Wyższe zarobki dzięki zwiększonemu zapotrzebowaniu
Święta, duże imprezy i sprzyjające warunki pogodowe mogą zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą. Narzędzia gospodarza Airbnb pomogą Ci w pełni wykorzystać te okresy dużego zapotrzebowania. Zobacz wskazówki, jak zmaksymalizować zarobki.
Pamiętaj o aktualizowaniu kalendarza
Jednym ze sposobów na przygotowanie się na szczyt sezonu jest udostępnienie w kalendarzu dodatkowych nocy. Dzięki temu Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a Twoje zarobki mogą być wyższe.
Przejdź do kalendarza swojej oferty i poszukaj zablokowanych nocy, które wyświetlają się na szaro. Otwórz wszystkie zablokowane dni, w które możesz przyjąć gości.
Jeśli przedłużysz okno dostępności, goście mogą rezerwować pobyt z większym wyprzedzeniem. Strategia ta jest szczególnie skuteczna w przypadku regionów, gdzie występują stałe przewidywalne okresy dużego zapotrzebowania, takie jak coroczne duże imprezy oraz sezony zimowe i letnie.
Twój kalendarz udostępnia kolejne terminy po jednym dniu niezależnie od ustawionego okna dostępności. Jeśli na przykład Twoje okno dostępności to 12 miesięcy, goście mogą zarezerwować Twoje miejsce maksymalnie na rok do przodu, licząc od dzisiaj, a dostępność dalszych terminów będzie aktualizowana każdego kolejnego dnia.
Konkurencyjność cenowa
Na początek sprawdź ceny podobnych ofert w Twojej okolicy, aby zadbać o konkurencyjność w okresach dużego zapotrzebowania. Aby porównać podobne oferty, przejdź do kalendarza swojej oferty i wybierz zakres dat obejmujący nie więcej niż 31 dni.
Na mapie swojej okolicy zobaczysz średnie ceny podobnych ofert. Czynniki wpływające na to, że dana nieruchomość jest określana jako podobna do Twojej, to lokalizacja, metraż, udogodnienia, oceny, recenzje i inne oferty, które goście wyświetlają, gdy rozważają rezerwację pobytu u Ciebie.
Oferty z niższymi cenami niż inne podobne oferty w okolicy zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jeśli oferujesz tę samą stawkę niezależnie od terminu, pomyśl o wprowadzeniu różnicy w cenie za noc w dni powszednie i w weekendy, aby dopasować te ceny do zmian zapotrzebowania. Dynamiczne ustalanie cen może pomóc Ci maksymalnie zwiększyć liczbę rezerwacji.
Dodaj zniżkę
Dodawanie zniżek to kolejny sposób na wyróżnienie oferty. Możesz przyciągnąć zainteresowanie gości, oferując im:
- Zniżki tygodniowe i miesięczne. Oferuj zniżki tygodniowe na pobyty trwające co najmniej 7 nocy lub zniżki miesięczne na pobyty trwające co najmniej 28 nocy. Może to wydłużyć średnią długość pobytu w Twoich miejscach i zmniejszyć rotację gości.
- Zniżka za wcześniejszą rezerwację. Dodaj zniżkę na rezerwacje dokonane od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem i wypełnij swój kalendarz pobytami na długo przed rozpoczęciem sezonu.
- Zniżka last minute. Obniżenie ceny za noc wraz ze zbliżaniem się terminu zameldowania może pomóc Ci dotrzeć do osób, które decydują się na podróż pod wpływem chwili. Zniżki na rezerwacje dokonane od 1 do 28 dni przed zameldowaniem mogą pomóc Ci zapełnić kalendarz i zwiększyć zarobki.
Jeśli oferujesz zniżki tygodniowe, miesięczne lub last minute w wysokości co najmniej 10% albo jeśli oferujesz zniżki za wcześniejszą rezerwację w wysokości co najmniej 3%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.
Pamiętaj, że zniżka za wcześniejszą rezerwację nie jest dostępna, gdy masz włączoną inteligentną wycenę, a zniżki na podstawie długości pobytu muszą być zgodne z lokalnymi przepisami.
