Ułatw zameldowanie i wymeldowanie
Zameldowanie i wymeldowanie to ważne momenty, które mogą zadecydować o tym, że ich pobyt pozostawi świetne wrażenie. Goście oczekują, że z łatwością wejdą do domu, poczują się mile widziani i bez wysiłku wyjdą.
Uprość zameldowanie
Goście chcą wiedzieć, jak znaleźć oferowane przez Ciebie miejsce i jak odblokować drzwi wejściowe po przyjeździe. Spróbuj uprościć zameldowanie, korzystając z tych sposobów:
Zaktualizuj swoją ofertę. Zastanów się nad ulepszeniem domu, np. zainstalowaniem inteligentnego zamka, oświetlenia zewnętrznego lub oznakowania, aby ułatwić zameldowanie zarówno sobie, jak i gościom.
- Podaj pełne informacje. Przejdź do swoich wskazówek dotyczących przyjazdu, aby na przykład podać lub zmienić sposób i godziny zameldowania, instrukcje dojazdu, wskazówki dla gości czy hasło do Wi-Fi. Goście otrzymują te informacje zaraz po dokonaniu rezerwacji.
- Pokaż, jak dostać się do środka. Dodaj zdjęcia lub film, aby ułatwić gościom zameldowanie. Możesz na przykład sfotografować zasuwę, którą należy się posłużyć, aby otworzyć przednią bramę.
- Przejrzyj swoje wskazówki. Kliknij przycisk Wyświetl, aby zobaczyć informacje dotyczące przyjazdu dokładnie tak, jak widzą je goście. Poproś znajomego, aby przetestował Twoje instrukcje, i wprowadź ewentualne poprawki niezbędne do sprawnego zameldowania.
Goście mogą wysyłać Ci wiadomości z pytaniami dotyczącymi zameldowania. Odpowiadaj jak najszybciej, szczególnie w ciągu 24 godzin poprzedzających ich przyjazd.
Spraw, by goście czuli się mile widziani
To, jak witasz gości i przewidujesz ich potrzeby, jest znakiem Twojej gościnności. Zwracanie uwagi nawet na najmniejsze szczegóły może mieć duży wpływ na wrażenia gości.
Zaplanuj wiadomość powitalną. W dniu zameldowania daj gościom znać, że jeśli czegoś potrzebują, mogą na Ciebie liczyć.
Praktykuj gościnność bez uprzedzeń. Pamiętaj, że goście mogą mieć inne przekonania lub zwyczaje niż Ty.
Zachowaj elastyczność. Wyrażaj zainteresowanie swoimi gośćmi i traktuj ich potrzeby priorytetowo, jednocześnie szanując ich prywatność.
Rie, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Yomitan w Japonii, lubi zostawiać wiadomość powitalną z przydatnymi informacjami lokalnymi. „Jeśli są rodzicami, którzy mówili, że przyjeżdżają z małym dzieckiem, polecę im dobry sklep z pieluchami” – mówi Rie. „Jeśli mają psa, sugeruję, gdzie można kupić wysokiej jakości karmę dla zwierząt”.
Pozostaw niezatarte wrażenie
Pomyśl o wymeldowaniu jako o ostatnim doświadczeniu Twoich gości. Chcesz, żeby pamiętali o wspaniałym pobycie u Ciebie.
Skorzystaj ze wskazówek dotyczących przyjazdu, aby przekazać jasne i proste instrukcje dotyczące wymeldowania. Zastanów się, czy zadania związane z wymeldowaniem, takie jak wyniesienie śmieci czy zebranie zużytych ręczników, są atrakcyjne dla gości. Jeśli uwzględnisz te obowiązki we własnej rutynie sprzątania, możesz zacząć zbierać lepsze recenzje.
Po każdym pobycie wyślij gościom wiadomość z podziękowaniem. Zaproś ich do powrotu i daj im znać, że cenisz ich opinie. Zapytaj, co by im się spodobało przy następnym przyjeździe.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.