Jak przygotować swój dom i przebywających w nim gości na wypadek pożarów

Te porady ekspertów pomogą Ci ograniczyć ryzyko i poinstruować gości, jak mogą uniknąć zagrożenia.
Autor: Airbnb, 5 sie 2022
Zaktualizowano 8 sie 2024

Bezpieczeństwo gospodarzy i gości traktujemy bardzo poważnie. Nasza Koalicja Doradcza ds. Zaufania i Bezpieczeństwa nawiązała współpracę z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Komendantów Straży Pożarnych (IAFC), aby udostępnić materiały opublikowane w ramach programu „Ready, Set, Go!” .

Chociaż jest on kierowany do odbiorców w Stanach Zjednoczonych, te wskazówki mogą być przydatne w wielu miejscach dotkniętych pożarami na całym świecie. Oto kilka sugestii IAFC dotyczących ograniczania ryzyka i informowania gości o zagrożeniu związanym z pożarami.

Ograniczanie ryzyka pożarów

Planowanie z wyprzedzeniem może pomóc chronić Ciebie, gości i Twoją nieruchomość. IAFC sugeruje podjęcie następujących kroków:

  • Usuń wysoką roślinność w odległości dziewięciu metrów wokół domu, garażu i innych budynków, aby utworzyć bezpieczną strefę.
  • Używaj twardych powierzchni, takich jak beton, kamień lub kostka brukowa, w odległości 1,5 metra wokół podstawy domu.
  • Jeśli uprawiasz ogródek w pobliżu domu, powinny tam rosnąć tylko niskie i odporne na ogień rośliny zielne.
  • Usuń nisko zwisające gałęzie, aby między trawami, krzewami i wyższymi drzewami zachowana była odległość co najmniej dwóch metrów.

Zarejestruj się, aby otrzymywać alerty o zagrożeniach w miejscu, w którym znajduje się Twoja nieruchomość. Wiele lokalnych, regionalnych i krajowych instytucji państwowych oferuje tę usługę. Szczegółowe informacje znajdziesz na ich stronach internetowych.

Informowanie gości o zagrożeniu pożarami

Goście podróżujący z miejsc, w których zazwyczaj nie występuje zagrożenie pożarami, mogą nie być świadomi ryzyka. Możesz pomóc im się przygotować dzięki tym wskazówkom IAFC:

  • Do regulaminu domu dodaj podstawowe informacje na temat okresu zagrożenia pożarami i ograniczeń dotyczących palenia.
  • W dobrze widocznym miejscu Twojego domu (np. na lodówce lub stoliku kawowym) zostaw listę numerów do lokalnych służb ratunkowych.
  • Udostępnij gościom mapę okolicy, na której wyraźnie zaznaczono adres Twojego obiektu, nazwy pobliskich ulic, kilka różnych dróg ewakuacyjnych i bezpieczne miejsca, do których można się udać w razie potrzeby. Podaj nazwę okolicy, w której znajduje się obiekt.
  • Zachęć gości do zarejestrowania się w serwisie wysyłającym lokalne alerty bezpieczeństwa i sprawdzania na bieżąco informacji o trwających pożarach, nawet jeśli nie występują one akurat w pobliżu Twojego domu.
  • Poinformuj gości, że nie muszą czekać na nakaz ewakuacji, żeby opuścić dom. Mogą potrzebować dodatkowego czasu na odnalezienie się w okolicy, jeśli jej dobrze nie znają.

Aby uzyskać więcej informacji na temat przygotowania się na okoliczność pożarów, skontaktuj się z lokalną strażą pożarną. Jeśli jesteś w USA, możesz również skorzystać z serwisu Ready, Set, Go!, aby dowiedzieć się więcej i stworzyć awaryjny plan działania.

Postępowanie w przypadku anulowania rezerwacji

Zasady anulowania, które wybierzesz dla swojej oferty, zazwyczaj określają zwroty dla gości w przypadku anulowanych rezerwacji, chyba że Ty i gość uzgodnicie inaczej. Jeśli w miejscu, gdzie dokonano rezerwacji, wystąpią poważne zdarzenia uniemożliwiające jej zrealizowanie lub stanowiące ku temu przeszkodę prawną, może mieć zastosowanie polityka Airbnb dotycząca poważnych zakłóceń działalności

W sytuacji, do której ma zastosowanie polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności, możesz anulować rezerwację bez żadnych opłat lub negatywnych konsekwencji, a kalendarz oferty zostanie zablokowany w tym terminie. Jeśli sytuacja ma wpływ na rezerwację gości, oni również mogą ją anulować i otrzymać pełny zwrot kosztów. Jeśli Ty lub Twoi goście anulujecie rezerwację objętą tą polityką, nie otrzymasz wypłaty.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
Airbnb
5 sie 2022
Czy udało nam się pomóc?