Doskonalenie strategii w szczycie sezonu

Otwórz kalendarz, ustal konkurencyjną cenę oraz uprość zameldowanie i wymeldowanie.
Autor: Airbnb, 11 lis 2024
Zaktualizowano 19 mar 2025

Zbliża się szczyt sezonu. Oto kilka sposobów, jak za pomocą narzędzi gospodarza Airbnb w pełni wykorzystać czas, w którym zapotrzebowanie ze strony gości jest najwyższe.

Pamiętaj o aktualizowaniu kalendarza

Przygotuj się na pracowity sezon i udostępnij w kalendarzu dodatkowe terminy. Dzięki temu Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a Twoje zarobki mogą być wyższe.

Udostępniając terminy w kalendarzu, weź pod uwagę minimalną długość pobytu. Musisz zachować ustaloną minimalną długość pobytu albo obniżyć ten próg. Możesz również ustawić niestandardową długość pobytu na potrzeby konkretnych nocy, które udostępniasz.

„Szczególnie ważne jest, aby kalendarz miał jak największą dostępność w szczycie sezonu” – mówi Myranda, Superhostka z Little Rock w stanie Arkansas. „Zamiast robić sobie kilka dni przerwy między pobytami gości, staram się być w tym okresie bardziej elastyczna, żeby móc przyjąć jeszcze więcej gości”.

Przejdź do kalendarza swojej oferty i poszukaj zablokowanych nocy, które wyświetlają się na szaro. Udostępnij wszystkie zablokowane dni, w które możesz przyjąć gości.

Jeśli przedłużysz okno dostępności poza minimalny okres trzech miesięcy, goście mogą rezerwować pobyt z większym wyprzedzeniem. Dostępność terminów możesz ustawić nawet z dwuletnim wyprzedzeniem. Twoja oferta pojawi się w większej liczbie wyszukiwań, a jeśli w danym momencie będzie mniej dostępnych miejsc, lista takich wyników będzie też krótsza.

W Twoim kalendarzu kolejne terminy są udostępniane po jednym dniu niezależnie od ustawionego okna dostępności. Jeśli na przykład Twoje okno dostępności to 12 miesięcy, goście mogą zarezerwować Twoje miejsce maksymalnie na rok do przodu, licząc od dzisiaj.

„Skorzystaj z okazji, że zapotrzebowanie jest wysokie” – mówi Jimmy, Superhost z Palm Springs w Kalifornii. „Być może inni gospodarze nie są jeszcze gotowi, a ich kalendarze są niedostępne. Jeśli będziesz działać z wyprzedzeniem, skorzystasz z dużego popytu”.

Ustaw konkurencyjne ceny

Aby utrzymać konkurencyjność w szczycie sezonu, sprawdź ceny podobnych ofert w Twojej okolicy i zastanów się, czy warto zmienić swoją stawkę za noc. Jeśli oferujesz tę samą stawkę niezależnie od terminu, pomyśl o wprowadzeniu różnicy w cenie za noc w dni powszednie i w weekendy, aby dopasować te ceny do zmian zapotrzebowania. Dynamiczne ustalanie cen może pomóc Ci maksymalnie zwiększyć liczbę rezerwacji i zarobki.

Aby porównać podobne oferty, przejdź do kalendarza swojej oferty i wybierz zakres dat obejmujący nie więcej niż 31 dni.

Na mapie swojej okolicy zobaczysz średnie ceny podobnych ofert w pobliżu. Przyciski na mapie pozwalają sprawdzić oferty zarezerwowane lub niezarezerwowane. Czynniki wpływające na to, że dana oferta jest określana jako podobna do Twojej, to lokalizacja, metraż, udogodnienia, oceny, recenzje i inne oferty, które goście wyświetlają, gdy rozważają rezerwację pobytu u Ciebie.

Oferty z niższymi cenami niż inne podobne oferty w okolicy zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

„Gdy rozpoczyna się szczyt sezonu, a mimo to nie otrzymujemy rezerwacji, dokładnie sprawdzam inne obiekty w okolicy” – mówi Felicity, Superhostka z Sydney w Australii. „Muszę mieć konkurencyjne ceny”.