Przygotuj fotowycieczkę
Świetne zdjęcia przyciągają uwagę, pomagają jasno określić oczekiwania i dodają gościom pewności podczas dokonywania rezerwacji. Zaktualizuj zdjęcia swojej oferty, by przygotować się na sezon zwiększonego zapotrzebowania.
- Zaplanuj zdjęcia. Skup się na tym, by zdjęcia prezentowały wyjątkowe cechy Twojego domu, popularne udogodnienia i ułatwienia dostępu. Pokaż każdy pokój i każdą przestrzeń z różnych perspektyw.
- Prześlij poziome obrazy w wysokiej rozdzielczości (co najmniej 800 x 1200 pikseli). Im większy rozmiar pliku, tym lepiej (maks. 10 MB).
- Postaw na profesjonalizm i pomyśl o specjalistycznej sesji. Airbnb może skontaktować Cię z zawodowym fotografem w wybranych miastach na całym świecie.
- Utwórz fotowycieczkę. To narzędzie Airbnb automatycznie sortuje przesłane zdjęcia według pomieszczeń, aby pomóc gościom zapoznać się z układem Twojego domu. Możesz dodawać, przenosić i usuwać zdjęcia, opisywać je oraz dodawać szczegóły do każdego pomieszczenia.
Ułatw gościom zameldowanie i wymeldowanie
Innym sposobem, aby Twoja oferta była bardziej atrakcyjna, jest uproszczenie zameldowania i wymeldowania.
- Dodaj opcję samodzielnego zameldowania. Zainstalowanie inteligentnego zamka, zamka szyfrowego lub skrytki umożliwia gościom odblokowanie drzwi wejściowych za pomocą kodu. Dla wielu gości elastyczność samodzielnego zameldowania jest bardzo wygodna i pozwala zaoszczędzić czas. Niezależnie od wybranej metody ważne jest, aby gościom każdej rezerwacji przydzielić niepowtarzalny kod dostępu do domu.
- Podaj instrukcje dotyczące wymeldowania. Przygotuj jasne i proste instrukcje, dotyczące np. tego, gdzie zostawić klucze i które urządzenia w domu wyłączyć.
„Ważne jest, aby nie dawać gościom zbyt wielu zadań. Nie chcę, by z pobytu u mnie zapamiętali głównie to, ile czasu zajęło im przygotowanie do wymeldowania” – zaznacza Katie, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Palm Springs w Kalifornii. „Sam brak długiej listy rzeczy do zrobienia przed wymeldowaniem może zapewnić Ci pięciogwiazdkową recenzję”.
Dołącz do lokalnego Klubu Gospodarzy
Setki Klubów Gospodarzy na całym świecie pomagają gospodarzom Airbnb nawiązać między sobą kontakt i uczyć się od siebie nawzajem. Zauważyliśmy, że członkowie tych lokalnych klubów zarabiają dwa razy więcej niż gospodarze, którzy do nich nie należą*, i mają prawie trzy razy większe szanse na uzyskanie statusu Superhost**.
Popularne zajęcia klubowe to:
- wymiana wskazówek, które mogą pomóc zwiększyć zarobki;
- omawianie przepisów dotyczących wynajmów krótkoterminowych;
- polecanie sprawdzonych lokalnych usługodawców zajmujących się np. sprzątaniem czy hydrauliką;
- udział w ekskluzywnych wydarzeniach networkingowych.
* Zgodnie z wewnętrznymi danymi Airbnb obejmującymi zestawienie średnich zarobków i średnich ocen członków Klubu Gospodarzy Airbnb na świecie w porównaniu z całą globalną populacją gospodarzy w okresie od września 2022 roku do września 2023 roku. Dane dotyczące zarobków różnią się w zależności od lokalizacji, sezonu i rodzaju oferty.
** Na podstawie wewnętrznych danych Airbnb dotyczących statusu Superhost dla gospodarzy, którzy dołączyli do programu w okresie od lipca 2023 roku do lipca 2024 roku.
Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Twoje wyniki mogą się różnić od podanych przykładów.
Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.
Wskazówki dla gospodarzy są uzależnione od lokalnych przepisów.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.