Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady

Zasady anulowania rezerwacji Twojego domu (Włochy)

Ten artykuł został przetłumaczony automatycznie.

Od 1 października 2025 roku gospodarze we Włoszech będą podlegać zaktualizowanym zasadom anulowania. Zajrzyj do sekcji Zasady anulowania rezerwacji Twojego domu, aby dowiedzieć się więcej o tych zmianach.

Czasami zdarzają się rzeczy, a goście muszą anulować rezerwację. Aby wszystko przebiegło sprawnie, możesz wybrać zasady anulowania swojej oferty: jedną na pobyty krótkoterminowe i jedną dla pobytów długoterminowych. Kiedy zechcesz to zrobić, dowiedz się, jak ustalić zasady anulowania Twojej oferty.

W przypadku pobytów krótszych niż 28 nocy gospodarze mogą wybrać opcje anulowania, które oferują gościom. W przypadku pobytów trwających co najmniej 28 nocy automatycznie obowiązują zasady anulowania rezerwacji długoterminowych. Poniższe zasady mają zastosowanie wyłącznie do rezerwacji we Włoszech dokonanych przed 1 października 2025 roku. Odwiedź tę stronę, aby dowiedzieć się więcej o zasadach anulowania wszystkich innych rezerwacji. W przypadku zasad anulowania obowiązują dodatkowe warunki.

Zmiany w zasadach anulowania (w przypadku rezerwacji dokonanych 1 października 2025 roku lub później)

Zasady anulowania dla gospodarzy we Włoszech są aktualizowane. Dowiedz się więcej o zaktualizowanych zasadach anulowania krótszych i długoterminowych pobytów, które zaczną obowiązywać 1 października 2025 roku. Poniżej znajduje się podsumowanie najważniejszych zmian:

Wszystkie standardowe zasady anulowania krótszych pobytów (poniżej 28 nocy) będą obejmować 24-godzinny okres anulowania, dzięki któremu goście będą mogli anulować rezerwację i otrzymać pełny zwrot w ciągu 24 godzin od potwierdzenia rezerwacji, o ile nastąpiło ono co najmniej 7 dni przed zameldowaniem (na podstawie czasu lokalnego oferty).

Wprowadzamy nowe ograniczone zasady anulowania, które umożliwiają gościom uzyskanie pełnego zwrotu kosztów, jeśli anulują rezerwację najpóźniej 14 dni przed zameldowaniem.

W przypadku rezerwacji dokonanych 1 października 2025 roku lub później zasady rygorystyczne nie będą już dostępne. Wszystkie bieżące oferty z rygorystycznymi zasadami anulowania zostaną w tym dniu zmienione na rozszerzone.

Terminy anulowania będą teraz zależeć od lokalnego czasu zameldowania. 

Standardowe zasady anulowania krótszych pobytów (w przypadku rezerwacji dokonanych przed 1 października 2025 roku)

Twoje standardowe zasady anulowania dotyczą wszystkich rezerwacji, które obejmują do 27 kolejnych nocy. Możesz wybrać jedną z tych standardowych zasad anulowania:

  • Elastyczne
    • Goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 24 godziny przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot kosztów, a Ty nie otrzymasz zapłaty.
    • Jeśli anuluje po tym czasie, koszt pierwszego dnia nie będzie podlegać zwrotowi, z wyjątkiem opłat.
    • Jeśli goście anulują rezerwację w trakcie pobytu, może przysługiwać Ci częściowy zwrot.
      • Anuluj przed godziną 12:00 w południe czasu lokalnego, a otrzymasz zwrot kosztów za pozostałe dni bez opłat.
      • Jeśli anulujesz po 12:00 czasu lokalnego, otrzymasz zwrot za wszystkie pozostałe noce, z wyłączeniem najbliższej nocy i opłat.
  • Średnio rygorystyczne
    • Goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 7 dni przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot kosztów, a Ty nie otrzymasz płatności
    • Jeśli anuluje po tym czasie, otrzymasz zwrot w wysokości 50% całkowitej stawki za noc, a także pełny zwrot opłat.
    • Jeśli goście anulują rezerwację w trakcie pobytu, może przysługiwać Ci częściowy zwrot.
      • Anuluj przed godziną 12:00 w południe czasu lokalnego, a otrzymasz zwrot 50% pozostałej wartości rezerwacji, z wyłączeniem opłat.
      • Anuluj po 12:00 w południe czasu lokalnego, a otrzymasz zwrot 50% pozostałej wartości rezerwacji, z wyłączeniem tego dnia i opłat.
  • Rygorystyczne
    • Goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 30 dni przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot kosztów, a Ty nie otrzymasz zapłaty.
    • Jeśli gość anuluje rezerwację w ciągu 30 dni przed przyjazdem, otrzymasz 50% płatności za wszystkie noce pobytu, a także pełny zwrot opłat.
    • Jeśli goście anulują rezerwację w trakcie pobytu, może przysługiwać Ci częściowy zwrot.
      • Anuluj przed godziną 12:00 w południe czasu lokalnego, a otrzymasz zwrot 50% pozostałej wartości rezerwacji, z wyłączeniem opłat.
      • Anuluj po 12:00 w południe czasu lokalnego, a otrzymasz zwrot 50% pozostałej wartości rezerwacji, z wyłączeniem tego dnia i opłat.

