Nowe sposoby, żeby goście odkryli Twoją ofertę

Uzyskaj odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące naszej aktualizacji z maja 2022 roku.
Autor: Airbnb, 11 maj 2022
Przeczytasz w 4 minuty
Zaktualizowano 11 maj 2022

Highlights

Najbardziej niezapomniane wyprawy często wynikają ze zwykłej chęci ucieczki od codzienności. Aby wybrać miejsce i czas wyjazdu, podróżujący często szukają pomysłów online, próbując wymyślić idealny plan. Dlatego wprowadzamy zupełnie nowy sposób na odkrywanie Airbnb i wspaniałych ofert – takich jak Twoja.

Letnia edycja Airbnb 2022 to największa od dekady zmiana w Airbnb. Całkowicie nowy układ serwisu wyświetla oferty w 56 kategoriach Airbnb, ułatwiając gościom znalezienie i zarezerwowanie miejsc, o których istnieniu nie mieli pojęcia. Oferuje także innowacyjną funkcję pobytów dzielonych, która pozwala gościom rozdzielić dłuższy pobyt między dwa domy.

Jako gospodarz możesz skorzystać z tych nowych funkcji, dbając o to, by Twoja oferta zawierała pełne informacje, aktualną dostępność i zdjęcia wysokiej jakości.

Więcej możliwości wyróżnienia się

Nowy układ serwisu Airbnb sprawia, że Twoja oferta – niezależnie od tego, czy jest to pokój współdzielony, prywatny, czy całe miejsce – może teraz zostać odkryta przez większą liczbę gości już na etapie planowania podróży.

Oto funkcje, które umożliwiają gościom znalezienie Twojej oferty:

  • Kategorie Airbnb. Za każdym razem, gdy goście otwierają aplikację, mogą zobaczyć wspaniałe oferty pobytu od razu dostępne do zarezerwowania.
  • Pobyty dzielone. Wyniki wyszukiwania pobytów trwających co najmniej siedem nocy obejmują teraz możliwość podzielenia podróży na dwa miejsca.
  • Większa elastyczność. Goście mogą wyszukiwać miejsca na pobyt bez podawania konkretnych terminów i lokalizacji – korzystając z funkcji, które wprowadziliśmy w zeszłym roku – lub zawęzić wyniki według swoich potrzeb.

Jak działają kategorie Airbnb

Gdy goście wchodzą na Airbnb, na górze mogą zobaczyć kategorie grupujące oferty w kolekcje na podstawie wyjątkowego stylu, lokalizacji lub atrakcji dostępnych w okolicy. Kategorie przedstawiają miejsca na pobyt, których wspólną cechą są na przykład niesamowite widoki lub profesjonalne kuchnie, bliskość jeziora lub parku narodowego albo dostęp do pól golfowych czy możliwość uprawiania surfingu.

Gdy goście szukają obiektów w określonym miejscu, uzyskują wyniki podobnie jak poprzednio – w kategorii „Wszystkie domy”. Teraz znajdą też jednak dodatkowe kategorie dobrane na podstawie określonej lokalizacji, co pozwoli im odkryć jeszcze więcej wspaniałych domów w obszarze wyszukiwania lub w jego pobliżu.

Oferty mogą również pojawiać się w wielu kategoriach jednocześnie. Jeśli w domku nad jeziorem znajduje się profesjonalna kuchnia, oferta – oprócz wyników wyszukiwania dla danej lokalizacji – może pojawić się w kategoriach „W pobliżu jeziora” i „Kuchnie profesjonalne”.

Jedną z najbardziej wyjątkowych nowych kategorii są „Stylowe domy”. To kolekcja ponad 20 000 domów wybranych ze względu na wyjątkową architekturę i estetykę wnętrz. Ta kategoria obejmuje obiekty zaprojektowane przez renomowanych architektów, takich jak Frank Lloyd Wright i Zaha Hadid, budynki, które były opisywane w branżowych publikacjach, a także miejsca oferowane przez gospodarzy, którzy wykonali wyjątkową pracę polegającą na realizacji własnych projektów.

Zupełnie nowy układ graficzny wyświetla oferty pobytu uporządkowane według 56 kategorii Airbnb, takich jak stylowe domy, obiekty na wsi i domki na drzewie.

Do kategorii Airbnb należą na przykład: „Niesamowite widoki”, „W pobliżu plaży”, „Biwakowanie”, „Kuchnie profesjonalne”, „Na wsi”, „Kreatywne przestrzenie”, „Golf”, „Domy historyczne”, „Legendarne miasta”, „Parki narodowe”, „Narciarstwo”, „Surfing”, „W tropikach” i „Winnice”.

