Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Korzystaj z szybkich odpowiedzi, aby oszczędzać czas

Szablony wiadomości ułatwiają wysyłanie gościom ważnych informacji.
Autor: Airbnb, 4 gru 2025

Gospodarze atrakcji często odpowiadają na te same pytania od różnych gości, takie jak: „Jaka jest Twoja dostępność w przyszłym tygodniu?”, „Gdzie się spotykamy?” czy „Jak przygotować się w razie deszczu?”.

Za pomocą funkcji szybkich odpowiedzi na karcie Wiadomości możesz wielokrotnie używać tych samych treści, aby szybko kontaktować się z gośćmi za każdym razem.

Co to jest szybka odpowiedź?

Szybka odpowiedź to krótka, wcześniej napisana wiadomość, która jest zapisywana jako szablon w ustawieniach wiadomości.

Elementy zastępcze, takie jak imię gościa, pozwalają spersonalizować każdą wiadomość, pobierając informacje z Twojej oferty lub rezerwacji.

Utwórz własne szybkie odpowiedzi lub edytuj szablony Airbnb. Na przykład, jeśli często musisz kontaktować się z gośćmi, którzy się spóźniają, spróbuj zapisać swoją typową szybką odpowiedź, która Ci to ułatwi.

Możesz wysyłać szybkie odpowiedzi od razu lub zaplanować ich automatyczne wysłanie w późniejszym czasie.

Jak wysłać szybką odpowiedź?

Aby błyskawicznie wysłać szybką odpowiedź do gościa:

  • Otwórz kartę Wiadomości.
  • Wybierz wątek, na który chcesz odpowiedzieć.
  • Kliknij znak plusa (+) obok opcji Napisz wiadomość.
  • Wybierz Wyślij szybką odpowiedź.
  • Wybierz szybką odpowiedź, która pojawi się w wątku wiadomości.
  • Edytuj wiadomość lub wyślij ją bez zmian.
  • Kliknij strzałkę (), aby wysłać wiadomość.

Na karcie Wiadomości znajdziesz również sugerowane odpowiedzi. Sztuczna inteligencja analizuje pytanie gościa i automatycznie sugeruje jedną z szybkich odpowiedzi. Sugestia pojawia się w wątku wiadomości i jest widoczna tylko dla Ciebie. Możesz edytować sugerowaną odpowiedź przed jej wysłaniem lub napisać inną wiadomość.

Jak zaplanować szybką odpowiedź?

Aby automatycznie wysłać szybką odpowiedź do wszystkich gości:

  • Otwórz kartę Wiadomości.
  • Kliknij ikonę ustawień na górze ekranu.
  • Kliknij Zarządzaj szybkimi odpowiedziami.
  • Wybierz szybką odpowiedź, którą chcesz zaplanować, i kliknij Dalej.
  • Kliknij Zaplanuj na i wybierz, kiedy goście mają otrzymywać tę wiadomość, na przykład przy potwierdzeniu rezerwacji lub 2 godziny przed rozpoczęciem atrakcji.

W przypadku potwierdzenia rezerwacji masz dwie opcje: zaplanować bezpośrednią wiadomość do każdego gościa, który zarezerwuje atrakcję, lub grupową wiadomość po dokonaniu rezerwacji przez pierwszego gościa.

Gdy zaplanujesz wiadomość grupową, goście, którzy zarezerwują atrakcję na ten sam dzień i godzinę, zostaną automatycznie dodani do wątku. Mogą przeczytać wszystkie wiadomości w wątku, więc nie musisz się powtarzać.

Gdy nadejdzie czas na wysłanie zaplanowanej szybkiej odpowiedzi, w wątku rozmowy z gościem zobaczysz przypomnienie. Dostosuj sugerowaną wiadomość lub pomiń wysłanie, jeśli tekst zawiera informacje, które zostały już przez Ciebie przekazane.

Wskazówki dotyczące korzystania z szybkich odpowiedzi

Szybka odpowiedź sprawdza się najlepiej, gdy jest krótka i dotyczy jednej sprawy. Na karcie Wiadomości znajdziesz gotowe szablony dla typowych tematów. Wysyłaj je w istotnych momentach.

  • Potwierdzenie rezerwacji: wyślij wiadomość powitalną, aby się przedstawić i zapytać gości, czy mają jakieś pytania lub specjalne prośby, np. dotyczące konkretnych potrzeb lub preferencji żywieniowych.
  • Przygotowanie: pomóż gościom w pełni wykorzystać atrakcję, określając oczekiwania, na przykład wysyłając prognozę pogody ze wskazówkami, co należy ubrać lub zabrać ze sobą.
  • Przed atrakcją: skontaktuj się z gośćmi z 24-godzinnym wyprzedzeniem, aby przypomnieć im o godzinie rozpoczęcia i miejscu spotkania, podając jasne wskazówki dojazdu.
  • Po zakończeniu atrakcji: podziel się swoimi rekomendacjami i poproś gości o opinię oraz publiczną recenzję.

Dodanie zdjęć lub filmów do szybkich odpowiedzi może pomóc Ci się przedstawić, pokazać miejsce spotkania lub uchwycić najważniejsze momenty atrakcji. Na przykład, jeśli podczas atrakcji zrobisz zdjęcia swoich gości, dołącz kilka z nich do szybkiej odpowiedzi „po atrakcji”, zanim ją wyślesz.

Pliki możesz dołączać do wiadomości w dowolnym momencie po potwierdzeniu rezerwacji. Zdjęcia możesz wysyłać w formacie PNG lub JPG (do 50 MB), a filmy w formacie MP4 lub MOV (do 100 MB i 60 sekund).

Faktyczny wygląd tych funkcji na koncie użytkownika może się różnić w zależności od lokalizacji. Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
4 gru 2025
Czy udało nam się pomóc?