Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Odpowiedzi na pytania podróżnych dotyczące COVID-19

    Odpowiedzi na pytania podróżnych dotyczące COVID-19

    Dowiedz się, jakie opcje anulowania i nowe programy wprowadziliśmy, żeby Ci pomóc.
    Autor: Airbnb, 10 mar 2020
    Przeczytasz w 7 min

    Zaktualizowano 31 marca 2020 r.

    Zdajemy sobie sprawę, że koronawirus (COVID-19) wywołuje obawy w związku z podróżowaniem. Aby wesprzeć podróżnych, śledzimy Wasze pytania i odpowiadamy na niektóre z nich. Będziemy aktualizować tę stronę w miarę rozwoju sytuacji i dostępności kolejnych odpowiedzi.

    Muszę anulować moją podróż. Jakie mam opcje?
    Ze względu na epidemię COVID-19 goście z rezerwacjami dokonanymi najpóźniej 14 marca 2020 r., z zameldowaniem między 14 marca a 31 maja 2020 r., będą mogli anulować rezerwację, jeśli nie mogą podróżować z powodu COVID-19, a my rozszerzyliśmy opcje anulowania na tych gości. Szczegółowe informacje na temat opcji anulowania znajdziesz w zakładce Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

    Jeśli musisz zmienić plany, anuluj rezerwację najpóźniej 7 dni przed przyjazdem, aby uprzedzić gospodarza jak najszybciej. Jeśli anulujesz rezerwację z powodu COVID-19, dzięki funduszowi (250 mln USD) przeznaczonemu na wsparcie gospodarzy Airbnb przekaże gospodarzowi część kwoty, którą ten zyskałby z Twojej rezerwacji. W ten sposób chcemy złagodzić skutki finansowe tej kryzysowej sytuacji, które dotykają naszych gości i gospodarzy. Więcej informacji znajdziesz na stronie Airbnb.pl/250MSupport.

    Rezerwacje dokonane po 14 marca są jednak objęte normalnymi zasadami anulowania wybranymi przez gospodarza danej oferty.

      Mam podróż zarezerwowaną niedawno na Airbnb, ale pandemia COVID-19 wpłynęła na moje plany. Czy mogę anulować rezerwację?
      To trudny czas na podróżowanie. Chcemy zapewnić Ci wszystkie informacje, które są niezbędne do podjęcia decyzji korzystnych dla Ciebie i Twoich bliskich. W reakcji na ogłoszenie pandemii COVID-19 przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) rozszerzyliśmy naszą ofertę anulowania na gości z rezerwacjami dokonanymi najpóźniej 14 marca z zameldowaniem przypadającym na okres między 14 marca a 31 maja 2020 roku. Więcej informacji na temat rezerwacji znajdziesz w sekcji Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

      Jeśli data Twojego zameldowania przypada na 1 czerwca lub później, możesz zmienić lub anulować tę rezerwację zgodnie z zasadami anulowania wybranymi przez gospodarza. Więcej szczegółów na temat opcji anulowania znajdziesz w sekcjiPodróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

        * Nie dotyczy to podróży krajowych w Chinach kontynentalnych. Więcej informacji znajdziesz tutaj. Rezerwacje Luxe lub Luxury Retreats podlegają oddzielnym Zasadom zwrotów dla gości Luxe.

        Chcę zarezerwować podróż, ale nie wiem, jak sytuacja związana z COVID-19 będzie się dalej rozwijać. Co mam zrobić?
        To zrozumiałe, że możesz mieć wątpliwości co do rezerwowania już teraz przyszłych podróży. Zdecydowanie zalecamy gościom, żeby uważnie zapoznawali się z zasadami anulowania każdej swojej rezerwacji i wybierali oferty, które zapewniają elastyczność. Nasza polityka okoliczności wyjątkowych nie obejmuje anulowania rezerwacji w związku z COVID-19, które zostały dokonane po 14 marca, ani wszelkich rozpoczętych rezerwacji.

