Jak przekroczyć oczekiwania gości
Najwyższe oceny i pozytywne recenzje mogą prowadzić do większej liczby rezerwacji i wyższych zarobków. Korzystaj z opinii otrzymywanych od gości, aby ulepszać swoje usługi.
W sekcji „Analizy” wyświetlana jest ogólna ocena, publiczne recenzje, prywatne wiadomości i szczegółowe oceny dotyczące gościnności, lokalizacji (jeśli dotyczy), rzetelności i stosunku wartości do ceny.
Gościnność
Goście doceniają, że czują się otoczeni opieką i są mile widziani. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby zapewnić usługę wysokiej jakości i przewidzieć potrzeby gości.
- Zaplanuj wiadomość powitalną. Upewnij się, że goście mają potrzebne informacje przed rozpoczęciem usługi. Fotograf może udostępnić szczegółową prognozę pogody i sugestie dotyczące ubioru.
- Dowiedz się więcej o swoich gościach. Wyślij wiadomość z pytaniem o preferencje i potrzeby gościa, aby spersonalizować usługę. Dostawca usług cateringowych może zapytać o alergie i potrzebę dostosowania menu.
- Pomyśl o potrzebach gościa z jego punktu widzenia. Niektórzy goście mogą nie znać Twojego miasta lub kraju. Mogą potrzebować dodatkowej pomocy związanej z poruszaniem się po okolicy i poznawaniem lokalnych zwyczajów. Zadbaj o przyjazną atmosferę, oferuj gościom pomoc i porozumiewaj się z nimi szacunkiem.
- Weź ze sobą dodatkowe wyposażenie. Przygotuj się na ewentualne problemy, na przykład narzędzia lub sprzęt mogą ulec awarii albo gość może zapomnieć o ważnej rzeczy. Trener personalny może mieć ze sobą zapasowe maty do jogi.
- Skontaktuj się z gośćmi po realizacji usługi. Wyślij im wiadomość z podziękowaniem i informacją o kolejnych krokach. Możesz dać znać, kiedy dostępne będą zdjęcia, lub udostępnić przepis, który szczególnie przypadł do gustu gościom.
Lokalizacja
Jeśli oferujesz usługę w siedzibie swojej firmy lub przestrzeni publicznej, prosimy gości o ocenę lokalizacji. Kosmetolog może wykonywać zabieg pielęgnacji twarzy w swoim spa, a fotograf może oferować sesję zdjęciową w parku. Goście cenią sobie czyste i dobrze wyposażone wnętrza.
- Zadbaj o wygodę gości. Zapewnij gościom bezpieczną i czystą przestrzeń, aby korzystanie z usługi było dla nich przyjemne. Masażyście może zależeć na nieskazitelnej czystości spa, aby goście mogli się zrelaksować podczas masażu tkanek głębokich.
- Wyślij szczegółowe wskazówki. Wyjaśnij gościom, czego mogą się spodziewać po lokalizacji i wskaż miejsce spotkania. Weź pod uwagę potencjalne problemy z parkowaniem i transportem publicznym. Dołącz instrukcje zameldowania, jeśli dzielisz przestrzeń z innymi. Pamiętaj też o ułatwieniach dostępu. Na przykład zastanów się, czy lokalizacja sesji zdjęciowej jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Goście nie zostaną poproszeni o przesłanie opinii na temat lokalizacji, jeśli Ty dojeżdżasz do nich.
Rzetelność
Goście oczekują, że gospodarz zapewni bezproblemową obsługę. Chodzi tu o takie kwestie, jak wyjaśnienie gościom, czego mogą oczekiwać, punktualność i jasna komunikacja oraz dobra organizacja.
- Zadbaj o dokładność. Upewnij się, że opisy i zdjęcia przedstawiają dokładnie to, co otrzymują goście. Stylista fryzur może opisać stosowane produkty i techniki oraz dołączyć zdjęcia rodzajów upięć i warkoczy, które wykonuje.
- Odpowiadaj szybko. Ustaw swoje standardowe godziny na karcie „Oferty”, aby powiadomić gości o swojej dostępności. Włącz powiadomienia w aplikacji Airbnb i w ustawieniach urządzenia, aby natychmiast otrzymywać wiadomości od gości i szybko na nie odpowiadać.
- Planuj z wyprzedzeniem. Przygotuj wcześniej potrzebne materiały, aby Twoja usługa przebiegała bez opóźnień. Kucharz może z wyprzedzeniem pokroić warzywa na zupę, którą ugotuje u gościa.
- Zapewnij sobie odpowiednią pomoc. Może dołączyć do Ciebie asystent, jeśli obsługujesz dużą grupę lub oferujesz bardziej złożoną usługę. Musisz z odpowiednim wyprzedzeniem poinformować gości, czy asystent będzie Cię pomagać Ci podczas wykonywania usługi, aby mogli anulować ją bez opłat.
- Bądź punktualnie na miejscu. Jeśli podróżujesz do miejsca, w którym znajduje się gość, weź pod uwagę trasę i ruch uliczny.
- Szanuj nieruchomość. Jeśli świadczysz usługi u kogoś innego, pozostaw miejsce w takim stanie, w jakim je zastaniesz.
Wartość/cena
Goście szukają usług, które zapewniają wyjątkową jakość w ramach swojej ceny. Zastanów się, jak sprawić, aby usługa była jeszcze bardziej wyjątkowa i warta swojej ceny.
- Uwzględnij wiele opcji. Dodaj co najmniej 3 oferty w różnych cenach, aby dać gościom więcej możliwości i łatwiej osiągnąć zamierzone zarobki. Sprawdzonym sposobem jest skonfigurowanie ofert z opcjami cen podstawowych, standardowych i premium. Na przykład fotograf w USA może oferować półgodzinną sesję, która kosztuje mniej niż 50 USD, spersonalizowaną sesję portretową w cenie 50–150 USD oraz sesję rodzinną, która kosztuje ponad 150 USD.
- Dostosuj swoje oferty. Narzędzia do przesyłania wiadomości Airbnb ułatwiają komunikację z gośćmi w celu personalizacji ofert i ustalania cen niestandardowych.
- Zapewnij doskonałą obsługę. Użycie materiałów wyższej jakości i dodanie czegoś więcej, co sprawi, że Twoja oferta będzie jeszcze bardziej wyjątkowa, może wiele zdziałać. Kosmetyczka może bezpłatnie użyć olejku eterycznego.
Wszyscy gospodarze, zdjęcia i szczegóły oferty muszą spełniać standardy i wymagania dotyczące usług Airbnb.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.