Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Czym jest Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności?

Dowiedz się, jak Airbnb podchodzi do anulowania rezerwacji w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń na dużą skalę.
Autor: Airbnb, 28 mar 2024
Zaktualizowano 28 mar 2024

Bezpieczeństwo gospodarzy i gości jest dla nas priorytetem. Kiedy klęska żywiołowa, zagrożenie zdrowia publicznego lub inne zdarzenia na dużą skalę uniemożliwiają Ci przyjmowanie gości, stosujemy zasady, które pozwalają nam chronić zarówno Ciebie, jak i Twoich gości.

Wcześniej zasady te nazywaliśmy Polityką okoliczności wyjątkowych. Aktualizujemy tę politykę i zmieniamy jej nazwę, aby lepiej odzwierciedlała jej znaczenie.

Zaktualizowana Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności będzie obowiązywała w przypadku wszystkich pobytów i atrakcji, które rozpoczynają się 6 czerwca 2024 roku lub później, niezależnie od tego, kiedy zostały zarezerwowane*.

Co obejmuje Polityka dotycząca poważnych zakłóceń działalności?

Zasady wyjaśniają, w jaki sposób Airbnb podchodzi do przypadków anulowania i zwrotów, gdy rezerwacja zostanie objęta skutkami zdarzeń na dużą skalę.

Następujące zdarzenia są objęte ochroną, jeśli mają wpływ na lokalizację rezerwacji, mają miejsce po dokonaniu rezerwacji i uniemożliwiają zrealizowanie przyszłej lub trwającej rezerwacji albo prawnie zabraniają jej zrealizowania:

  • Ogłoszone zagrożenia zdrowia publicznego i epidemie, w tym epidemie ogłoszone przez władze państwowe, pandemie i sytuacje kryzysowe związane ze zdrowiem publicznym. Nie dotyczy to chorób endemicznych lub typowych dla danego obszaru. COVID-19 nie jest objęty Polityką dotyczącą poważnych zakłóceń działalności.
  • Rządowe ograniczenia podróżowania, w tym obowiązkowe restrykcje nałożone przez instytucję państwową, takie jak nakaz ewakuacji. Nie obejmuje to komunikatów dla podróżnych ani podobnych wytycznych od władz państwowych.
  • Działania wojskowe i wojenne, w tym wojna, konflikty zbrojne, inwazje, wojna domowa, terroryzm, eksplozje, zamachy bombowe, bunty, zamieszki i powstania.
  • Masowe awarie wpływające na dostawę podstawowych mediów, w tym długotrwałe przerwy w dostawie podstawowych mediów, takich jak ogrzewanie, woda i energia elektryczna, które mają wpływ na zdecydowaną większość domów w danej lokalizacji.
  • Klęski żywiołowe, w tym katastrofy naturalne i inne ekstremalne zjawiska atmosferyczne. Zjawiska pogodowe lub naturalne, które są na tyle powszechne, że można je przewidzieć w danej lokalizacji, są objęte ochroną tylko wtedy, gdy skutkują innym zdarzeniem objętym ochroną, które uniemożliwia realizację rezerwacji. Na przykład huragan w sezonie huraganów w Meksyku jest objęty ochroną tylko wtedy, gdy skutkuje obowiązkowym nakazem ewakuacji.

Na czym polega ta polityka?

Jeśli zdarzenie jest objęte ochroną:

  • Gospodarze mogą anulować rezerwację bez żadnych opłat i innych negatywnych konsekwencji. Kalendarz oferty będzie zablokowany w terminie, który został anulowany.
  • Goście mogą anulować rezerwację i otrzymać zwrot lub środki na podróże niezależnie od zasad anulowania wybranych przez gospodarza. Kalendarz oferty pozostanie dostępny, jeśli rezerwacja została anulowana przez gościa.
  • Gospodarz nie otrzymuje wypłaty, gdy rezerwacja zostanie anulowana przez gospodarza lub gościa.
  • Gospodarze i goście mogą anulować pozostałe noce pobytu nawet już po zameldowaniu.

Jeśli zdarzenie nie jest objęte ochroną:

  • Anulowanie przez gościa będzie podlegać zasadom anulowania obowiązującym w przypadku danej oferty.
  • Anulowanie przez gospodarza będzie podlegać zasadom anulowania przez gospodarza, które mogą obejmować opłaty i inne konsekwencje.
  • Gospodarze i goście mogą nadal uzgodnić między sobą inne rozwiązanie niezależne od tych zasad.

Jakie zmiany wprowadzono w tej polityce?

Aktualizujemy te zasady i zmieniamy ich nazwę, aby uwzględnić opinie, które otrzymaliśmy od gości i gospodarzy. Na przykład niektórzy gospodarze nie wiedzieli, jak ustalić, czy możliwe do przewidzenia zdarzenie pogodowe lub zdarzenie wpływające na możliwość podróżowania gości jest objęte tą polityką.

Oto najważniejsze zmiany:

  • Polityka będzie dotyczyć wyłącznie zdarzeń, do których dojdzie w miejscu pobytu lub atrakcji. Zdarzenia, które mają wpływ na możliwość dotarcia gościa na miejsce, nie są już objęte ochroną.
  • Możliwe do przewidzenia zdarzenia pogodowe w lokalizacji docelowej kwalifikują się do objęcia ochroną, jeśli skutkują innym zdarzeniem objętym ochroną, takim jak rządowe ograniczenie podróżowania czy przerwa w dostawie mediów na dużą skalę.

Czy na tę politykę mają wpływ zasady anulowania przez gospodarza?

Zasady anulowania przez gospodarza są niezależne od Polityki dotyczącej poważnych zakłóceń działalności. Zgodnie z zasadami anulowania przez gospodarza Airbnb zrzeka się opłat, a w niektórych przypadkach rezygnuje również z innych konsekwencji, gdy gospodarz anuluje rezerwację z pewnych ważnych powodów, na które nie ma wpływu, takich jak pęknięcie rury. Oczekujemy, że gospodarze będą honorować potwierdzone rezerwacje zgodnie z zasadami anulowania przez gospodarza.

Obie polityki wymagają od gospodarzy anulowania rezerwacji, jeśli miejsce pobytu nie nadaje się do zamieszkania lub jest niezgodne z opisem oferty, którą zarezerwował gość. Jeśli na przykład po gwałtownej burzy Twój basen nie nadaje się do użytku, ale w ofercie jest napisane, że masz basen, musisz anulować rezerwację lub porozumieć się z gośćmi w tej sprawie jeszcze przed zameldowaniem.

* O ile Airbnb nie powiadomi niektórych użytkowników o tym fakcie w inny sposób.

Te zasady nie ograniczają praw gospodarzy i gości wynikających z lokalnych przepisów, a wszelkie decyzje podjęte przez Airbnb w ramach tych zasad nie mają wpływu na ich ustawowe prawa.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
28 mar 2024
Czy udało nam się pomóc?