Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Odpowiedzi na pytania podróżnych dotyczące COVID-19

    Odpowiedzi na pytania podróżnych dotyczące COVID-19

    Dowiedz się, jakie opcje anulowania i nowe programy wprowadziliśmy, żeby Ci pomóc.
    Autor: Airbnb, 10 mar 2020
    Przeczytasz w 5 min
    Zaktualizowano 12 sie 2020

    Zdajemy sobie sprawę, że COVID-19 wywołuje niepewność w związku z podróżowaniem. Aby wesprzeć podróżnych, śledzimy Wasze pytania i odpowiadamy na niektóre z nich. Będziemy aktualizować tę stronę w miarę rozwoju sytuacji i dostępności kolejnych odpowiedzi.

    Muszę anulować moją podróż. Jakie mam opcje?
    Goście, którzy nie mogą podróżować z powodu COVID-19, a dokonali rezerwacji najpóźniej 14 marca 2020 r., mogą kwalifikować się do anulowania bez opłat. Dowiedz się więcej o naszej polityce okoliczności wyjątkowych

    Zajrzyj też do zakładki Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb po więcej szczegółów na temat aktualnych opcji anulowania. Jeśli podróżowanie nadal będzie utrudnione, opcje te mogą ulec zmianie w nadchodzących tygodniach.

    Jeśli musisz zmienić swoje plany, anuluj z jak największym wyprzedzeniem, aby dać gospodarzowi szansę na otrzymanie innej rezerwacji.

    Pamiętaj jednak, że gościom, którzy dokonają nowej rezerwacji po 14 marca, nie przysługuje zwrot zgodnie z polityką okoliczności wyjątkowych, jeśli anulują pobyt z powodu COVID-19 (chyba że zachorują).

      Mam podróż zarezerwowaną niedawno na Airbnb, ale pandemia COVID-19 wpłynęła na moje plany. Czy mogę anulować rezerwację?
      Gościom, którzy dokonają nowej rezerwacji po 14 marca, nie przysługuje zwrot zgodnie z polityką okoliczności wyjątkowych, jeśli anulują pobyt z powodu COVID-19 (chyba że zachorują). Więcej informacji na temat opcji anulowania znajdziesz w zakładce Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

        Chcę zarezerwować podróż, ale nie wiem, jak sytuacja związana z COVID-19 będzie się dalej rozwijać. Co mam zrobić?
        To zrozumiałe, że możesz mieć wątpliwości co do rezerwowania przyszłych podróży już teraz. Zdecydowanie zalecamy gościom, żeby uważnie zapoznawali się z zasadami anulowania każdej swojej rezerwacji. Goście, którzy dokonają nowej rezerwacji po 14 marca, nie otrzymają zwrotu kosztów zgodnie z polityką okoliczności wyjątkowych, jeśli anulują pobyt z powodu COVID-19 – chyba że zachorują.

        Zalecamy wybieranie ofert z elastycznymi zasadami anulowania – dodaliśmy filtry, które ułatwią Ci ich wyszukiwanie i rezerwowanie.

        Jak mogę znaleźć miejsce na pobyt z elastycznymi zasadami anulowania?
        To gospodarze ustalają zasady anulowania i mogą wybrać zasady elastyczne, średnio rygorystyczne lub rygorystyczne. Szczegółowe informacje na temat zasad anulowania znajdziesz na stronie głównej każdej oferty. Dodaliśmy nowy filtr, aby ułatwić Ci wyszukiwanie miejsc, w których obowiązują elastyczne zasady anulowania – dowiedz się więcej o nowym filtrze

