Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Zarządcy nieruchomości dzielą się wskazówkami dotyczącymi przyjmowania gości w obecnej sytuacji

    Zarządcy nieruchomości dzielą się wskazówkami dotyczącymi przyjmowania gości w obecnej sytuacji

    W serii spotkań najlepsi gospodarze podzielili się sprawdzonymi strategiami.
    Autor: Airbnb, 24 kwi 2020
    Przeczytasz w 3 min
    Zaktualizowano 30 kwi 2020

    Najważniejsze wskazówki

    • Zarządcy nieruchomości opowiedzieli nam, jakie rozwiązania sprawdzają się teraz najlepiej

      • Warto zaktualizować nazwę i opis oferty, aby podkreślić udogodnienia czy opcję dłuższych pobytów

      • Informowanie o stosowaniu się do instrukcji dokładniejszego sprzątania może sprawić, że goście poczują się bezpieczniej

      W ciągu ostatnich kilku tygodni ciężko pracowaliśmy, aby pomóc gospodarzom, na których działalność negatywnie wpłynęła pandemia COVID-19. Udostępniliśmy zaktualizowane zasady, wprowadziliśmy nowe programy i narzędzia, i zaprezentowaliśmy trendy w podróży, które obserwujemy na Airbnb. Uznaliśmy jednak, że najlepiej będzie, jeśli przedstawimy pomysły naszych gospodarzy i pokażemy, jak sobie radzą w tej trudnej sytuacji i jak nadal przyjmują gości.

      W tym miesiącu wzięliśmy udział w spotkaniach z niektórymi zarządcami nieruchomości, aby sprawdzić, jak COVID-19 wpłynął na ich działalność. Udzielili oni wskazówek na temat przyjmowania gości w obecnej sytuacji. Czytaj dalej, aby sprawdzić, jak zarządcy nieruchomości radzą sobie z przerwą w działalności i co robią, aby nadal przyjmować gości.

      Rozszerz okno rezerwacji. „Przedłużyliśmy sezon” – mówi gospodarz. „Zazwyczaj przestajemy przyjmować gości po Święcie Pracy, ale w tym roku działamy do 15 października”. Jeśli będziesz przyjmować gości dłużej niż zwykle, możesz zachęcić tych, którzy będą szukać zakwaterowania poza sezonem.

      Zachęć gości, żeby zarezerwowali miejsce w innym terminie w przyszłości. Zaoferuj też dodatkowe dni w cenie lub inne zniżki. „Proponuję gościom zarezerwowanie innych dat zamiast anulowania” – opowiada jeden z gospodarzy. „Dodaję także tydzień pobytu za darmo poza sezonem na zachętę – gościom bardzo się ten pomysł spodobał. Płacą jedynie za sprzątanie”.

      Zaktualizuj nazwę i opis oferty, aby zaznaczyć, że możesz przyjmować gości na dłużej. Ponieważ wiele osób zmaga się z pracą i uczeniem dzieci w warunkach domowych, jest spora szansa, że oferty skierowane do rodzin i przygotowane do pracy zdalnej będą się cieszyć większą popularnością. „Zmieniliśmy nazwy naszych ofert. Mamy wiele nieruchomości z prywatnymi podwórkami – takie miejsca są atrakcyjne dla gości, którzy mają dzieci i potrzebują więcej przestrzeni, oraz dla właścicieli zwierząt” – mówi nam jeden z gospodarzy.

      „Jedną z pierwszych rzeczy, które zrobiłam, była zmiana nazwy oferty na »Dom z ogrodzonym podwórkiem« i wygląda na to, że dała pozytywny efekt” – opowiada. „Pamiętaj, żeby umieścić w nazwie udogodnienia, których może szukać gość pracujący z domu”. Inny zarządca nieruchomości zgadza się: „W tym momencie większość naszych rezerwacji to rezerwacje pobytów długoterminowych”.

