
Najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania
Airbnb używa algorytmu do generowania wyników wyszukiwania, które są atrakcyjne dla gości. Algorytm ten uwzględnia wiele czynników, a każdy z nich w różny sposób wpływa na kolejność wyświetlania ofert w wynikach.
Cena
Algorytm nadaje priorytet cenie całkowitej przed opodatkowaniem (z uwzględnieniem opłat i zniżek). Domy, które są wycenione poniżej innych porównywalnych ofert, zwykle mają wyższą pozycję w wyszukiwarce, a jednym ze sposobów, w jaki możesz bezpośrednio wpłynąć na wyniki swojej oferty w wyszukiwarce, jest zmiana ceny lub zaoferowanie zniżki. Skorzystaj z naszych narzędzi cenowych, aby porównać podobne oferty w pobliżu lub dodać poniższe zniżki:
- Opcja bezzwrotna z 10% zniżki. Użytkownikom wyświetla się Twoja obniżona stawka, co może poprawić pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania.
- Zniżki na pobyty tygodniowe i miesięczne, za wcześniejszą rezerwację i zniżki „last minute”.
- Dzięki promocji Nowa oferta pierwsze trzy pobyty można zarezerwować z 20% zniżki od ustalonej ceny za noc. Ta promocja pomaga przyciągnąć nowych gości i zdobyć 3 recenzje potrzebne do uzyskania oceny oferty w gwiazdkach.
- Zniżki w wysokości co najmniej 10% będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się więcej.
Dostępność
Zwiększenie dostępności może poprawić widoczność oferty. Im więcej masz dostępnych terminów na zarezerwowanie oferty, tym większe prawdopodobieństwo, że to miejsce na pobyt będzie odpowiadało planom gości. Dlatego warto rozszerzyć dostępność swojej oferty – jej widoczność również się wówczas zwiększy.
Długość pobytu
Oferując elastyczność w długości pobytów (np. przez zmniejszenie ograniczeń dotyczących minimalnego i maksymalnego czasu trwania rezerwacji), możesz zwiększyć prawdopodobieństwo, że Twoja oferta będzie zgodna z planami gości i będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. W III kwartale 2023 roku pobyty trwające co najmniej 28 nocy stanowiły 18% całkowitej liczby nocy zarezerwowanych na Airbnb, co wyraźnie pokazuje zapotrzebowanie na dłuższe pobyty.*
Gościnność na najwyższym poziomie
Z czasem pozycję w wynikach wyszukiwania poprawia to, na ile wiarygodnie pokazujesz gościom, czego mogą się spodziewać, a następnie spełniasz te oczekiwania jako gospodarz (lub nawet je przekraczasz). Algorytm bierze również pod uwagę, czy masz status Superhost albo czy spełniasz niektóre lub wszystkie kryteria, aby go uzyskać. Wymagania programu SuperhostAby gospodarz kwalifikował się do programu, jego konto musi mieć dobrą opinię i spełniać następujące kryteria:
- Co najmniej 10 ukończonych pobytów lub 3 rezerwacje obejmujące łącznie co najmniej 100 nocy.
- Wskaźnik anulowania poniżej 1% (nie uwzględniając rezerwacji anulowanych zgodnie z naszą Polityką okoliczności wyjątkowych).
- Wskaźnik aktywności na poziomie co najmniej 90%.
- Ogólna ocena na poziomie 4,8 (recenzja zostaje uwzględniona w ocenie statusu Superhost, gdy swoją opinię prześle zarówno gość, jak i gospodarz lub gdy skończy się 14-dniowe okno na recenzje – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
Popularność
Algorytm ocenia popularność oferty na podstawie tego, jak goście wchodzą z nią w interakcję, jak często dodają ją do listy życzeń, rezerwują i kontaktują się w jej sprawie z gospodarzem. Pomyśl też o obecności w mediach społecznościowych, ponieważ popularniejsze oferty zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Skuteczna strona oferty
Zadbaj o to, żeby nazwa, opis, zdjęcia, lokalizacja, udogodnienia i cena Twojej oferty poprawnie odzwierciedlały stan faktyczny. Dzięki temu możesz uniknąć skarg do obsługi klienta, które mogłyby negatywnie wpływać na pozycję Twojej oferty w rankingu.
Zdjęcia
Zdjęcie główne Twojej oferty jest pierwszą rzeczą, którą goście zauważają w wynikach wyszukiwania, a zdjęcia są jednym z trzech najważniejszych czynników wpływających na decyzję gości o dokonaniu rezerwacji.** W przypadku każdego pokoju, do którego goście mają dostęp, możesz dodać 2–4 wysokiej jakości zdjęcia (1024 x 683 pikseli) z opisami. Pozwól specjaliście uchwycić Twoją ofertę w najlepszym świetle dzięki programowi fotografii profesjonalnej. Nowe zdjęcia oferowanego domu są łatwo dostępne, niedrogie, a zapłacić za nie możesz z przyszłych zarobków – nie ponosisz żadnych kosztów z góry. Gospodarze, którzy mają profesjonalne zdjęcia, mogą zarobić nawet 20% więcej niż inni gospodarze w okolicy.*** Więcej informacji na temat tego programu znajdziesz tutaj.
Popularne udogodnienia
Dodanie popularnych udogodnień, takich jak szybkie Wi-Fi, samodzielne zameldowanie czy bezpłatny parking, może pomóc gościom szukającym takich opcji znaleźć ofertę w wynikach wyszukiwania.
Aktywność gospodarza
Algorytm wyszukiwania bierze pod uwagę, jak szybko odpowiadasz na pytania gości i jak często odrzucasz prośby o rezerwację. Oznacza to, że oferty, które można zarezerwować natychmiastowo, mogą mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Postaraj się osiągnąć 90-procentowy wskaźnik aktywności, aby z czasem poprawić wyniki swoich ofert.Algorytm Airbnb będzie ciągle ewoluował, aby odzwierciedlać zmiany, które zachodzą w naszej działalności, w technologii, w społeczności i na całym świecie.
Szczegółowe informacje o wynikach wyszukiwania znajdziesz w Centrum pomocy. Zapoznaj się też z naszym przewodnikiem, jak przygotować atrakcyjną ofertę.
Zaktualizuj swoje oferty* List do akcjonariuszy – III kwartał 2023 roku.** Przeprowadzone w 2018 roku globalne badanie „Understanding Homes through Visual Representation”.*** Te dane są oparte na przeprowadzonej w 2021 roku analizie zarobków, rezerwacji i kosztów profesjonalnych sesji zdjęciowych z próbki 5000 ofert z całego świata ze zdjęciami wykonanymi w okresie od września 2020 roku do października 2021 roku. Wyniki te zaobserwowano wśród ofert, które były stale aktywne na platformie przez 8 tygodni przed dodaniem profesjonalnych zdjęć i po ich dodaniu.