Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Ten materiał nie jest dostępny w wybranym języku, dlatego na razie możesz się z nim zapoznać w tej wersji językowej.

    Czego Airbnb oczekuje od gospodarzy?

    Od szybkich odpowiedzi po unikanie anulowania rezerwacji – na tym warto się skupić.
    Autor: Airbnb, 24 sie 2020
    Przeczytasz w 3 min
    Zaktualizowano 24 sie 2020

    Najważniejsze wskazówki

    • Odpowiadaj na zapytania gości i na wszelkie wiadomości związane z rezerwacją w ciągu 24 godzin

    • Ustal wymagania dotyczące rezerwacji, aby bezproblemowo przyjmować większą liczbę gości

    • Unikaj anulowań, regularnie dbając o aktualność kalendarza

    • Uzyskaj pozytywne recenzje, przestrzegając standardów gościnności Airbnb

    Jako gospodarz Airbnb nie tylko zarabiasz na swojej nieruchomości, ale także poznajesz interesujących ludzi z całego świata. „Gościliśmy producenta dronów, zawodowego piosenkarza i artystę cyrkowego” – mówią Beverlee i Suzie, gospodarze z Oakland w Kalifornii. „Te spotkania naprawdę wzbogaciły nasze życie”. Gospodarzem Airbnb może zostać każdy, kto posiada miejsce do wynajęcia na pobyt. Upewnij się, że spełniasz podstawowe standardy określone przez Airbnb, dzięki czemu goście spędzą u Ciebie czas w komfortowych warunkach. Oto podstawy działań świetnych gospodarzy:

    Odpowiadaj na każde zapytanie i prośbę o rezerwację w ciągu 24 godzin

    Szybka odpowiedź na kontakt ze strony gościa jest najlepszym dowodem Twojego zaangażowania i uprzejmości. Ważne jest, aby odpowiadać na wiadomości związane z rezerwacją w ciągu 24 godzin. Wysoki wskaźnik aktywności jest nie tylko oznaką gościnności, jest to także jedno z kryteriów niezbędnych do otrzymania statusu Superhost.

    Pobierz aplikację Airbnb, aby odpowiadać na wiadomości z dowolnego miejsca. Warto wiedzieć, że chociaż dobry gospodarz reaguje na każdą wiadomość od gości, Twój wskaźnik aktywności opiera się w szczególności na Twoich odpowiedziach na wiadomości związane z rezerwacją.

    Akceptuj prośby o rezerwację

    Dane Airbnb pokazują, że gospodarze zazwyczaj akceptują większość próśb o rezerwację, które otrzymują w dostępnym terminie. Możesz skorzystać z ustawień dostępności w kalendarzu, by zablokować dni, w które przyjmowanie gości może nie być możliwe.

    Jeśli odrzucasz dużą liczbę próśb o rezerwację, Airbnb założy, że nie jesteś w stanie przyjmować gości i wyciszy Twoją ofertę do czasu, gdy będziesz mieć więcej czasu. Aby mieć pewność, że możesz zaakceptować jak najwięcej próśb, jednocześnie czując się komfortowo przy każdej rezerwacji, rozważ następujące opcje:

    Unikaj anulowań

    Airbnb bardzo poważnie traktuje kwestię anulowania rezerwacji. Nie tylko krzyżuje to plany gości – które w dużej mierze zależą od Ciebie – ale osłabiają także zaufanie do całej społeczności. Dlatego też, poza wyjątkowymi okolicznościami, należy unikać anulowania. Aby zminimalizować ryzyko anulowania:

    • Upewnij się, żeTwoja dostępność i ceny są zawsze aktualne
    • Wypatruj wyjątkowych wydarzeń lub świąt – momentów, gdy chcesz mieć dom do własnej dyspozycji lub podnieść stawkę za noc
    • Jeżeli z jakiegoś powodu Twój kalendarz nie jest dopracowany lub jeżeli po prostu wolisz zatwierdzać każdą prośbę o rezerwację, pomyśl o wyłączeniu opcji rezerwacji natychmiastowej
    • Jeżeli publikujesz swoją ofertę na innych stronach, włącz opcjęsynchronizacji kalendarza, aby zapobiec rezerwacjom w tym samym czasie przez różnych gości

    Utrzymuj wysoką ocenę ogólną

    Po zakończeniu pobytu, goście napiszą recenzję, w której opiszą swoje wrażenia. Pozytywne recenzje pomogą Ci zdobyć więcej rezerwacji i uzyskać status Superhost. Gospodarze, którzy otrzymują świetne recenzje, zwykle koncentrują się na następujących kwestiach:

    • Czystość: goście oczekują, że zastaną pomieszczenia tak czyste, jak na zdjęciach na stronie oferty. Pamiętaj, aby zapewnić sobie wystarczający zapas czasu na sprzątanie, zwłaszcza jeśli rezerwacje występują tuż po sobie.
    • Niezbędne udogodnienia: goście doceniają domy, w których mają zapewnione pewne podstawowe produkty. Airbnb zaleca zakup zapasu papieru toaletowego, mydła do rąk i ciała, pościeli/prześcieradeł, a także przynajmniej jednego ręcznika i jednej poduszki dla każdej osoby.
    • Dokładność opisu oferty: umieść w nim jasne informacje i szczegóły – pozwolą gościom ocenić, czy Twoja oferta spełnia ich potrzeby.
    • Łatwe zameldowanie: przejrzysty i prosty proces zameldowania pomoże Twoim gościom odpocząć po całym dniu podróży.
    • Aktywna komunikacja: goście uwielbiają wiedzieć, że mogą na Ciebie liczyć przez cały czas ich pobytu. Nie zwlekaj z nawiązaniem kontaktu, żeby zaplanować przyjazd gości.

    Więcej wskazówek na temat utrzymania wysokiej ogólnej oceny znajdziesz na naszej stronie Gościnności.

    Pamiętaj o szerszej perspektywie

    Airbnb nie oczekuje, że każda rezerwacja pójdzie idealnie od początku do końca – z czasem wiele się nauczysz i rozwiniesz własny styl wynajmowania. Stosowanie się do tych wytycznych to pierwszy krok ku zadowoleniu gości, pozytywnych recenzji i czerpania satysfakcji z roli gospodarza.

    Najważniejsze wskazówki

    • Odpowiadaj na zapytania gości i na wszelkie wiadomości związane z rezerwacją w ciągu 24 godzin

    • Ustal wymagania dotyczące rezerwacji, aby bezproblemowo przyjmować większą liczbę gości

    • Unikaj anulowań, regularnie dbając o aktualność kalendarza

    • Uzyskaj pozytywne recenzje, przestrzegając standardów gościnności Airbnb

    Airbnb
    24 sie 2020
    Czy udało nam się pomóc?