Jak w pełni korzystać z karty Wiadomości
Karta Wiadomości to Twoja skrzynka odbiorcza na Airbnb. Dzięki niej w jednym miejscu znajdziesz wszystkie wiadomości od gospodarzy, gości i zespołu pomocy. Funkcje na karcie Wiadomości umożliwiają:
- filtrowanie i wyszukiwanie wiadomości;
- wysyłanie i planowanie gotowych szablonów zwanych szybkimi odpowiedziami;
- edytowanie wiadomości i cofanie ich wysłania;
- komunikowanie się ze wszystkimi gośćmi korzystającymi z rezerwacji w ramach jednego wątku;
- sprawdzanie, kiedy goście wyświetlili wiadomości, dzięki potwierdzeniom przeczytania;
- udostępnianie swojego przewodnika i polecanie lokalnych atrakcji i usługi Airbnb.
- dołączanie zdjęć i filmów do wiadomości.
Filtrowanie i wyszukiwanie wiadomości
Na karcie Wiadomości rozmowy są uporządkowane w kategorie. Główne kategorie to Pobyty, Atrakcje, Usługi, Tryb gościa, Pomoc i Wiadomości bezpośrednie.
W domyślnym widoku Wszystkie wyświetlają się tylko kategorie istotne dla Twojego konta Airbnb. Wybierz dowolną kategorię, aby filtrować wiadomości według typu.
W sekcji Pobyty możesz zastosować te dodatkowe filtry:
- Nieprzeczytane – wyświetla tylko nieotwarte wiadomości.
- Etap podróży – sortuje wiadomości według próśb o rezerwację, nadchodzących rezerwacji, trwających pobytów lub zakończonych rezerwacji.
- Oferty – porządkuje wiadomości według oferty, jeśli masz więcej niż jedną.
- Oznaczone gwiazdką – wyświetla tylko wiadomości, które zostały tak przez Ciebie oznaczone.
W sekcjach Atrakcje i Usługi możesz zastosować te dodatkowe filtry:
- Nieprzeczytane – wyświetla tylko nieotwarte wiadomości.
- Oznaczone gwiazdką – wyświetla tylko wiadomości, które zostały tak przez Ciebie oznaczone.
- Wiadomości grupowe – sortują wątki rozmów z więcej niż jednym gościem według rezerwacji.
Jeśli masz współgospodarza lub jesteś ambasadorem Superhost, na karcie Wiadomości znajdziesz te filtry:
- Współgospodarz – pokazuje wiadomości wymieniane między Tobą a dowolnym współgospodarzem przypisanym do oferty.
- Ambasador Superhost – wyświetla wiadomości wymieniane między Tobą a gospodarzami, którym pomagasz.
Tryb gościa – wyświetla wiadomości, które wysyłasz i otrzymujesz jako gość na Airbnb. Pomoc – wyświetla wiadomości wymieniane z zespołem obsługi klienta Airbnb.
Szukasz konkretnego wątku? Możesz wyszukiwać wiadomości na podstawie imion, słów lub wyrażeń. Wyniki uwzględniają wszystkie zastosowane filtry, pomagając szybciej znaleźć potrzebne wątki.
Wysyłanie szybkich odpowiedzi
Szybka odpowiedź to krótka, wcześniej napisana wiadomość, która jest zapisywana jako szablon w ustawieniach wiadomości.
Elementy zastępcze, takie jak imię gościa, pozwalają spersonalizować każdą wiadomość, pobierając informacje z Twojej oferty lub rezerwacji.
Szybkie odpowiedzi pomogą Ci szybko odpowiadać i zaoszczędzić czas. Utwórz własne szybkie odpowiedzi lub edytuj szablony Airbnb, aby wysyłać je od razu lub zaplanować ich wysłanie w późniejszym czasie w kluczowych momentach.
Dowiedz się więcej o szybkich odpowiedziach dla gospodarzy domów, atrakcji lub usług.
Komunikacja z grupą
Każda rezerwacja powoduje rozpoczęcie nowego wątku na karcie Wiadomości. Gość, który zarezerwował ofertę, może zaprosić do rezerwacji inne podróżujące z nim osoby. Goście, którzy zaakceptują zaproszenie, zostaną dodani do rozmowy.
Jeśli organizujesz atrakcję, wszyscy goście rezerwujący ten sam dzień i godzinę zostaną automatycznie dodani do jednej rozmowy grupowej. Mogą też zaprosić do niej swoich towarzyszy podróży.
Gospodarze i współgospodarze wysyłają wiadomości do całej grupy. Goście mogą przeczytać wszystkie wiadomości, nawet jeśli dołączą do rozmowy po jej rozpoczęciu, więc nie musisz się powtarzać.
Kliknij przycisk Szczegóły, aby uzyskać więcej informacji na temat rezerwacji i wątku, w tym listę wszystkich osób, które dołączyły. Kliknij zdjęcie profilowe gościa, aby przejść do jego profilu i dowiedzieć się więcej o osobie, którą przyjmujesz.
Korzystanie z innych funkcji wiadomości
Inne funkcje na karcie Wiadomości pomagają gospodarzom i współgospodarzom kontaktować się z gośćmi przed rozpoczęciem rezerwacji, w trakcie i po jej zakończeniu, a także ze sobą nawzajem.
- Odpowiedzi w wątkach pozwalają rozpocząć wątek podczas odpowiadania, co spowoduje umieszczenie Twojej odpowiedzi pod pierwszą wiadomością.
- Narzędzia do edycji umożliwiają edytowanie wiadomości przez 15 minut od jej wysłania i cofnięcie wysyłki w ciągu 24 godzin.
- Potwierdzenia przeczytania pozwalają sprawdzić, kiedy goście lub inni odbiorcy wyświetlili Twoje wiadomości, chyba że wyłączyli tę funkcję w ustawieniach konta.
- Rekomendacje ułatwiają udostępnianie przewodnika i sugerowanie lokalnych atrakcji lub usług.
- Udostępnianie zdjęć i filmów umożliwia dołączanie plików do wiadomości do współgospodarzy i gości po potwierdzeniu rezerwacji.
Pytania i odpowiedzi na temat karty Wiadomości
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
