. Wiedza o tym, ile płacą goście, pomoże Ci ustalić konkurencyjną cenę. Wybierz dowolny termin w kalendarzu, aby uzyskać kalkulację ceny uwzględniającą opłaty serwisowe Airbnb. Pamiętaj, że wszelkie dodane przez Ciebie opłaty, takie jak opłata za sprzątanie, wpływają na cenę całkowitą.
- Recenzje gości. Wykorzystaj opinie gości jako wskazówkę, co się sprawdza, a co możesz poprawić. Gdy otrzymasz kilka pozytywnych recenzji, możesz ponownie przyjrzeć się swojej cenie.
- Udogodnienia dostępne w Twoim miejscu. Wprowadzanie zmian, takich jak dodawanie popularnych udogodnień i ułatwień dostępu, może pomóc przyciągnąć większą liczbę gości.
„Udogodnienia i wystrój to świetny sposób na podniesienie cen i zwiększenie liczby rezerwacji” – mówi Katie Kay, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Lake Arrowhead w Kalifornii.
Dodawanie zniżek
Promocje i zniżki mogą poprawić pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć gości. Możliwe opcje:
- Promocja „Nowa oferta”. Zaoferuj 20% zniżki na trzy pierwsze rezerwacje, aby zdobyć pierwszych gości i recenzje.
- Zniżka za wcześniejszą rezerwację. Obniż cenę rezerwacji dokonanych od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem, aby przyciągnąć gości, którzy planują podróż z wyprzedzeniem.
- Zniżka last minute. Obniż cenę rezerwacji dokonanych od 1 do 28 dni przed zameldowaniem, aby zapełnić luki w kalendarzu.
- Zniżki tygodniowe i miesięczne. Zaoferuj zniżki na dłuższe pobyty, aby szybciej zapełnić kalendarz i zmniejszyć rotację gości.
„Dzięki zniżkom tygodniowym i miesięcznym otrzymuję rezerwacje na dłuższe pobyty” – mówi Daniel, Superhost z Wysp Kanaryjskich (Hiszpania). „Goście zwykle dokonują rezerwacji na tydzień, a to już jest coś”.
Jeśli oferujesz promocję na nową ofertę oraz zniżki tygodniowe i miesięczne w wysokości co najmniej 10%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty.
Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.
Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.