Dodaj zniżkę

Dodawanie zniżek to kolejny sposób na wyróżnienie oferty. Możesz przyciągnąć zainteresowanie gości, oferując im:

  • Zniżki tygodniowe i miesięczne. Oferuj zniżki tygodniowe na pobyty trwające co najmniej 7 nocy oraz zniżki miesięczne na pobyty trwające co najmniej 28 nocy. W ten sposób możesz poprawić pozycję swojej oferty w wynikach wyszukiwania, zapełnić luki w kalendarzu i zmniejszyć rotację gości.
  • Zniżka za wcześniejszą rezerwację. Dodanie takiej zniżki za rezerwacje dokonywane od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem może pomóc Ci przyciągnąć gości, którzy planują podróż z wyprzedzeniem.

Jeśli oferujesz zniżki tygodniowe lub miesięczne w wysokości co najmniej 10% albo jeśli oferujesz zniżki za wcześniejszą rezerwację w wysokości co najmniej 3%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.

Pamiętaj, że zniżka za wcześniejszą rezerwację nie jest dostępna, gdy masz włączoną inteligentną wycenę, a zniżki na podstawie długości pobytu muszą być zgodne z lokalnymi przepisami.

„Korzystam ze zniżki za wcześniejszą rezerwację, gdy ustawiam kalendarz na dany rok” – mówi Anne, Superhostka z Tarragony w Hiszpanii. „To rozwiązanie zwykle szybko zapełnia mój kalendarz, a osoby, które otrzymują zniżkę, zazwyczaj nie anulują pobytu”.

Ułatw gościom zameldowanie i wymeldowanie

Spróbuj uprościć zameldowanie i wymeldowanie. Przygotuj wskazówki dotyczące zameldowania, z których goście dowiedzą się, jak dotrzeć do Twojego domu i dostać się do środka, gdy będą już na miejscu.

  • Podaj ważne informacje. We wskazówkach dotyczących przyjazdu możesz określić, jak i w jakich godzinach goście mogą się zameldować. Możesz też podać wskazówki dojazdu. Samodzielne zameldowanie za pomocą inteligentnego zamka, zamka szyfrowego lub skrytki umożliwia gościom otwarcie drzwi wejściowych za pomocą kodu, nawet jeśli przyjadą późno w nocy.
  • Pokaż, jak dostać się do środka. Dołącz zdjęcia lub film, aby goście mogli zobaczyć, co muszą dokładnie zrobić. Poproś znajomego o przetestowanie Twoich instrukcji, aby upewnić się, że są one jasne.

Pomyśl o wymeldowaniu jako o ostatnim elemencie, który zadecyduje o wrażeniach Twoich gości. Prosty proces utrwali w pamięci gości poczucie, że pobyt u Ciebie był udany.

  • Przygotuj jasne instrukcje dotyczące wymeldowania. Wybierz zadania z listy podanej we wskazówkach dotyczących przyjazdu. Wyjaśnij gościom, co powinni zrobić przed wymeldowaniem, np. wyłączyć urządzenia elektroniczne lub zamknąć drzwi na klucz. Te informacje będzie mógł przeczytać każdy, zanim zdecyduje się zarezerwować pobyt.
  • Postaraj się, aby wszystko było możliwie proste. Zastanów się, czy goście muszą wykonywać określone czynności, takie jak zbieranie zużytych ręczników i wyrzucanie śmieci.

„To ważne, aby goście mieli tylko jedną lub dwie proste instrukcje, ponieważ zbierają się do wyjścia” – tłumaczy Karen, Superhostka z Nelson w Kanadzie. „To bardzo ułatwi im życie”.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Twoje wyniki mogą się różnić od podanych przykładów.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Wskazówki dla gospodarzy są uzależnione od lokalnych przepisów.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
11 lis 2024
Czy udało nam się pomóc?