Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Korzystaj z szybkich odpowiedzi, aby oszczędzać czas

Dostosuj swoje oferty i łatwo odpowiadaj na najczęstsze pytania za pomocą szablonów wiadomości.
Autor: Airbnb, 22 wrz 2025

Większość gości, którzy rezerwują usługi Airbnb, najpierw wysyła wiadomość do gospodarza. Na karcie Wiadomości możesz odpowiadać na najczęstsze pytania, zachęcać do rezerwacji i sprawnie komunikować się za pomocą szybkich odpowiedzi.

Co to jest szybka odpowiedź?

Szybka odpowiedź to krótka, wcześniej napisana wiadomość, która jest zapisywana jako szablon w ustawieniach wiadomości.

Elementy zastępcze, takie jak imię gościa, pozwalają spersonalizować każdą wiadomość, pobierając dane z Twojej oferty lub rezerwacji.

Możesz tworzyć własne szybkie odpowiedzi i korzystać z szablonów Airbnb dla gospodarzy usług. Na przykład, jeśli często odpowiadasz na podobne pytania dotyczące oferty, zanim goście dokonają rezerwacji, spróbuj zapisać swoją standardową odpowiedź jako szybką odpowiedź.

Takich zapisanych odpowiedzi możesz użyć podczas interakcji z gośćmi i zaplanować ich automatyczne wysyłanie w kluczowych momentach.

Jak wysłać szybką odpowiedź?

Aby błyskawicznie wysłać szybką odpowiedź do gościa:

  • Otwórz kartę Wiadomości.
  • Wybierz wątek, na który chcesz odpowiedzieć.
  • Kliknij znak plusa (+) obok opcji Napisz wiadomość.
  • Wybierz Wyślij szybką odpowiedź.
  • Wybierz szybką odpowiedź, która pojawi się w wątku wiadomości.
  • Edytuj wiadomość lub wyślij ją bez zmian.
  • Kliknij strzałkę (), aby wysłać wiadomość.

Na karcie Wiadomości znajdziesz również sugerowane odpowiedzi. Sztuczna inteligencja analizuje pytanie gościa i automatycznie sugeruje jedną z szybkich odpowiedzi. Sugestia pojawia się w wątku wiadomości i jest widoczna tylko dla Ciebie. Możesz edytować szybką odpowiedź przed jej wysłaniem lub napisać inną wiadomość.

Jak zaplanować szybką odpowiedź?

Aby automatycznie wysłać szybką odpowiedź do wszystkich gości:

  • Otwórz kartę Wiadomości.
  • Kliknij ikonę ustawień na górze ekranu.
  • Kliknij Zarządzaj szybkimi odpowiedziami.
  • Wybierz szybką odpowiedź, którą chcesz zaplanować, i kliknij Dalej.
  • Kliknij Zaplanuj na i wybierz, kiedy goście mają otrzymywać tę wiadomość, na przykład 5 minut po dokonaniu rezerwacji lub 2 godziny po zakończeniu usługi.

Gdy nadejdzie czas na wysłanie zaplanowanej szybkiej odpowiedzi, w wątku rozmowy z gościem zobaczysz przypomnienie. Dostosuj sugerowaną wiadomość lub pomiń wysyłkę, jeśli tekst zawiera informacje, które zostały już przez Ciebie przekazane.

Możesz tworzyć, edytować i zapisywać szybkie odpowiedzi w ustawieniach wiadomości.

Wskazówki dotyczące korzystania z szybkich odpowiedzi

Szybka odpowiedź sprawdza się najlepiej, gdy jest krótka i dotyczy jednej sprawy. Może to być na przykład wyjaśnienie, jak dodać więcej gości, spełnić specjalne prośby i zaplanować działania w razie nagłych wypadków.

Spróbuj zaplanować szybkie odpowiedzi na kluczowe momenty, takie jak:

Potwierdzenie rezerwacji

Przywitaj się i poproś o szczegóły, które pomogą Ci dostosować ofertę do potrzeb gości. Na przykład fotograf może zapytać:

  • Z jakiej okazji chcesz wziąć udział w sesji zdjęciowej? 
  • Jakie ujęcia chcesz wykonać?

Jeśli usługę świadczy współgospodarz lub dołącza do niej asystent, przedstaw ich i zaprezentuj ich kwalifikacje.

Przed usługą

Przypomnij gościom o godzinie przyjazdu i miejscu spotkania oraz podziel się wskazówkami, jak w pełni wykorzystać usługę. Na przykład trener personalny może przygotować krótką listę zalecanej odzieży do aktywności na świeżym powietrzu i w określonych warunkach pogodowych.

Po usłudze

Pomyśl o podziękowaniu gościom za rezerwację. Zachęć ich do napisania publicznej recenzji, która pomoże innym zdecydować, czy usługa spełnia ich potrzeby. Poproś o opinię, w tym o konkretne pomysły na to, jak możesz poprawić jakość usługi.

Wysyłanie zdjęć lub filmów za pomocą szybkich odpowiedzi może pomóc Ci się przedstawić, stworzyć niestandardowe oferty i dzielić się z gośćmi niezapomnianymi chwilami. Na przykład szef kuchni może wysłać zdjęcie przykładowego menu.

Pliki możesz dołączać do wiadomości w dowolnym momencie po potwierdzeniu rezerwacji. Zdjęcia możesz wysyłać w formacie PNG lub JPG (do 50 MB), a filmy w formacie MP4 lub MOV (do 100 MB i 60 sekund).

Faktyczny wygląd tych funkcji na koncie użytkownika może się różnić w zależności od lokalizacji. Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
22 wrz 2025
Czy udało nam się pomóc?