        Co to jest polityka okoliczności wyjątkowych?
        Polityka okoliczności wyjątkowych Airbnb umożliwia gościom i gospodarzom anulowanie rezerwacji bez opłat w przypadku poważnych urazów lub chorób, klęsk żywiołowych, ograniczeń podróżowania i innych nieprzewidzianych zdarzeń. W reakcji na ogłoszenie pandemii COVID-19 przez WHO ustaliliśmy, że goście, którzy musieli zmienić swoje plany wyjazdowe z powodu COVID-19, mogą otrzymać pełny zwrot kosztów lub środki na podróże. Więcej informacji na temat opcji anulowania znajdziesz w zakładce Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

        Mam rezerwację podróży na Airbnb, ale nie mogę zdecydować, czy ją zrealizować. Co mam robić?
        W wielu społecznościach wydano lokalne komunikaty dla podróżnych lub wprowadzono tymczasowe ograniczenia dotyczące zakwaterowania (w tym wynajmów krótkoterminowych). Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twój pobyt może być utrudniony, zajrzyj w Centrum pomocy do sekcji poświęconej ograniczeniom i wytycznym dotyczącym podróży. Więcej na temat naszej pomocy dla społeczności w tym trudnym okresie znajdziesz w najnowszych materiałach na temat COVID-19Centrum wiedzy.

        Mam zarezerwowaną standardową atrakcję na Airbnb. Co muszę wiedzieć?
        W większości krajów wstrzymaliśmy standardowe atrakcje od 18 marca. Podjęliśmy tę trudną decyzję, ponieważ atrakcje z założenia mają zbliżać ludzi, a organizacje ochrony zdrowia na całym świecie zalecają ograniczanie tego typu interakcji – to najlepszy sposób, żeby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Goście z kwalifikującymi się anulowaniami otrzymali kupon o wartości 25 USD – mamy nadzieję, że zachęci ich to do rezerwowania atrakcji w przyszłości.

        W niektórych krajach zaczęliśmy ponownie uruchamiać standardowe atrakcje. Poznaj szczegóły ponownego uruchomienia atrakcji

        Tymczasem z radością ogłaszamy uruchomienie atrakcji online. Niezależnie od tego, czy chcesz zdobyć nowe umiejętności, nawiązać kontakt ze znajomymi w ramach ciekawych zajęć, czy też realizować zadania integrujące współpracowników – teraz możesz to zrobić w zaciszu własnego domu. Atrakcji online jest bardzo wiele: od zgłębiania tajników magii przez gotowanie z marokańską rodziną po medytacje z buddyjskim mnichem. Dowiedz się więcej na stronie Airbnb.pl/online-experiences

        Codziennie pojawia się więcej nowych informacji o COVID-19. Gdzie znajdę najbardziej rzetelne informacje?
        Codziennie aktualizujemy stronę Airbnb.pl/COVID – tam znajdziesz najnowsze informacje i przydatne wskazówki. We wszystkich kwestiach dotyczących Twojego regionu lub podróży zalecamy stosowanie się do wskazówek władz państwowych i instytucji medycznych.

        Gospodarz właśnie anulował moją rezerwację. Co teraz?
        Zdajemy sobie sprawę, że nawet uzasadnione anulowanie rezerwacji nie jest przyjemne. Wielu gospodarzy anuluje rezerwacje, bo ucierpieli w wyniku pandemii COVID-19 albo zależy im na bezpieczeństwie naszej społeczności. Przeczytaj ten artykuł dotyczący odpowiedzialnych podróży w naszym Centrum pomocy, by uzyskać więcej informacji.

        Jeśli rezerwację anulował gospodarz, może przysługiwać Ci pełny zwrot kosztów. Szczegółowe informacje na temat zwrotu znajdziesz w sekcji Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

        Jeśli nadal musisz wyjechać, mamy nadzieję, że znajdziesz inną ofertę na Airbnb. Życzymy bezpiecznej podróży.