        Zalecamy wybieranie ofert z elastycznymi zasadami anulowania – dodaliśmy filtry, które ułatwią Ci ich wyszukiwanie i rezerwowanie.

        Jak mogę znaleźć miejsce na pobyt z elastycznymi zasadami anulowania?
        To gospodarze ustalają zasady anulowania i mogą wybrać elastyczne, średnio rygorystyczne lub rygorystyczne. Szczegółowe informacje na temat zasad anulowania znajdziesz na stronie głównej każdej oferty. Dodaliśmy nowy filtr, aby ułatwić Ci wyszukiwanie miejsc, w których obowiązują elastyczne zasady anulowania. Dowiedz się więcej o nowym filtrze

        Co to jest polityka okoliczności wyjątkowych?
        Polityka okoliczności wyjątkowych Airbnb umożliwia gościom i gospodarzom anulowanie rezerwacji bez opłat w przypadku poważnych urazów lub chorób, klęsk żywiołowych, ograniczeń podróżowania i innych nieprzewidzianych zdarzeń. W odpowiedzi na ogłoszenie przez WHO pandemii COVID-19 rozszerzyliśmy tę politykę na cały świat i na wszystkie kwalifikujące się rezerwacje dokonane najpóźniej 14 marca z zameldowaniem między 14 marca a 31 maja. Jeśli minął już termin zameldowania, rezerwacja nie będzie objęta tą polityką.

        Mam rezerwację podróży na Airbnb, ale nie mogę zdecydować, czy ją zrealizować. Co mam robić?
        Zalecamy stosowanie się do wskazówek władz państwowych i medycznych. Aby ułatwić Ci podjęcie tej decyzji, przygotowaliśmy komunikaty dla podróżnych i przydatne materiały, w których znajdziesz informacje pomocne w podejmowaniu decyzji.

        Mam zarezerwowaną atrakcję Airbnb. Co muszę wiedzieć?
        Wstrzymujemy wszystkie atrakcje od 18 marca do przynajmniej 30 kwietnia 2020 roku. Podjęliśmy tę trudną decyzję, ponieważ atrakcje, z założenia, mają zbliżać ludzi, a organizacje zdrowia na całym świecie zalecają ograniczanie tego typu interakcji – to najlepszy sposób, żeby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Wszyscy goście, którzy dokonali rezerwacji w tym okresie, otrzymają powiadomienie o anulowaniu i kupon na kwotę 25 USD. Mamy nadzieję, że to zachęci gości do rezerwowania atrakcji w przyszłości. W tym artykule w Centrum pomocy znajdziesz najnowsze informacje.

        Codziennie pojawia się więcej nowych informacji o COVID-19. Gdzie znajdę najbardziej rzetelne informacje?
        Codziennie aktualizujemy stronę Airbnb.pl/COVID – tam znajdziesz najnowsze informacje i przydatne wskazówki. We wszystkich kwestiach dotyczących Twojego regionu lub podróży zalecamy stosowanie się do wskazówek władz państwowych i medycznych.

        Gospodarz właśnie anulował moją rezerwację. Co dalej?
        Zdajemy sobie sprawę, że nawet uzasadnione anulowanie rezerwacji nie jest przyjemne. Wielu gospodarzy, którzy anulują rezerwacje, albo ucierpiało w wyniku pandemii COVID-19, albo zależy im na bezpieczeństwie naszej społeczności.

        Jeśli rezerwację anulował gospodarz, może przysługiwać Ci pełny zwrot kosztów. Szczegółowe informacje na temat zwrotu znajdziesz w sekcji Podróże na stronie lub w aplikacji Airbnb.

        Jeśli nadal musisz podróżować, mamy nadzieję, że znajdziesz inną ofertę na Airbnb. Życzymy bezpiecznej podróży.