      Opisz ulepszony sposób sprzątania. Jeśli postępujesz zgodnie z dodatkowymi krokami, aby posprzątać i zdezynfekować miejsca na pobyt, zaznacz to w opisie oferty. „Reklamujemy wszystkie wysprzątane i zdezynfekowane mieszkania” – mówi jeden z zarządców nieruchomości. „Jeśli goście mają się poczuć u Ciebie komfortowo, podkreśl, że oferowane przez Ciebie miejsce jest wyjątkowo czyste i że zostało zdezynfekowane”.

      Skieruj swoją ofertę do osób, które nie mogą teraz mieszkać ze swoimi rodzinami. „Umożliwiamy lokalnym mieszkańcom rezerwowanie u nas miejsc na pobyt i zachowywanie tym samym bezpiecznej odległości od rodzin – to nam pomaga” – mówi nam jeden z gospodarzy. Masz wiele opcji pomagania innym w tych trudnych chwilach: od programu Pobyty dla ratowników, w ramach którego możesz zapewnić zakwaterowanie osobom walczącym z COVID-19, po oferowanie miejsca na pobyt dla osób, które muszą zamieszkać z dala od starszych krewnych.

      Przemyśl swój plan marketingowy i dostosuj stawki. Jeden z zarządców nieruchomości twierdzi, że jest w stanie utrzymać działalność dzięki obniżeniu stawek. „Zmieniliśmy naszą strategię marketingową” – mówi. „Staramy się być bardziej dostępni cenowo i oferujemy gościom bardzo obniżone stawki. 80% pobytów nie przynosi nam dochodu, tylko pokrywa koszty – i tak się z tego cieszę”.

      Inny gospodarz zgadza się: „Dostosuj stawki” – mówi. „Są ludzie, którzy mają przeciekające rury. Są też tacy, którzy pracują z domu i mają dzieci, które muszą się uczyć w domu – a na to wszystko jest za mało miejsca. Dlatego wynajmuję swoje nieruchomości, ale po bardzo obniżonych stawkach – goście znają realia rynku”.

      Komunikuj się z gośćmi. To dobry moment na zachęcenie gości do otwartej komunikacji, aby dowiedzieć się, jak najlepiej współpracować. „Kwestię każdego zwrotu omawiamy z gośćmi indywidualnie” – mówi jeden z gospodarzy. Kontaktując się z gośćmi na Airbnb, zwiększasz swoje szanse na rezerwację – goście mogą Cię zapamiętać i zarezerwować ponownie Twoją ofertę, kiedy znów wyruszą w podróż.

      Popraw wygląd miejsca, które oferujesz. „Zachęcam właścicieli (i siebie!), żeby właśnie teraz przeprowadzić remonty: wymienić podłogi i zrobić wszystkie te rzeczy, na które blokujemy terminy w kalendarzu” – mówi jeden z zarządców. Możemy pomalować ściany w domu lub zadbać o podwórko. Teraz jest czas na zrealizowanie projektów, aby poprawić wygląd oferowanego miejsca.

      Bądź dobrej myśli i pamiętaj, że ludzie nadal potrzebują tymczasowych miejsc na pobyt. „Mieszka u mnie pilot, który przed wyjazdem do domu postanowił wynająć mieszkanie na 14 dni, żeby upewnić się, że nie jest chory” – mówi nam jeden z gospodarzy. „Przyjmuję gościa, który właśnie rozstaje się ze swoją drugą połówką i potrzebował miejsca do życia. Goście mogą szukać tymczasowego zakwaterowania z wielu powodów”.

      Jeśli masz wątpliwości, zastanów się nad zmianą zasad anulowania rezerwacji. Elastyczność w anulowaniu może zachęcić gości do dokonania u Ciebie rezerwacji.Więcej informacji

      Najważniejsze wskazówki

      • Zarządcy nieruchomości opowiedzieli nam, jakie rozwiązania sprawdzają się teraz najlepiej

        • Warto zaktualizować nazwę i opis oferty, aby podkreślić udogodnienia czy opcję dłuższych pobytów

        • Informowanie o stosowaniu się do instrukcji dokładniejszego sprzątania może sprawić, że goście poczują się bezpieczniej

        Airbnb
        24 kwi 2020
        Czy udało nam się pomóc?