Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Korzystaj z recenzji gości jako wskazówek do wprowadzania ulepszeń

Wykorzystaj opinie gości jako okazję do rozwoju.
Autor: Airbnb, 17 wrz 2025
Korzystaj z recenzji gości jako wskazówek do wprowadzania ulepszeń
Przekuj opinie gości w działanie
Korzystaj z recenzji gości jako wskazówek do wprowadzania ulepszeń

Lepsze oceny i recenzje mogą prowadzić do większej liczby rezerwacji i wyższych zarobków. Zobacz, jak traktować recenzje i wykorzystać otrzymane opinie, żeby ulepszyć swoją ofertę.

Proś o opinie

Aby pokazać gościom, że zależy Ci na ciągłym doskonaleniu oferty, poproś ich o opinię.

  • Wyślij zaplanowaną wiadomość podczas wymeldowania. Poproś gości o opinię, w tym o konkretne pomysły na to, jak poprawić ich wrażenia na przyszłość.
  • Napisz recenzję dla gości. Przypomni im to o napisaniu publicznej recenzji na temat Twojego miejsca. Na napisanie recenzji macie 14 dni po zakończeniu pobytu.

Wyciągaj wnioski z ocen i recenzji

Opracuj prosty proces, za pomocą którego stwierdzisz, które sugestie należy uwzględnić.

  • Czytaj każdą recenzję. Podziękuj gościom za ich wkład i zastanów się, jakie ulepszenia miałyby sens w przypadku Twojej oferty i sposobu funkcjonowania, a także w przypadku innych gości.
  • Zwracaj uwagę na notatki. Goście mogą również wysłać gospodarzowi notatkę z dodatkowymi sugestiami lub opinią. Taka notatka jest widoczna tylko dla Ciebie i Airbnb. Recenzje i notatki pomagają Airbnb ulepszać wyniki wyszukiwania i wyróżniać domy najbardziej lubiane przez gości.
  • Zwracaj uwagę na oceny w gwiazdkach. Goście mogą przyznać ocenę w gwiazdkach w określonych kategoriach i wybrać z listy, co im się podobało, a co mogło pójść lepiej. Przyjrzyj się trendom, takim jak powtarzające się wybieranie przez gości opcji „nadmierny bałagan” w ocenie czystości czy „niejasne instrukcje”, jeśli chodzi o zameldowanie.

Wprowadź ulepszenia

Zawsze możesz ulepszyć to, co oferujesz gościom.

  • Odpowiadaj na recenzje. Gdy goście napiszą sugestie, podziękuj i odpowiedz na ich opinię. W ten sposób pokażesz, że traktujesz ich poważnie. Jeśli odpowiadasz na publiczną recenzję, Twoja odpowiedź pojawi się pod nią.
  • Skup się na rozwiązaniach. Kiedy pojawi się jakiś problem, zidentyfikuj jego przyczynę i to, na co masz wpływ. Możesz na przykład rozjaśnić ciemne pomieszczenie za pomocą lamp, roślin cieniolubnych i luster.
  • Podziel się opinią ze swoim zespołem pomocników. Możliwe, że będziesz potrzebować dodatkowych wskazówek dla współgospodarzy i osób sprzątających. Jeśli goście znajdują na przykład okruchy na kanapie, przekaż tę informację każdemu, kto pomaga Ci sprzątać.
  • Zaktualizuj ofertę. Recenzje zazwyczaj odzwierciedlają to, w jakim stopniu spełniasz oczekiwania. Upewnij się, że udogodnienia, zdjęcia i opis są zgodne z obecnym stanem oferowanego miejsca.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Korzystaj z recenzji gości jako wskazówek do wprowadzania ulepszeń
Przekuj opinie gości w działanie
Korzystaj z recenzji gości jako wskazówek do wprowadzania ulepszeń
Airbnb
17 wrz 2025
Czy udało nam się pomóc?