        Co mogę zrobić, jeśli nie odpowiada mi pobyt u gospodarza?
        Airbnb nie ustaje w działaniach na rzecz integracji społecznej. Dobro naszej społeczności zawsze jest dla nas najważniejsze – a szczególnie w tych trudnych czasach. Zanim anulujesz rezerwację, pamiętaj, że na Airbnb obowiązuje polityka antydyskryminacyjna. Pamiętaj, aby traktować każdego gospodarza z szacunkiem. W praktyce oznacza to zachowywanie tych samych standardów przy każdej rezerwacji i anulowaniu. Przygotowaliśmy wskazówki i odpowiedzi na pytania, które mogą Ci się przydać.

        Zasady anulowania wybrane przez gospodarza uniemożliwiają mi uzyskanie zwrotu. Dlaczego?
        Airbnb to społeczność gości i gospodarzy, którzy spotykają się za pośrednictwem platformy. To gospodarze decydują o tym, jaki będzie koszt wynajmu, określają zasady korzystania z domu i wybierają zasady anulowania. W wielu przypadkach zyski płynące z Airbnb to główny dochód gospodarzy, dlatego nie zawsze mogą sobie oni pozwolić na odstępstwo od zasad.

        Mam zarezerwowany pobyt na Airbnb w związku z wydarzeniem, które zostało odwołane. Czy mogę anulować rezerwację?
        Wielu naszych podróżnych rezerwuje miejsca pobytu na Airbnb na wydarzenia takie jak Coachella, SXSW, Mobile World Congress i inne. Jeśli wydarzenie zostało odwołane, a Twoja rezerwacja nie jest objęta naszą polityką okoliczności wyjątkowych, sprawdź zasady anulowania swojej rezerwacji. Możesz też napisać bezpośrednio do swojego gospodarza. Nasi gospodarze dysponują narzędziem umożliwiającym dokonywanie zwrotów za rezerwacje, które nie są objęte naszą Polityką okoliczności wyjątkowych.

        Mam rezerwację oferty Airbnb Luxe na terenie objętym epidemią. Czy moja sytuacja podlega polityce okoliczności wyjątkowych?
        Nasza polityka okoliczności wyjątkowych nie obejmuje rezerwacji Airbnb Luxe ani Luxury Retreats – podlegają one odrębnym zasadom zwrotów dla gości Luxe.

        Potrzebuję pomocy. Gdzie mogę znaleźć materiały online?
        Rozumiemy, że brak natychmiastowej odpowiedzi bywa frustrujący. Dokładamy wszelkich starań, aby udzielić Ci niezbędnej pomocy i przekazać potrzebne informacje, dlatego – poza wsparciem telefonicznym, e-mailowym i na czacie – uruchomiliśmy stronę Airbnb.com/COVID.

        Wiele kwestii można wyjaśnić online. Możesz również poszukać odpowiedzi w naszym Centrum pomocy.

        Mam jeszcze pytania. Z kim mogę się skontaktować?
        Ze względu na powszechny wpływ COVID-19 na globalne podróże, nasz zespół obsługi społeczności odbiera bardzo dużo telefonów i wiadomości. Jeśli Twoja sytuacja wymaga interwencji członka zespołu ds. obsługi społeczności, będziemy wdzięczni, gdy pomożesz nam zająć się w pierwszej kolejności pilnymi zgłoszeniami. Jeśli do rozpoczęcia pobytu lub atrakcji zostało Ci więcej niż 72 godziny, skontaktuj się z nami bliżej daty zameldowania.

        W międzyczasie możesz skorzystać z przygotowanych przez nas narzędzi, które mogą Ci pomóc w samodzielnym rozwiązaniu problemów. Więcej informacji i materiałów znajdziesz na stronie Airbnb.com/COVID lub w Centrum pomocy.

        Wiemy, jak negatywny wpływ na podróżowanie ma COVID-19 – dlatego chcemy pomóc. Dziękujemy, że współpracujecie z nami, aby zapewnić bezpieczeństwo naszej społeczności.

        Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

        Airbnb
        10 mar 2020
        Czy udało nam się pomóc?