Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Instrukcje

Wymagania związane z rezerwacją

Gdy rezerwujesz pobyt lub atrakcję, musimy poznać kilka podstawowych informacji na Twój temat.

Czego potrzebujemy do rezerwacji

Wymagamy Tych danych:

  • Twoje imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • potwierdzony numer telefonu,
  • dane do płatności.

Weryfikacja tożsamości

Możliwe, że podczas rezerwacji będziemy musieli zweryfikować Twoją tożsamość – zależy to jednak od rodzaju rezerwacji. Możemy również poprosić Cię o te dane:

  • Imię i nazwisko, adres oraz inne dane osobowe: w niektórych przypadkach dane osobowe to wszystko, czego potrzebujemy, aby zweryfikować Twoją tożsamość, ale zależy to od kilku czynników. Może się to zmienić na przykład zależnie od kraju, w którym przebywasz, lub jeśli wykryjemy anomalie na naszej platformie. W trakcie rejestracji lub weryfikacji zapytamy Cię o imię i nazwisko, ale zawsze możesz też podać preferowane imię, które będzie widoczne dla gospodarzy i gości.
  • Zdjęcie dokumentu tożsamości: jeśli nie możemy zweryfikować Cię na podstawie powyższych informacji lub jeśli określona metoda weryfikacji nie jest możliwa lub nie jest używana w Twoim kraju, możemy poprosić Cię o przesłanie zdjęcia dokumentu tożsamości. Może to być prawo jazdy, paszport lub dowód osobisty. Możesz dowiedzieć się więcej o akceptowanych rodzajach dokumentów tożsamości, a także o wytycznych w poszczególnych krajach.
  • Selfie: oprócz wspomnianego wcześniej zdjęcia dokumentu tożsamości możemy poprosić Cię o selfie. Nie martw się – nie będzie ono używane w Twoim profilu ani widoczne dla innych użytkowników. Jeżeli nie możesz przesłać takiego zdjęcia, skontaktuj się z nami i poproś o inną metodę weryfikacji.

Jeśli nie możesz potwierdzić swojej tożsamości na za pomocą tych danych, w wyjątkowych przypadkach możliwe jest ukończenie tego procesu przy użyciu innego dokumentu, np. aktu małżeństwa lub decyzji sądu.

    O co może poprosić gospodarz

    Gospodarz może poprosić o:

    • zaakceptowanie regulaminu domu;
    • dokument tożsamości po dokonaniu rezerwacji, jak opisano poniżej.

    Airbnb nie udostępnia Twojego dokumentu tożsamości gospodarzowi podczas dokonywania rezerwacji. Gospodarz może jednak poprosić Cię o niego później, jeśli w momencie rezerwowania opis oferty informował o takim wymogu i to uzasadniał. Musi być to również wymagane ze względów prawnych lub ze względu na zgodność z przepisami, jak określono w zasadach Airbnb dotyczących działań poza platformą.

    W niektórych regionach przepisy zobowiązują gości do zarejestrowania się w lokalnym urzędzie. Można to zrobić bezpośrednio lub w miejscu zakwaterowania, gdzie w imieniu lokalnych władz zajmie się tym gospodarz. Innymi słowy, jeśli rezerwujesz pobyt w regionie, w którym ma to zastosowanie, gospodarz pensjonatu ze śniadaniem, hostelu, hotelu lub innego miejsca zakwaterowania na Airbnb może poprosić Cię o rejestrację.

    Twoja prywatność jest dla nas ważna

    Nasza społeczność opiera się na zaufaniu. Podstawowym elementem budowania zaufania jest jasne określenie, w jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane. 

    Dane zebrane podczas weryfikacji tożsamości przetwarzamy w celach określonych w naszej Polityce prywatności. Jeśli podczas weryfikacji tożsamości poprosiliśmy o Twój dokument tożsamości lub selfie, wiedz, że nie pokażemy ich gospodarzowi. Dowiedz się więcej o tym, jak zarządzamy Twoimi danymi i jak je udostępniamy.

    Czy ten artykuł jest pomocny?

    Powiązane artykuły

    • Gość

      Rezerwacja natychmiastowa

      Oferty z rezerwacją natychmiastową można rezerwować od ręki – nie trzeba wysyłać prośby i czekać na jej potwierdzenie.
    • Gospodarz

      Dostosowywanie ustawień rezerwacji natychmiastowej

      Możesz skorzystać z ustawień, dzięki którym będziesz kontrolować to, kiedy Twoje oferty będą dostępne do zarezerwowania i jacy goście mogą j…
    • Gość

      Tworzenie konta

      Rejestracja jest bezpłatna – skorzystaj z e-maila, numeru telefonu, konta na Facebooku, konta Google lub Apple ID.
    Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
    Zaloguj się lub zarejestruj