Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak przygotować swój dom i przebywających w nim gości na wypadek pożarów

Te porady ekspertów pomogą Ci ograniczyć ryzyko i poinstruować gości, jak mogą uniknąć zagrożenia.
Autor: Airbnb, 5 sie 2022
Zaktualizowano 8 sie 2024

Bezpieczeństwo gospodarzy i gości traktujemy bardzo poważnie. Nasza Koalicja Doradcza ds. Zaufania i Bezpieczeństwa nawiązała współpracę z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Komendantów Straży Pożarnych (IAFC), aby udostępnić materiały opublikowane w ramach programu „Ready, Set, Go!” .

Chociaż jest on kierowany do odbiorców w Stanach Zjednoczonych, te wskazówki mogą być przydatne w wielu miejscach dotkniętych pożarami na całym świecie. Oto kilka sugestii IAFC dotyczących ograniczania ryzyka i informowania gości o zagrożeniu związanym z pożarami.

Ograniczanie ryzyka pożarów

Planowanie z wyprzedzeniem może pomóc chronić Ciebie, gości i Twoją nieruchomość. IAFC sugeruje podjęcie następujących kroków:

  • Usuń wysoką roślinność w odległości dziewięciu metrów wokół domu, garażu i innych budynków, aby utworzyć bezpieczną strefę.
  • Używaj twardych powierzchni, takich jak beton, kamień lub kostka brukowa, w odległości 1,5 metra wokół podstawy domu.
  • Jeśli uprawiasz ogródek w pobliżu domu, powinny tam rosnąć tylko niskie i odporne na ogień rośliny zielne.
  • Usuń nisko zwisające gałęzie, aby między trawami, krzewami i wyższymi drzewami zachowana była odległość co najmniej dwóch metrów.

Zarejestruj się, aby otrzymywać alerty o zagrożeniach w miejscu, w którym znajduje się Twoja nieruchomość. Wiele lokalnych, regionalnych i krajowych instytucji państwowych oferuje tę usługę. Szczegółowe informacje znajdziesz na ich stronach internetowych.

Informowanie gości o zagrożeniu pożarami

Goście podróżujący z miejsc, w których zazwyczaj nie występuje zagrożenie pożarami, mogą nie być świadomi ryzyka. Możesz pomóc im się przygotować dzięki tym wskazówkom IAFC:

  • Do regulaminu domu dodaj podstawowe informacje na temat okresu zagrożenia pożarami i ograniczeń dotyczących palenia.
  • W dobrze widocznym miejscu Twojego domu (np. na lodówce lub stoliku kawowym) zostaw listę numerów do lokalnych służb ratunkowych.
  • Udostępnij gościom mapę okolicy, na której wyraźnie zaznaczono adres Twojego obiektu, nazwy pobliskich ulic, kilka różnych dróg ewakuacyjnych i bezpieczne miejsca, do których można się udać w razie potrzeby. Podaj nazwę okolicy, w której znajduje się obiekt.
  • Zachęć gości do zarejestrowania się w serwisie wysyłającym lokalne alerty bezpieczeństwa i sprawdzania na bieżąco informacji o trwających pożarach, nawet jeśli nie występują one akurat w pobliżu Twojego domu.
  • Poinformuj gości, że nie muszą czekać na nakaz ewakuacji, żeby opuścić dom. Mogą potrzebować dodatkowego czasu na odnalezienie się w okolicy, jeśli jej dobrze nie znają.

Aby uzyskać więcej informacji na temat przygotowania się na okoliczność pożarów, skontaktuj się z lokalną strażą pożarną. Jeśli jesteś w USA, możesz również skorzystać z serwisu Ready, Set, Go!, aby dowiedzieć się więcej i stworzyć awaryjny plan działania.

Postępowanie w przypadku anulowania rezerwacji

Zasady anulowania, które wybierzesz dla swojej oferty, zazwyczaj określają zwroty dla gości w przypadku anulowanych rezerwacji, chyba że Ty i gość uzgodnicie inaczej. Jeśli w miejscu, gdzie dokonano rezerwacji, wystąpią poważne zdarzenia uniemożliwiające jej zrealizowanie lub stanowiące ku temu przeszkodę prawną, może mieć zastosowanie polityka Airbnb dotycząca poważnych zakłóceń działalności

W sytuacji, do której ma zastosowanie polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności, możesz anulować rezerwację bez żadnych opłat lub negatywnych konsekwencji, a kalendarz oferty zostanie zablokowany w tym terminie. Jeśli sytuacja ma wpływ na rezerwację gości, oni również mogą ją anulować i otrzymać pełny zwrot kosztów. Jeśli Ty lub Twoi goście anulujecie rezerwację objętą tą polityką, nie otrzymasz wypłaty.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
Airbnb
5 sie 2022
Czy udało nam się pomóc?