Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Odpowiedzi na pytania gospodarzy na temat COVID-19

    Odpowiedzi na pytania gospodarzy na temat COVID-19

    Co dla Ciebie oznaczają nasze zasady anulowania i programy.
    Autor: Airbnb, 5 mar 2020
    Przeczytasz w 6 min

    Zaktualizowano 13 maja 2020 roku.

    Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja związana z COVID-19 rodzi wiele niepewności i pytań o jej wpływ na Twoją działalność jako gospodarza. Aby wesprzeć naszą globalną społeczność, śledzimy Wasze pytania i odpowiadamy tutaj na niektóre z nich. Będziemy aktualizować tę stronę w miarę rozwoju sytuacji i dostępności kolejnych odpowiedzi.

    Co to jest polityka okoliczności wyjątkowych i które rezerwacje są nią objęte?
    Polityka okoliczności wyjątkowych Airbnb umożliwia gościom i gospodarzom anulowanie rezerwacji bez opłat w przypadku poważnych urazów lub chorób, klęsk żywiołowych, ograniczeń podróżowania i innych nieprzewidzianych zdarzeń. Ze względu na ogłoszenie pandemii COVID-19 przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) polityka ta może mieć zastosowanie do kwalifikujących się* rezerwacji dokonanych najpóźniej 14 marca. Aby uzyskać najnowsze informacje na temat naszej polityki, w tym objętych nią terminów i lokalizacji, co najmniej raz na dwa tygodnie zaglądaj do naszego artykułu w Centrum pomocy.

    * Nie dotyczy podróży krajowych w Chinach kontynentalnych. Więcej informacji znajdziesz tutaj. Rezerwacje Luxe oraz Luxury Retreats są objęte Zasadami zwrotów dla gości Luxe.

    Co Airbnb robi, aby gospodarze w mniejszym stopniu odczuli negatywne skutki anulowań?
    Przekazaliśmy 250 milionów USD na pokrycie części kosztów anulowania z powodu COVID-19. W przypadku kwalifikujących się anulowań dokonanych zgodnie z naszą polityką okoliczności wyjątkowych zapłacimy 25% kwoty, jaka przysługiwałaby Ci, jeśli gość anulowałby rezerwację zgodnie z wybranymi przez Ciebie zasadami. Na przykład, jeśli przy wybranych zasadach anulowania przysługiwałoby Ci 400 USD, my wypłacimy Ci 25% tej kwoty, czyli 100 USD.

    Przypominamy, że pomoc finansowa będzie dotyczyła wyłącznie anulowanych rezerwacji dokonanych przed 15 marca, których termin zameldowania przypadał między 14 marca a 31 maja. Dowiedz się więcej na stronie Airbnb.pl/250MSupport. Szczegółowe informacje na temat anulowanych rezerwacji, w tym o pomocy finansowej, znajdziesz w panelu rezerwacji.

    Dlaczego gospodarze w Chinach kontynentalnych nie kwalifikują się do płatności z funduszu dla gospodarzy o łącznej wartości 250 milionów USD?
    W Chinach kontynentalnych działamy jako niezależne przedsiębiorstwo, dlatego stworzyliśmy oddzielny fundusz wsparcia naszej społeczności tylko w tym rejonie. Jego łączna wartość wynosi 10 milionów USD.

    Gość właśnie anulował u mnie rezerwację. Co teraz?
    Zdajemy sobie sprawę, że nawet uzasadnione anulowanie rezerwacji jest nieprzyjemne. Goście, którzy anulują rezerwację w ramach polityki okoliczności wyjątkowych, sami ucierpieli. Anulując rezerwację, pomagają chronić całą naszą społeczność. Jeśli Twój gość anuluje rezerwację w ramach tych zasad, będzie miał możliwość otrzymania pełnego zwrotu na konto płatności lub w formie środków na podróże Airbnb (gdy jest to możliwe). Powiadomimy Cię i automatycznie odblokujemy daty w Twoim kalendarzu, żeby inni goście mogli je zarezerwować. Nie pobierzemy też żadnych opłat za anulowanie.

    Co mogę zrobić, jeśli nie odpowiada mi przyjęcie gościa na pobyt?
    To zrozumiałe, że możesz mieć obawy przed przyjmowaniem gości w tym trudnym czasie. Zanim anulujesz rezerwację, pamiętaj, że na Airbnb obowiązuje polityka antydyskryminacyjna. Każdego podróżnego trzeba traktować z szacunkiem i nie wykluczać, czyli w praktyce stosować te same standardy przy akceptowaniu i odwoływaniu rezerwacji. Przygotowaliśmy kilka przydatnych porad i pytań, które możesz zadać, jeżeli chcesz uzyskać niezbędne informacje.

    Czy jest coś, co mogę zrobić, aby zminimalizować wpływ epidemii na moją działalność jako gospodarza?
    Wielu podróżnych decyduje się zostać w swoim domu, ale są też tacy, którzy chcą zatrzymać się gdzieś w okolicy lub planują przyszłe podróże. Aby spełnić potrzeby tych gości, staramy się wyróżnić oferty z elastycznymi zasadami anulowania. Przygotowaliśmy również kilka wskazówek, które pomogą zminimalizować wpływ COVID-19 na przyjmowanie gości, i będziemy nadal pracować nad sposobami wspierania Cię w tym trudnym okresie.

    Jak Airbnb pomoże gospodarzom oferującym bardziej elastyczne pobyty?
    Opracowaliśmy zestaw narzędzi i programów, które pomogą gospodarzom i gościom przezwyciężyć obawy i pozwolą elastyczniej planować podróż.