Poniższe standardowe zasady anulowania są dostępne tylko na zaproszenie dla niektórych gospodarzy:

  • Bardzo rygorystyczne 30 dni
    • Goście muszą anulować rezerwację najpóźniej 30 dni przed zameldowaniem, aby otrzymać zwrot w pełnej wysokości za cały pobyt, w tym wszystkie opłaty.
    • Jeśli gość anuluje po tym czasie, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce.
  • Bardzo rygorystyczne 60 dni
    • Goście muszą anulować rezerwację najpóźniej 60 dni przed zameldowaniem, aby otrzymać pełny zwrot kosztów za cały pobyt, w tym wszystkie opłaty.
    • Jeśli gość anuluje po tym czasie, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce.

Zasady anulowania pobytów długoterminowych w przypadku pobytów miesięcznych

Zasady dotyczące pobytów długoterminowych automatycznie dotyczą wszystkich rezerwacji, które obejmują co najmniej 28 nocy.

  • Długoterminowe
    • Aby otrzymać pełny zwrot, goście muszą anulować rezerwację co najmniej 30 dni przed zameldowaniem
    • Jeśli gość anuluje rezerwację po tym czasie, otrzymasz 100% płatności za pierwszy miesiąc
    • Jeśli goście anulują rezerwację w trakcie pobytu, może przysługiwać Ci częściowy zwrot.
      • Jeśli anulujesz przed 12:00 w południe czasu lokalnego, nie podlega zwrotowi. Jeśli w rezerwacji pozostało mniej niż 30 dni, wszystkie noce nie podlegają zwrotowi.
      • Anulowanie po 12:00 czasu lokalnego i tej nocy, a także za kolejne 30 nocy rezerwacji, nie podlegają zwrotowi. Jeśli w rezerwacji pozostało mniej niż 30 dni, wszystkie noce nie podlegają zwrotowi.

Dodatkowe warunki dotyczące zasad anulowania

Godzina graniczna: 12:00 (w przypadku rezerwacji dokonanych przed 1 października 2025 roku)

Podróże zaczynają się o 12:00 w południe czasu lokalnego oferty w dniu zameldowania, niezależnie od faktycznej zaplanowanej godziny zameldowania gościa. Wszystkie okresy anulowania przed podróżą są obliczane na podstawie ostatecznej godziny 12:00 w południe czasu lokalnego Twojej oferty. W przypadku anulowania w trakcie podróży, ostateczny termin anulowania to 12:00 w południe czasu lokalnego. Po 12:00 w południe każdego dnia konsekwencje anulowania mogą być inne.

Zwrot opłat (w przypadku rezerwacji dokonanych przed 1 października 2025 roku)

Stawki za noc i opłaty serwisowe podlegają zwrotowi w określonych okolicznościach zgodnie z każdą polityką. Opłaty za sprzątanie i opłaty serwisowe Airbnb nie są zwracane w przypadku anulowania dokonanego po godzinie 12:00 czasu lokalnego oferty w zaplanowanym dniu zameldowania.

Podatki

Airbnb zwróci wszelkie pobrane przez nas podatki związane z kwotami zwróconymi gościom i prześle wszelkie podatki należne od bezzwrotnej części anulowanych rezerwacji do odpowiedniego urzędu podatkowego.

Problemy z gospodarzem lub ofertą

Jeśli gość ma jakiekolwiek problemy z gospodarzem lub ofertą, musi skontaktować się z Airbnb w ciągu 24 godzin od zameldowania gościa. Jeśli problem jest objęty naszymi Zasadami zwrotów i zmian rezerwacji pobytów, gość może kwalifikować się do częściowego lub pełnego zwrotu.

Związek z innymi zasadami

Zasady anulowania wybrane przez gospodarza podlegają i mogą zostać zastąpione przez Politykę zmian rezerwacji i zwrotów, Politykę dotyczącą poważnych zakłóceń wydarzeń lub anulowania przez Airbnb z jakiegokolwiek innego powodu dozwolonego zgodnie z Warunkami Świadczenia Usług.

Oficjalne anulowanie

Rezerwacja jest oficjalnie anulowana tylko wtedy, gdy gość zastosuje się do kroków na stronie anulowania Airbnb i otrzyma potwierdzenie. Gość może znaleźć stronę anulowania w sekcji Moje podróże na stronie i w aplikacji Airbnb.

Zaangażowanie Airbnb

Airbnb ma ostateczny głos w każdym sporze między gospodarzem i gościem w zakresie zastosowania zasad anulowania.

Czy ten artykuł jest pomocny?
Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj