3 sposoby na podbicie serc gości
Dzięki większej elastyczności Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Zwiększ zasięg swoich usług, oferując je w różnych cenach i w różnych godzinach, aby przyciągnąć jak najwięcej gości.
Zarządzaj swoją dostępnością
Pamiętaj, aby dodać wszystkie godziny, w których możesz przyjmować gości. Edytując swoją dostępność, dodaj godziny pracy i wybierz okno dostępności. Goście mogą znaleźć tylko usługi, które mają oba te elementy.
Na karcie Oferty:
- Ustaw godziny pracy. To godziny, w których goście mogą zobaczyć, że jesteś dostępny lub dostępna, i zarezerwować Twoją usługę. Możesz dodać te same godziny dla wszystkich ofert lub różne godziny dla każdej z nich. Weź pod uwagę godziny szczytu – na przykład najpopularniejszymi godzinami dla trenera personalnego mogą być poranki, a dla prywatnego kucharza – wieczory.
- Podaj okno dostępności. Wybierz, czy goście mogą rezerwować z 3-, 6-, 9-, 12- lub 24-miesięcznym wyprzedzeniem. Możesz ustawić je osobno w każdej ofercie.
W kalendarzu:
- Doprecyzuj swoją dostępność. Możesz dodać godziny poza standardowymi godzinami pracy i zablokować godziny, w których nie możesz pracować. Zablokowane godziny dotyczą wszystkich ofert.
- Zsynchronizuj kalendarze. Połącz swoje kalendarze Airbnb i Google. Wszystkie wydarzenia w kalendarzu Google zablokują te godziny w kalendarzu Airbnb.
Na koniec przejrzyj swoją ofertę, aby sprawdzić dostępność i zobaczyć, co widzą goście.
Ustaw ceny, które są konkurencyjne
Warto przygotować co najmniej 3 oferty w cenach podstawowych, standardowych i premium, aby zachować konkurencyjność i przyciągnąć więcej gości. Zróżnicowanie cen może zwiększyć Twoje przychody i pomóc Ci zdobyć więcej recenzji. Na przykład goście zazwyczaj są gotowi zapłacić 52–95 USD za posiłek złożony z 3 dań, 54–96 USD za zabieg spa lub 46–75 USD za sesję zdjęciową*.
- Uwzględnij ofertę wstępną. W wynikach wyszukiwania goście zobaczą Twoją najtańszą ofertę. Oferta wstępna może pomóc przyciągnąć nowych gości i wzbudzić zainteresowanie Twoimi innymi ofertami.
- Przygotuj oferty niestandardowe. Wyślij niestandardowe oferty z prośbą o płatność na karcie Wiadomości, zanim gość dokona rezerwacji. Na przykład, jeśli oferujesz trening personalny, gość może zapytać, czy możesz zorganizować trening wcześnie rano lub poza obszarem, w którym świadczysz usługi.
- Dostosuj ofertę do potrzeb gości. Możesz również wysłać zmianę ceny na karcie Wiadomości po dokonaniu rezerwacji przez gościa. Na przykład gość może chcieć dostosować swoją ofertę, dodając do usługi manicure francuskie tipsy do paznokci lub określony składnik do posiłku.
- Dodaj cenę minimalną. Jeśli pobierasz opłatę od osoby, możesz ustawić cenę minimalną za rezerwację. Może to być pomocne w przypadku usług, które są często rezerwowane przez grupy, takich jak catering czy przygotowywanie posiłków. Na przykład, jeśli gość chce zarezerwować ofertę o wartości 50 USD dla 2 osób, a Twoja minimalna cena wynosi 120 USD, będzie musiał zapłacić 120 USD, aby dokonać rezerwacji.
- Zaproponuj zniżki. Możesz dodać zniżki ograniczone czasowo, zniżki za wczesną rezerwację i zniżki dla dużych grup, aby zachęcić gości do rezerwacji. Gdy zastosujesz zniżkę, goście zobaczą Twoją pierwotną cenę przekreśloną w wynikach wyszukiwania i na stronie oferty.
Zwiększ obszar świadczenia usług
Zastanów się, czy będziesz dojeżdżać do gości, czy goście będą przyjeżdżać do Ciebie, czy też dostępne będą obie opcje. Jeśli goście mają przyjeżdżać do Ciebie, pamiętaj, że znajdą Cię tylko wtedy, gdy będą szukać usług w pobliżu Twojej lokalizacji.
Jeśli dojeżdżasz do gości:
- Zastanów się, jaki jest Twój obszar usług. Aby Twoja oferta częściej pojawiała się w wynikach wyszukiwania, dodaj wszystkie miasta, dzielnice lub kody pocztowe, które możesz do niego dodać.
- Zwróć uwagę na elastyczność. W opisie oferty możesz wspomnieć o obszarach, do których chcesz od czasu do czasu dojeżdżać, lub o tym, że goście mogą się z Tobą skontaktować, jeśli znajdują się poza Twoim obszarem usług.
Jeśli goście mają przyjeżdżać do Ciebie:
- Potwierdź swój adres. Goście, którzy oglądają Twoją ofertę, zobaczą odległość i czas podróży do Twojej lokalizacji.
- Podaj nazwę swojej firmy. Dzięki temu goście będą mogli Cię łatwiej znaleźć po przyjeździe.
- Dodaj profesjonalne zdjęcia. Niezależnie od tego, czy przyjmujesz gości w spa, na siłowni, w salonie czy gdzie indziej, zdjęcia Twojej lokalizacji pokazują jakość usług i pomagają gościom Cię znaleźć.
* Na podstawie ankiety internetowej przeprowadzonej w marcu 2025 roku wśród ponad 700 gości Airbnb i potencjalnych osób rezerwujących po raz pierwszy w USA.
Faktyczny wygląd tych funkcji na koncie użytkownika może się różnić w zależności od lokalizacji. Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.