Korzystaj z szybkich odpowiedzi, aby oszczędzać czas
Gospodarze często odpowiadają na te same pytania od różnych gości, takie jak: „Czy Twój dom jest dostępny w czerwcu?”, „Czy mogę prosić o wskazówki dojazdu?”, „Jakie jest hasło do Wi-Fi?”.
Za pomocą funkcji szybkich odpowiedzi na karcie Wiadomości możesz wielokrotnie używać tych samych treści, aby szybko kontaktować się z gośćmi za każdym razem.
Co to jest szybka odpowiedź?
Elementy zastępcze, takie jak imię gościa, pozwalają spersonalizować każdą wiadomość, pobierając informacje z Twojej oferty lub rezerwacji.
Utwórz własne szybkie odpowiedzi lub edytuj szablony Airbnb. Na przykład, jeśli często odpowiadasz na pytania dotyczące grilla na świeżym powietrzu, spróbuj zapisać swoją standardową odpowiedź jako szybką odpowiedź.
Możesz wysyłać szybkie odpowiedzi od razu lub zaplanować ich automatyczne wysłanie w późniejszym czasie.
Jak wysłać szybką odpowiedź?
Aby błyskawicznie wysłać szybką odpowiedź do gościa:
- Otwórz kartę Wiadomości.
- Wybierz wątek, na który chcesz odpowiedzieć.
- Kliknij znak plusa (+) obok opcji Napisz wiadomość.
- Wybierz Wyślij szybką odpowiedź.
- Wybierz szybką odpowiedź, która pojawi się w wątku wiadomości.
- Edytuj wiadomość lub wyślij ją bez zmian.
- Kliknij strzałkę (↑), aby wysłać wiadomość.
Na karcie Wiadomości znajdziesz również sugerowane odpowiedzi. Sztuczna inteligencja analizuje pytanie gościa i automatycznie sugeruje jedną z szybkich odpowiedzi. Sugestia pojawia się w wątku wiadomości i jest widoczna tylko dla Ciebie. Możesz edytować sugerowaną odpowiedź przed jej wysłaniem lub napisać inną wiadomość.
Jak zaplanować szybką odpowiedź?
Aby automatycznie wysłać szybką odpowiedź do wszystkich gości:
- Otwórz kartę Wiadomości.
- Kliknij ikonę ustawień na górze ekranu.
- Kliknij Zarządzaj szybkimi odpowiedziami.
- Wybierz szybką odpowiedź, którą chcesz zaplanować, i kliknij Dalej.
- Kliknij Zaplanuj na i wybierz, kiedy goście mają otrzymywać tę wiadomość, na przykład 5 minut po dokonaniu rezerwacji lub 1 dzień przed zameldowaniem o 10:00.
Gdy nadejdzie czas na wysłanie zaplanowanej szybkiej odpowiedzi, w wątku rozmowy z gościem zobaczysz przypomnienie. Dostosuj sugerowaną wiadomość lub pomiń wysłanie, jeśli tekst zawiera informacje, które zostały już przez Ciebie przekazane.
Wskazówki dotyczące korzystania z szybkich odpowiedzi
Szybka odpowiedź sprawdza się najlepiej, gdy jest krótka i dotyczy jednej sprawy. Na karcie Wiadomości znajdziesz gotowe szablony dla typowych tematów.
- Dostępność oferty: powiadom gości, że mogą zarezerwować dowolne terminy dostępne w Twoim kalendarzu.
- Układ miejsc do spania: potwierdź liczbę sypialni, łóżek i łazienek dostępnych w oferowanym przez Ciebie miejscu.
- Wcześniejsze zameldowanie: zaakceptuj prośbę gościa o przyjazd przed zwykłą godziną zameldowania.
- Wskazówki dojazdu i transport: potwierdź adres domu i podaj instrukcje, jak do Ciebie dojechać.
- Wi-Fi: podaj nazwę i hasło do sieci Wi-Fi w domu lub określonej lokalizacji.
- Późne wymeldowanie: zaakceptuj prośbę gościa o możliwość wyjazdu po zwykłej godzinie wymeldowania.
Możesz dostosować dowolny gotowy szablon przed jego wysłaniem lub utworzyć własny. Spróbuj zaplanować szybkie odpowiedzi na kluczowe momenty, takie jak:
- Potwierdzenie rezerwacji: wyślij wiadomość powitalną, gdy rezerwacja gościa zostanie potwierdzona.
- Przed zameldowaniem: skontaktuj się z gościem na 24–48 godz. przed zameldowaniem, kiedy będą dostępne wszystkie szczegóły pobytu.
- Po pierwszej nocy: skontaktuj się z gościem, aby dowiedzieć się, czy czegoś nie potrzebuje, aby pobyt był bardziej komfortowy.
- Przed wymeldowaniem: wieczorem przed zaplanowanym wyjazdem gości przypomnij im godzinę wymeldowania i przekaż odpowiednie instrukcje.
- Po wyjeździe: około 24–48 godzin po wymeldowaniu podziękuj gościom za pobyt i poproś o podzielenie się opinią.
Dodanie zdjęć lub filmów do szybkich odpowiedzi może pomóc Ci się przedstawić i udostępnić ważne informacje o Twoim domu. Na przykład wizualny przewodnik może ułatwić gościom wejście do środka, wyregulowanie klimatyzacji lub ogrzewania albo włączanie i wyłączanie jacuzzi.
Pliki możesz dołączać do wiadomości w dowolnym momencie po potwierdzeniu rezerwacji. Zdjęcia możesz wysyłać w formacie PNG lub JPG (do 50 MB), a filmy w formacie MP4 lub MOV (do 100 MB i 60 sekund).
Faktyczny wygląd tych funkcji na koncie użytkownika może się różnić w zależności od lokalizacji. Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
