Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak przekroczyć oczekiwania gości

Korzystaj z recenzji gości, aby wyróżnić swoją usługę na Airbnb.
Autor: Airbnb, 17 wrz 2025

Najwyższe oceny i pozytywne recenzje mogą prowadzić do większej liczby rezerwacji i wyższych zarobków. Korzystaj z opinii otrzymywanych od gości, aby ulepszać swoje usługi.

W sekcji „Analizy” wyświetlana jest ogólna ocena, publiczne recenzje, prywatne notatki i szczegółowe oceny dotyczące gościnności, lokalizacji (w stosownych przypadkach), rzetelności i stosunku wartości do ceny.

Gościnność

Goście doceniają, że są otoczeni opieką i są mile widziani. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby zapewnić usługę wysokiej jakości i przewidzieć potrzeby gości.

  • Skontaktuj się z gośćmi po potwierdzeniu rezerwacji. Wyślij im wiadomość z pytaniem o ich preferencje, aby móc spersonalizować usługę. Dostawca usług cateringowych może zapytać o rodzaj wydarzenia i wszelkie alergie pokarmowe lub ograniczenia żywieniowe.
  • Podziel się najważniejszymi szczegółami. Upewnij się, że goście mają ważne informacje przed rozpoczęciem usługi, w tym o tym, kto ją świadczy – Ty czy współgospodarz. Fotograf może również udostępnić szczegółową prognozę pogody i sugestie dotyczące ubioru.
  • Pomyśl o potrzebach gościa z jego punktu widzenia. Niektórzy goście mogą nie znać Twojego miasta lub kraju. Mogą potrzebować dodatkowej pomocy związanej z poruszaniem się po okolicy i poznawaniem lokalnych zwyczajów. Zadbaj o przyjazną atmosferę, oferuj gościom pomoc i porozumiewaj się z nimi szacunkiem.
  • Weź ze sobą dodatkowe wyposażenie. Przygotuj się na ewentualne problemy, na przykład narzędzia lub sprzęt mogą ulec awarii albo gość może zapomnieć o ważnej rzeczy. Trener personalny może mieć ze sobą zapasowe maty do jogi.
  • Skontaktuj się z gośćmi po realizacji usługi. Wyślij im wiadomość z podziękowaniem i informacją o kolejnych krokach. Możesz dać znać, kiedy dostępne będą zdjęcia, lub udostępnić przepis, który szczególnie przypadł gościom do gustu.

Lokalizacja

Jeśli oferujesz usługę w siedzibie swojej firmy lub przestrzeni publicznej, prosimy gości o ocenę lokalizacji. Kosmetolog może wykonywać zabieg pielęgnacji twarzy w swoim spa, a fotograf może oferować sesję zdjęciową w parku. Goście cenią sobie czyste i dobrze wyposażone wnętrza.

  • Zadbaj o wygodę gości. Zapewnij gościom bezpieczną i czystą przestrzeń, aby korzystanie z usługi było dla nich przyjemne. Masażyście może zależeć na nieskazitelnej czystości spa, aby goście mogli się zrelaksować podczas masażu tkanek głębokich.
  • Wyślij wskazówki. Wyjaśnij gościom, czego mogą się spodziewać po lokalizacji i wskaż miejsce spotkania. Weź pod uwagę potencjalne problemy z parkowaniem i transportem publicznym. Dołącz instrukcje zameldowania, jeśli dzielisz przestrzeń z innymi. Pamiętaj też o ułatwieniach dostępu. Na przykład zastanów się, czy lokalizacja sesji zdjęciowej jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach. 

Goście nie zostaną poproszeni o przesłanie opinii na temat lokalizacji, jeśli Ty dojeżdżasz do nich.

Rzetelność

Goście oczekują, że gospodarz zapewni bezproblemową obsługę. Chodzi tu o takie kwestie, jak wyjaśnienie gościom, czego mogą oczekiwać, punktualność i jasna komunikacja oraz dobra organizacja.

  • Zadbaj o zgodność z rzeczywistością. Upewnij się, że opisy i zdjęcia przedstawiają dokładnie to, co otrzymują goście. Stylista fryzur może opisać stosowane produkty i techniki oraz dołączyć zdjęcia rodzajów upięć i warkoczy, które wykonuje.
  • Odpowiadaj szybko. Ustaw swoje standardowe godziny na karcie „Oferty”, aby powiadomić gości o swojej dostępności. Włącz powiadomienia w aplikacji Airbnb i w ustawieniach urządzenia, aby natychmiast otrzymywać wiadomości od gości i szybko na nie odpowiadać.
  • Planuj z wyprzedzeniem. Przygotuj wcześniej potrzebne materiały, aby Twoja usługa przebiegała bez opóźnień. Kucharz może z wyprzedzeniem pokroić warzywa na zupę, którą ugotuje u gościa.
  • Zapewnij sobie odpowiednią pomoc. Może Cię wesprzeć współgospodarz lub asystent, jeśli obsługujesz dużą grupę lub oferujesz bardziej złożoną usługę. Musisz z odpowiednim wyprzedzeniem poinformować gości, kto będzie Ci pomagać podczas wykonywania usługi, aby uczestnicy mogli anulować ją bez opłat.
  • Bądź punktualnie na miejscu. Jeśli dojeżdżasz do gości, weź pod uwagę trasę i ruch uliczny.
  • Szanuj nieruchomość. Jeśli świadczysz usługi u kogoś innego, pozostaw miejsce w takim stanie, w jakim je zastaniesz.

Stosunek wartości do ceny

Goście szukają usług, które zapewniają wyjątkową jakość w ramach swojej ceny. Zastanów się, jak sprawić, aby usługa była jeszcze bardziej wyjątkowa i warta swojej ceny.

  • Uwzględnij wiele opcji. Dodaj co najmniej 3 oferty w różnych cenach, aby dać gościom więcej możliwości i łatwiej osiągnąć zamierzone zarobki. Sprawdzonym sposobem jest skonfigurowanie ofert z opcjami cen podstawowych, standardowych i premium. Na przykład fotograf w USA może oferować półgodzinną sesję, która kosztuje mniej niż 50 USD, spersonalizowaną sesję portretową w cenie 50–150 USD oraz sesję rodzinną, która kosztuje ponad 150 USD.
  • Dostosuj swoje oferty. Narzędzia do przesyłania wiadomości Airbnb ułatwiają komunikację z gośćmi w celu personalizacji ofert i ustalania cen niestandardowych.
  • Zapewnij doskonałą obsługę. Użycie materiałów wyższej jakości i dodanie czegoś więcej, co sprawi, że Twoja oferta będzie jeszcze bardziej wyjątkowa, może wiele zdziałać. Kosmetyczka może bezpłatnie użyć olejku eterycznego.

Wszyscy gospodarze, zdjęcia i szczegóły oferty muszą spełniać standardy i wymagania dotyczące usług Airbnb.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
17 wrz 2025
Czy udało nam się pomóc?