Poproś o pieniądze lub wyślij je przez Centrum rozliczeń
Gospodarz, który przesyła gościowi częściowy zwrot za brak udogodnienia, gość, który przesyła gospodarzowi pieniądze za zepsucie kubka do kawy – to tylko kilka przykładów, jak Centrum rozliczeń ułatwia obsługę próśb dotyczących pieniędzy związanych z pobytem lub atrakcją na Airbnb.
Prośba o pieniądze do gospodarza lub gościa w Centrum rozliczeń
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Poproś o pieniądze.
- Zaznacz rezerwację i kliknij Wybierz.
- W sekcji Czego dotyczy ta prośba? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego prosisz o zwrot.
- Wpisz kwotę, o którą prosisz.
- Prześlij opcjonalne załączniki i dodaj notatkę.
- Kliknij Dalej, a następnie Poproś.
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Poproś o pieniądze.
- Wybierz rezerwację.
- W sekcji Czego dotyczy ta prośba? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego prosisz o zwrot.
- Wpisz kwotę, o którą prosisz.
- Prześlij opcjonalne załączniki i dodaj notatkę.
- Kliknij Dalej, a następnie Poproś.
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Poproś o pieniądze.
- Wybierz rezerwację.
- W sekcji Czego dotyczy ta prośba? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego prosisz o zwrot.
- Wpisz kwotę, o którą prosisz.
- Prześlij opcjonalne załączniki i dodaj notatkę.
- Kliknij Dalej, a następnie Poproś.
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Poproś o pieniądze.
- Wybierz rezerwację.
- W sekcji Czego dotyczy ta prośba? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego prosisz o zwrot.
- Wpisz kwotę, o którą prosisz.
- Prześlij opcjonalne załączniki i dodaj notatkę.
- Kliknij Dalej, a następnie Poproś.
Wysyłanie pieniędzy gospodarzowi lub gościowi w Centrum rozliczeń
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Wyślij pieniądze.
- Zaznacz rezerwację i kliknij Wybierz.
- W sekcji Za co jest ta płatność? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego chcesz przekazać zwrot.
- Wpisz kwotę płatności i dodaj uwagę.
- Kliknij Dalej.
- Wybierz formę płatności i kliknij Potwierdź i zapłać.
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Wyślij pieniądze.
- Wybierz rezerwację.
- W sekcji Za co jest ta płatność? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego chcesz przekazać zwrot.
- Wpisz kwotę płatności i dodaj uwagę.
- Kliknij Dalej.
- Wybierz formę płatności i kliknij Potwierdź i zapłać.
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Wyślij pieniądze.
- Wybierz rezerwację.
- W sekcji Za co jest ta płatność? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego chcesz przekazać zwrot.
- Wpisz kwotę płatności i dodaj uwagę.
- Kliknij Dalej.
- Wybierz formę płatności i kliknij Potwierdź i zapłać.
- Kliknij Centrum rozliczeń, a następnie Wyślij pieniądze.
- Wybierz rezerwację.
- W sekcji Za co jest ta płatność? wybierz powód, który najlepiej wyjaśnia, dlaczego chcesz przekazać zwrot.
- Wpisz kwotę płatności i dodaj uwagę.
- Kliknij Dalej.
- Wybierz formę płatności i kliknij Potwierdź i zapłać.
Data wymeldowania była ponad 60 dni temu
Nową prośbę do Centrum rozliczeń możesz przesłać maksymalnie w ciągu 60 dni od daty wymeldowania.
Możesz zareagować na otrzymaną już prośbę w Centrum rozliczeń – czyli na przykład zapłacić gościowi pełną kwotę, zapłacić mu różnicę w cenie lub odrzucić jego wniosek – nawet po upływie 60 dni od wymeldowania, o ile gość przesłał ją w tym właśnie terminie.
Rezerwacja jeszcze się nie rozpoczęła
Gospodarze mogą korzystać z Centrum rozliczeń do przesyłania pieniędzy gościowi przed terminem zameldowania, o ile ten zwrot jest częściowy. Gość może przesłać gospodarzowi pieniądze przed zameldowaniem, ale nie może ich od gospodarza żądać, zanim jego pobyt się nie rozpocznie.
Jeśli gość anuluje rezerwację przed zameldowaniem, a gospodarz zgodził się na pełny zwrot, to:
- gość może poprosić gospodarza o pełny zwrot w Centrum rozliczeń,
- gospodarz może skontaktować się z Airbnb i poprosić zespół obsługi społeczności o przekazanie gościowi pełnego zwrot.
Termin zameldowania już minął
Gospodarz i gość, po zameldowaniu, mogą za pośrednictwem Centrum rozliczeń przesłać drugiej stronie pieniądze lub drugą stronę o nie poprosić.
Jeśli gość anuluje swoją rezerwację, a jest już po terminie zameldowania, gospodarz może przesłać mu pełny zwrot w Centrum rozliczeń.
Rezerwacja dotyczy pobytu w hotelu
Centrum rozliczeń może nie być dostępne do rozstrzygania sporów w przypadku niektórych pobytów w hotelach. W takich sytuacjach goście i gospodarze będą musieli rozwiązać wszelkie spory dotyczące pieniędzy bezpośrednio między sobą.
Powiązane artykuły
- Instrukcje
Wyszukaj prośby w Centrum rozliczeń
Sprawdź w Centrum rozliczeń status swojej prośby, odpowiedz na prośbę od gościa lub przejrzyj te z przeszłości.