Jak zostać Superhostem

Zdobywaj więcej rezerwacji, wyróżnij swoją ofertę i przyjmuj gości, którzy ocenią swój pobyt na pięć gwiazdek.
Autor: Airbnb, 6 sty 2025
Zaktualizowano 19 mar 2025

Program Superhost Airbnb wyróżnia naszych najwyżej ocenianych i najbardziej doświadczonych gospodarzy.

Doceniamy oferowaną przez nich wyjątkową gościnność i nagradzamy ich znaczkiem na stronie oferty, co może pomóc w uzyskaniu większej liczby rezerwacji. 59% gości twierdzi, że status Superhost sprawia, że czują się pewniej co do jakości zakwaterowania, a Superhostowie zarabiają o 60% więcej niż gospodarze, którzy nie mają tego statusu*. Superhostowie mają również dostęp do zarezerwowanej dla nich obsługi społeczności, zaproszeń na wydarzenia specjalne i kuponów na podróże, a ich oferty wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Ponad 1,3 miliona gospodarzy zostało Superhostami. Ty też możesz stać się jednym z nich. Wystarczy, że maksymalnie zwiększysz liczbę rezerwacji i będziesz zapewniać niezrównaną gościnność.** Wprowadzenie kilku zmian w kalendarzu, odświeżenie oferty i zwracanie szczególnej uwagi na komunikację mogą mieć ogromne znaczenie.

Spełnij wymagania

Superhost musi być właścicielem oferty, którego konto ma dobrą opinię, oraz spełniać cztery poniższe kryteria w ciągu ostatnich 365 dni:

  • Wystarczająca liczba rezerwacji. Należy zrealizować co najmniej 10 rezerwacji lub trzy rezerwacje obejmujących łącznie co najmniej 100 nocy i trzy pobyty.
  • Unikanie anulowania rezerwacji. Należy utrzymać wskaźnik anulowania na poziomie nie wyższym niż 1%. Wyjątek stanowią anulowania z powodu poważnych zakłóceń działalności lub z innych uzasadnionych powodów.
  • Odpowiadanie gościom. Należy utrzymać wskaźnik aktywności na poziomie co najmniej 90%. Wskaźnik aktywności to procent nowych zapytań gości, na które udało Ci się odpowiedzieć w ciągu 24 godzin.
  • Oferowanie niezrównanej gościnności. Należy utrzymywać ogólną ocenę na poziomie co najmniej 4,8.

Jasne i szybkie odpowiedzi, unikanie anulowania rezerwacji i dbanie o gościnność mogą również sprawić, że Twój dom będzie się wyróżniać w wynikach wyszukiwania i zwiększyć Twoje zarobki.

Oto wskazówki, dzięki którym spełnisz te kryteria i będziesz móc się cieszyć korzyściami statusu Superhost.

Pamiętaj o aktualizowaniu kalendarza

Udostępnienie większej liczby terminów w kalendarzu sprawi, że Twoja oferta będzie się częściej pojawiać w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu zyskasz więcej możliwości przyjęcia gości, a to pomoże Ci w zdobyciu statusu Superhost.

Przejdź do kalendarza swojej oferty i poszukaj zablokowanych nocy, które wyświetlają się na szaro. Udostępnij wszystkie zablokowane dni, w które możesz przyjąć gości.

Umożliwienie rezerwowania krótszych pobytów to kolejny sposób na to, aby Twoja oferta częściej się pojawiała w wynikach wyszukiwania. Możesz dostosować minimalną długość pobytu według dni tygodnia. Jeśli na przykład zapotrzebowanie ze strony gości jest wyższe w weekendy, możesz zezwolić na pobyty trwające jedną noc w środku tygodnia, ale wymagać dłuższych rezerwacji, gdy gość rezerwuje pobyt w piątek lub sobotę.

Oferowanie większej elastyczności i umożliwienie gościom dokonywania rezerwacji bliżej terminu zameldowania również może zwiększyć liczbę rezerwacji. Jako minimalne wyprzedzenie możesz wybrać nawet ten sam dzień – wszystko zależy od tego, ile czasu potrzebujesz od rezerwacji do przyjazdu gościa.

Możesz również zezwalać na prośby o rezerwację z wyprzedzeniem krótszym niż Twój minimalny czas. W takim przypadku konieczne będzie wcześniejsze sprawdzenie i zatwierdzenie prośby.

Ustaw konkurencyjne ceny

Oferty z niższymi cenami niż inne podobne oferty w okolicy zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Rozważ dostosowanie stawki za noc do stawek konkurencji, aby łatwiej Ci było przyjąć gości na co najmniej 10 pobytów.

Aby sprawdzić ceny podobnych ofert w Twojej okolicy, przejdź do kalendarza swojej oferty i wybierz zakres dat obejmujący nie więcej niż 31 dni.

Na mapie swojej okolicy zobaczysz średnie ceny podobnych ofert. Czynniki wpływające na to, że dana oferta jest określana jako podobna do Twojej, to lokalizacja, metraż, udogodnienia, oceny, recenzje i inne oferty, które goście wyświetlają, gdy rozważają rezerwację pobytu u Ciebie.

Jeśli oferujesz tę samą stawkę za każdą noc, pomyśl o dostosowaniu stawek za dni powszednie i weekendy, aby przyciągnąć więcej gości. Zróżnicowanie cen w zależności od terminu może również zmaksymalizować liczbę rezerwacji i zarobki.