        Co mogę zrobić, jeśli nie odpowiada mi pobyt u gospodarza?
        Airbnb nie ustaje w działaniach na rzecz integracji społecznej. Dobro naszej społeczności zawsze jest dla nas najważniejsze – a szczególnie w tych trudnych czasach. Zanim anulujesz rezerwację, pamiętaj, że na Airbnb obowiązuje polityka antydyskryminacyjna. Pamiętaj, aby traktować każdego gospodarza z szacunkiem. W praktyce oznacza to zachowywanie tych samych standardów przy każdej rezerwacji i anulowaniu. Przygotowaliśmy kilka przydatnych wskazówek i odpowiedzi na pytania.

        Zasady anulowania wybrane przez gospodarza uniemożliwiają mi uzyskanie zwrotu. Dlaczego?
        Airbnb to społeczność gości i gospodarzy, którzy spotykają się za pośrednictwem platformy. To gospodarze decydują o tym, jaki będzie koszt wynajmu, określają zasady korzystania z domu i wybierają zasady anulowania. W wielu przypadkach zyski płynące z Airbnb to główny dochód gospodarzy, dlatego nie zawsze mogą sobie oni pozwolić na odstępstwo od zasad.

        Mam zarezerwowany pobyt na Airbnb w związku z wydarzeniem, które zostało odwołane. Czy mogę anulować rezerwację?
        Wielu naszych podróżnych rezerwuje miejsca pobytu na Airbnb na wydarzenia takie jak Coachella, SXSW, Mobile World Congress i inne. Jeśli wydarzenie zostało odwołane, a Twoja rezerwacja nie jest objęta naszą polityką okoliczności wyjątkowych, sprawdź zasady anulowania swojej rezerwacji. Możesz też napisać bezpośrednio do swojego gospodarza. Nasi gospodarze dysponują narzędziem umożliwiającym dokonywanie zwrotów za rezerwacje, które nie są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych.

        Mam rezerwację oferty Airbnb Luxe na terenie objętym epidemią. Czy moja sytuacja podlega polityce okoliczności wyjątkowych?
        Nasza polityka okoliczności wyjątkowych nie obejmuje rezerwacji Airbnb Luxe ani Luxury Retreats – podlegają one odrębnym zasadom zwrotów dla gości Luxe.

        Potrzebuję pomocy. Gdzie mogę znaleźć materiały online?
        Rozumiemy, że brak natychmiastowej odpowiedzi bywa frustrujący. Dokładamy wszelkich starań, aby udzielić Ci niezbędnej pomocy i przekazać potrzebne informacje, dlatego – poza wsparciem telefonicznym, e-mailowym i na czacie – uruchomiliśmy stronę Airbnb.pl/COVID.

        Wiele kwestii można wyjaśnić online. Możesz również poszukać odpowiedzi w naszym Centrum pomocy.

        Mam jeszcze pytania. Z kim mogę się skontaktować?
        Ze względu na powszechny wpływ COVID-19 na podróże na całym świecie, nasz zespół obsługi społeczności odbiera bardzo dużo telefonów i wiadomości. Jeśli Twoja sytuacja wymaga interwencji pracownika zespołu obsługi społeczności, będziemy wdzięczni, gdy pomożesz nam zająć się w pierwszej kolejności pilnymi zgłoszeniami. Jeśli do rozpoczęcia pobytu lub atrakcji zostało Ci więcej niż 72 godziny, skontaktuj się z nami bliżej daty zameldowania.

        W międzyczasie skorzystaj z przygotowanych przez nas narzędzi, które mogą Ci pomóc w samodzielnym rozwiązaniu problemów. Więcej informacji i materiałów znajdziesz na stronie Airbnb.pl/COVID lub w Centrum pomocy.

        Wiemy, jak negatywny wpływ na podróżowanie ma COVID-19 – dlatego chcemy pomóc. Dziękujemy, że współpracujecie z nami, aby zapewnić bezpieczeństwo naszej społeczności.

        Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

        Airbnb
        10 mar 2020
        Czy udało nam się pomóc?

        To może Ci się spodobać

        To może Ci się spodobać