Korzystaj z szybkich odpowiedzi, aby oszczędzać czas
Gospodarze domów i organizatorzy atrakcji często odpowiadają na te same pytania od różnych gości: „Czy mogę prosić o wskazówki dojazdu?”, „Jakie jest hasło do Wi-Fi?”, „Czy macie coś wolnego w czerwcu?”.
Za pomocą funkcji szybkich odpowiedzi na karcie Wiadomości możesz wielokrotnie używać tych samych treści, aby szybko kontaktować się z gośćmi za każdym razem.
Jak działają szybkie odpowiedzi
Szybkie odpowiedzi to szablony krótkich wiadomości, które zawierają wstępnie napisane odpowiedzi na najczęstsze pytania. Elementy zastępcze są automatycznie zamieniane na określone szczegóły oferty i rezerwacji gościa w celu spersonalizowania treści.
Możesz wysłać szybką odpowiedź za każdym razem, gdy komunikujesz się z gośćmi. Utwórz własne szablony lub skorzystaj z gotowych materiałów Airbnb, aby nie zaczynać od zera.
Na karcie Wiadomości sztuczna inteligencja analizuje pytanie gościa i automatycznie sugeruje szybką odpowiedź. Sugestia pojawia się w wątku wiadomości i jest widoczna tylko dla Ciebie. Możesz edytować szybką odpowiedź przed jej wysłaniem lub napisać inną wiadomość.
Aby zaplanować wysłanie wiadomości na później, kliknij ikonę obok opcji Napisz wiadomość. Wybierz szablon i termin wysyłki. Gdy nadejdzie czas na wysłanie zaplanowanej wiadomości, w wątku rozmowy z gościem zobaczysz przypomnienie. Dostosuj sugerowaną wiadomość lub pomiń wysyłkę, jeśli tekst zawiera informacje, które zostały już przez Ciebie przekazane.
Wskazówki dotyczące korzystania z szybkich odpowiedzi
Szybkie odpowiedzi sprawdzają się najlepiej, gdy każda z nich jest krótka i skupiona na jednym temacie.
Zacznij korzystać z szybkich odpowiedzi, aby szybciej odpowiadać na najczęstsze pytania. Możesz na przykład wykorzystać je do opisania takich kwestii:
- Dostępność: powiadom gości, że mogą zarezerwować dowolne terminy dostępne w Twoim kalendarzu.
- Wskazówki dojazdu i transport: potwierdź adres domu lub miejsca zbiórki, podając instrukcje dojazdu.
- Wi-Fi: podaj nazwę i hasło do sieci Wi-Fi w domu lub określonej lokalizacji.
- Wcześniejsze zameldowanie: zaakceptuj prośbę gościa o przyjazd przed zwykłą godziną zameldowania.
- Późne wymeldowanie: zaakceptuj prośbę gościa o możliwość wyjazdu po zwykłej godzinie wymeldowania.
- Układ miejsc do spania: potwierdź liczbę sypialni, łóżek i łazienek dostępnych w oferowanym przez Ciebie miejscu.
Jeśli jesteś gospodarzem domu, spróbuj zaplanować szybkie odpowiedzi w tych kluczowych momentach:
- Potwierdzenie rezerwacji: wyślij wiadomość powitalną, gdy rezerwacja gościa zostanie potwierdzona.
- Przed zameldowaniem: skontaktuj się z gościem na 24–48 godzin przed zameldowaniem, kiedy będą dostępne wszystkie szczegóły pobytu.
- Po pierwszej nocy: skontaktuj się z gościem, aby dowiedzieć się, czy czegoś nie potrzebuje, aby pobyt był bardziej komfortowy.
- Przed wymeldowaniem: wieczorem przed zaplanowanym wyjazdem gości przypomnij im godzinę wymeldowania i przekaż odpowiednie instrukcje.
- Po wyjeździe: około 24–48 godzin po wymeldowaniu podziękuj gościom za pobyt i poproś o podzielenie się opinią.
Jeśli jesteś organizatorem atrakcji, spróbuj zaplanować szybkie odpowiedzi w tych kluczowych momentach:
- Potwierdzenie rezerwacji: wyślij wiadomość powitalną, gdy rezerwacja gościa zostanie potwierdzona.
- Przed atrakcją: zapytaj gości, czy mają ograniczenia dietetyczne, potrzeby związane z dostępnością lub osobiste preferencje. Zadbaj o to, by mieć wystarczająco dużo czasu na uwzględnienie wszelkich próśb.
- Przypomnienie o wydarzeniu: skontaktuj się z gośćmi na 24 godziny przed rozpoczęciem atrakcji, podając wskazówki dojazdu i szczegółowe instrukcje dotyczące miejsca spotkania.
- Po zakończeniu atrakcji: podziękuj gościom za rezerwację i poproś o podzielenie się opinią.
Elementy zastępcze w szybkich odpowiedziach są podczas wysyłania wiadomości automatycznie zastępowane określonymi szczegółami rezerwacji i oferty, takimi jak imię i nazwisko gościa, dlatego upewnij się, że Twoja oferta jest kompletna i aktualna. Wiadomości z niewypełnionymi elementami zastępczymi nie zostaną prawidłowo wysłane.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.