Dodaj zniżkę

Dodawanie zniżek to kolejny sposób na wyróżnienie oferty. Możesz przyciągnąć zainteresowanie gości, oferując im:

  • Zniżki tygodniowe i miesięczne. Oferuj zniżki tygodniowe na pobyty trwające co najmniej 7 nocy lub zniżki miesięczne na pobyty trwające co najmniej 28 nocy. Może to wydłużyć średnią długość pobytu w Twoich miejscach i zmniejszyć rotację gości.
  • Zniżka za wcześniejszą rezerwację. Dodaj zniżkę na rezerwacje dokonane od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem i wypełnij swój kalendarz pobytami na długo przed rozpoczęciem sezonu.

Jeśli oferujesz zniżki tygodniowe lub miesięczne w wysokości co najmniej 10% albo jeśli oferujesz zniżki za wcześniejszą rezerwację w wysokości co najmniej 3%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.

Pamiętaj, że zniżka za wcześniejszą rezerwację nie jest dostępna, gdy masz włączoną inteligentną wycenę, a zniżki na podstawie długości pobytu muszą być zgodne z lokalnymi przepisami.

Zaprezentuj pięciogwiazdkową gościnność

Goście cenią sobie szybką i przejrzystą komunikację, a kryteria programu Superhost wymagają od gospodarzy wskaźnika aktywności na poziomie co najmniej 90%. Skonfigurowanie szybkich odpowiedzi ułatwi Ci odpowiadanie gościom na ich wiadomości.

Szybkie odpowiedzi to szablony krótkich wiadomości na określone tematy, o które goście często pytają gospodarzy. Możesz je napisać lub edytować, aby później korzystać z nich podczas rozmowy z gościem.

Dążenie do pięciogwiazdkowych recenzji oznacza również przewidywanie potrzeb gości i dokładanie wszelkich starań, aby je spełnić, gdy tylko będzie to możliwe.

  • Dodaj osobiste akcenty. Małe gesty, takie jak pozostawienie gościom ulubionej lokalnej kawy lub odręcznie napisany liścik powitalny, mogą sprawić, że poczują się wyjątkowo.
  • Pomóż gościom poczuć się jak w domu. Postaraj się wyobrazić sobie swoją przestrzeń i wszystko, co oferujesz, z ich perspektywy. Umożliwienie wcześniejszego zameldowania czy schludnie poskładane i ułożone ręczniki mogą stanowić o różnicy między dobrą a najwyższą oceną.
  • Pozostawaj w kontakcie. Poinformuj gości, że mogą się skontaktować z Tobą lub Twoim współgospodarzem w dowolnym momencie. Ustaw natychmiastowe powiadomienia o wiadomościach, które prześlą Ci goście.

Skoncentruj się na atrakcyjności Twojej oferty

Regularne odświeżanie strony oferty może Ci pomóc przyciągnąć gości, którzy szukają miejsca jak to, które oferujesz.

Atrakcyjne zdjęcia przyciągają uwagę, pomagają jasno określić oczekiwania i dodają gościom pewności podczas dokonywania rezerwacji. Zaktualizuj zdjęcia swojej oferty, aby łatwiej Ci było uzyskać status Superhost.

  • Zaplanuj zdjęcia. Skup się na tym, by zdjęcia prezentowały wyjątkowe cechy Twojego domu, popularne udogodnienia i ułatwienia dostępu. Pokaż każde pomieszczenie i każdą przestrzeń z różnych perspektyw.
  • Prześlij poziome obrazy w wysokiej rozdzielczości. Zdjęcia powinny mieć co najmniej 800 x 1200 pikseli. Im większy rozmiar pliku, tym lepiej (maks. 10 MB).
  • Postaw na profesjonalizm i pomyśl o specjalistycznej sesji. Airbnb może skontaktować Cię z zawodowym fotografem w wybranych miastach na całym świecie.
  • Utwórz fotowycieczkę. To narzędzie Airbnb automatycznie sortuje przesłane zdjęcia według pomieszczeń, aby pomóc gościom zapoznać się z układem Twojego domu. Możesz dodawać, przenosić i usuwać zdjęcia, opisywać je oraz dodawać szczegóły do każdego pomieszczenia.

Treść Twojej oferty jest równie ważna jak jej wygląd. Nazwa, opis i udogodnienia oferty dają więcej możliwości przyciągnięcia gości i jasnego określenia, czego mogą oczekiwać podczas pobytu.

  • Dodaj krótką, opisową nazwę oferty. Upewnij się, że w wyjątkowy i wierny sposób odzwierciedla oferowany dom i jego okolicę. Na przykład „Cicha kawalerka w pobliżu Wawelu” w kilku słowach pokazuje, że gospodarz oferuje zaciszne mieszkanie w centrum Krakowa.
  • Najlepiej sprawdzają się jasne, szczere opisy ofert. Podaj konkretne szczegóły, które opisują, czego goście mogą się spodziewać i doświadczyć w oferowanym przez Ciebie miejscu. Możesz na przykład powiedzieć, że na ogrodzonym podwórku jest mnóstwo miejsca, gdzie dzieci czy zwierzęta mogą się swobodnie bawić.
  • Dodaj każde oferowane udogodnienie. Zastanów się, które popularne udogodnienia możesz dodać lub ulepszyć – na przykład zastąpić skrytkę na klucze inteligentnym zamkiem lub zwiększyć szybkość Wi-Fi. Udogodnienia, których goście najczęściej oczekują, to samodzielne zameldowanie, Wi-Fi, zmywarka, suszarka, telewizor lub kablówka oraz strefa do grillowania***.

* Na podstawie mediany zarobków Superhostów i innych gospodarzy w okresie od października 2023 r. do października 2024 r.

** Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb z 7 października 2024 r.

*** Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb z analizy najczęściej wyszukiwanych udogodnień na całym świecie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Twoje wyniki mogą się różnić od podanych przykładów.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Wskazówki dla gospodarzy są uzależnione od lokalnych przepisów.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
6 sty 2025
Czy udało nam się pomóc?