Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Sprawdź swoją cenę

Użyj narzędzi Airbnb, aby opracować konkurencyjną strategię.
Autor: Airbnb, 10 sty 2024
Zaktualizowano 14 lip 2025

Pierwotną cenę podstawową ustalasz w programie Start z Airbnb. Oferowanie niższej ceny może pomóc Ci przyciągnąć pierwszych gości i zdobyć pierwsze recenzje, gdy będziesz pracować nad osiągnięciem swoich celów finansowych. Regularnie sprawdzaj swoją cenę, aby zachować konkurencyjność.

Jak rozpoznać zapotrzebowanie w okolicy

Jeśli wycenisz swoją ofertę wyżej niż podobne miejsca w okolicy, możesz stracić rezerwacje. Korzystanie z narzędzi cenowych Airbnb może pomóc Ci reagować na zmiany w zapotrzebowaniu. Do narzędzi tych należą:

  • Wskazówki cenowe. Spersonalizowane rekomendacje pomogą Ci ustalić cenę na różne dni, pory roku i wydarzenia specjalne. Wskazówki te uwzględniają takie czynniki jak lokalizacja i udogodnienia Twojej oferty, Twoje wcześniejsze rezerwacje i aktualne ceny w Twojej okolicy. Kliknij ikonę różdżki nad kalendarzem, aby je wyświetlić lub ukryć.
  • Podobne oferty. To narzędzie pozwala porównać średnie ceny zarezerwowanych i niezarezerwowanych domów na mapie Twojej okolicy. Kliknij dowolne daty w kalendarzu lub otwórz cenę podstawową w ustawieniach cen, aby wyświetlić podobne oferty.
  • Inteligentna wycena. To narzędzie wykorzystuje te same czynniki co wskazówki cenowe, aby automatycznie aktualizować cenę na podstawie zapotrzebowania. Ustaw zakres cen. Możesz go włączać i wyłączać w dowolnym terminie. Jeśli korzystasz z inteligentnej wyceny, nie zobaczysz wskazówek cenowych.

„Wiedza o tym, co dzieje się w mojej okolicy, daje mi pewność, że moja cena jest właściwa” – mówi Felicity, Superhostka z Nowej Południowej Walii w Australii. „Dzięki temu wiem, że mam najlepszą cenę, więc powinnam się jej trzymać, albo że muszę ją obniżyć”.

Uwzględnienie wartości w stosunku do ceny

Goście szukają miejsc na pobyt, które zapewniają wyjątkową jakość w ramach swojej ceny. Analizując swoje ceny, zwróć uwagę na:

  • Cenę całkowitą, którą płacą goście. Wiedza o tym, ile płacą goście, pomoże Ci ustalić konkurencyjną cenę. Wybierz dowolny termin w kalendarzu, aby uzyskać kalkulację ceny uwzględniającą opłaty serwisowe Airbnb. Pamiętaj, że wszelkie dodane przez Ciebie opłaty, takie jak opłata za sprzątanie, wpływają na cenę całkowitą.
  • Recenzje gości. Wykorzystaj opinie gości jako wskazówkę, co się sprawdza, a co możesz poprawić. Gdy otrzymasz kilka pozytywnych recenzji, możesz ponownie przyjrzeć się swojej cenie.
  • Udogodnienia dostępne w Twoim miejscu. Wprowadzanie zmian, takich jak dodawanie popularnych udogodnień i ułatwień dostępu, może pomóc przyciągnąć większą liczbę gości.

„Udogodnienia i wystrój to świetny sposób na podniesienie cen i zwiększenie liczby rezerwacji” – mówi Katie Kay, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Lake Arrowhead w Kalifornii.

Dodawanie zniżek

Promocje i zniżki mogą poprawić pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć gości. Możliwe opcje:

  • Promocja „Nowa oferta”. Zaoferuj 20% zniżki na trzy pierwsze rezerwacje, aby zdobyć pierwszych gości i recenzje.
  • Zniżka za wcześniejszą rezerwację. Obniż cenę rezerwacji dokonanych od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem, aby przyciągnąć gości, którzy planują podróż z wyprzedzeniem.
  • Zniżka last minute. Obniż cenę rezerwacji dokonanych od 1 do 28 dni przed zameldowaniem, aby zapełnić luki w kalendarzu.
  • Zniżki tygodniowe i miesięczne. Zaoferuj zniżki na dłuższe pobyty, aby szybciej zapełnić kalendarz i zmniejszyć rotację gości.


„Dzięki zniżkom tygodniowym i miesięcznym otrzymuję rezerwacje na dłuższe pobyty” – mówi Daniel, Superhost z Wysp Kanaryjskich (Hiszpania). „Goście zwykle dokonują rezerwacji na tydzień, a to już jest coś”.

Jeśli oferujesz promocję na nową ofertę oraz zniżki tygodniowe i miesięczne w wysokości co najmniej 10%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
10 sty 2024
Czy udało nam się pomóc?