Te kategorie to dopiero początek nowego sposobu wyszukiwania, który pozwala gościom odkrywać więcej miejsc niż kiedykolwiek wcześniej. W przyszłości wprowadzimy jeszcze więcej kategorii, które prezentują wyjątkowe funkcje i lokalizacje obiektów oferowanych przez naszych gospodarzy. Wierzymy, że kategorie są przyszłością wyszukiwania, a na Airbnb istnieje kategoria dla każdego domu i każdego gospodarza.

Przydzielenie domu do danej kategorii poprzedza staranny proces doboru. Za pomocą sztucznej inteligencji oceniamy miliony aktywnych ofert na Airbnb i analizujemy nazwy obiektów, opisy ofert, podpisy pod zdjęciami i recenzje gości. Dlatego tak ważne jest, żeby informacje o Twojej ofercie były zawsze aktualne i kompletne.

Jak działają pobyty dzielone

Goście mogą przeglądać i rezerwować wszystkie oferty z elastycznością, której potrzebują w danym momencie. Funkcja pobytów dzielonych daje możliwość przyjmowania gości większej liczbie gospodarzy.

Gdy goście szukają pobytu trwającego tydzień lub dłużej, pobyty dzielone automatycznie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Podczas przewijania kategorii „Wszystkie domy” goście będą mieli możliwość podzielenia pobytu na dwa domy w tej samej lokalizacji.

Gdy goście szukają pobytów trwających co najmniej 14 dni, funkcja pobytów dzielonych może zwiększyć liczbę wyników o 40%.*

W przeszłości, gdy goście szukali pobytu na miesiąc, a Twój dom w tym czasie był dostępny tylko na dwa tygodnie, Twoja oferta nie wyświetliłaby się w wynikach wyszukiwania. Dzięki pobytom dzielonym Twoja oferta może zostać połączona z inną, aby zapewnić gościom dom na cały okres podróży.

Każdy pobyt dzielony łączy dwa obiekty pasujące do lokalizacji, rodzaju obiektu i udogodnień podanych w kryteriach wyszukiwania. Jeśli rodzina szuka na przykład całego domu z ułatwieniami dostępu, takimi jak wejście bez schodów lub drzwi pozwalające na swobodny wjazd osobie na wózku, nowa funkcja połączy dwie oferty, które mają te udogodnienia.

Gdy goście rezerwują pobyt dzielony, gospodarze otrzymują oddzielne prośby o rezerwację. Twoja cena i regulamin domu dotyczą liczby zarezerwowanych noclegów, jak w przypadku każdej innej rezerwacji.

Co możesz zrobić, aby podróżni Cię odkryli

Nowe funkcje Airbnb pozwalają Ci dotrzeć z ofertą do większej liczby osób w większej liczbie miejsc niż kiedykolwiek wcześniej. Oto kilka sposobów na wyróżnienie swojej oferty:

  1. Podkreśl, co sprawia, że Twoje miejsce jest wyjątkowe, za pomocą wysokiej jakości zdjęć. Zdjęcia dobrze pokazujące dom – czy to wykonane przez profesjonalistę, czy zrobione po prostu Twoim smartfonem – mogą sprawić, że Twoja oferta bardziej spodoba się gościom.
  2. Przejrzyj listę udogodnień, żeby sprawdzić, czy na liście nie ma czegoś nowego. Dodaj lub zaktualizuj wszystkie udogodnienia dostępne w Twoim domu, pamiętając zwłaszcza o najpopularniejszych udogodnieniach oczekiwanych przez gości. Dzięki temu Twoja oferta trafi do odpowiednich kategorii.
  3. Zrób test prędkości Wi-Fi. Niezawodny dostęp do internetu to dla gości informacja, że podczas pobytu będą mogli swobodnie pracować i komunikować się online.
  4. Zastanów się, czy Twoje miejsce jest dostępne dla wszystkich podróżnych. Dodaj zdjęcia i opis ułatwień dostępu, takich jak bezprogowe wejście i szerokie drzwi, co pozwoli Ci zachęcić do skorzystania z oferty osoby o zróżnicowanych potrzebach.

Podanie w ofercie wszystkich szczegółów – zarówno tych ważnych, jak i mniej istotnych – może pomóc w dotarciu do szerszego grona gości. Twój dom może być tym, czego szukają.

* Na podstawie wewnętrznych danych testowych Airbnb z 14.04.2022 roku.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Highlights

Airbnb
11 maj 2022
Czy udało nam się pomóc?