Jak osiągnąć sukces poza sezonem

Porównaj podobne oferty, zezwól na krótsze pobyty i utwórz fotowycieczkę.
Autor: Airbnb, 6 sty 2025
Zaktualizowano 19 mar 2025

Nawet najpopularniejsze oferty mają okresy mniejszego zainteresowania, gdy są rzadziej rezerwowane. Oto kilka sposobów, jak za pomocą narzędzi gospodarza Airbnb zachęcić gości do przyjazdu poza szczytem sezonu.

Konkurencyjność cenowa

Regularne dostosowywanie cen pomoże Ci zachować konkurencyjność. Rozważ wykonanie tych czynności:

  • Dodaj niestandardową cenę weekendową. Jeśli oferujesz tę samą stawkę niezależnie od dnia tygodnia, zastanów się nad inną stawką za dni powszednie i inną za noce piątkowe i sobotnie. Zróżnicowanie cen w zależności od terminu może pomóc Ci maksymalnie zwiększyć liczbę rezerwacji.
  • Porównaj podobne oferty. Oferty z niższymi cenami w porównaniu z podobnymi ofertami w okolicy zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Rozważ zmianę stawki za noc, biorąc przy tym za punkt odniesienia ceny, jakie mają oferty zarezerwowane i niezarezerwowane w Twojej okolicy.

Przejdź do kalendarza swojej oferty i wybierz zakres dat obejmujący nie więcej niż 31 dni, aby zobaczyć na mapie swojej okolicy średnie ceny podobnych ofert. Czynniki wpływające na to, że dana nieruchomość jest określana jako podobna do Twojej, to lokalizacja, metraż, udogodnienia, oceny, recenzje i inne oferty, które goście wyświetlają, gdy rozważają rezerwację pobytu u Ciebie.

„Obserwuję oferty podobne do mojej, aby mieć pewność, że oferuję konkurencyjne ceny” – mówi Katie, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Palm Springs w Kalifornii. „Poza sezonem warto być elastycznym, jeśli naprawdę chcesz, aby goście zainteresowali się Twoją ofertą”.

Przyciągnij gości na dłuższe i krótsze pobyty

Zniżki na pobyty trwające co najmniej 7 nocy mogą poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania i zmniejszyć rotację gości, a krótsze pobyty mogą zapełnić luki w kalendarzu.

  • Dodaj zniżkę tygodniową. Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 10%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.
  • Zmniejsz minimalną długość pobytu. Możesz dostosować minimalną długość pobytu do jednego dnia w tygodniu. Jeśli zapotrzebowanie ze strony gości jest wyższe w weekendy, możesz zezwolić na pobyty trwające jedną noc w środku tygodnia, ale wymagać dłuższych rezerwacji, gdy gość rezerwuje pobyt w piątek lub sobotę.

„W okresach poza sezonem z pewnością skrócę minimalną długość pobytu, co pomoże mi przyciągnąć osoby, które przyjeżdżają na kilka nocy” – tłumaczy Felicity, Superhostka z Sydney w Australii.

Zoptymalizuj zdjęcia i wymeldowanie

Odświeżenie szczegółów oferty pomaga jasno określić oczekiwania i daje gościom większą pewność, zwłaszcza gdy rezerwują Twój dom w terminie poza sezonem.

  • Utwórz fotowycieczkę. To narzędzie Airbnb automatycznie sortuje przesłane zdjęcia według pomieszczeń, aby pomóc gościom zapoznać się z układem Twojego domu. Możesz dodawać, przenosić i usuwać zdjęcia, opisywać je oraz dodawać szczegóły do każdego pomieszczenia.
  • Dodaj jasne instrukcje dotyczące wymeldowania. Wyjaśnij gościom, co powinni zrobić przed wymeldowaniem, np. zamknąć drzwi na klucz. Te instrukcje będzie mógł przeczytać każdy, zanim zdecyduje się zarezerwować pobyt. Goście chętniej rezerwują oferty, które mają instrukcje dotyczące wymeldowania. Wiemy od gości, że preferują krótką listę czynności wymaganych przy wymeldowaniu, więc ogranicz jej zawartość do minimum.

Dołącz do lokalnego Klubu Gospodarzy

Setki Klubów Gospodarzy na całym świecie pomagają gospodarzom Airbnb nawiązać między sobą kontakt i uczyć się od siebie nawzajem. Zauważyliśmy, że członkowie tych lokalnych klubów zarabiają dwa razy więcej niż gospodarze, którzy do nich nie należą*, i mają prawie trzy razy większe szanse na uzyskanie statusu Superhost**.

Popularne zajęcia klubowe to:

  • wymiana wskazówek, które mogą pomóc zwiększyć zarobki;
  • omawianie przepisów dotyczących wynajmów krótkoterminowych;
  • polecanie sprawdzonych lokalnych usługodawców zajmujących się np. sprzątaniem czy hydrauliką;
  • udział w ekskluzywnych wydarzeniach networkingowych.

* Zgodnie z wewnętrznymi danymi Airbnb obejmującymi porównanie średnich zarobków i średnich ocen członków Klubu Gospodarzy Airbnb na świecie w porównaniu z całą globalną populacją gospodarzy w okresie od września 2022 roku do września 2023 roku. Dane dotyczące zarobków różnią się w zależności od lokalizacji, sezonu i rodzaju oferty.

** Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb dotyczących statusu Superhost dla gospodarzy, którzy dołączyli do programu w okresie lipiec 2023 r. – lipiec 2024 r.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Twoje wyniki mogą się różnić od podanych przykładów.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Wskazówki dla gospodarzy są uzależnione od lokalnych przepisów.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
6 sty 2025
Czy udało nam się pomóc?