    • Ułatwiliśmy gościom wyszukiwanie ofert z elastycznymi zasadami anulowania – np. dodaliśmy nowy filtr, który ułatwi wyszukiwanie takich ofert.
    • Wprowadzamy również narzędzie, które ułatwi gospodarzom proces zwrotu kosztów gościom zmuszonym anulować rezerwację.

    Dowiedz się więcej na temat elastycznego anulowania

    Czy Airbnb pobiera opłaty za anulowane rezerwacje?
    Gdy rezerwacje są anulowane w ramach polityki okoliczności wyjątkowych, goście mogą otrzymać pełny zwrot w kwocie, która obejmuje nasze opłaty, na konto płatności lub w formie kuponu na podróże (jeśli jest dostępny). Nie wprowadzamy też żadnych opłat za anulowanie od gospodarzy, którzy muszą anulować kwalifikujące się rezerwacje.

    Chcielibyśmy, żeby to było jasne: nasze opłaty serwisowe zostaną zwrócone w całości lub przekazane w formie środków na podróże w przypadku każdego uwzględnionego anulowania.

    Jestem gospodarzem atrakcji Airbnb. Co muszę wiedzieć?
    W większości miejsc wstrzymaliśmy atrakcje, w których udział bierze się osobiście, od 18 marca przynajmniej do 30 maja 2020 roku. Podjęliśmy tę trudną decyzję, ponieważ atrakcje z założenia mają zbliżać ludzi, a organizacje ochrony zdrowia na całym świecie zalecają ograniczanie tego typu interakcji – to najlepszy sposób, żeby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. W niektórych krajach zaczęliśmy jednak wracać do tradycyjnej formy organizowania atrakcji. Możemy to zrobić w kraju lub regionie, w którym sytuacja się ustabilizowała, a ograniczenia prawne zostały zniesione.

    Tymczasem przedstawiamy atrakcje online – nasz nowy pomysł, dzięki któremu gospodarze będą mogli zarabiać, dzielić się swoimi pasjami i być w kontakcie ze społecznością. Możesz od razu zgłosić się do roli gospodarza atrakcji online – podpowiemy Ci, jak zacząć. Dowiedz się więcej na stronie Airbnb.pl/OnlineHost

    Jak mogę zapobiec rozprzestrzenianiu się chorób takich jak COVID-19?
    Dzięki zwiększeniu dokładności sprzątania lepiej ochronisz siebie i gości przed chorobą. Opracowaliśmy wskazówki dotyczące sprzątania i zalecenia dotyczące higieny oparte na wytycznych amerykańskiego Centrum Kontroli i Prewencji Chorób. Przedstawimy również instrukcje dokładniejszego sprzątania opracowane przy wsparciu ekspertów, zawierające wskazówki krok po kroku, dzięki którym nie trzeba już będzie się zastanawiać, jak dokładnie wysprzątać oferowane miejsce.

    Wydarzenia są odwoływane. Czy te rezerwacje będą objęte polityką okoliczności wyjątkowych Airbnb?
    Wielu naszych podróżnych rezerwuje miejsca pobytu na Airbnb na wydarzenia takie jak Coachella, SXSW, Mobile World Congress i inne. Jeśli wydarzenie zostało odwołane, a  rezerwacja nie jest objęta naszą polityką okoliczności wyjątkowych, goście powinni przeczytać zasady anulowania dotyczące rezerwacji i skontaktować się z gospodarzami, żeby omówić możliwe rozwiązania.

    Uruchomiliśmy narzędzie umożliwiające gospodarzom przekazywanie zwrotu za rezerwacje, które nie są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych.

    Jestem gospodarzem oferty Luxe lub Luxury Retreats. Czy polityka okoliczności wyjątkowych dotyczy również mnie?
    Nie. Nasza polityka okoliczności wyjątkowych nie ma zastosowania w przypadku rezerwacji Luxe lub Luxury Retreats, które podlegają odrębnym Zasadom zwrotów dla gości Luxe.

    Potrzebuję pomocy. Gdzie mogę znaleźć materiały online?
    Rozumiemy, że brak natychmiastowej odpowiedzi bywa frustrujący. Dokładamy wszelkich starań, aby udzielić Ci niezbędnej pomocy i przekazać potrzebne informacje, dlatego – poza wsparciem telefonicznym, e-mailowym i na czacie – uruchomiliśmy stronę Airbnb.pl/COVID.

    Wiele kwestii można wyjaśnić online, zwłaszcza tych dotyczących rezerwacji, które są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych. Możesz również poszukać odpowiedzi w naszym Centrum pomocy. Wielu z Was podzieliło się swoimi wskazówkami i wsparciem w Centrum społeczności.

    Mam jeszcze pytania. Z kim mogę się skontaktować?
    Warto skontaktować się z naszym zespołem obsługi społeczności – uzyskasz odpowiedź na pytania i pomoc w anulowaniu rezerwacji. Z góry dziękujemy za cierpliwość, ponieważ w pierwszej kolejności obsługujemy osoby wymagające natychmiastowego wsparcia. Kontaktuj się z nami tylko wtedy, gdy Twoja rezerwacja ma się rozpocząć w ciągu najbliższych 72 godzin. Jeśli masz pilne pytanie, przydatne odpowiedzi znajdziesz na Airbnb.pl/COVID lub w Centrum pomocy.

    Wiemy, że pandemia COVID-19 może negatywnie wpłynąć na działalność gospodarzy, dlatego chcemy pomóc. Dziękujemy, że współpracujecie z nami, aby zapewnić bezpieczeństwo naszej społeczności.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Airbnb
    5 mar 2020
    Czy udało nam się pomóc?