Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak poradzić sobie z recenzją odwetową

Poproś o usunięcie opinii, które są niezgodne z naszymi zasadami pisania recenzji.
Autor: Airbnb, 16 lis 2022
Zaktualizowano 24 lut 2025

Gospodarze powinni czuć się komfortowo i przyjmować gości bez obaw, że mogą dostać recenzje odwetowe. Możesz poprosić o usunięcie opinii, które Twoim zdaniem są niezgodne z naszymi zasadami pisania recenzji – na przykład takich, które mają charakter odwetowy.

Przesyłanie prośby o usunięcie odwetowej recenzji

Recenzje odwetowe to stronnicze opinie, które goście mogą napisać po tym, jak zgłosisz poważne naruszenie zasad, na przykład:

  • uszkodzenie mienia,
  • przekroczenie terminu rezerwacji,
  • naruszanie standardowego regulaminu domu,
  • zorganizowanie w wynajętym miejscu imprezy lub wydarzenia bez zgody gospodarza.

Załóżmy, że gość palił w domu wbrew regulaminowi. Informujesz gościa, że w salonie pozostały niedopałki papierosów, i przesyłasz prośbę o odszkodowanie z powodu poniesionych kosztów gruntownego sprzątania. W odpowiedzi Twój gość odmawia zapłaty i publikuje recenzję pełną negatywnych uwag. Możesz zakwestionować taką recenzję, a my zbadamy, czy kwalifikuje się ona do usunięcia.

Dowiedz się, jak poprosić o usunięcie recenzji

Wysłanie prośby o usunięcie recenzji nie gwarantuje, że ją usuniemy. Poprosimy Cię o wskazanie, dlaczego dana opinia jest niezgodna z naszymi zasadami pisania recenzji. Możesz przekazać nam wszelkie szczegóły i dokumenty dotyczące naruszenia zasad, takie jak zdjęcia lub wątki wiadomości z gośćmi.

Twoja dokumentacja powinna wskazywać, że doszło do wyraźnego naruszenia zasad. Musi z niej również jasno wynikać, że do napisania recenzji odwetowej mogło doprowadzić zgłoszenie naruszenia zasad zespołowi Airbnb lub gościowi.

Warto prowadzić całą komunikację z gośćmi na karcie Wiadomości, aby obsługa klienta Airbnb mogła łatwo zapoznać się z tą dokumentacją.

Wiemy od gospodarzy, że nasze zasady dotyczące recenzji odwetowych pomogły im przyjmować gości bez obaw o negatywne konsekwencje. Leanne, gospodyni, mówi: „Odwetowa recenzja mojej oferty została niezwłocznie sprawdzona i usunięta, gdy o to poprosiłam. Poczułam, że mam prawdziwe wsparcie ze strony Airbnb”.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
16 lis 2022
Czy udało nam się pomóc?